raven2005
Slavan
- Učlanjen(a)
- 28.09.2005
- Poruke
- 1,071
- Poena
- 350
Pocelo je da se radi nesto na opismenjavanju osnovaca... Centar za razvoj i primenu
nauke, tehnologije i informatike je odrzao svetovanje 27.06.2007 u vezi uvodjenja u nastavu predmeta informatike kao obavezan predmet od petog do osmog razreda...
Ovim predlogom ne samo da bi dobili profesori vec bi trebalo da se zaposli i administrator mreze sto je ujedno jos jedno radno mesto za diplomirane studente informatike.
Savetovanje je proteklo bez prisustva ministra za prosvetu... ali je pismo sa odlukama poslato ministarsvu... Ja se nadam da ce nesto biti od ovoga posto svi znamo kakva nam je informaticka svest... Mislim do sada radnik informatike je mogao da ima 15-20% norme... jedini spas je taj sto informaticar moze da pored svog predmeta informatike da predaje engleski i matematiku ali to je "idi mi dodji mi" cim se pojavi diplomirani profesor engleskog ili matematike to je gotova stvar... Nerazumem zasto je infomatika kao predmet bila do sada toliko izbacena iz nastavnog sistema, onaj ko studira informatiku se razbi uceci kodove i resavao matematicke zavrzlame a da posle spadne na bednih 15% norme... Valjda ce biti nesto od ovoga, ali ima dosta sumlje... Sta mislite vi o ovome?
nauke, tehnologije i informatike je odrzao svetovanje 27.06.2007 u vezi uvodjenja u nastavu predmeta informatike kao obavezan predmet od petog do osmog razreda...
"На основу излагања, изнетих информација и коментара свих присутних донети су следећи закључци:
Постојећи план и програм за предмет Основе информатике и рачунарства је застарео и не прати дешавања у развоју информатике.
Информатизацију друштва не прати образовни систем у нашој земљи, а требало би да је предводи.
У основној школи се пропушта време од осам година да се систематично обуче ученици да се користе рачунаром. Ту би требало поставити циљеве који би давали основно знање рада на рачунару, једнако за све.
У средњој школи би требало направити разлику у градиву у односу на средње стручне школе, специјализоване школе и гимназије и бавити се само темама од интереса за одабрани профил.
Дозволити јавне расправе о стручним питањима везаним за планове, програме и нормативе.
Активно треба пратити промене у свету информатике и бити флексибилан и динамичан у променама код наставних планова.
Решење горе наведених проблема се види у увођењу обавезног предмета у основне школе, Информатика и рачунарство од петог до осмог разреда, а затим у усаглашавању наставних планова на свим нивоима образовања(основна-средња школа-факултет).
Предлаже се годишњи фонд часова: пети разред (36ч), шести разред (36ч), седми разред (36 ч),осми разред (68ч).
Недељна норма наставника као и код осталих треба да остане 20 часова.
Наставници информатике су преоптерећени у школама.
Сваки рад ван наставе који није у вези са едукацијом ученика и наставним процесом требао би да се одвоји кроз обезбеђење и рад новог лица као администратора мреже (IT подршку) за школе у виду сервисера који опслужује до 100 рачунара по школи (укључујући у тај број и сву пратећу ИТ опрему наравно), као и IT подршци наставницима и административној служби.
Дефинисати норматив за наставу информатике (поделу ученика на групе-минимум и максимум, потребну хардверску опрему и потребан софтвер).
Организовати и подржати организовање програма за стручно усавршавање наставника. Наставник мора бити системски мотивисан да своја знања сад већ свакодневно унапређује и допуњава, да би био у стању компетентно да одговори захтеву струке и задатку који има у школи.
Лош материјални положај просвете у нашем друштву изазива недостатак мотивације за бављење наставом и унапређивање исте."
Ovim predlogom ne samo da bi dobili profesori vec bi trebalo da se zaposli i administrator mreze sto je ujedno jos jedno radno mesto za diplomirane studente informatike.
Savetovanje je proteklo bez prisustva ministra za prosvetu... ali je pismo sa odlukama poslato ministarsvu... Ja se nadam da ce nesto biti od ovoga posto svi znamo kakva nam je informaticka svest... Mislim do sada radnik informatike je mogao da ima 15-20% norme... jedini spas je taj sto informaticar moze da pored svog predmeta informatike da predaje engleski i matematiku ali to je "idi mi dodji mi" cim se pojavi diplomirani profesor engleskog ili matematike to je gotova stvar... Nerazumem zasto je infomatika kao predmet bila do sada toliko izbacena iz nastavnog sistema, onaj ko studira informatiku se razbi uceci kodove i resavao matematicke zavrzlame a da posle spadne na bednih 15% norme... Valjda ce biti nesto od ovoga, ali ima dosta sumlje... Sta mislite vi o ovome?
Poslednja izmena od urednika: