Šta je novo?

Intel Larrabee = 32 core Pentium P54C

Nedjo

Čuven
VIP član
Učlanjen(a)
12.07.2000
Poruke
6,934
Poena
800
Intel Larrabee @ SIGGRAPH 2008

http://www.siggraph.org/s2008/attendees/program/item/?type=papers&id=34

ovo mi zvuci kao do sada najpreciznija definicija Larrabija:

"Larrabee a many-core hardware architecture, a new software rendering pipeline, a many-core programming model, and performance analysis for several applications. Larrabee uses multiple in-order x86 CPU cores that are augmented by a wide vector processor unit, as well as fixed-function co-processors. This provides dramatically higher performance per watt and per unit of area than out-of-order CPUs on highly parallel workloads and greatly increases the flexibility and programmability of the architecture as compared to standard GPUs"

Jasno je da Larrabee nema apsolutno nikakve veze sa onim na sta lice moderni GPU-ovi. narocito je indikativna ova "sitnica": "as well as fixed-function co-processors"... nije mi jasno kako se to uklapa u svet danasnjih veoma programabilnih GPU-ova i standardizovanih API-a koji podrzavaju tu programabilnost!?

Ocigledno nikako, jerbo Intel za Larrabee ima novi API!!

"A new programming language for general-purpose computation on the GPU. A BSGP program looks much the same as a sequential C program. Programmers need to supply only a bare minimum of extra information to describe parallel processing on GPUs. As a result, BSGP programs are easy to read, write, and maintain. And the ease of programming does not come at a performance cost."

istini za volju ovo i nije graficki API, vec direktna konkurencija CUDA-i:

"Benchmark analysis shows that BSGP programs achieve performance that is similar to or better than well-optimized CUDA programs, while source-code complexity and programming time are significantly reduced."

Ajd da sacekamo i taj avgust ne bi li mozda dobili jos razjasnjenja, ali mi Larrabee sve manje izgleda kao akcelerator za igrice i grafiku, a sve vise kao GPGPU resenje na Intelov nacin. Cini mi se da i NVIDIA tako posmatra Larrabee, pa bas iz tog razloga u promociji GT200 daje izuzetan akcent na GPGPU pricu i CUDA-u!

Mozda genuine moze malo vise informacija na tu temu da nam da?
 
Mogu, Larabi je konkurencija cuda-i a ne grafici. U nvidiji ga zovemo Wannabe :)
 
Poslednja izmena:
Nekako bi me mnogo zacudilo da intel napravi nesto sto moze da pokrece 3D :)
 
Pa napravili su oni to odavno, i740, odlicna karta u to vreme, jos ako si imao neku od par ploca na kojoj je htela da radi, sreci nikad kraja. :)
 
Nedjo, fixed function co-processors moze biti svasta. I sadasnji GPU imaju neke fixed funkcije u rendering pipeline-u. To ce bolje od mene znati da ti kazu genuine i yooyo.

Drugo sto si prevideo je sta znaci BSGP -- Bulk-Synchronous GPU Programming jezik kao i da je to odvojena prezentacija od Larrabee.

Evo ko je iza BSGP:
http://research.microsoft.com/users/kunzhou/

BSGP (PDF):
http://research.microsoft.com/users/kunzhou/2008/BSGP.pdf

Evo cak i sample code:
http://research.microsoft.com/users/kunzhou/2008/BSGP-code.zip

Iz onoga sto sam na brzinu procitao iz PDF-a, vidim da su autori pokusali (i izgleda uspeli) da isprave neke vece nedostatke trenutnog GPGPU pristupa (Brook, CUDA, CTM) koje sam ja vec pominjao u threadu "NVIDIJA tvrdi CPU je mrtav".

S obzirom da i Microsoft (a koliko vidim i Apple) zele unifikovan nacin GPGPU programiranja (dakle vendor agnostic), nekako imam utisak da ce GPGPU programiranje konacno morati da se standardizuje, a ko moze da uradi tako nesto ako ne Intel?
 
Poslednja izmena:
S obzirom da i Microsoft (a koliko vidim i Apple) zele unifikovan nacin GPGPU programiranja (dakle vendor agnostic),...

Apple se vec izjasnio po tom pitanju: za sledecu godinu sprema Snow Leopard koji ce podrzavati "Open Computing Language (OpenCL)" link ...ma sta to bilo* :D :D


*
"Snow Leopard delivers unrivaled support for multi-core processors with a new technology code-named "Grand Central," making it easy for developers to create programs that take full advantage of the power of multi-core Macs. Snow Leopard further extends support for modern hardware with Open Computing Language (OpenCL), which lets any application tap into the vast gigaflops of GPU computing power previously available only to graphics applications. OpenCL is based on the C programming language and has been proposed as an open standard."

inace CoreAnimation u Leopardu (inace ista tehnologija je bila i u Tigeru ali nije bila dostupna developerima) vec koristi GPU za PhotoShop like realtime efekte... a kad ce Adobe da se smiluje i iskoristi GPU za nesto konkretno... ? ? :D

btw svi koji misle da je Apple manje OPEN SOURCE orijentisan od M$-a mogu slubodno da procitaju tri poslednja teksta na www.roughlydrafted.com (ticu se Apple enterprise prozivoda koji su direktna konkurencija M$-u)
 
Poslednja izmena:
^ :D say no more

edit...
Intel je ovo prvenstveno najavio svoje resenje sa podrskom za directx i opengl kao i novu ekstenziju za iste pod nazivom Advanced Vector Extension (AVX) for SSE koja bi trebalo da poboljsha graficke performanse u radu aplikacija koje se izvrsavaju pod gore navedenim, a opet u cilju optimizacije svega toga za rad sa svojom procesorskom arhitekturom. U principu prozivod ce imati 16 jezgara koja ustvari nisu graficka jezgra, vec mini x86 sa mnogo manjim pipeline-on nego sto imaju trenutni intel procesori. Takodje ce imati 4 thread-a po jezgru sto mu dodje 64 thread-a po, aj' moze se kaze CGPU-u. U principu da bi ovo radilo kao GPU, treba mu dati dosta vektorskih instrukcija, koje cega sve jos. Ono sto je Intel zamislio je da se njihov proizvod programira instrukcijama potpuno isto kao CPU, s tim sto ce Larrabe biti klasicna extenzija CPU-u... jos sa svojim jezikom za programiranje :D... Intel vs NV ce biti zanimljivo posmatrati u narednim mesecima... Intel odavno ima svoja integrisana graficka resenja, sa implementacijom ovoga i svojih buducih grafickih cipova moze svasta da izmisli...
 
Poslednja izmena:
bash me interesuje koji ti je dao najsmeniji.
 
pa ne radi se bre o Apple-u a ni o M$-u, oni su postavili standard sto se tice directx-a i opengl-a, Intel jednostavno radi na tome da svojim cgpu-om predstavi nove ekstenzije i prosiri postojece i poboljsha rad svoje arhitekture sa vec postojecim grafickim okruzenjem... To sto Intel ulazi u sve ovo govori samo za sebe, ljudi su provalili kako se prave procesori i mogu da prosire to i na gpu, koji svi vec znamo raspolaze sa dosta vishe propousne moci.... A to sto Apple radi, to mi je smesno, Intel
izvalio foru, pa Aplee odmah ima i tu svoju neku tehnologiju... Da nije Intela prdnuli bi u chabar...
Najsmeshniji m je deo sto Apple vec ima odgovore na sve zivo sto je bilo, bice a cini mi se ono sto nece biti... Ne bi me chudilo u sluchaju da Intel zakaze sa ovim ili ga pomeri za neki vremenski rok, da i Apple ne uradi slicno... eto... :D
 
o fantomX ... "nazalost" Apple sad i tu hoce da umesa prste (vest od juce ;) ):

http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=461

http://bits.blogs.nytimes.com/2008/06/10/apple-in-parallel-turning-the-pc-world-upside-down/

"Currently CUDA and Brook+ are incompatible, both are C but the languages are different enough that programs are not portable between the two, and neither can compile for the other company's GPUs. ... We have heard that Apple has wanted to add full GPGPU support to the Mac for some time now (having been one of the first companies to embrace early GPGPU usage for their video editing applications) but we have also heard that they are unhappy about the incompatibility between the GPGPU languages. They don't want to have to write two of everything, nor do they want their developers doing so. There are 3rd parties that offer GPGPU programming environments that are cross-GPU compatible, but these are expensive and not at all open in any sense of the word."

- ne znam samo kako se poklopilo sve ovo :D

btw "A to sto Apple radi, to mi je smesno, Intel izvalio foru, pa Aplee odmah ima i tu svoju neku tehnologiju..." - zar ova tvoja izjava sada ne deluje smesno ... ?

da si ti meni ziv i zdrav Apple je koristio npr. SIMD (AltiVec) za ubrzanje UI pre skoro 10 godina! kompozitni nacin prikaza prozora i pre nego sto su se pojavili dovoljno brzi 3D akceleratori...
tako ce biti izgleda i sa multicore/GPGPU - samo ovog puta nece proci nezapazeno (kao sa npr. AltiVecom jer je 5 miliona ljudi koristi hi-tech 2000. (SSE/kompozitni desktop) a 300 miliona cekalo deceniju na intel/M$ za istu stvar...)
dakle plz suzdrzi se komentara da "Intel izvalio foru, pa Apple odmah ima i tu svoju neku tehnologiju" ako vec ne znas o cemu pricas.
 
inace CoreAnimation u Leopardu (inace ista tehnologija je bila i u Tigeru ali nije bila dostupna developerima) vec koristi GPU za PhotoShop like realtime efekte... a kad ce Adobe da se smiluje i iskoristi GPU za nesto konkretno... ? ? :D

btw svi koji misle da je Apple manje OPEN SOURCE orijentisan od M$-a mogu slubodno da procitaju tri poslednja teksta na www.roughlydrafted.com (ticu se Apple enterprise prozivoda koji su direktna konkurencija M$-u)

Dobro bre dokle vise ces da se ponavljas sa tom pricom iz teme u temu? :trust:
 
na kraju ce da ispadne da je apple izmislio GPGPU
 
sve dok bude ljudi kao sto je audiofreak, da pitaju u 2008 za AltiVec:

"Kako stoji stvar sa optimizacijom (AltiVec)? Ako taj procesor podrzava SIMD da li ce Apple morati da rucno optimizuje kod ili ce imati na raspolaganju kompajler sa naprednim optimizacijama i auto-vektorizacijom kao sto ga horde developera imaju na x86?" link

tj. dok ljudi ne cuju i za druge stvari ;)

btw zato sam pisao malim slovima da ne smaram sa istom pricom preterano :D

na kraju ce da ispadne da je apple izmislio GPGPU

nije (odlicno sto si napisao ovo) - ali je prvi poceo da ga koristi van igrica ! ;)
 
Poslednja izmena:
Intel stavio par RISC jezgara u CISC procesor, Apple koristi GPU,... jeeeeee uraaaa ... sve vidjeno i to davno...
 
E ajde sad lepo ako ja ne znam o cemu pricam lepo mi prevedi sve na srpski i ispricaj kao covek, i prestani sa copy-paste-om... Ako razumes o cemu ljudi pricaju skontao bi to u glavi i lepo rekao sta imas i sta mislis o tome.... ne moraju u svakoj prici da budu budu apple i m$, prica je pocela sa Intel*om i treba na tome i da ostane... Da moja baba isplete dojajni dzemper, ti bi rekao Steve Jobs je tu sharu furao pre 16 godina... yeah...
 
Poslednja izmena:
sve dok bude ljudi kao sto je audiofreak, da pitaju u 2008 za AltiVec:

"Kako stoji stvar sa optimizacijom (AltiVec)? Ako taj procesor podrzava SIMD da li ce Apple morati da rucno optimizuje kod ili ce imati na raspolaganju kompajler sa naprednim optimizacijama i auto-vektorizacijom kao sto ga horde developera imaju na x86?" link

Ja sam te pitao DA LI KOMPAJLER KOJI APPLE IMA GENERISE VEKTORSKI KOD AUTOMATSKI ILI MORAJU DA PISU RUCNO a ti mi nisi odgovorio i jos se pravis blesav i izvrces ono sto sam rekao pa ispada kao da ja nisam nikad cuo za AltiVec. Mada koliko si dosadan sa tom pricom Atari/Apple i x86 hate-om mozda i jesi blesav?!? :trust:
 
Poslednja izmena:
apple verovatno koristi gcc tako da sto se tog automatskog koda tice slaba vajda, ali takodje taj gcc moze da radi za bilo koji procesor pa i apple tako da je mnogo veca fleksibilnost apple-a nego ICL-a koji je samo linux x86 i windows (zaboarvio sam itanium ).. Mada intelov kompajler je stavrno extra kompajler, jedino sto za AMD ubacuje nop-ove... (ovo je bila sala )
 
Poslednja izmena:
apple verovatno koristi gcc tako da sto se tog automatskog koda tice slaba vajda, ali takodje taj gcc moze da radi za bilo koji procesor pa i apple tako da je mnogo veca fleksibilnost apple-a nego ICL-a koji je samo linux x86 i windows (zaboarvio sam itanium ).. Mada intelov kompajler je stavrno extra kompajler, jedino sto za AMD ubacuje nop-ove... (ovo je bila sala )

ICL ima i za Mac OS X kao i svi ostali performance libraries. Upravo testiram verziju 11.0 beta.

Sto se tice nop-ova ko je AMD-u kriv sto nije seo i napisao svoj kompajler :p
 
Ne stvarno o intelovom kompajleru sve najbolje, ali ono na sta sam konkretno mislio je da generise samo x86 kod i itanium kod ali to radi stvarno perfektno. Jeste da je 500$ ili koliko ali vredi svaki dolar
 
Ne stvarno o intelovom kompajleru sve najbolje, ali ono na sta sam konkretno mislio je da generise samo x86 kod i itanium kod ali to radi stvarno perfektno. Jeste da je 500$ ili koliko ali vredi svaki dolar

Evo gde Srbi mogu da kupe ICL:
http://www.adept.gr/eshop/product.php?productid=16248&cat=384&page=1

Cena je 323e za kompajler, a za 431e se dobiju i IPP, MKL i TBB biblioteke ili sve to isto za samo 117e akademska licenca. Za Linux ima i besplatna nekomercijalna verzija.

S obzirom na to koliko je dobar Intelov kompajler u poredjenju sa svim ostalim kompajlerima na trzistu cena je vise nego povoljna. Naravno ima i on slabe tacke kao i svi ostali, ali ako ti je cilj maksimum performansi onda je prakticno jedini izbor.

Ono sto smatram da moze biti presudna prednost Atom-a i Larrabee-ja u njihovim respektivnim trzisnim segmentima je upravo Intel Compiler Professional Edition koji sadrzi sve ove pomenute biblioteke.

One compiler to rule them all. :-devil-:
 
Poslednja izmena:
Samo jedan je problem kod intelovog kompajler-a a to je da jes da paralelizuje kod al moras i kod sam lepo da pises, tj. da ga pises citljivo za kompajler.
Microsoft nije toliko los ali opet nema paralelizaciju koda ali ima openmp sto se meni svidja za na brzaka treadovanje. U sustini, pitanje je sta je konkretan posao ali ako svaki procenat znaci i donosi exsponencijalno vise para onda sto da ne...

Trenutni problem je nedostatak jezika za jednostavno resavanje paralelnih problema. Kada bi se tu napravio proboj sve bi islo mnogo bolje. Ovako c++ + kojekakve biblioteke zagorcavaju zivot samo tako
 
Samo jedan je problem kod intelovog kompajler-a a to je da jes da paralelizuje kod al moras i kod sam lepo da pises, tj. da ga pises citljivo za kompajler.

Pa to se podrazumeva za sve kompajlere.

Microsoft nije toliko los ali opet nema paralelizaciju koda ali ima openmp sto se meni svidja za na brzaka treadovanje.

Pa imas OpenMP i u ICC (11.0 beta cak ima podrsku za OpenMP 3.0).

Nije kod Microsofta problem sto nema paralelizaciju toliko koliko je problem sto nema vektorizaciju odnosno ne zna da uposli SIMD.

Trenutni problem je nedostatak jezika za jednostavno resavanje paralelnih problema. Kada bi se tu napravio proboj sve bi islo mnogo bolje. Ovako c++ + kojekakve biblioteke zagorcavaju zivot samo tako

To je apsolutno tacno. Problem i ovih postojecih (CUDA, Brook, itd) je sto su data-centric. Mozda BSGP zaista nesto promeni.
 
Ma ima gomila jezika za paralelno programiranje ali u sustini ono sto se meni svidja za sad je
C++ + openmp kombinacija
i Straustrup-ov -a extenzija c++ koja moze takodje da ima smisla
Sto se mene tice samo extenzije c++ dolaze u obzir. u suprotnom ostajem na c++ + threadpool i to je to...
 
LLVM

http://www.appleinsider.com/articles/08/06/20/apples_other_open_secret_the_llvm_complier.html

eto taman da se i genuine upozna sa pricam: GCC + Apple ...

apple verovatno koristi gcc tako da sto se tog automatskog koda tice slaba vajda...

... a na kraju texta je i interesantano opazanje povodom "Apple-a i Open Source zajednice" sto kutija voli cesto da potencira i kritiju Apple kako je sve samo ne OpenSource orijentisan! ;)

btw i da fantomX, ostavljam samo linkove i "quotes" (copy&paste) jer mislim da to mnogo vise znaci nego da napisem svoje misljenje da "Da moja baba isplete dojajni dzemper"...
ko zeli, i ima vremena, procitace linkove i quotes koje ostavljam i naucice nesto novo i sto je najbitnije formirace svoje misljenje na osnovu novih podataka ;) - sto mislim da je mnogo korisnije nego beskrajno prepucavanje.
 
Poslednja izmena:
Ma da... evo pogledaj sta je tu novo/bolje:

Another is that portions of GCC are getting long in the tooth. LLVM is a modern project that has aspired to rethink how compiler parts should work, with emphasis on Just In Time compilation, cross-file optimization (which can link together code from different languages and optimize across file boundaries), and a modular compiler architecture for creating components that have few dependencies on each other while integrating well with existing compiler tools.

U dva pasusa:

That project, known as LLVM-GCC, inserts the optimizer and code generator from LLVM into GCC, providing modern methods for "aggressive loop, standard scalar, and interprocedural optimizations and interprocedural analyses" missing in the standard GCC components.

33% brzi kod od ionako sporog GCC-a i to je sve. Nigde vektorizacije, nigde paralelizacije -- jednom recju i dalje rudimentarno i retardirano u odnosu na ICL.
 
Poslednja izmena:
cemu to sluzi ? Oce moci igre napokon da se igraju na OSX-u sa PC hardwerom ? (ozbiljno pitam, cemu ovo sluzi ?)
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno