Šta je novo?

IKOM - generalna rasprava

Sa ovim se ne bih složio. A zašto? Kod jednog drugog kablovskog operatera, dok sam imao problem sa netom pozovem Call Centar, objasnim o čemu se radi. Čovek iz Call Centra vidi da je Signal to Noise Ratio 16dB a istovremeno na stranici modema piše da je 40dB, a meni se Internet raspada. :D
Inače, u pitanju je Cisco EPC2100R2 modem...

Pa onaj ko odluci da zove tehnicku podrsku nece ni pisati o svom problemu ovde na forumu, zar ne? Ja govorim za ljude koji se zale ovde na los net, a iz nekog razloga ne zovu CC. Sumnjam da ovde ima neka baba gatara da im pomogne, ako ne okache bas nikakve podatke.
 
Ретко кад сам код куће у току радног времена корисничког сервиса, зато их још увек нисам звао, али ћу то сигурно урадити...
Можда speedtest не ваља, али ја сам раније редовно имао закуцано 430KB/s на оба налога, а на факултету и по 1MB/s по фајлу, у свако доба дана. Не отвара ми се како треба ни YouTube, BBC iPlayer, Sky Player, Gametrailers, а upload ми иде 5-6 KB/s, независно од тога где се фајлови шаљу.
 
Sa ovim se ne bih složio. A zašto? Kod jednog drugog kablovskog operatera, dok sam imao problem sa netom pozovem Call Centar, objasnim o čemu se radi. Čovek iz Call Centra vidi da je Signal to Noise Ratio 16dB a istovremeno na stranici modema piše da je 40dB, a meni se Internet raspada. :D
Inače, u pitanju je Cisco EPC2100R2 modem...
Pa u principu tu nema ništa pogrešno, ti na tvojoj strani si gledao Signal to Noise Ratio u downstreamu, a operater je gledao ono što ti ne možeš da vidiš, a to je Signal to Noise Ratio u upstreamu, i on je te vrednosti čitao.
 
Ретко кад сам код куће у току радног времена корисничког сервиса, зато их још увек нисам звао, али ћу то сигурно урадити...
Можда speedtest не ваља, али ја сам раније редовно имао закуцано 430KB/s на оба налога, а на факултету и по 1MB/s по фајлу, у свако доба дана. Не отвара ми се како треба ни YouTube, BBC iPlayer, Sky Player, Gametrailers, а upload ми иде 5-6 KB/s, независно од тога где се фајлови шаљу.

Kad dodjes kuci, okachi ovde podatke sa statusne strane modema, pa da pogledamo jesu li cifre ok.
 
IKOM je generalno OK, ali u poslednje vreme definitivno trokira ponekad. Cini mi se i da se ranije dogadjalo pred promene brzine.

Inace ja sam u Jerkovicu.
 
Samo jedan mali flejm.

Korisnik sam Ikom neta od 2003 i apsolutno se nijednom (ali nijednom!) nije desilo da sam zakasio sa placanjem racuna, niti imao sa ikomom spor bilo kakve vrste. Sticajem okolnosti, od 26.tog proslog meseca sam bio u inostranstvu i nisam stigao da platim racun. Dolazim juce gajbi, i sta zaticem ... posle j***na 4 dana zakasnjenja - internet iskljucen - covek iz kol centra kaze, niste platili racun za mart. Zaista ne prestaje da me fascinira odnos kompanija u Srbiji prema krajnjem korisniku. To je sve :)

pozd.
 
Нисам хтео да се јављам поново пре мало експериментисања са мрежом, што сам данас стигао да урадим... Наиме, проблем није до iKom-а, него до мог рутера. Када сам повезао рачунар директно, све је прорадило како треба. Е сад, оно што мени није јасно јесте шта даље да радим са рутером (D-link DIR-615), пошто немам појма које би то подешавање могло да утиче на брзину. Оно што ми је чудно, јесте, да док сам био на ADSL-у, прошле су четири промене брзине, и све је увек било ОК, а сад, кад сам на кабловском то исто урадио, проблеми...
 
Poslednja izmena:
Samo jedan mali flejm.

Korisnik sam Ikom neta od 2003 i apsolutno se nijednom (ali nijednom!) nije desilo da sam zakasio sa placanjem racuna, niti imao sa ikomom spor bilo kakve vrste. Sticajem okolnosti, od 26.tog proslog meseca sam bio u inostranstvu i nisam stigao da platim racun. Dolazim juce gajbi, i sta zaticem ... posle j***na 4 dana zakasnjenja - internet iskljucen - covek iz kol centra kaze, niste platili racun za mart. Zaista ne prestaje da me fascinira odnos kompanija u Srbiji prema krajnjem korisniku. To je sve :)

Cekaj, zar ti mislis da oni proveravaju istoriju svakog korisnika kad iskljucuju? To bi bilo bash suludo :) Nema tu nista licno, IKOM iskljucuje 10. u mesecu sve korisnike koji nisu platili racun do 9. (svako ima 4 dana lufta u odnosu na 5. u mesecu kada je datum dospeca).
 
@Nothingman
Pa naravno da ne proveravaju, i to je cela poenta. Mozda politika dobrog poslovanja treba da bude i nesto vise od pukog iskljucivanja po automatizmu. Meni, recimo, daleko vise smetaju ovakve stvari nego par mb/s manjka za iste novce u odnosu na sbb/adsl, jer je bilo i trenutaka kada sam za cenu 64kb/s mogao da dobijem 256 kb/s kod nekog drugog provajdera. Uostalom, vredi li uopste raspravljati o ovakvim stvarima.
Malo mi je ton neprimeren, ali mi je net sinoc ocajno bio potreban, ma sam malo pop**deo ... naravno celoj situaciji ni malo nije pomogao momak iz kol centra koji je na svaku moju recenicu odgovarao sa, "pa vi niste platili racun za mart, ja ne razumem".

pozd.
 
Ево, да се јавим, решио сам проблем... Требало је само да се промени "МТУ" параметар у подешавањима рутера на мању вредност. Ја сам ставио на 1200... Ево и слике, можда неком буде значило:
G5EXR.jpg


А ево и брзине сада:
1196812566.png
 
Poslednja izmena:
MTU je na kablovskom net-u 1500.
Verovatno ti je na adsl-u stajalo 1492 ili manje, sada stavi na 1500 posto na kablu nema overhead-a.

Neka te u zdravlju sluzi, kao i nas ostale :wave:
 
Poslednja izmena:
1500 је било кад ми није радило како треба...
Хвала на лепим жељама, надам се да ће тако и бити:)
 
Истестирах MTU према овом упутству, и добијам да је идеална вредност 1173, што је још мање од овога што сам ја укуцао:)
 
If your MTU is too low already, maybe 576, the following method will not be able to detect whether you can switch to an optimal size. So first follow "CHANGING MTU for PPPoE" to reset MTU to 1500, reboot and then come back to this!

A da nisi preskochio ovaj korak?
 
Истестирах MTU према овом упутству, и добијам да је идеална вредност 1173, што је још мање од овога што сам ја укуцао:)

pa normalno kad ti je ogranicen MTU na ruteru na 1200
1172+28 (IP/ICMP header 28 bytova = 1200
setuj mtu na 1500 pa onda testiraj
ili povezi na modem direktno pa prvo nadji maxmtu pa onda setuj ruter
 
Poslednja izmena:
Da li negde na IKOM sajtu postoje brzine UL-a po paketima?
Ako ne, kolike su te brzine za svaki od flat paketa?
 
upload:

Flat 2 128 Kbps
Flat 3 256 Kbps
Flat 4 512 Kbps
Flat 5 512 Kbps
 
Ja sam skoro presao sa ADSL-a na IKOM-ov internet, i zadovoljan sam.
Nisam neki zahtevan korisnik ali jednostavno mi je jeftinije, a oni iz Telekoma su se malo izbezobrazili. Trenutno sam na flat 2 paketu, a prijavio sam se za FLAT 3. Sve u zbiru troskovi ce biti 2250 dinara (kablovska+Internet 4 MB+digitalna), sto mi je znatno povoljnije od Telekomove opcije.

Nego , kakve su sanse da zbog prevelikog broja korisnika na istom cvoristu dodje do znacajnijeg smanjenja brzine i da li je neko imao takva iskustva.

Pozdrav
 
22.3.2011
Podsetnik o iznosu mesečnog računa za Internet putem SMS-a

Poštovani korisnici,
Ukoliko želite da dobijate SMS podsetnik o iznosu Vašeg mesečnog računa za Internet, pozovite Call centar na 011/30-10-110 i ostavite broj svog mobilnog telefona. Ova usluga je besplatna za korisnike i troškove snosi IKOM.
Vaš IKOM
 
Uz racun sam dobio internet ponudu:
Flat 1 - 256Kbps
Flat 2 - 3 Mbps
Flat 3 - 5 Mbps

Flat 4 - 7 Mbps
Flat 5 - 15Mbps
Cene iste. Znaci izgleda da ce povecati Flat 2 i 3.
 
hvala na informaciji Trubo :)

sve je to lepo, ali upload niko ne pominje :/
ostaje nam da se nadamo.
 
Poslednja izmena:
Nadam se da će povećati i upload. On je meni najbitniji u celoj stvari.
 
Pa ako Flat2 bude 3Mbps/128Kbps onda je stvarno smesno
 
За флат 2 иде на 256. (по речима оператера за нет пре пола сата :p)
 
Ajd' ako neko sazna da li će biti neki paket sa UL-om od bar 1 Mbit, neka javi.
 
lepo, al stvarno, i 4MB je dosta brzo, više bi značilo upload sa 256 na 512 (FLAT3).
 
To je totalno bezveze ako je tačno... razmišljao sam da uzmem net kod njih, ali ako nemaju bar 1 Mbit UL, neka hvala.
Za ADSL barem ima smisla da bude manji UL zbog tehnologije, koji je njihov izgovor?
 
Vrh Dno