Šta je novo?

Industrija igara

Stvarno je kriminalno to sto rade ljudima...ali u takvom svetu zivimo. Mora nekako da se bori protiv toga. U svim sferama se to desava, pa i ovde.

Steam stvarno ima potencijal da izazove promene, jer je nekim cudom Valve "na pravoj strani" i ponasa se kako bi svi pozeleli (sad pricam samo o ovom sto si pomenuo, ne o igrama). Ako i oni ne polude jednog dana, mada ne verujem da ce.


Postoji opet i druga strana, a to je da XBLA i PSN takodje postaju atraktivni za male i jadne, a dobre timove. Tu su MS i SONY daleko "popustljiviji" i nekad cak deluje da ohrabruju i podrzavaju prave stvari. I tu sam naleteo na mnogo interesantnih ideja. "Problem" je opet sto to moze da bude daleko atraktivnije od steama i slicnog pristupa na PC-u, jer se na na playstation-u i xbox-u izaziva sasvim druga vrsta "impact-a" i kao da zaista lako mozes da izadjes iz "anonimnosti" kao tim sa bilo kojom interesantnom idejom koju ce milioni moci lako da vide. Cini mi se lakse nego na Steam-u (i od strane sasvim drugih korisnika sa drugacijim navikama).

Mislim da je to najveci problem steam-a: koliko god korisnika imao, koliko god delovao kao nesto popularno medju nama, mislim da je to prilicno "geekovsko" mesto na koje u sustini malo ko zalazi. Mislim da steam (kako sada stvari stoje) moze da zadovolji geekovske potrebe, ali da za borbu sa mainstreamom nije spreman. Moraju mnogo da porade na kompletnom servisu i aplikaciji, ako hoce da imaju malo siri uticaj.

Koliko uopste znate ljudi koji nisu u ovom fazonu u kom smo mi, a da znaju i sta je steam? Morao bi da im objasnis sta je digitalna distribucija i kakve veze odlazak na www.steampowered.com ima veze sa igrama na kompjuteru i slobodnim vremenom itd. Mnogo je tesko za one koji nisu u toj prici. Sa druge strane, isto to se na konzolama odvija nekako logicno, ne moras nista da objasnjavas: ljudi na PSN-u ili xbox live-u vide igru, kliknu, skinu i igraju na onome na cemu su navikli i kako su navikli. Tesko je opisati, ali nekako se to tamo logicnije odvija za prosecnog korisnika (koji ne mora da bude glup ili ogranicen, samo ima nivo interesovanja na odredjenom nivou, ja to volim tako da gledam).

Ono sto pokusavam da kazem je da konzole cak i u tom segmentu mogu da zavrse kao atraktivnije od PC-a, kad se sve sabere i oduzme. Steam mora da se promeni ako ne zeli da ima uticaj samo na ljude koji imaju zivotni stil Gabe-a Newell-a :)

A sa trece strane, ni malo ne brinem za casual segment na PC-u, tu ce tek sa html-om 5, fusion-om i slicnim platformama da dodje do eksplozije svega zivog u tom segmentu.

Ali mi ne pricamo o tom segmentu...
 
Interesantno mi je i da ljudi (timovi) koji rade nesto sto je u sustini teska alternativa, u svim izjavama i nastupima zvuce kao da rade nesto sto je svima vrlo blisko i na sta svako moze da naleti na svakom koraku. Kao da ih prati publika koja prati popularne filmove, npr. Nekako nisu svesni koliko je geekovski to sto rade :) i ko to uopste prati i komentarise.

Ne kazem da je lose, samo mi je interesantno... :)
 
Poslednja izmena:
Moraju mnogo da porade na kompletnom servisu i aplikaciji, ako hoce da imaju malo siri uticaj.

Iako mu ništa trenutno ne fali i bolji je od PSN-a i Live-a, stalno se unapređuje. Na koji način misliš da prošire uticaj, tj. šta bi konkretno trebalo da urade?

Koliko uopste znate ljudi koji nisu u ovom fazonu u kom smo mi, a da znaju i sta je steam? Morao bi da im objasnis sta je digitalna distribucija i kakve veze odlazak na www.steampowered.com ima veze sa igrama na kompjuteru i slobodnim vremenom itd. Mnogo je tesko za one koji nisu u toj prici. Sa druge strane, isto to se na konzolama odvija nekako logicno, ne moras nista da objasnjavas: ljudi na PSN-u ili xbox live-u vide igru, kliknu, skinu i igraju na onome na cemu su navikli i kako su navikli.

Pa svako ko kupi neku od igara za PC koja koristi Steamworks za registraciju postaje Steam korisnik. Najviše što može da se uradi što se tiče "vidljivosti" je da PC proizvođači instaliraju Steam na svoje računare, kao što je Dell uradio sa Alienware brendom. Nije Valve velik kao Sony/MS/Nintendo pa da potroši milijarde dolara na marketing Steama, to je suludo očekivati. Igre koje koriste Steamworks su skoro besplatna promocija. Ovaj dil sa Sonijem u vezi Portala 2 takođe.

I nije baš da je toliko popularno i logično među korisnicima na konzolama, barem sudeći prema skorašnjim Sony-evom izjavom da PSN nije još profitabilan, a Steam je to bio još 2005. Otpušteno je beše pola Studio Liverpool tima jer se Wipeout HD nije dobro prodavao, a to je bio "trojanski konj" da Sony navede ljude da se registruju na PSN u ranim danima servisa.

Ono sto pokusavam da kazem je da konzole cak i u tom segmentu mogu da zavrse kao atraktivnije od PC-a, kad se sve sabere i oduzme. Steam mora da se promeni ako ne zeli da ima uticaj samo na ljude koji imaju zivotni stil Gabe-a Newell-a :)

Pa nije valjda da misliš da PC kao gaming platforma ima tako loš imidž pa da može da privuče samo geekove ili da su ljudi koja koristi računar za igre pripadaju najviše tom "profilu", a konzole su samo za hip&trendy publiku? :) Koliko samo devojaka igra Simse npr. PC je popularan/mainstream u tom smislu, ali ne toliko da će većina CoD prodaja biti na PC-u. I dobro je što je tako, barem po mom mišljenju.

Najveća prednost (i najveća mana kao što si rekao ranije u temi) PC-a je zato što nema ograničenja koji tip igara može da se napravi, od budžeta preko "ciljne grupe" do kontrola i umreženosti, a loše jer nema ko to da promoviše/reklamira. Developeri ne moraju da kupuju dev. kitove, nema troškova licenciranja, nema procesa sertifikacije za post-release sadržaj itd. Ta "barijera ulaska" je niska, kao što reče Ken Levine. Neće igranje na kompjuterima nikada postati deo pop kulture na način na koji su to konzole, jer ne postoji "PC/computer gaming" brend u mainstreamu i sve ostalo što ide s tim, pa da ljude privuče/se "identifikuju" s njima. A pitanje je i da li i koliko to želimo :). Možemo da idemo u diskusiju zašto je marketing/advertajzing/imidž važan u današnjem društvu, ali mislim da to nije tema za ovaj forum.

Mene zanima kod ljudi odavde, koje su to PC igre koje su ih interesovale, tj. šta je za njih na PC-u predstavljao unikatno iskustvo, a što bi voleli da ponovo bude prisutno. Većina studija koji su pravili "prave" PC naslove su bili u prilično drugačijem fazonu od studija na konzolama. U međuvremenu su ili propali, ugašeni/prodati od strane izdavača ili znatno drugačiji nego pre:
Bullfrog, Westwood, Origin Systems, Maxis, Digital Anvil, Ensemble Studios, FASA Interactive, ACES Studios, Access Software, Looking Glass Studios, Ion Storm Austin, Irrational Games, Troika Games, Monolith Productions, Infogrames/Atari, MicroProse, Revolution Software, Lucas Arts, Sierra Entertainment, Volition, Interplay itd.


Pa me interesuje kakve igre želite da vidite. Postoje projekti koji jednostavno nisu mogući sa konzolom kao lead platformom, i ne samo kad su tehničke barijere u pitanju.
 
Poslednja izmena:
Ti pricas o potencijalu PC-a kao gejming platforme, tj. onom sto je moguce i sta bi sve moglo dobro da funkcionise zbog prirode platforme, a ja pricam o trenutnom stanju. Da razgranicimo, kad kazem PC gaming, mislim na PC gaming koji nas interesuje, ne pricam o tome koliko devojaka igra Simse i slicno.

Ja licno volim i celu "konzolnu" stranu price, pa i nemam problem sa tim sta ce i gde da se pojavi, ali su mi interesantni svi tokovi u industriji. Volim i pratim sve oko gaminga ceo zivot na najrazlicitijim platformama i prosto me se tice sta ce se tu dalje desavati. Zato pokusavam da izvucem neke zakljucke, a ne da samo kazem da je sve idealno, jer nemam osecaj da jeste.

Sto se tice PC-a, verujem da niko (pa ni ja) ne prica da mu fali neki konkretan naslov ili zanr, nego se ljudi secaju fokusa koji je PC gaming imao i perioda kad je prakticno sve na PC-u bilo PC ekskluzivno, pa nije bilo nikakvih ogranicenja i najmanjih zajednickih sadrzalaca. Imali smo pomake i u tehnickom i u svakom drugom smislu mnogo cesce, kompletno pracenje svega toga je bilo mnogo znacajnije nego danas. Samim tim je i pojavljivanje novog hardvera bilo mnogo znacajnije nego danas. Sta danas znaci izlazak nekog novog grafickog cipa? Nista. Nekad je to bio dogadjaj i mogao si da mastas o toj grafickoj npr. jer bi imao bar 10 igara u glavi koje bi voleo da vidis bas na njoj. I tada su postojale konzole kao paralelni univerzum i bile vrlo uspesne sa gomilom kvalitetnih naslova, pa je i pored toga PC imao sta da ponudi.

Nesto se od tada promenilo, slozices se? :)

Kompletno iskustvno na PC-u na koje si mogao da racunas, sve sto je trenutno bilo u ponudi zajedno sa onim sto je bilo najavljeno plus saznanje da ima milion stvari o kojima ne znas nista, a tek treba da se pojave. Tako je to tada izgledalo, a danas u proseku izgleda kao najava igre za ps3 i 360 (bez najave za pc), a ti kao znas kako stvari funkcionisu i zakljucis da ce verovatno kasnije izaci i za pc (ako je multiplatform naslov u pitanju). Sve igre su (u proseku) dizajnirane za televizorom i joypadom na umu.

Sem toga, nemas NISTA. Ti si nabrojao onih par kvalitetnih "studentskih projekata" u razvoju, protiv kojih nemam nista i igracu ih, ali to je malo. To nije ono sto ljudi ocekuju, veruj mi, cak i ako je tebi dovoljno.

Fali mi mnogo dobrih naslova od kojih ce par biti bas vrhunski, a ono sto imam je skoro isto kao na xbox-u i playstationu u visoj rezoluciji, AA i AF. Kapiras, necu da PC gaming bude konzolni u visoj rezoluciji sa AA i AF. Ovo naravno vazi u mom slucaju i za igre koje mene interesuju.

Nekad si npr. Half-life povezivao sa necim sto se desava iskljucivo na PC-u (meni je to '98. bio sinonim za PC gaming), a danas ta igra izlazi za sve platforme. Nece je Valve ukenjati, ali znas i sam da ce morati da se drzi okvira u kojima su ps3 i xbox 360. Sigurno nece napraviti neku nevidjenu PC verziju, a na konzolama neku polovicnu i 5 puta jadniju. Bice i dalje ta igra mnogo znacajnija u PC svetu, ali ogranicenja postoje. I HL je najbolji moguci primer, ostale bolje da ne pominjemo.


I nemoj da se ovo pretvori u neku raspravu izmedju nas, posto se meni svidja tvoj pogled na celu stvar, samo su nam ocekivanja malo drugacija, ocigledno. Ili si ti malo hladniji vezano za celu pricu :)


EDIT: Nabrojao si cuvene razvojne timove koji su pravili prave PC igre. Jel mozes da mi objasnis zasto su propali na platformi na kojoj "problem ne postoji" i prakticno je sve ok. Thanx :)
 
Poslednja izmena:
Sto se tice PC-a, verujem da niko (pa ni ja) ne prica da mu fali neki konkretan naslov ili zanr, nego se ljudi secaju fokusa koji je PC gaming imao i perioda kad je prakticno sve na PC-u bilo PC ekskluzivno, pa nije bilo nikakvih ogranicenja i najmanjih zajednickih sadrzalaca. Imali smo pomake i u tehnickom i u svakom drugom smislu mnogo cesce, kompletno pracenje svega toga je bilo mnogo znacajnije nego danas. Samim tim je i pojavljivanje novog hardvera bilo mnogo znacajnije nego danas. Sta danas znaci izlazak nekog novog grafickog cipa? Nista. Nekad je to bio dogadjaj i mogao si da mastas o toj grafickoj npr. jer bi imao bar 10 igara u glavi koje bi voleo da vidis bas na njoj. I tada su postojale konzole kao paralelni univerzum i bile vrlo uspesne sa gomilom kvalitetnih naslova, pa je i pored toga PC imao sta da ponudi.

Znači, čim izađe novi high-end GPU, to automatski podrazumeva da moraju postojati igre koje su dizajnirane sa tim na umu? Huh. Upravo ta konstanta "arms race" grafička trka je razlog za sadašnju situaciju. Od developera se očekuje konstantno unapređivanje produkcijskih vrednosti. Zašto ne ostalih aspekata? Zato što se svuda se čuju izveštaji da povećanje budžeta u tom segmentu povećava prodaju igara. A to je povezano sa očekivanjima publike, i na PC-u, a pogotovo na konzolama.

The PC audience is larger and they spend more money than the console audience (at least, the console audience EA is chasing, PS3/360). It's just that they buy an enormous variety of games that range from huge blockbuster to farmville.

What EA wants is a large, homogonized group of users that they can iterate on endlessly with little variation. It's steady, predictable revenue. Madden/Fifa is their ideal, and it is the ideal that Call of Duty and Guitar Hero iterated upon succesfully, as well.

PC users range from top of the line PCs to old laptops, can make games as diverse as Farmville and Starcraft, Half Life and Minecraft, World of Warcraft and Bejeweled, or Counter Strike and The Sims gigantic hits.

By contrast, console gamers heavily tilt male (more than 80% for the PS3/360, as of the last study I saw), almost uniformly prefer games which push graphics, and have similar, easily serviceable tastes.

It isn't that there are more console gamers, it's that console gamers are a more uniform group that can be serviced in an easier, more predictable fashion.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=23518500#post23518500


Kompletno iskustvno na PC-u na koje si mogao da racunas, sve sto je trenutno bilo u ponudi zajedno sa onim sto je bilo najavljeno plus saznanje da ima milion stvari o kojima ne znas nista, a tek treba da se pojave. Tako je to tada izgledalo, a danas u proseku izgleda kao najava igre za ps3 i 360 (bez najave za pc), a ti kao znas kako stvari funkcionisu i zakljucis da ce verovatno kasnije izaci i za pc (ako je multiplatform naslov u pitanju). Sve igre su (u proseku) dizajnirane za televizorom i joypadom na umu.

"Velike" igre su multiplatfrom (osim naravno "velike trojke" koje imaju interes da guraju svoje sisteme) zbog potrebe da povrate ogromne budžete, tu se verovatno slažemo? To skoro da dovodi do monoopola onih koji mogu da razvijaju naslove sa visokim produkcijskim vrednostima. I što je još gore, skoro sve dizajnerske odluke oko pojednostavljivanja u svim segmentima/"streamlining"/"mainstreaming"/"expanding the audience"- su povezane sa potrebom da moraju prodati što više kopija da bi bile povratili uloženo. Mislim da smo već pričali o ovome ranije u temi. Treba samo pogledati koliko "sličnih" igara u periodu između 2005-2010 u kontrastu sa istim periodom pre 10 godina, 1995-2000. To se poklapa sa onim što je rekao Jon Hare.


Sem toga, nemas NISTA. Ti si nabrojao onih par kvalitetnih "studentskih projekata" u razvoju, protiv kojih nemam nista i igracu ih, ali to je malo. To nije ono sto ljudi ocekuju, veruj mi, cak i ako je tebi dovoljno.

Red Orchestra 2 npr. je studentski projekat? Pa upravo je to što su manji tim i što igra nije još jedan "big budget, bigger than the box office" BS omogućava da inoviraju, da urade šta hoće sa dizajnom i mehanikom, koji ne moraju biti prilagođeni mainstream potrošaču koji želi običnu arkadu, bez uvrede ni za koga. To važi i za sve ostale low/mid-budget igre, modove itd, jer ne moraju da budu konkurencija sa gigantima tržišta sa aspekta budžeta.

Nekad si npr. Half-life povezivao sa necim sto se desava iskljucivo na PC-u (meni je to '98. bio sinonim za PC gaming), a danas ta igra izlazi za sve platforme. Nece je Valve ukenjati, ali znas i sam da ce morati da se drzi okvira u kojima su ps3 i xbox 360. Sigurno nece napraviti neku nevidjenu PC verziju, a na konzolama neku polovicnu i 5 puta jadniju. Bice i dalje ta igra mnogo znacajnija u PC svetu, ali ogranicenja postoje. I HL je najbolji moguci primer, ostale bolje da ne pominjemo.

Valve nikad nije pravio igre koje su tehnički fokusirane kao iD npr, uvek je sve ostalo na prvom mestu. Level dizajn HL-a nije nešto što mora da se promeni da bi radilo unutar memorijskih limita PS3/360, kao što je to slučaj sa Deus Ex-om ili Crysis-om npr.. Ne vidim zašto je problem što bi ljudi na drugim sistemima sem PC-a bili u mogućnosti da ga igraju. Svaka igra u Orange Box-u npr. je port sa PC-a na konzolu, a ne obrnuto. Što se tiče budućnosti i hardvera, ovde su rekli neke interesantne stvari:

http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=873&page=2
I think hopefully one of the things we did really well with Orange Box, and we've heard this from a lot of people: "I fired up Portal on my three year old machine and it ran great." And that helps us sell more units, and helps the perception of the PC industry. People buy a new game and their system is 18 months old and it doesn't run, or it's unplayable, that hurts the PC industry. That person who just spent money on a PC game is going to have a question mark next time he walks into the store. And he's gonna say, "Geez, I don't know, if I buy it on a console I know it's going to work."

So I mean, I think people just need to do a better job of looking at where gamers are at, being more honest about the system requirements they put on the box, and just sort of taking a step back and saying, "Gameplay is king, performance is second, and graphics are somewhere after that." People have said to us, you know, Portal is cool, but it wasn't the prettiest game. Well, okay, it sold a whole lot, it was named game of the year by over 30 outlets, and many of the people who played it told me they finished it and had a great time. I would much rather have that than have people tell me it was the prettiest game that came out last year.

http://www.pcgamer.com/2010/09/13/gabe-newell-next-gen-game-engines-will-be-ten-times-harder/
PC Gamer: I remember hearing a similar sort of thing a few years back where the cores on a graphics card were getting more like a CPU, and we’d be able to use those cores for things like AI and stuff like that. Is that still happening?

Gabe Newell: Well, you can kind of go both ways. You can make GPUs more general purpose or you can increase the parallelism of a CPU. And it’s a lot easier to do this than it is to do this. So… I think that I’d like to do it, but it’s harder to get people to write code and instructions for that. If you’re not Intel, if you’re not ARM.

PC Gamer: So what’s the interesting thing from a gamer’s point of view, what practical impact might that have on your game?

Gabe Newell: I think we’ll continue to see accelerated performance, even faster than we’ve seen before, that’s applicable to a wider range of functions that you perform. Right now it’s easy to do scalable graphics, and I think that it’ll become similarly easy to do scalable AI, scalable physics and the top end will stretch a long ways. So in the same way that there’s a huge difference between embedded graphics and a high end GPU, game engines are going to have to accommodate a much wider range of potential performance for AI and physics. But the top end is going be awesome in terms of just the sheer amount of computation that we’re going to do.



Mene iskreno nervira što ja nikada nisam čuo da npr. Carmack i njemu slični pričaju o unapređivanju bilo čega sem prezentacijsokg dela. "Pushing forwards" je bukvalno postalo sininonim za "pushing graphics forward". A gde je AI, interakcija sa okruženjem, level dizajn, storytelling tehnike koje se ne svode na "sedi i odgledaj ovaj mini-film/cutscenu" itd...


Nabrojao si cuvene razvojne timove koji su pravili prave PC igre. Jel mozes da mi objasnis zasto su propali na platformi na kojoj "problem ne postoji" i prakticno je sve ok. Thanx :)

To niko ne zna sa sigurnošću. Većina njih je zatvorena zato što njihovi vlasnici žele da izgledaju bolje na fiskalnom izveštaju u sledećem kvartalu pred investitorima. I bez ikakve sumnje, uticaj ima i to što se gaming u globalu daleko više pomerio u mainstream, i što se tiče PC-a i konzola, a to podrazumeva neka dosta drugačija pravila igre. Ja ne mogu ništa da učinim ako meni omiljeni tip igara nije privlačan široj pulaciji te ih ne kupuju i žele nešto sasvim drugo od igara. To dovodi do toga da se oni koji finansiraju igre fokusiraju na više popularnije i profitablinije stvari i to je to. Meni je muka od CoD-a, dok 20M ljudi to guta svake godine bez problema, dok će se RO2 prodati 10-20x manje, Amnesia 100x puta itd.
 
Poslednja izmena:
Hvala na odgovorima :)

Nista, idemo dalje, videcemo kako ce se sve odvijati.

Jedva cekam RO 2, ako nista drugo :)
 
red orchestra 2 ! nemojte posle samo da nema ko da igra kada se igra pojavi :)
 
Odavno pričam da je tržište polovnih igara veći trn u oku izdavačima nego piraterija :)
 
Ako se prisetiš žestokih rasprava ovde pre godinu dve, između članova dva podforuma (PC i konzolnog), kad su jedni tvrdili da piraterija uništava PC scenu, a sa ruge strane pričali o ekonomičnosti PS3 tako što menjaju igre, pa stalno ostaju na istom, tad su me gledali kao da sam pao sa marsa, kad bih rekao da između ta dva nemaju razlike po razvojne timove, osim što je jedno legalno, a drugo ne :)
 
Odavno pričam da je tržište polovnih igara veći trn u oku izdavačima nego piraterija :)

Samo što nije tačno da je problem, već upravo suprotno, povećava prodaju novih igara. Da nema polovnog tržišta, potražnja bi dosta opala i dosta veliki broj ljudi bi čekao pad cena. Idealna situacija kome teže je ne nestanak 2ndH tržišta već uzimanja dela na svakoj kopiji, tj. "online pass" model. Takođe, sad sa DD je moguća dosta veća kontrola nad sadržajem, iako je ono što forsiraju u EULA-i može biti suportno zakonu, kao što je to bio slučaj sa EA i Spore:
http://arstechnica.com/gaming/news/...e-doctrine-with-limits-on-resale-of-spore.ars
 
Poslednja izmena:
Ako se prisetiš žestokih rasprava ovde pre godinu dve, između članova dva podforuma (PC i konzolnog), kad su jedni tvrdili da piraterija uništava PC scenu, a sa ruge strane pričali o ekonomičnosti PS3 tako što menjaju igre, pa stalno ostaju na istom, tad su me gledali kao da sam pao sa marsa, kad bih rekao da između ta dva nemaju razlike po razvojne timove, osim što je jedno legalno, a drugo ne :)

Secam se toga :).
 
Ako se prisetiš žestokih rasprava ovde pre godinu dve, između članova dva podforuma (PC i konzolnog), kad su jedni tvrdili da piraterija uništava PC scenu, a sa ruge strane pričali o ekonomičnosti PS3 tako što menjaju igre, pa stalno ostaju na istom, tad su me gledali kao da sam pao sa marsa, kad bih rekao da između ta dva nemaju razlike po razvojne timove, osim što je jedno legalno, a drugo ne :)

Ima razlike. U slučaju polovne kopije, neko je prvi put kupio igru i developi su kompenzovani, npr. 10 ljudi kupe igru koje završe kod 50 razmenom ili prodajom. U slučaju piraterije, dovoljna je samo jedna kupljena da se raširi na xxx ljudi. U drugom slučaju, ne postoji način da se sazna koliki je tačan uticaj.

Ono što je mnogo veći problem su neistine, laži, negativne slike koje postoje oko PC-a. Ne postoji PR mašina od milijardu dolara iza svega toga kao što kaže Valve. A upravo je to i najveća prednost u isto vreme.
 
Poslednja izmena:
Ima razlike. U slučaju polovne kopije, neko je prvi put kupio igru, npr. 10 ljudi kupe igru koje završe kod 50 ili 100. U slučaju piraterije, dovoljna je samo jedna kupljena da se raširi na xxx ljudi.

To stoji, ali onaj ko nece da kupi igru nece je kupiti ni ako je nije moguce crackovati.
Zbog toga su mi svi oni izvestaji o broju downloadovanih torrenata smesni.
Postoji gomila igara koje sam skinuo i odigrao, a da nije bilo piraterije ne bih ni igrao, ili bih pozajmio/iznajmio.
 
To stoji, ali onaj ko nece da kupi igru nece je kupiti ni ako je nije moguce crackovati.
Zbog toga su mi svi oni izvestaji o broju downloadovanih torrenata smesni.
Postoji gomila igara koje sam skinuo i odigrao, a da nije bilo piraterije ne bih ni igrao, ili bih pozajmio/iznajmio.

Upravo to. Kao što rekoh ranije u temi, ti brojevi su bezvezni.

http://blog.wolfire.com/2010/05/Another-view-of-game-piracy


Problem nastaje kada demografija ljudi koji imaju novca da kupe to ne urade samo iz razloga ne postoje nikakve posledice kao sa fizičkim stvarima. Jedino što može da ih (nas) spreči u tom slučaju je moral.
 
Poslednja izmena:
da da iznajmljivanje polovnih igara ubija trziste... ako se gleda sa aspekta da svi terba da kupimo svaku igru koja izadje onda da, trziste propada lol
 
Šta to vredi izdavačima kad ljudi koji iznejmljuju ne plaćaju njima? Nemaju nikakvog interesa u tome. Na PC su to sredili digitalnom distribucijom koja se praktično izjednačila sa retail-om. Samo preko steam-a je prošle godine kupljeno igara u vrednosti od milijadru dolara, preko 200k samo tokom božićnih popusta. U sledećoj generaciji konzola to će se desiti i tamo.
 
Šta to vredi izdavačima kad ljudi koji iznejmljuju ne plaćaju njima? Nemaju nikakvog interesa u tome.

Kakve to veze ima, to je skroz legalno, a to što su izdavači pohlepni to je druga stvar, iako su već kompenzovani. I po x-ti put, to povećava prodaju igara. Uz resale opciju, ljudima je daleko lakše da opravdaju dati punu cenu na launchu uz mogućnost da povrate deo novca. Kada toga ne bi bilo, smanjila bi se prodaja novih igara i obrt novca, jer bi korisnici više išli na najsigurnije naslove i čekali popuste za ostale. Naravno, to pod uslovom da pričamo o klasičnom retail modelu, ne DD gde, pored toga što su dosta veće margine, postoji mogućnost da se smanjenim cenama drastično poveća broj prodatih kopija. I ne samo to:
Discounting games does not only increase unit sales--it increases actual revenues.


Samo preko steam-a je prošle godine kupljeno igara u vrednosti od milijadru dolara

Misliš na ovo? Ne bih ja verovao tim brojkama, jer ih Valve i ostali digitalni distributeri ne daju nikome. Doug Lombardi je pored toga rekao da ih nisu kontaktirali. I btw, odakle ti brojka od 200k tokom božićnih popusta? NPD i slične tracking firme sve baziraju na predviđanjima i "anketama".

Methodology:
Information contained in this press release sources from two of The NPD Group’s ongoing consumer services covering the games industry:

- Games Acquisition Monitor
The NPD Group’s Games Acquisition Monitor is a quarterly tracker which measures both digital and physical forms of games acquisition activity, volume, awareness and usage of retailers and services, as well as other technology and entertainment activities that could influence game acquisition trends. It is based on online survey responses from over 8,000 members of NPD’s online consumer panel. Data is weighted and projected to be representative of the U.S. population ages 2 and older.

- NPD Consumer Tracker
NPD collects data on PC game purchases via its weekly video games consumer survey. Each week, over 180,000 individuals are selected from the NPD online consumer panel to participate in one of four weekly studies. The responding sample is demographically weighted and projected through a series of steps to represent the Total Adult (18+) and Total Teen (13-17) U.S. population. Respondents to the survey report whether in the past week they purchased a PC game on a disc or downloaded the game from a web site
directly to their computers.



Inače, zanimljivo istraživanje:
http://74.200.65.90/showpost.php?p=1517385&postcount=10

newzoo_2010spend.jpg



Kao i - U.S. Console Retail Declines, shranks for the 2nd year in a row
 
Poslednja izmena:
Misliš na ovo? Ne bih ja verovao tim brojkama, jer ih Valve i ostali digitalni distributeri ne daju nikome. Doug Lombardi je pored toga rekao da ih nisu kontaktirali. I btw, odakle ti brojka od 200k tokom božićnih popusta? NPD i slične tracking firme sve baziraju na predviđanjima i "anketama".

Čak i da te brojke nisu tačne već smo slušali od razvojnih timova da se prodaja njihovih igara preko reatail-a izjednačena sa steam-om, čak je negde to bilo i na strani steam-a. Što će reći polovina prodatih PC igara ne mogu da se preprodaju, osim ako ne ode ceo acc đuture. Plus pored toga na PC-u EA, Ubisofr i Blizzard vezuju igre sa account-e, tako da i u tom lsučaju ako oćeš prodati nešto, a imaš više igara, moraćeš sve đuture.

Što dovodi do toga da se second hand tržište na PC gotovo ugašeno, naravno pod paskom da se bore protiv piraterije, a sad to polako uvede na konzole (počeli sa online pass-om), počeli su sa online pass-om, a ne bi me čudilo da od sledeće generacije koznola da se sve vezuje za PSN, Live account.

Možda to smanjuje prodaju, ali zato preko digitalne distribucije mogu da se igraju sa popustima, i opet ljudima ponude jeftinije igre, a da 75%, koliko dobijaju recimo od steam-a ode u njihov džep. Što se tiče legalnosti prerodaje i iznajmljivanja baci pogled na poleđinu kutije svake PS3 igre, gde velikim slovima piše "Resale and renta are prohibited unless expressly authorised by SCEE", onda dolazimo samo do toga da li je u nekoj zemlji nelegalno zabraniti tako nešto, pošto u nekim zemljama ovo nije u skaldu sa zakonom. Zato i i izdavači forsiraju priču da ne prodaju igru, već licencu.
 
Poslednja izmena:
Jedino mi nije jasno zasto valve ne izlazi ni sa kakvim brojkama oko prodaje. Mozda je sve to ranije bilo suvise nisko da bi reklamirali svoju ideju, ali sad veurjem da bi mogli ozbiljno da skrenu paznju na sebe. Ako prodaja na steamu zaista ide tako dobro...
 
Remedy co-founder departs to join Angry Birds developer Rovio

One of the founders of Remedy Entertainment, Petri Järvilehto, has decided to leave the Finland-based game developer to join another Finland game team, Rovio Media. Yep, that's the folks behind the hugely successful mobile phone game Angry Birds.

At Remedy, Järvilehto helped to develop the first two games in the Max Payne action game series along with last year's Xbox 360 exclusive game Alan Wake. In his new position at Rovio, he will be the company's new Senior Vice President of Console Development. As we reported last month the PC version of Angry Birds has been released via Intel's AppUp program.
 
Remedy co-founder departs to join Angry Birds developer Rovio

One of the founders of Remedy Entertainment, Petri Järvilehto, has decided to leave the Finland-based game developer to join another Finland game team, Rovio Media. Yep, that's the folks behind the hugely successful mobile phone game Angry Birds.

At Remedy, Järvilehto helped to develop the first two games in the Max Payne action game series along with last year's Xbox 360 exclusive game Alan Wake. In his new position at Rovio, he will be the company's new Senior Vice President of Console Development. As we reported last month the PC version of Angry Birds has been released via Intel's AppUp program.

Da, covek koji je stajao iza Max Payne-a, steta. Verovatno mu je dojadilo da radi po 5-6 godina na glomaznim visokobudzetnim igrama.
 
Poslednja izmena:
da su lepo pametni i izdavaci da uvedu mogucnost online iznajmljivanja igara, i to bi bio pun pogodak... ali avaj onda bi morali da izdaju igre za sitne pare, igre koje traju 5-6 sati, umesto da naplate fullprice...

niko tu ne umire nego su izdavaci alaviji nego ikada
 
Nazad
Vrh Dno