Šta je novo?

Gigatron - neodgovarajuca zamenska graficka..

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
@paokhara
Da li se to dešavalo tokom zakonske saobraznosti od 24m?
Sve što piše u ZZP se odnosi na zakonsku saobraznost koja je 24meseca, garanciju posle tog roka ne znam koji zakon reguliše i koja su prava potrošača. Tako da na ovaj slučaj koliko ja znam se ne primenjuje ZZP koji garantuje povrat novca, zamena za novi proizvod itd. Šti je već nekoliko puta ovde napisano ali i dalje se pozivate na članove ZZP.
Ne kažem da treba prihvatiti bilo kakvu zamenu ili rešenje, nego se raspitati koja su prava potrošača u produženoj garanciji i koji zakon to reguliše. Možda je najbolje pozvati neko Udruženje za zaštitu potrošača i njih pitati za savet.

Telefon uzet u gigatronu na ugovor preko vip-a. Ugovor još uvek trajao, garancija na uređaj 2 godine. Kada se telefon pokvario nije bio stariji od godinu dana... Dakle sva prava na mojoj strani a oni su svesno zatezali po principu app
 
To je jeste po zakonu, ali ovde se radi o grafičkoj koja nije više u zakonskoj garanciji, pa se taj zakon ne odnosi na nju.
 
Koliko sam ukapirao grafička je bila u garanciji jer da nije oni mu ne bi ponudili nikakvu zamensku karticu, čak ni manje vrednu... Momak je napisao da je karta reklamirana 15 dana pre isteka garancije.
 
15 dana pre isteka garancije od 3god....
 
Pa šta ako je 15 dana pre isteka ? U garanciji je.
 
Upravo tako, i da je pola sata pre isteka garancije reklamirao karticu mora da mu je uvaže ...
 
Samo ti nama javljaj drugar sta je bilo po pitanju reklamacije ... da znaju ljudi ali da im NIKAD ne zatreba...
 
Uputstvo za trgovce, od strene Ministarstva ... :

Раскид уговора и враћање новца

Уколико сте уважили рекламацију, у обавези сте да потрошачу понудите да бира између оправке или замене, коју би требало да извршите без значајнијих непогодности за потрошача, а у примереном року. Под заменом се подразумева замена за робу исте врсте, модела, количине. Уколико нисте у могућности да понудите одговарајућу замену (нпр. немате у продаји модел патика које је потрошач првобитно купио, одговарајуће величине, боје), можете извршити замену за неку другу робу, али само уколико потрошач на то пристане.

Уколико замена или оправка нису могуће или вам представљају несразмерно оптерећење, потрошач може да захтева снижење цене (враћање одређеног процента, односно одређеног дела од цене коју сте наплатили од потрошача) или раскид уговора. Раскид уговора подразумева да вама потрошач враћа робу, а ви њему новац. Питате се који износ враћате у случају да је од дана куповине до дана повраћаја новца дошло до снижења, односно повећања цене - у таквим случајевима, у обавези сте да вратите онај износ који сте примили од потрошача на дан куповине, без обзира на касније настале околности.

http://www.zastitapotrosaca.gov.rs/vase-obaveze.php?naslov=uvazili-ste-reklamaciju

Ovde imaš kontakte pa zovi:

http://www.zastitapotrosaca.gov.rs/cetiri-koraka-kako-do-resenja.php
 
Pa šta ako je 15 dana pre isteka ? U garanciji je.
Moje pisanje se odnosilo na prepisku iznad, tj na post iznad.

Član je napisao da je 15 dana pre isteka garancije, a joker prethodno da se radi o reklamaciji van zakonske garancije.

Sa svojim postom sam potvrdio da se radi o toj vrste garancije (nakon isteka zakonskog roka). Akcenat je na 3 godine, a ne 15 dana pre isteka garancije od 2 godine.
 
^ Upravo je to i bitno.

Moje iskustvo sa TV-om sa 5 godina garancije (o čemu sam i pisao na BF) - pokvario se nakon 3,5 godine, servis izdao potvrdu da se ne može popraviti. Kako je prošlo više od 2 godine, svu odgovornost za rešavanje problema ima uvoznik.
Maloprodaja može biti samo posrednik u daljem ostvarivanju prava. Povrat novca nije opcija. To je bio i stav zaštitnika potrošača. Uvoznik mi ponudio zamenski model, tada aktuelan, pošto se moja plazma više i nije proizvodila. Ja pogledao line-up televizora tog brenda, saslušao zaštitnika potrošača i prihvatio ponudu. Garancija na novi proizvod 2 godine, obzirom da u tom trenutku, za konkretni model nije bilo promocije sa dužim periodom.
 
@Starter21
To pokušavam da objasnim, da prodavac nema veze sa reklamacijom posle zakonske garancije od 24m pa samim tim vraćanje iznosa na fiskalnom računu nije opcija i da ne važi Zakon o zaštiti potrošača u tom slučaju.
 
U kratkom prevodu, apsolutno se ne isplati uzimati bilo sta u Srbiji sa garancijom duzom od 2 godine jer posle te dve godine, moze ali i ne mora da ti prodje nesto na reklamaciji, cak i da ugine nacisto. Bas krasno :(
Da li se to odnosi i na pisanu (kucanu) garanciju koja se izdaje uz fiskalni racun, gde garanciaj recimo traje 5 godina ?
 
Trebalo bi da zavisi i od toga cija garancija je izdata i sta pise ne njoj. Ukoliko mi prodavnica da svoju garanciju koju su sami overili i na kojoj pise da je garancija 3 godine i ostali uslovi, to se mora ispostovati. Ukoliko prodavnica zeli da radi samo u zakonskom roku, onda neka daju garanciju uvoznika ili ne uopste. Onda se kupac pooziva na davaoca garancije ili na zakon od 2 godine.
 
Dobro je onda, za vecinu skupljih stvari imam kucanu garanciju sa fiskalnim racunom gde garancija prelazi period od 2 godine. Samo ima problem sto recim za ovo napajanje CM V700 Gigatron daje garanciju od 36 meseci iako sam CM daje garanciju od 5 godina. Isto Gigatron daje garanciju od 36 meseci na moju Kingston memoriju, iako ona ima znacajno duzu garanciju, itd. Sta biva sa tim ?
 
Prodavci nisu zivi ako te ne zakinu za garanciju. Na sve moguce nacine se prave blesavi. Moras da se napinjes sa njima da daju koliko sleduje.
 
@Kasa5033 Imaj garanciju i fiskalni pa ako crkne nakon roka garancije koja je manja od onog sto daje proizvodjac, a ti pisi npr u CM ili Kongston pa trazi od njih da oni ti uvaze garanciju kroz svoju servisnu ili reklamacionu sluzbu.
Naravno ako saljes u inostranstvo samo slanje ide na tvoj trosak, isto i u BG ako saljes...
CM je dobar, imas ovde na forumu njihov citavu sekciju i trude se izaci ljudima u susret koliko je god moguce...
 
Naravno nadam se iskreno da nece da zataji, ali za slucaj da dodje do toga drago mi je da bar imam kome da se obratim :) Hvala :D
 
Ako imas garantni list gde je upisano 3g npr i fiskalni nemas sta da brines ;)
 
Eto meni je bas pre neki dan resena reklamaciju u V*P House za nekog misa od 10-ak evrica tako sto sam dobio dobio drugog misa (mozda malcice goreg, ali nista bas drasticno) sa novom garancijom. A reklamacija je primljena bez racuna i garancije, samo sam imao ambalazu i serijski broj.
Stvarno sam se prijatno iznenadio da je tako nesto kod nas moguce, i to bez natezanja. Jedino sto se cekalo skoro mesec dana, al ajde, to bi vec bilo bas previse ocekivati.
 
Nesto ne verujem da bi tako lako dobio novo da je vrednost robe 200, 300eur
 
Moguce, ali na srecu u poslednjih 5-6g nije mi riknulo nista skuplje od 50e :)

Pu, pu, pu...
 
Eto meni je bas pre neki dan resena reklamaciju u V*P House za nekog misa od 10-ak evrica tako sto sam dobio dobio drugog misa (mozda malcice goreg, ali nista bas drasticno) sa novom garancijom. A reklamacija je primljena bez racuna i garancije, samo sam imao ambalazu i serijski broj.
Stvarno sam se prijatno iznenadio da je tako nesto kod nas moguce, i to bez natezanja. Jedino sto se cekalo skoro mesec dana, al ajde, to bi vec bilo bas previse ocekivati.

Mene je WW pre 3 dana iskulirao za Denver DVB-T2 tuner, koji je prestao sa radom nakon 18 meseci. Nisam mogao da nađem fiskalni, a kad sam pokazao informacije o transakciji iz banke, koja pokazuje vreme kad je načinjena i u kojoj radnji (u Balkanskoj), kako bi potražili fiskalni račun, samo su rekli da oni nemaju u radnji rolne sa fiskalnim računima starije od 1. januara 2016. i da im ne pada na pamet da ga traže. Bez obzira na to što sam imao kutiju, kao i garantni (servisni) list koji nije popunjen. Po njihovom objašnjenju to nije potrebno raditi za uređaje koji imaju 2 god garancije, jer je fiskalni "garancija", tako da verovatno ne mogu ni ovlašćenog uvoznika i servisera da kontaktiram (REFOT B).
 
ako nemas fiskalni, njihova je dobra volja da li ce da ti izadju u susret ili ... zato ja uvek izbegavam sve kupovine bez fiskalnog-ako je nesto iole skuplje
 
Sa popunjenim garantnim listom bi mogao da ostvariš garanciju po zakonu, ovako možeš da se slikaš, nažalost. :(
 
iako probaj kod uvoznika, mislim da je veca verovatnoca da ti to ipak rese pozitivno. Naravno nemaju nikakvu formalno pravnu obavezu. ali verujem da mozda i resis to
 
Mooootka :d

https://goo.gl/umtfOm


Salu na stranu. I ja sam imao problem sa GIGATRONOM/NEPO pilicarima. Web camera u garanciji, dve god garancija ostalo jos punih god dana, meni prodavac izjavljuje kako je racun iz 2015-te.
Pa sta da je ostalo 15 min garancije, jos je u garanciji. Trazi razduzenje, koliko pise na racunu moraju da isplate, pa koliko god da im se ne svidja. Ako nemjau 7970 OC i to nerapariranu istu takvu ili ti ne prihvatas ponudu za zamenu, neka vrate novac. Pilicare oni i za mnog manje pare, sa tugom ce se rastati od 30k+dinara. Ciganska je tuga pregolema.
 
Poslednja izmena od urednika:
Pre par dana otisao u Gigatron radnju, da pogledam uzivo kuciste koje sam video na njihovom sajtu, pre kupovine. Tamo neka dva klinca zalizana me docekaju, sa nekom klinkom koja sedi pored pulta i bleji u telefon. Pitam za kuciste koje sam hteo da kupim, kazu mi da im ne pada na pamet, da otvaraju kutiju i vade kuciste da ga pogledam uzivo pre kupovine, jer u slucaju da ne budem hteo da ga kupim, napravicu im ''posla'' da vracaju kuciste u kutiju.

Slusam sta pricaju i ne verujem, jos mi se smeju u lice ta dva klinca i ta klinka sto tu sedi, krecem prema vratima oni me zovu da mi pokazu sliku kucista sa njihovog sajta. Kazem im ponovo da sam hteo da ga vidim uzivo, pre kupovine.

Odgovaraju mi e izvini brate, da znam da ces da ga kupis 100posto, izvadio bi ga iz kutije, ovako me mrzi da ga posle vracam i pakujem.

Bdw mislio sam do nove godine, da kupim laptop u Gigatron, ali cu ih zaobidji u sirem luku na dalje..
 
Poslednja izmena:
Mene je WW pre 3 dana iskulirao za Denver DVB-T2 tuner, koji je prestao sa radom nakon 18 meseci. Nisam mogao da nađem fiskalni, a kad sam pokazao informacije o transakciji iz banke, koja pokazuje vreme kad je načinjena i u kojoj radnji (u Balkanskoj), kako bi potražili fiskalni račun, samo su rekli da oni nemaju u radnji rolne sa fiskalnim računima starije od 1. januara 2016. i da im ne pada na pamet da ga traže. Bez obzira na to što sam imao kutiju, kao i garantni (servisni) list koji nije popunjen. Po njihovom objašnjenju to nije potrebno raditi za uređaje koji imaju 2 god garancije, jer je fiskalni "garancija", tako da verovatno ne mogu ni ovlašćenog uvoznika i servisera da kontaktiram (REFOT B).

Odšampaj taj izvod iz banke ili dokument gde se vidi da si platio i odnesi tuner na reklamaciju. A možeš da odšampaš i član 56. ZZP

Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, odnosno drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, odnosno na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.)



http://paragraf.rs/propisi/zakon_o_zastiti_potrosaca.html
 
Mooootka :d

https://goo.gl/umtfOm


Salu na stranu. I ja sam imao problem sa GIGATRONOM/NEPO pilicarima. Web camera u garanciji, dve god garancija ostalo jos punih god dana, meni prodavac izjavljuje kako je racun iz 2015-te.
Pa sta da je ostalo 15 min garancije, jos je u garanciji. Trazi razduzenje, koliko pise na racunu moraju da isplate, pa koliko god da im se ne svidja. Ako nemjau 7970 OC i to nerapariranu istu takvu ili ti ne prihvatas ponudu za zamenu, neka vrate novac. Pilicare oni i za mnog manje pare, sa tugom ce se rastati od 30k+dinara. Ciganska je tuga pregolema.

+1.

Meni crkao SSD skoro, mogao sam i ja da tražim lovu, ali sam izabrao ssd sa sajta radnje(E). Prošlo je oko 2.5g od kupovine(na 840 evo je bila 3g), račun i garantni list(mislim da i nije bilo pisalo 3g na njemu)od prethodne firme i nisu pravili nikakav proglem. Bili su jako ljubazni i za 10tak dana mi je to rešeno, rekli da će zvati u sredu zvali - nisu muljali odlagali, pilićarili, čak mi je ostala razlika pa sam uzeo još nešto. Naravno dobio sam uz novu robu nov račun(samim tim i garanciju)...

A sa ovima navedenima treba kako je kolega naveo. Ako budu nastavili sa muljažom - pravac tržišna, nemoj da te bude blam ili ne znam šta - da je neki mali iznos pa da te i mrzi, ipak 30tak hiljada dinara nije malo danas.
 
Poslednja izmena:
Mene zanima sta je na kraju bilo za grafickom?
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno