Šta je novo?

Gran Turismo 5 Prologue

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Ne znam sad koliko je tacno to sto pricas, ali mislim da nisu laserski skenirane staze, vec je neka druga metoda koriscena, GPS ili tako nesto, iRacing mislim da jedini ima laserski skenirane staze..
 
Da, iRacing ima laserski skenirane ovale koje nikog ne interesuju, a i vrlo interesantne "automobile" sa fizikom iz Indy 500 sa amige :d Kad sam "seo" u GT5, nisam mogao da sastavim dve krivine posle toga :d (evo sad ce soko :d)

Provericu to, na brzinu nigde ne mogu da nadjem konkretan polyphony info, ne racunam ono shto se pishe po raznim chlancima, toga ima na 10 mesta.
 
Poslednja izmena:
Pa dobro, ima Lagunu Secu, ima Radical-a :) Ali sigurno nisu u GT-u laserski skenirane, jer znam da je iRacing kostalo boga i oca da skeniraju ovo malo staza.. a za fiziku njaske kao i obicno ;)
 
Poslednja izmena:
Garantujem da PD laserski skenira prave staze kao sto to jedini rade sa pravim automobilima, svi znamo da su oni perfekcionisti + sto imaju naveci budzet za takav tip igre...
Gt4 je i dalje igra u kojoj je Nordschleife najbolje odradjen IMO...
 
GPS metoda, znam da sam procitao negde kad sam imao PS2. iRacing je kostalo 10-ak miliona za ovih par staza... ali su zato navodno tacne do + - 2 cm od pravih :)
 
Pa dobro, ima Lagunu Secu, ima Radical-a :) Ali sigurno nisu u GT-u laserski skenirane, jer znam da je iRacing kostalo boga i oca da skeniraju ovo malo staza.. a za fiziku njaske kao i obicno ;)

Znachi neki tamo americhki timchic ima pare za lasersko skeniranje, a PD nema ? :) Pa mogu bre da ih kupe zajedno sa Laguna secom (a da, nju su vec kupili :D)

iRacing je kostalo 10-ak miliona za ovih par staza... ali su zato navodno tacne do + - 2 cm od pravih :)

Potpuno ista pricha je za Ring u GT4, shto znachi da su i tamo laserske ili je to neki superprecizni japanski GPS :)
 
Poslednja izmena:
Napamet sam rekao 10 miliona, verovatno je manje, 2, 3... ali u svakom slucaju je jako skupo a jos bitnije, jako dugo se radi vremenski.. sto se tice povracaja novca, pa ima dobar publicitet, pola NASCAR redneck grida je vozi, Dale Earhnardt Jr i ekipa..
 
Ne znam tacan broj pretplatnika ali sta to tebe muchi, ako im se ne bude isplatilo, nece nastaviti dalje, ali izgleda da to nije slucaj, jer sve vise dodaju novih automobila i staza...
 
Napamet sam rekao 10 miliona, verovatno je manje, 2, 3... ali u svakom slucaju je jako skupo a jos bitnije, jako dugo se radi vremenski.. sto se tice povracaja novca, pa ima dobar publicitet, pola NASCAR redneck grida je vozi, Dale Earhnardt Jr i ekipa..

Pa ko bi normalan to vozio :)
 
Pa ko bi normalan to vozio :)

Bivsi svetski F1 sampion naprimer - J.Villeneuve.
Npr. AJ Almendinger - suvozac Burdea u americkoj champ car seriji.
Gomila vozaca iz raznih brazilskih sampionata, iz Evropskih kupova, i vec pomenutih ovala.... Iskreno, i mrzelo me da pretrazujem.

Inace, zvanicna informacija je da je na razvoj dosada potroseno oko 40 miliona mada mislim da da su cifre malo prenaduvane, kako to ameri vec rade u svemu. Samo lasersko skeniranje svake staze (bez prebacivanja u digitalni oblik) je kostalo 100k USD i traje 20ak dana. Vec je bilo price da se uradi i Ring ali je problem sto je 22km dugacak i sto bi im trebalo ko zna koliko vremena (i para) a uprava staze nece i ne moze da zatvori stazu tako dugo. Iz istog razloga ne verujem ni da je PD mogao da radi laserom jer to rade geometri na terenu kao sto kod nas premeravaju zemljiste, samo sto im laser omogucava vecu preciznost, rezoluciju pri merenju konfiguracije - promena u visini terena. A dok su tamo, staza mora da bude zatvorena zbog bezbednosti ljudi koji to rade i vozaca. Imas na YT snimke iz kabine pravog auta i iracing-a u split screen izvedbi pa mozes i sam da procenis koliko je precizna staza.

I nemoj da mislis da je to "neki tamo timcic". Glavni finansijer je bivsi vozac, vlasnik Fenway Sports Group u cijem je vlasnistvu jedan tim iz Nascar-a, Boston Red Sox tim iz prve americke bejzbol lige (MLB - pored NFL-a najpopularniji sport tamo) i nekoliko bejzbol i trkackih timova iz nizih serija i veliki je zaljubljenik u simulacije voznje. Tako da nisu bas sitan zalogaj za kupovinu ako znamo koliko je veliko i bogato trziste na kom rade.

Prva, alpha verzija je pocela sa testovima pre 4 godine sto je mozda i prednost i mana. Prednost, jer je za to vreme pronadjeno i ispravljeno sve sto je moglo da bude lose. Mana, zato sto to sa sobom vuce jezgro grafickog engine-a iz tog vremena. Mada je unapredjenje tog core-a na listi unapredjenja za 2009-tu. Svakih 3 meseca (kada je off-season pauza) izlazi update i tako ce nastaviti dokle god postoje jer su se odlucili da ne prodaju software nego uslugu koju stalno unapredjuju i prosiruju. To sa sobom nosi i sistem placanja koji nije bas uobicajen u svetu voznji ali ocigledno funkcionise kada je ono sto se prodaje dovoljno kvalitetno.
Gledano iz perspektive prosecnog zapadnog potrosaca i nije previse skupo, sad sto nama jeste - to je neka druga prica. Ova verzija koja se moze naci na trackerima je od pre 2 sezone i fizika nekih auta se razlikuje od trenutno aktuelne.
Za prvu polovinu 2009-te su spremna 2 nova auta: Corveta C6R i Daytona Prototype i 5-6 staza. Sken-tim je otputovao u Evropu tako da se nadam da ce do kraja godine izbaciti i neku stazu sa ove strane bare. A da, vec postoji Silverstone. Da li im se isplati i kada i kako ce vratiti investiciju, to je njihova stvar. Koliko se vidi iz prilozenog, para imaju i ne prekidaju sa unapredjenjima.

Ali ne znam zasto o tome ovde pricamo.
 

Prilozi

  • Iracing crop.jpg
    Iracing crop.jpg
    185 KB · Pregleda: 62
Poslednja izmena:
Ti kao moderator bi trebao ovu temu da ocistis od off-topic-a a ne da ostavljas takve spam poruke. Ako si imao nesto da kazes to si trebao i da uradis. Takav komentar sam i ja mogao da dopisem ispod svake druge driverove i tvoje poruke o GT5p.
 
Nolife :trust:

Bas je nolife znati da kad se nakacis online svi su tu sa istim razmisljanjem i namerom, da voze profi online trke bez ikakvih pomagala uz sto realniji fizicki model. Svi su na volanima, nema miseva, gamepadova, tastatura.. To je strast, a ne voziti voznju kao FPS, odraditi bronzane medalje, naci sve trofeje i onda preci na sledecu igru.. ccc. Mene je LFS drzao od 2005-e skoro svaki dan, u skoro svako doba dana i noci znas da ces naleteti na istomisljenike zeljne dobrog trkanja.. Obratiti paznju na rec trkanje. Svaka cast GT-u ali se jos uvek ne moze pohvaliti u tom segmentu. Drzim palceve za full verziju, ali nemojte smarati. Kao da kazes nekom fanatiku za avionske simulacije, idi vozi H.A.W.X nolifer-u...
 
Poslednja izmena:
Ja ne znam kakve veze sa ozbiljnim sportom i automobilizmom ima bilo shta shto si pomenuo.

Daytona, ovali, automobili koji se voze ulicama amerike kao taksi, americhki vozachi koji verovatno o svemu znaju vishe nego o automobilizmu, Korveta, Nascar, i na kraju sama igra koja nema nikakve automobile i nikakve staze, i sve to morash papreno da platish. Ne znam da li je fazon u tome da vozish bilo shta i bilo gde samo ako je to simulacija, ne kapiram. Skinuo sam piratsku verziju i probao sve, i bez problema bih platio da to ima nekog smisla, ali ono se nije pomerilo od GPLa, koji jeste dobar, ali ima isti problem retardiranog odabira onoga shto vozish u igri. Mislim, kome je interesantno da vozi automobil koji je sluzio Al Kaponeu za shvercovanje alkohola u vreme prohibicije, na stazi (daytona) koja je nastala tako shto su ti shverceri zeleli da se trkaju medju sobom, i koja je oval zato shto su ti automobili kao i danashnji amerikanci imali motore iz kamiona sa lezanjem i upravljanjem trotineta.

Ja stvarno ne kapiram to razmishljanje da vozish bilo shta samo ako je to (trebalo da bude) simulacija. Evo i taj Lupo cup iz potpisa, ja ceo zivot vozim brze automobile od njega.
 
Ja ne znam kakve veze sa ozbiljnim sportom i automobilizmom ima bilo shta shto si pomenuo.

Daytona, ovali, automobili koji se voze ulicama amerike kao taksi, americhki vozachi koji verovatno o svemu znaju vishe nego o automobilizmu, Korveta, Nascar, i na kraju sama igra koja nema nikakve automobile i nikakve staze, i sve to morash papreno da platish. Ne znam da li je fazon u tome da vozish bilo shta i bilo gde samo ako je to simulacija, ne kapiram. Skinuo sam piratsku verziju i probao sve, i bez problema bih platio da to ima nekog smisla, ali ono se nije pomerilo od GPLa, koji jeste dobar, ali ima isti problem retardiranog odabira onoga shto vozish u igri. Mislim, kome je interesantno da vozi automobil koji je sluzio Al Kaponeu za shvercovanje alkohola u vreme prohibicije, na stazi (daytona) koja je nastala tako shto su ti shverceri zeleli da se trkaju medju sobom, i koja je oval zato shto su ti automobili kao i danashnji amerikanci imali motore iz kamiona sa lezanjem i upravljanjem trotineta.

Ja stvarno ne kapiram to razmishljanje da vozish bilo shta samo ako je to (trebalo da bude) simulacija. Evo i taj Lupo cup iz potpisa, ja ceo zivot vozim brze automobile od njega.
Driver, kad shvatis da nije sustina sveta da postane japan mozemo da nastavimo diskusiju.

To sa ozbiljnim sportom ima veze isto kao i JGTC, drag, drift i trke na klizaljkama. Moze se trkati i sa taksijem jednako zanimljivo. Ne znam kako si umislio da si ti taj koji ce da odredi sta je automobilizam a sta nije. Da se razumemo, niti gledam niti mi je zanimljiv nascar ali ga zbog toga ne podcenjujem niti smatram da su vozaci iole inferiorniji zato sto voze u krug. Uostalom pitaj Montoju da li je to bas jednostavno. Ili pitaj onih 100ak hiljada vozaca i par stotina miliona gledaoca sirom sveta u cemu je sustina njihovog trkanja ako ne voze Supru i Datsuna. Tom logikom se brzo dodje do pitanja u cemu je sustina sveta ako nije japan.

Sustina onoga sto mi koristimo jeste da sto vernije prenese - simulira osecaj koji bi imao da sam stvarno na stazi. Jeste grafika je bitna, i zvuk takodje. Ali da je najbitnija svi mi bi vozili Grid. Ako ti je do turistickog vozikanja i lepote, eno ti Test Drive. Ima vise pejzaza i raznolikih puteva. Ali nemoj nas ubedjivati da je GT5p najbolji za trkanje dokle god se takmicis protiv nekog ko to isto radi na joypad-u. iRacing, za sada, najubedljivije prenosi ponasanje auta i trkacku atmosferu. Jeste, ima mana. Ali ima i vrlina. I uvek ce biti tako dokle god ne pocnem da osecam strah od davanja gasa i krivine. I opet ce nesto faliti. A veruj mi, isprobao sam SVE sto postoji od simulacija voznji. Ali SVE! Pocev od starih na PC, preko PS-a do nekih koje se nikada nisu pojavile u javnosti (da li znas sta je Drivers Republic?) pa cak i "njegovu svetost", GT5p.
I da, nije mi bitno kako je nacrtan auto na ekranu dokle god je trkanje kvalitetno.

Da li pod tim brzim autima mislis na raspadnutog juga ili na raspadnuti CRX? Jednom sam te pozvao da dodjes na karting i dokazes tu svoju vestinu koju potenciras dok si za tastaturom. Poziv i dalje vazi.

Sa Banetom necu da nastavljam tu deciju diskusiju. Evo dacu tastaturu klinji pa se rugajte i plezite jedan drugom.
 
U pravu si za sve...
 
Poslednja izmena:
Pa JGTC aka. Super GT je najorganizovanije GT takmičenje na svetu sa najkvalitetnijim pravilima (gde pravila postoje zbog trkanja, a ne zbog gazdi Ferrarija ili Mclarena) i najspremljenijim (najbržim, tehnički naprednim) automobilima... Ako se još hvališ da imaš klinca, a to nisi uspeo da shvatiš za sve ove silne godine, o čemu pričamo...

Tebi je dobar iracing, čestitam... Danas gledam dokumentarac o japancu koji voli da jede mlade australijanke... Njemu je to "dobro"... Šta sad, što je nekome nešto dobro, treba sad svima da to bude super?

I da, ja kući imam 2 automobila brža koja svakodnevno vozim uživo, nego ti u tom virtuelnom Lupo kuku.

Ali ti očigledno spadaš u one koji misle da što je auto brži, on je teži za vožnju i ako je nešto teško da se vozi onda je to realno. I žena ti neda da kupiš PS3 i sad od silnog očaja dolaziš ovde da ubeđuješ sebe kako je GT5P krš... iako je daleko ispred bilo koje ozbiljne ili neozbiljne vožnje... Naranvo, za ljude koji su brzinu i vožnju u određenoj meri osetili na svojoj koži... ne za one koji imaju fiks ideje kako bi to trebalo da izgleda i pogrešnu interpretaciju realnosti koju se plaše da probaju...
 
Daj bre baner, ne pricaj svasta. Koga pokusavate da zavarate vas dvojica? Ljudi hoce da se trkaju, hoce zute zastave, plave zastave, trosenje pneumatika, dopunu goriva, kad udaris nekog sa strane da se i tebi i njemu totalno poremeti upravljanje, da ti pukne guma od pregrevanja... o cemu bre pricate vise stvarno ste opasno smorili. Jednostavno igra nije za ozbiljne ljubitelje trkanja, jos uvek, ne znam kome prosipate tu pricu vise kao da smo svi ludi? Necu da se odbijam od protivnike kao na fliperu, pa da dobijam "kaznene poene" od 5 sekundi nemogucnosti davanja gasa... Onaj upadne u temu i pita jesu to stigli trofeji za GT5p :D
Pricamo o trkanju... volite da pametujete vise nego leba da jedete..
 
Poslednja izmena:
ovako..
prvo, pricate o razlicitim stvarima. bane i drajver pricaju da je gt5 najrealnija simulacija. vi pricate da nije ozbiljna za trkanje. ovo je prolog i tu je samo da demonstrira sta da ocekujemo kad izadje cela igra. ako su oni uboli fiziku i ponasanje automobila lako ce oni da ti stave zastavice, i sarene boje ako ti tolko znace :) .. ali dzaba ti sve to ostalo i zastavice i gorivo, ako glavnu stvar koju cini voznju zaje*u. i ovde niko ne porice taj problem za online u gt5p, ti vozis neko te zakuca otpozadi ti izletis on prodje dalje.. pa da su sve stavili ovde, ko bi onda kupio celu igru majku mu :)

drugo..
mnogo se prica napamet. gore gospodin soko kaze da je gt5p losa simulacija je neko sa jpadom vozi isto brzo ko ti sa volanom?! pa cekaj malo? kolko se secam i u rfactoru ima da se ukljuce pomoci za voznju. pa kad izukljucujem sve sto moze, ima ja na tastaturi da operem nekog na volanu.. gt5p na jpadu i gt5p na volanu su 2 razlicite igre. ko zeli da ga igra kao "arkadnu simulaciju" kako ga neki duhoviti zovu uzece jpad, ko oce da vozi simulaciju uzece volan. a sto se tice onlajna, ne znam kako je reseno u tim tvojim ozbiljnim trkacim igrama :) koje pomoci su dozvoljene? naravno da ce te oprati svako ko stavi amater fiziku, treksn kontrol na 10/10 i active steering :) .. ko oce da vozi simulaciju, taj ce da iskljuci sve ovo sto sam pomenuo.

otisao sam malopre na nacionalnu klasu forum.. koje sam tamo gluposti procitao za 10ak minuta (o gt5) nisam ni u temi afrika :) .. kazu sra*e je jer se svi automobili ponasaju isto (????!!!!). tu sam ugasio sajt i nisam hteo dalje da citam. taj ko je to reko ili laze ili je probao samo jedan auto.
 
Nisam neki ljubitelj voznji, ali sam igrao npr. GT4...GT5 nisam probao a i ne planiram bas nesto!
Ja sam vise za nesto kao sto je Burnout.Sad ne kazem da je GT5, odnosno ceo serijal los, mislim da je fantastican ali meni jednostavno ne lezi!
Mozda je i to zbog toga sto ja kada vozim, volim da vozim iz perspektive da vidim ceo automobil. A u GT4 kada sam igrao, jednostavno nisam imao taj osecaj brzine...Uzimao sam najjace masine, isao na skoro 300 km/h ali nikako nisam osecao da je to tako brzo,dok u Burnout-u se to odmah primeti!
Dzaba svi ti automobili kada ja nemam taj feeling!,)
 
Kimi, u iRacingu i LFS-u nemas pomoci, mozes da stavis automatsko menjanje brzina ali s time samo gubis 2, 3 sek po krugu :)
Donosi mi sutra burazerov drugar GT5p pa cu konacno da probam, ali ne pricamo o tome. Ova dvojica pricaju kako smo soko i ja luzeri, jer jurimo igre sa najboljim fizickim engine-om i najboljim simuliranjem trkacke atmosfere. Kao sto si i sam rekao, GT5p to jos ne nudi, i sta mi da radimo, da nista ne vozimo sve ove godine zato sto ce eto mozda sve to imati i GT5 2010-e? :)
Drugo, drajver je ubedjivao i da je GT4 najrealnija simulacija i realniji od LFS-a, a glavni argument je bio to sto LFS ima "izmisljene" automobile.. Pazi, super je kao udjes u Hondu Civic i kao "vidi isto se oseca understeer kao i kad sam vozio ortakov po parkingu". To moze biti zanimljivo 20 minuta, mislis da su svih 700 automobila testirali do te mere da se svi isto ponasaju kao u stvarnosti? Pravljenje takve simulacije bi trajalo 15 godina, a ne 3, 4. Dovoljno je da naprave "prednja vuca = understeer, zadnja = oversteer" i napalices masu da se svaki auto ponasa kao svoj pandan u stvarnosti. Dajte bre ljudi, pa ja PRVI od svih ovde bi dao 500 evra da GT5 bude sve to sto oni obecavaju ovde. Surova cinjenica je, GT je hype masina, pravljen je za sve uzraste, i jednostavno nije dovoljno hard-core za prave zaljubljenike u ovaj sport. Uopste dakle ne pricam o fizici, o tome cu kada ga testiram ovih dana...
 
Kimi, u iRacingu i LFS-u nemas pomoci, mozes da stavis automatsko menjanje brzina ali s time samo gubis 2, 3 sek po krugu :)

aha. pa dobro, zato i pitam jer znam da u rfactioru koji sam igrao je moglo da se ukljuci maltene sam da vozi ti samo pogledom upravljas :)

Ova dvojica pricaju kako smo soko i ja luzeri, jer jurimo igre sa najboljim fizickim engine-om i najboljim simuliranjem trkacke atmosfere. Kao sto si i sam rekao, GT5p to jos ne nudi

ja sam rekao da je gt5p problematican za trke, nikad nisam rekao da nema najbolju fiziku :).. (doduse nisam ni rekao da ima jer da bih to reko morao bih sve da probam sto postoji)... problem je sto ljudi igraju pc simulacije na volanu, onda uzmu gt5 na jpadu i pocnu da ke*aju. ja sam ga dugo igrao na jpadu, i sad ga igram na volanu i tvrdim da su to 2 razlicite igre.

Surova cinjenica je, GT je hype masina, pravljen je za sve uzraste, i jednostavno nije dovoljno hard-core za prave zaljubljenike u ovaj sport. Uopste dakle ne pricam o fizici, o tome cu kada ga testiram ovih dana...

ne znam kolko je hype masina ali jeste pravljen za sve uzraste, zato i postoje silne pomoci.. ko hoce da ga vozi kao test drive (primer jedne od boljih arkadnih trka) ukljucice sve sto postoji kao pomoc. ko oce da vozi simulaciju iskljucice sve.

e sad slazem se da online je to izuzetno nefer ako ti igras sa sve na off i uleti neko sa sve on.. ali gt5 kao trkackoj igri mozemo da pricamo samo kad izadje full igra. za sad je samo uzivanje u (realnoj) voznji :)
 
ali gt5 kao trkackoj igri mozemo da pricamo samo kad izadje full igra. za sad je samo uzivanje u (realnoj) voznji :)

Upravo to je i poenta, alii onda nema potrebe za lazima kako je trenutno, GT5p savrsena simulacija voznje/trkanja i kako su svi koji je ne voze ******. Odlicna je igra za ljubitelje automobila, ali ne i za simulaciju trkanja.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno