Šta je novo?

IGN-ova lista,top 100 igara svih vremena i platformi!!!

Grešiš.

Scorsese je baš jedan od tih režisera koji sve dovodi do perfekcije. Pravi autor.
Ne samo da je mnogo radio sa glumcima, scenaristima, montažerima,
nego se trudio da apsolutno svaki delić svakog njegovog filma bude što bliži njegovom poimanju perfekcije.

npr. Kjubrik je za potrebe jednog svog filma od dva sata redovno imao dovoljno
materijala za stotinu filmova. Sada se to uglavnom ne radi tako, već se najveći deo para baci na zvučna glumačka imena i efekte. Ostalo se sve skarabudži,
a onda se potroši još toliko novca na marketing... kao rezultat imamo fast-food
filmove koji nemaju ništa od kvaliteta nekih mnogo starijih filmova.

Udaras u pogresnu tacku, sve to receno je sa zeljom da se kaze da i dan danas imas isto toliko kvalitetnih filmova kao i onda (na godisnjem nivou), samo sto danas imas hiperprodukciju, pa to sve izgleda mnogo manje nego onda. Takav utisak se stice. Prosto, ne uspevas da sagledas situaciju na pravi nacin.



Eh. Pa pogledaj samo dokumentarac o snimanju filma "Apokalipsa Danas".
Frensis Ford Kopola je zamalo poludeo na snimanju tog filma. Sve što je moglo da krene naopako, krenulo je, ali je snimio remek-delo, jer je bio predan svojoj viziji.

Danas takvim režiserima niko ne daje novac da snimaju, jer je mnogo isplativije
sunuti kintu nekoj tinejdžerskoj atrakciji, glumcu koji je više vremena proveo snimajući se za postere za BRAVO, nego glumeći u filmovima... onda ubaciti malo
CGI eksplozija, monstruma, automobila, akrobacija (***a, kaskaderi izgubiše posao)
i dobijete instant hit koji se višestruko isplati.

Opet mogu da ti ponovim isto. Naravno da se daje novac takvim reziserima, ali u moru komercijale danas sve to izgleda mnogo manje nego sto se sticao utisak u ono doba kada je mnogo manje filmova snimano. Uostalom videces, za nekih 20-30 godina isto tako ce se velicati filmovi danasnjice u odnosu na aktuelne filmove tog vremena. Nista novo.


Nikome ne smeta jednostavnost, ali smeta banalnost.

Dakle, kako je 1998. izašao jedan Fallout ili Planescape Torment,
koji je imao npr. zrelu priču, mogućnosti, humor... a sada smo srećni ako ti NPC
odgovori nešto suvislo, dok tragaš za default kristalima koje je oteo generic zli
sauronov rođak.

Pa vidi, slazem se, obe igre koje si naveo su biseri gaming industrije, obe se i nalaze na listi IGN-a, ali, zelis da kazes da posle toga nista tako dobro nije iznedrila gaming industrija bez obzira na zanr? Gresis.



Last Ninja je u to doba bio kao Crysis danas. Spektakularno dobra grafika.
A sada smešno izgleda. Ipak, i u Last Ninja su se trudili da ubace male fore
koje će te iznenaditi, povećati zabavnost npr. kada ninja pređe ulicu na crveno :D

Isto to sto si naveo za LN ima i u Crysisu (detaljcici i trikovi koji povecavaju zabavnost). Imam osecaj da ovim bezimo od sustine ...


Opet, u to doba su programeri bili žestoko tehnološki ograničeni.
Nisu mogli da sprovedu svaku zamisao, ali je uvek bilo inovacija, svežih ideja itd.
Igre su između 1985 i 1992 doživele hiljadu puta više promena u izvođenju, idejama, inovacijama, nego npr u periodu između 2000. i 2007.

Naravno da je u periodu izmedju 1985.-1992. bilo lakse videti u igri nesto novo jer pre toga vrlo malo toga je i bilo u igrama. Upravo to pokusavam i da objasnim. Mnogo je teze danas uraditi nesto novo nego sto je to bio slucaj onda. I sasvim sam siguran da ideja ima, ali sada na red dolaze stvari koje se tesko sprovode u praktican deo, dakle da igra donese nesto novo, a da ostane zabavna i zanimljiva. A nove stvari dolazice kako se razvija tehnologija, i sam si rekao da su ranije bili ograniceni tehnoloski.


Porediš babe i žabe. Film sa vozom je bio čista promocija nove tehnologije
koja je iznenadila prisutne. Otprilike kao da te sada na ulici na tebe naleti
automobil, a kada si se već oprostio od života, ukapiraš da je to bio 3D hologram.

"Hostel" i "Saw 3" je bolje porediti sa npr. "Exorcist" ili "Shining".

Dok su ovi stari filmovi lagano gradili tenziju, uterivali bioskopskoj publici jezu u kosti, sve do kulminacije događaja koji bi u stvarnosti pomutili zdrav razum,
Hostel i Saw ti napadaju čula neprijatnim prizorima dok ti mozak ne otupi.

Vidis, ja ovde nista nisam poredio, vec samo pokusao da ti ilustrujem kako ljudski mozak nakon prve impresije otupi na to WOW novo chudo, navikava se na isto kao na normalnu pojavu i trazi nesto novo. Sad tu jednu stvar multipliciraj visestruko i dolazis do toga da je sve teze oduseviti konzumenta filmova, igara, muzike, sta god ...

Za jedno treba da budeš filmski genije, a za drugo možeš i da budeš retardiran psihopata sa kamerom koji je voljan da muči nekog jadnika i snima ga.

Ovi stariji horori te nateraju da razmisliš o prirodi dobra i zla, o krhkosti razuma,
o nasilju... dok te ovi noviji nauče da čupanje noktiju mnogo boli.

Vidis, ja ovde nista nisam poredio, vec samo pokusao da ti ilustrujem kako ljudski mozak nakon prve impresije otupi na to WOW novo chudo, navikava se na isto kao na normalnu pojavu i trazi nesto novo. Sad tu jednu stvar multipliciraj visestruko i dolazis do toga da je sve teze oduseviti konzumenta filmova, igara, muzike, sta god




Baš tako. Zato su ovakve liste čista glupost.

Kažem, radije bih čitao neke lične liste pravih ljubitelja i kreatora video igara,
nego ovaj nabacani spisak koji su sklopili sumnjivi "novinari".

Ja zaista nemam nista protiv toga sto su oni pokusali da urade. Kao sto rekoh, nemoguce je pomiriti sve ukuse i napraviti univerzalnu Top Listu i plus na to dodaj veliki jaz izmedju generacija. Ovo je jedan simpatican pokusaj.

Zaista bi bilo zanimljivo cuti sta vole prekaljeni likovi gaming industrije, moguce da je tako nesto vec i uradjeno, no za to moze da se otvori neki novi thread.
 
Hvala što si razjasnio, vidim da se u većem delu priče ipak slažemo. ,)
 
Nazad
Vrh Dno