Šta je novo?

Gran Turismo 5

all assistance ON?

Ne, sve je pogasio, ostavio je samo TC na 1..

I Borise, on je gazio kocnicu skoro uvek na pravcu, a ne na krivini, ne dirajuci volan.......
Dakle nema razloga da se zanosi.....

Gazi gazi i u krivinama.. ali opet ova je*ena kamera sa branika, ne razumem stvarno u cemu je vise fora i da li je moguce da na svakom GT5 snimku je ova kamera? Tako da ne moze najbolje da se proceni..
Drajveru, GT academy demo imao je bolju fiziku od Prologuea, odlican osecaj tezine i FF, ali sad kad razmislim i kad se setim, takodje auto nije pokazivao zelju za oversteer-om.. samo ronjenje u krivini. Nadam se da gresim.. SLS je zadnja vuca, morao bi malo nervozniji auto u kocenju za krivine da bude.. stalno zaranja kao da Golfa vozi..
 
Pre svega ovaj lik vozi na siguricu + sto ne bi bio fazon da na tim demoima, specijalno napravljenim za razne salone automobila, SLS-u blokiraju kocnice ako se malo jace stisnu ili da se auto teze kontrolise kroz krivine, hocu reci, bila bi losa reklama za SLS, zar ne? :d
Nagledali smo se videa gde ******* ne znaju da prodju kroz krivinu a sada kritikujemo nekoga ko vozi malo sigurnije ali zato uspesno, vidis i sam da pri izlasku iz krivine ne stiska skroz gas vec ga lagano dodaje itd...
Na kraju krajeva, podesavanja na tim demoima i u Prologue-u su daleko manja (uproscena) od onih koji ce biti u punokrvnoj petici...
 
Drajveru, GT academy demo imao je bolju fiziku od Prologuea, odlican osecaj tezine i FF, ali sad kad razmislim i kad se setim, takodje auto nije pokazivao zelju za oversteer-om.. samo ronjenje u krivini. Nadam se da gresim.. SLS je zadnja vuca, morao bi malo nervozniji auto u kocenju za krivine da bude.. stalno zaranja kao da Golfa vozi..

Opet ne znam shta si ti igrao. Sa stock 370Z mala greshka i dupe ode, tunovani naravno nece tako lako, jer zato se zove tuned :d Skoro ista stvar je u i Prologu, kod svih automobila sa zadnjom vuchom se mora paziti na gas, a nedaj boze da nezgodno predjesh tochkom preko ivichnjaka ili trave, ode auto odmah. A za ovog SLSa ne sumnjam da se razbija od understeera kao i svaki Mercedes...

Sad jedino ako ti ocekujesh da cesh te automobile okrenuti tek tako kao da su na Tigar gumama, kao onog Yellowbirda u GT4 :d:d Ali nadam se da cesh jednom provozati real life auto sa zadnjom vuchom :)

Dobro nisam mislio bukvalno :p ali se vidi da je auto prilicno neutralan u krivinama sto dalje implicira da nije bas projektovan kao shoping-car :d

Ma moze mercedes josh 100 godina da pravi automobile i nece napraviti neshto kao GTR, nemoj da si optimista :)
 
Poslednja izmena:
Aj vid'cemo, malo sam vozio stock 370, ali mi je ostao utisak kao veliko poboljsanje u odnosu na GT5p/GT4... mada se stvarno ne secam da mu je bezalo dupe.. Cekam neki snimak iz KOKPITA, da GT hotlaperi-jurimo zlatne medalje sa upaljenom pravilnom putanjom-freakovi.. i taj pogled postoji, jedan jedini koji dobijas u stvarnosti.. :) ovako stvarno moze da bude i Burnout Paradise sa ovom bumper kamerom, necu provaliti razliku..
 
Ma snimak tu moze samo da ti dochara otprilike, glavnu stvar morash da osetish na volanu. U GT Academy je bash bilo lako okrenuti stock 370Z, i osecalo se kako je mekan auto, a kada posle toga sednesh u Tuned, pegla. Potpuno je isto real life kada sednesh iz putnichkog sportskog u trkachki auto slichnih karakteristika.
 
Ne znam da li je bilo...

Gosn Sebastijan Loeb :d
[YOUTUBE]0xz7PFHsJJ8[/YOUTUBE]

Lexus SC430 JSGT onboard
[YOUTUBE]5NIqf1Vk-24[/YOUTUBE]

Znaci zvuk je ocajan ,trom i dosadan , auto zvuci potpuno isto spolja kao i iznutra.
Evo kako zvuci prava stvar:

[YOUTUBE]XiVYuBzjbLA[/YOUTUBE]
 
Nije do mikrofona, jednostavno zvuci ko pasat :p
 
Poslednja izmena:
Vala bas, takva kola bre nemaju zvucnu izolaciju uopste, mora da vristi..
 
Postoji razlika izmedju snimanja zvuka koji dolazi iz zvucnika i zvuka koji dolazi iz pravog auta.
Kada snimas zvuk sa zvucnika on postaje iskrivljen.
 
^ Kamera kojom je to snimljeno uopshte nema stabilizaciju, a to znachi da je dno, pa kakav tu mikrofon moze da bude..
 
Poslednja izmena od urednika:
Ma to nema nikakve veze ljudi , razumem da snimano offscreen ima malo izobliceniji zvuk cak i vise (zavisi i od mikrofona) ali jel bre cujete kako dosadno zvuce iznutra , ko neki usisivaci sa menjacima :p

Ewo kako recimo zvuci SR8 u stvatnosti...
[YOUTUBE]nS0-J6lrNBU[/YOUTUBE]

i u iRacingu, na primer... (snimano offscreen naravno)
[YOUTUBE]7X2Bvb8-cqY[/YOUTUBE]

Ako izuzmemo promene brzina, skoro original je skinut zvuk.

I da, moje najvece razocarenje do sada:
ARTA NSX onboard sound by GT5..
[YOUTUBE]UND4T1H27cg[/YOUTUBE]

i by reality...
[YOUTUBE]PtXCZAnw0X4[/YOUTUBE]

Iskreno se nadam da ce to ispraviti u PD i/ili da grdno gresim (u sta cisto sumnjam) pa je u pitanju samo neki nadrndan-na-brzinu zvuk cisto da se puste ti demoi.
 
Poslednja izmena:
Pa skinut je original zato shto je obichan sempl, kad ima 5 automobila u igri :) Problem iRacinga i svih ostalih PC igara je shto ne postoji "fizika" zvuka, to mozda zvuchi blize pravom zvuku, ali to je isto kao da stiskash dugmice na sekvenceru koji pushta zvukove razlichite visine i to se nije pomerilo od prvog GTRa pre 8 godina :d Pogledaj kakav je zvuk 370Z u GT Academy, takav nema nigde a to nije nikakav sempl, sve sintetichko...

Zvuk sigurno nece zvuchiti kao original jer je to teshko uraditi sintetichki, mozda u sledecoj generaciji, ali ce se zvuk ponashati najbolje od svega, i to pokazuje i Prolog i GT Academy.
 
Pa cekaj malo , ne mora zvuk da bude fenomenalan za sve automobile u GT5 , ali iskreno mislim da su igracima veci prioritet Super GT mahine od jednog Kazunori beloved ISF-a :p
I da li to znaci da PD prvo stavlja kvantitet pa onda kvalitet , ostaje misterija :d

Ako je negde zvuk obican sample onda su to ovi Super GT automobili. Snimili su sample ne iz auta (sto bi bilo normalno) vec zvuci kao da su snimili dok je auto prolazio , pa su samo pitch-ovali za low revs i high revs :p

I 370z u TT nije nista narocito. Tako slicno je zvucao M3 GTR u GTR2 , samo sto je ono pistanje zvucalo cak i prirodnije. Kod 370 tuniranog u GT5 zvuci kao da se vrti na 100 obrtaja umesto na cetvorocigrenim vrednostima. I sto brze auto ide, trebalo bi da se cuje piskavije , a ne kao turbo sto se cuje ponovo isto nakon svake promene brzine.

I da , na kraju recimo i da ,kada si vec spomenuo fiziku zvuka, zasto do dana danasnjeg PD ne zna da uradi promene brzina u trkackim automobilima sa trkackim kvacilima i sekvencijalnim menjacima, vec svaki auto menja brzine momentalno (i dosadno) kao Nisan GTR , ostaje misterija :p

Sada ces ti reci da ne moze za svaki auto jer ih ima premnogo, a ja kazem da bi mogli da urade to kao neki template u 4-5 verzija , i da u skladu sa svakim autom integrisu to kako bi zvucalo sto bolje. Ali naravno , koga je briga za zvuk :p
Kada se budes nalazio u kabini i sve bude bilo -staza-protivnicki auto-zvuk svog motora, videces koliko ce ti neki zanimljiv auto postati dosadan :p
 
Poslednja izmena:
I da , na kraju recimo i da ,kada si vec spomenuo fiziku zvuka, zasto do dana danasnjeg PD ne zna da uradi promene brzina u trkackim automobilima sa trkackim kvacilima i sekvencijalnim menjacima, vec svaki auto menja brzine momentalno (i dosadno) kao Nisan GTR , ostaje misterija :p

Ovo mi je zapalo za oko, poshto je promena brzina ubedljivo najbolje uradjena u GTu, josh od GT4 :) A to shto ti zovesh momentalno kod GTRa, zove se dual clutch transmission, i pravi GTR identichno tako menja brzine :)

A shto se tiche semplova koje pominjesh, njih nema ni u jednom GTu. Sve komplet je radjeno sintetichki, kao LFS, samo shto su oni na nivou komodora 64, a PD ima najbolje sintetichke zvukove od bilo koga, jedno 5 generacija :) Nije to savrsheno, ne zvuchi savrsheno, ali je najbolji nachin da se dobije zvuk, jer to je bukvalno simulacija zvuka, za razliku od ostalih igara gde sempluju sve moguce kombinacije pa If 'stisnesh gas' then play sample 3 :) To mozda zvuchi realnije kao shto rekoh, jer je to zvuk tog automobila, ali to nema nikakvo ponashanje i fiziku i osecash se kao da neki DJ upravlja zvukovima :)
 
Koliko si ti siguran u to da GT5 radi sinteticki zvuk?
 
Koliko si ti siguran u to da GT5 radi sinteticki zvuk?

Vrlo siguran, jer u suprotnom bi se automobili chuli identichno originalu shto nije sluchaj ni kod jednog. A druga stvar, cuje se kada je sintetichki zvuk, PD je to toliko usavrshio da se u nekim sluchajevima granichi da semplom :)

Zar je bitno kako je uradjen zvuk, a i ne shvatam kako zvuk moze da ima veze sa fizikom? Neka budu i semplovi kao u GTR 2, rFactor i slicnim igrama, a ne ovo zujanje usisivaca. Vala sam se lepo nasmejao pogledavsi filmic :)

Zvukovi iz tih igara su u vecini sluchajeva jednostavno uzasni. Svi redom automobili zvuche isto i distorzija razbija na sve strane, a to nema veze sa realnoshcu. Problem je shto se svi vode zvukom sa youtube-a pa je dobro kada se auto cuje kao kada ga snimish mobilnim telefonom :)
 
Poslednja izmena:
Zar je bitno kako je uradjen zvuk, a i ne shvatam kako zvuk moze da ima veze sa fizikom? Neka budu i semplovi kao u GTR 2, rFactor i slicnim igrama, a ne ovo zujanje usisivaca. Vala sam se lepo nasmejao pogledavsi filmic :)

Naravno da je bitno.. odnosno zavisi kome, nekima je dovoljno da ima 8000 automobila i da ima ono obaranje cunjeva za zlatnu medalju.. :) Vise 'informacija' daje sinteticki zvuk..

Vrlo siguran, jer u suprotnom bi se automobili chuli identichno originalu shto nije sluchaj ni kod jednog.

Onda respect :) mada verovatno su to uradili zato sto im je lakse nego da snimaju zvukove svih 1000 automobila, a ne iz razloga zato sto je to bolje za trkanje.. :)
 
Pa naravno, nemoguce je uraditi semplove toliko automobila i to da funkcionishe kako treba. Krenuli su putem koji daje loshiji rezultat u startu, ali vremenom ce to zvucati kao pravi auto, pogledaj koja je samo razlika izmedju prve i poslednje verzije prologa, pa Prologa i GT Academy, a tek GT4>Prolog...

A shto se tiche chunjeva, to jeste bezveze, ali one misije razbijaju, nadam se da ce to biti i ovog puta :)
 
Nisi u pravu sto se tice samplova , znam licno iz GTR-a i rFactora gde sam par puta morao sam licno da se zezam u sound forge sto se tice nekih automobila.

Oni rade na sampleove , ali ne na jedan (kao sto imam utisak da radi GT5) . Imas sample za idle (kada auto stoji u mestu i motor radi na obicno 800 o/min m imas low revs (samo ime kaze) , med revs, high revs i rev limiter. Znaci obicno oko 5 sampleova koji se "pretapaju" u zavisnosti od obrtaja. + imas kanale gde dodajes zvuk transmisije , turba... ma svega samo ako znas kako.
Tako da nemoj da pricas da GT5 ima najsavrseniji zvuk kada nema. ;)

A cak i da jesi u pravu za sample-ove , GT moze da ih ima i 1000 dzabe kad Super GT ne zvuci kao sto zvuce ti bolidi. Jednostavno se ne deru , nema onog mehanickog zvuka kada se promeni brzina i nema onog zvuka kada se pusti gas (koji zvuci potpuno drukcije nego GT-ev "...aammmmmm" :p

Dakle SGT zvuci kao njesra i kraj price.
Da je GT4 imao dobar zvuk - jeste, ali samo kod par automobila. Koliko se ja secam to su bili R34 Skyline , Pezo 205 Rally verzija sa Turbom i mozda jos nekolicina.
 
Jel ti chitash shta ja pishem :) Bash sam rekao da u tim PC igrama ima vishe zvukova pa IF dash gas, then play sample 3, If promenish brzinu, play sample 5 i tako kao da neki DJ pushta :) Zvuk u GTu nije jedan sempl, nema nikakvih semplova, sve je sintetizovano i moze da se ponasha kao pravi auto koji isto nema semplove vec proizvodi zvuk.

I kao shto rekoh, mozda to loshije zvuchi u odnosu na pravu stvar, ali moze da bude mnogo precizniji jer oni sa zvukom mogu da rade shta hoce. u GT6 na PS4 ce se zvuk praviti verovatno kao i osvetljenje, sami delovi automobila ce praviti zvuk svaki za sebe pa ce bukvalno simulirati sve, i to ce zvucati daleko bolje od bilo kakvog budjavog sempla sa distorizijom jer su ga "uvatili" na trci jeftinom opremom, ali je super jer se "dere" :)

Shto se tiche onoga "aaannnnn", to se zove medjugas (heel-toe), i to cujesh u igrama i ako ga nisi dao, shto je primer onoga o cemu pricham :)

A shto se tiche GT4, ko je rekao da on ima dobar zvuk ? :) Naveo sam ga kao primer napretka sintetichkog zvuka, daleko je loshiji od prve verzije prologa, i od tada je uzasno napredovalo do GT Academy.
 
Poslednja izmena:
Ali nije to sto si ti rekao vec je vise if das gas then play sample low revs , med revs, high revs , rev limiter. if release gas then play off high rev , off med rev i tako dalje... :p

Nema veze to sto GT sintezuje zvuk kad je poenta da zvuk bude dobar i realistican, da imam osecaj da taj trkacki auto ima 400+ , 500+... konja. Zivi bili pa videli to na PS4, ja cu to prvi da pozdravim i lepo spalim sve ostale simulacije. :)

A iskreno mislim i da GT koristi sampleove jer jednostavno tako deluje. I to prilicno lose za trkacke automobile (pocev od relija pa sve redom).

To za medjugas si u pravu, samo sam morao da docaram ,koliko je to moguce preko tastature ,kako zvuci u GT kada pustis gas ljutoj mahini. Kao kad pustis gas golfu :p

Steta je da se toliko cimaju za broj automobila (radije bih imao 200 koji realno zvuce) nego 1000 od kojih ce mozda 20ak zvucati kako valja (i to ni jedan trkacki kladim se).
 
Ma ne koristi GT semplove, gde ti to deluje ? :) Ni jedan auto se ne cuje identichno pravom, kako moze drugachije da se cuje ako su semplovali, oni to sigurno ne bi snimali mobilnim kao Simbin :) A drugo, lepo se cuje da su zvukovi sintetizovani, poslushaj recimo blowoff zvuk, zvuk turba, itd.

A ovo za If Then, pa to sam mislio, imash celu ritam mashinu sa semplovima i pushta onaj sempl koji treba, pa se cesto cuje kada se menja sempl i ruzno je, dzabe shto se dere. I opet ponavljam, ni jedan auto u realnosti se ne dere onako kada si unutra :) Na onom snimku sa Arta NSXom kamera bukvalno stoji na motoru i to su sve male kamere sa dupe mikrofonima, nema shanse da se onaj auto dere onako. Mozda to lepo zvuchi neiskusnima :d, ali to nije taj zvuk kada si u autu i slushash svojim ushima :)
 
Poslednja izmena:
Auuu covece , ti sad ode u to da realnost ma los zvuk a GT ono pravo :d

Objasni onda snimljen zvuk na onom s430. Njemu je motor napred. :)

Blow off zvuk nije nikakava specijalnost, u rfactoru se to cuje i bolje na pojedinim automobilima :p a to ne znaci da igra koja ima to, ima sintetizovan zvuk.

Ne mozes da branis zvuk u GT jer jednostavno nije dobar. Turisticki automobili zvuce OK ali trkacki zvuce kao usisivaci iznutra i tu je kraj ;)
 
Ja sam ranije bio mnogo agresivniji u podrzavanju sintetickog zvuka, sada ne toliko... ali sto se tice slusanja sta ti radi automobil, dosta je bolja varijanta.. Recimo na semplu ne cujes razliku kada ti auto na 3000 obrtaja ide po ravnom, ili uzbrdo.. dok sa sintetickim zvukom cujes. Jednostavno je bolji za neku ozbiljniju voznju, da li jurenje dobrog kruga, ili dok se trkas... hrani te sa vise informacija.
 
Na 3000 obrtaja i ne treba da cujes razliku makar i leteo vertikalno. Kada sa ravnog pri 3000 o/min krenes uzbrdo pri neizmenjenom stisku pedale broj obrtaja opadne. Zbog toga se i cuje tako kako se cuje. Ako si na to mislio?

Ako jesi onda ni to nije nikakva novina. I GTR2 i rFactor i iRacing imaju to od samog pocetka.
Kao sto rekoh mislim da je sampling bolji jer motor ne zvuci isto pri stisku pedale (ubrzavanju) i otpustu (usporavanju), bar ne trkacki.
Za stisak imate ono sto sam vec napomenuo low, med, high revs a za otpust su to drugi sample-ovi offhigh, offmed.... koji su kod nekih automobila odradjeni skoro kako treba.

Ja to nikad nisam cuo kod sintetickih zvukova. :p
 
Probaj u rFactoru (recimo) da prodjes neku krivinu koja zahteva samo blago pustanje gasa kroz nju, recimo drzis pun gas u 5-oj i samo ga maalo otpustis.. pa poslusaj kako to zvuci, nekako je 'ON-OFF'.
 
E da to jeste... Verovatno zbog samih sampleova. Kada je velika razlika izmedju npr. on-high-revs sample-a i off-high-revs , ma koliko dobro uradili prelaze, osetice se to. Istina :)

Ali mi to opet manje smeta nego da zvuk ostane isti i samo se pitchuje. Primer kod formula. Svi znamo kako zvuce pod punim gasom i kada se pusti gas (kao da se polomi motor :D ). Mada mi sad pade na pamet da su to u stvari promene brzina :p
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno