Šta je novo?

Hitno pomoc pascal za gimnaziju

zmija

Čuven
Učlanjen(a)
24.02.2004
Poruke
188
Poena
619
Dakle malo nostalgije. Ortakov mladji burazer polaze prijemni za koji dan na ekonomiji pa mu trebaju zadaci iz pascala, a ja nikako ne mogu da se setim kako se to radi... Pa ako ima neko dobre volje da mi korak po korak izracuna ove vrednosti bicu jako zahvalan, moze i na pm da ovde ne bi pravili haos. Inace jako mi je hitno posto je prijemni za par dana, a ovakav tip zadataka sigurno dolazi: (bitno je da bude ceo postupak i poneko objasnjenje da bi ja njemu preneo isto :))

1.ako su uchitane vrednosti k=1, p=2, r=1 upisati koju ce vrednost k izdati

program:
program ciklus;
var
i,j,k,n,p,r: integer;
begin
read(k,p,r);
n:=1;
j:=0;
while(j<3) do
begin
for i:=p downto r do
n:=ni + k;
k:= 2k + sqr(j-1) + nj;
j := j+1;
end;
writeln (k);
end.

i drugi

isto, i=3, j=4

program zadatak;
const p=4;
var
i,j,k,m,n: integer;
begin
read(i,j);
m:= 0;
for n:= i to j do
m:=m+ n + p;
i:= sqr(i) + 3p;
k:= sqr(i) - 16 div j;
k:= i + 3j+ 2 abs(k) + p - m;
writeln(k);
end.

Hvala unapred nadam se da ce neko raspolozen resiti ova dva
verujem jako jednostavna zadatka...
 
kao prvo ... imas gresku u prvom zadatku u postavci ... red ....
for i:=p downto r do
n:=ni + k;

nikako nemoze biti ni + k .... moze samo n + k ... znaci moralo bi pisati ...
for i:=p downto r do
n:=n + k;


isto tako ...
k:= 2k + sqr(j-1) + nj;
nj nije nigde deklarisan ... verovatno i tu treba samo n ... ili je mozda autor mislio n puta j .. ali se to tako ne zapisuje ... vec bi trebalo .. koliko se ja secam sintakse paskala ... n*j
 
U pravu si n*j moja greska, ali sada to nije vise ni bitno posto je prijemni prosao, a decko nije znao kako da resi ove zadatke (malo sam se razocarao u ljude sa foruma) tako da...
 
ukoliko bi program glasio ovako ....

program:
program ciklus;
var
i,j,k,n,p,r: integer;
begin
read(k,p,r);
n:=1;
j:=0;
while(j<3) do
begin
for i:=p downto r do
n:=n + k;
k:= 2k + sqr(j-1) + n;
j := j+1;
end;
writeln (k);
end.

resenje bi bilo ....

- naredbom read(k,p,r); bi trebalo jedan za drugim da uneses tri cela broja preko tastature odvajajuci ih enterima .... recimo za k 5 ... za p 3 ... i za r 7

- n dobija vrednost 1 a j dobija vrednost 0 ...

- while(j<3) do ... sve dok je j manje od 3 radi ...
begin
for i:=p downto r do
n:=n + k;
k:= 2k + sqr(j-1) + n;
j := j+1;
end;

- for i:=p downto r do .... od i je p snizavajuci do r radi n:=n + k ... u nasem slucaju p je 3 a r je 7 ... sto znaci da se nece uraditi nista .... odnosno da postavka zadatka nije dobra jer je trebalo naglasiti da r mora biti manje od p .... .... da bi ipak zavrsio zadatak kako treba uzecu da je p 7 ... r 3 ... a k cu ostaviti 5 ... znaci ti ces uneti redom na pocetku zadatka 5 za k .. 7 za p i 3 za r ... umesto prvobitnih 5 za k .. 3 za k i 7 za r ........ dalje sledi ... od 7 smanjujuci do 3 .... n=n+k ... odnosno n je u prvom koraku 1 + 5 ... u drugom p je 6 r je 3 n je 6 + 5 ... u trecem p je 5 r je 3 n je 11 + 5 .... u cetvrtom ... p je 4 r je 3 n je 16 + 5 ... u petom p je 3 r je 3 n je 21 + 5 ... odnosno n je 26

- k:= 2k + sqr(j-1) + n; ... prvo ukazujem na jos jednu gresku .... 2k nije nista ... u postavci treba da pise 2*k da bismo racunali kao 2 puta k .... .... ja cu u daljem resavanju smatrati da je to puta .... k je 2 puta 5 + -1 puta -1 + 26 ... odnosno k je 37 .... sqr od x .... sintaksa sqr(x) je ustvari kvadrat od x ... odnosno x puta x ... x*x ... podsecanja radi .... sqrt od x je koren od x ....

- i na kraju j se povecava za 1 .. odnosno dobija vrednost 1 .... za koju ti opet na isti nacin od pocetka radis petlju ....
begin
for i:=p downto r do
n:=n + k;
k:= 2k + sqr(j-1) + n;
j := j+1;
end;
iz razloga sto je j 1 a 1 je manje od 3 ... while(j<3) do .... isto to ces raditi i za 2 ...

... kontrolni rezultati za j je 1 su ti ...

n je 26 k je 37
7 3
26+37
6 3
63 +37
5 3
100 +37
4 3
137 +37
3 3
174 +37

n je sad 211 k je 37

k je 74 +0 + 211
k je 285
j je 2

.... kontrolni rezultati za j je 2 su ti ...

n je 211 k je 285
7 3
211 +285
6 3
496 + 285
5 3
781 + 285
4 3
1066 +285
3 3
1351 + 285

n je sad 1636 k je 285
k je 570 + 1 + 1636
k je 2207
j je 3

.... rezultat koji ce komadnda .... writeln(k); ispisati na ekranu u slucaju k je 5 .. p je 7 .. r je 3 je .... 2207 ...

... eto ... djabe sam pisao ... steta sto nisam video ranije ... a razocaranje ti je opravdano ... ipak da prokomentarisem do kraja ....

postavka zadatka nije dobra jer je trebalo naglasiti da r mora biti manje od p

da me neko ne bi pogresno razumeo ... u slucaju da je .... ne kazem da se program ne bi izvrsio u slucaju da je r vece od p ... cak naprotiv ... dobilo bi se resenje .... ali ...
u tom slucaju ...

for i:=p downto r do
n:=n + k;

nema nikakvog smisla jer se nikad ne izvrsava ... ne ulazi se u tu petlju .... a samim tim i n se u datom slucaju nikada ne menja ... te ga nije potrebno ni pominjati ... dovoljno bi bilo i .... k:= 2*k + sqr(j-1) + 1; .... umesto k:= 2*k + sqr(j-1) + n; .... ili isto tako glupo ali opet bolje nego u datoj postavci ... na pocetku staviti const n:=1; a n:=1 izbaciti ... .... sve u svemu sledi ... da je zadatak takav kakav je besmislen ....

u slucaju za k je 5 ... za p je 3 ... i za r je 7 kontrolni rezultati bi bili ...

n je 1 .. j je 0 .. k je 5
k je 12
j je 1
n je 1 .. je je 1 .. k je 12
k je 25
j je 2
n je 1 .. j je 2 .. k je 25
k je 52
j je 3

rezultat ispisan na ekranu bio bi ... 52

a za one koji me nisu razumeli .. ili nemogu da se snadju u gore napisanom ... evo i kod programa koji daje kontrolne rezultate po koracima ....

program ciklus;
uses crt;
var
i,j,k,n,p,r: integer;
begin
clrscr;
read(k,p,r);
n:=1;
j:=0;
while(j<3) do
begin
for i:=p downto r do
begin
n:=n + k;
writeln (i,' ',r,' ',k,' ',n);
end;
writeln (n);
k:= 2*k + sqr(j-1) + n;
writeln (k);
j := j+1;
writeln (j);
end;
writeln (k);
end.

...

toliko od mene .... drugi zadatak nema potrebe da radim ... prvo jer je laksi .. a drugo jer coveku vise ne treba ....
 
Poslednja izmena od urednika:
zmija je napisao(la):
U pravu si n*j moja greska, ali sada to nije vise ni bitno posto je prijemni prosao, a decko nije znao kako da resi ove zadatke (malo sam se razocarao u ljude sa foruma) tako da...

nemas sta da se razocaras. Pa taj kome trebaju zadaci imao je celu godinu da se spremi za prijemni, znaci mogao je pitati nekog druga ili drugaricu. ;)
Pa nije moguce da niko u skoli ne zna da resi taj zadatak...
 
Zao mi je, zmijo, al' i ja sam tek sad video. :(

Al', majku mu ako ne zna da resi taj zadacic, onda...
 
Pa taj kome trebaju zadaci imao je celu godinu da se spremi za prijemni, znaci mogao je pitati nekog druga ili drugaricu.

na stranu oko musko zenskih odnosa ... verujes li u ... samo drugaricu ... postoji i nesto drugo u srednjoj skoli ... ja se secam kad sam ja isao ... onaj ko zna ... nikada nije hteo da se potrudi i objasni kako treba onome ko ne zna .. mislim .. objasni tako da taj razume .... a ne objasni tako da pokaze kako je on pametan .... ..... u svakom slucaju mogao je otvoriti oglase i platiti cas .... ljudi za to uzimaju pare ... .... a mozda mu se bas zato niko i nije odazvao .... prvo pogresna postavka ... sto je manje opravdanje .... jer moglo se pitati ... da li si siguran .... a drugo .... sto bi neko radio za dz ovde kad cas iz paskala kosta oko 10 evra ....

p.s. ipak najjaci utisak na mene .... na ekonomiji polazu paskal ... pazi paskal ... a na stranu sta ce bilo koje programiranje .. pa i principi .. njima uopste ....
 
Poslednja izmena:
Ljudi ok nije stvarno u pitanju to sto je lak zadataka, ali u gimnazijama uglavnom predaju informatiku neki profesori matematike, koji pojma nemaju sa informatikom. Verovali ili ne nijedan ucenik iz gimnazije koga on poznaje nije znao da resi ovaj zadatak, a decko nema para ni za kakve privatne casove. Slozicete se sa mnom da je sistem skolovanja danas katastrofa i da onaj ko ne nema predznanje iz informatike je primoran da buba gluposti napamet (a bogami i onaj koji ima predznanje), tako da je i najlaksi zadatak izuzetno tezak za njega. Sto se tice pascala na ekonomiji to je stvarno katastrofa i ja sam to polagao svojevremeno i bilo je kao i danas samo 2 zadatka, a sve ostalo je teorija, ali 4 poena puno znaci. Nadam se da se niko nije osetio pogodjen zbog moje izjave da su me razocarali ljudi sa foruma, to sam izjavio u trenucima nervoze tako da je definitivno povlacim, posto sam stvarno ovde uvek dobijao najbolje odgovore za sve probleme. Hvala puno ABCD-u na trudu u pravu si za greske u postavci, neke su stamparske u knjizi!!!, a neke su samo pogresno kucanje...
 
Verovali ili ne nijedan ucenik iz gimnazije koga on poznaje nije znao da resi ovaj zadatak

to ti verujem ... i ja sam isao u gimnaziju :)))

u gimnazijama uglavnom predaju informatiku neki profesori matematike, koji pojma nemaju sa informatikom

to je apsolutno tacno ... ona sto je predavala meni ... bojala se mene i nikada nije smela da me pita a uvek mi davala 5 .... dok je druge maksimalno maltretirala ....

decko nema para ni za kakve privatne casove

ajde reci mi molim te da neko nema 20 evra za 2 dvocasa ... i da to nije mogao pozajmiti ... ili ustedeti mesecima ranije ... jer sigurno je znao gde ce konkurisati ..... ... a za 2 dvocasa ta 2 zadatka ne da bi znao ... nego bi ih pevao ... napamet se mogu nauce .... ... u krajnjoj liniji ja ne bih jeo 20 dana pa bih imao tih 20 evra ... ili ne bi izasao 2x u grad .... ili bih prodao ciganima nesto iz kuce .... covece ... radi se o tako bitnoj zivotnoj stvari ... a on nema 20 evra .... mislim .... za mene nepojmljivo ... .... a da ne govorim o tome da bi mu neki student te casove drzao i za 400 - 500 dinara ... bez gledanja na sat ... te bi mozda za 10 evra imao ta dva dvocasa ... .... ne preteruj i ne pravdaj ga .... jer poslovica kaze ... samo budala trazi izgovore a pametan nadje nacin da postigne cilj ....
 
U pravu si za te casove, ali on je racunao do posldenjeg casa da cu mu ja pomoci , a nije znao da se ja toga uopste ne secam niti me je ikada zanimalo, tako da sam i ja delimicno odgovoran. A da decko se upisao na budzet tako da je sve ispalo extra...
 
ja sam zapanjen da klinci ne znaju te zadatke? Pascal treba za prijemni za ekonomiju? To je onda nešto novo.

Elem, u 9. gimnaziji se Pascal učio sam prvu godinu, i slične zadatke smo imali na kontrolnom na kraju 1. razreda, tako da verujem da su maturanti malo stariji i malo pametniji, i posle 4 godine informatike bi stvarno trebali da znaju nešto tako jednostavno?

Jeste malo offtopic, ali dokle ide ovaj sistem retardacije klinaca? Šta bre rade u tim školama uopšte? Ja se ozbiljno brinem za ovu zemlju kada dođe njihovo vreme...
 
Imas na Borlandovom sajtu, odes na community pa museum.
 
Pa ovo nije cak ni zadatak, nego najobicnije pitanje iz tumacenja koda i to vrlo prosto.
 
Tema je od pre samo godinu i po... :)
 
al je ruzan ovaj pascal... skoro ko COBOL majku ti... :D
 
Nazad
Vrh Dno