Šta je novo?

Gigabyte x600 pro crkla, garancija!?!

deksi10

Slavan
Učlanjen(a)
18.04.2006
Poruke
1,099
Poena
395
Moja oprema  
CPU & Cooler
Intel I5-10400F
Matična ploča
MSI H410M-A PRO
RAM
2 x 8GB DDR4 2666Mhz
GPU
EVGA RTX 3050 8GB
Storage
SSD Apacer as2280p4u pro 1TB
PSU
Corsair VX550W
Kućište
Chieftec Dragon
Monitor
Samsung S24C650
Mobilni telefon
Redmi Note 8 PRO
Pristup internetu
  1. Kablovski internet
Pozdrav svima.. evo ocemu se radi..
Doticnu karticu sam pazario pre jedno 2 meseca zajedno sa plocom
Asus K8N-E i procesorom Athlon 64 3000+ (onaj sto mu je default 2ghz).
Kartica je sa 256mb memorije i pasivnim hladjenjem. Napajanje je neko
LC od 300w :S: medjutim do sada nisam imao nikakvih problema zbog toga.
Danas, kada sam startovao Tomb Raider Legend, odjednom posle nepun minut igranja komp se sam isljuci! Probam ja da upalim, nista, samo svetli
ona zelena lampica i nista se ne desava. Odnesem sve ja to u servis, posto su komponente naravno pod garancijom. Tamo mi ustanove da je crkla graficka i stvarno, cip bukvalno da je progoreo kroz stampanu plocu! :mad:
Ali, tip koji tamo radi, serviser, mi kaze da ne mogu da mi priznaju garanciju jer je doslo do fizickog ostecenja (sto i jeste) :wall: :wall: :wall:
Ali sad, najvaznija stvar, karta nije bilo overklokovana, svo vreme je bila drzana na default vrednostima! Takodje ni proc nije bio overklokovan.

E sad, onaj tip mi kaze da je moguce da je crkla zato sto mozda nije bila
dobro postavljena u leziste ili da je crkla zbog nekog visokog napona...!?!

Dakle, moje pitanje glasi:

1. Da li je moguce da je ploca nekako overvoltovala i da je to sprzilo cip!?
2. Da li ipak moze da bude zbog loseg napajanja (300w)!?
3. I da li ako se dokaze da je zbog npr ploce il napajanja crkla, da li imam pravo na garanciju s obzirom da su sve komponente kupljene u isto vreme kod istog prodavca!?
 
Glasam za 2

A jesi li i napajanje kupio kod njih ?
 
Da, i napajanje je kupljeno od njih u sklopu sa kucistem. Od njih nisam uzeo
samo memoriju, hard disk i dvd rom. To mi je ostalo od proslog kompjutera.
 
Pa garanciju može da ti ne uvaži samo ako je do fizičkog oštećenja došlo usled nestručnog rukovanja ali koliko sam ja shvatio ti nisi ništa čačkao. Ako je pregoreo čip naravno da je došlo do fizičkog oštećenja... pa pregoreo je čip. Ne znam, po mom mišljenju bi morao da ti uvaži garanciju mada može uvek da tvrdi da ti je usled loše struje došlo do kvara ali to nema smisla jer kartica ne ide na garanciju iz njegovog džepa nego će je i on zameniti kod dobavljača.

Koliko god da slušam o ovakvim slučajevima nikako da nabavim UPS dok i meni jednom ne dođe đavo po svoje... :-devil-:
 
Poslednja izmena:
Sam Fisher je napisao(la):
Pa garanciju može da ti ne uvaži samo ako je do fizičkog oštećenja došlo usled nestručnog rukovanja ali koliko sam ja shvatio ti nisi ništa čačkao.

tacno tako :wave:

ajde reci molim te koja je to firma !!!
 
MORA da ti uvazi reklamaciju, nema price
 
KOJA VLAST©...nece da dozvole garanciju jer ima fizickog ostecenja ha ha ha...
To "Fizicko Ostecenje" vazi samo u slucaju da si recimo skidao Cooler sa graficke...ili da se vidi da si nesto budzio...lemio neke spojeve itd...ni overklokovanje nemoze da ti ponisti garanciju...jednostavno nisi fizicki radio nista sa karticom...verovatno je pregorela od pregrevanja ili velikog napona...to je njihov problem...ne mogu da ti nepriznaju garanciju ! ! !








Word "KOJA VLAST©" was legaly used in the text uder the AGREEMENT between me and DAG The Author:)
The KOJA VLAST© is owned and copyrighted by DAG and is protected by United Kingdom copyright laws, other applicable copyright laws and international treaties. DAG reserves all the rights regarding the WORD. DAG authorises usage of the WORD only in accordance with the terms and conditions stated in this AGREEMENT. You may not remove any copyright or proprietary notices from the WORD. hehehe...koja vlast©
 
slazem se sa nastyjoe.....mora da ti vazi garancija ako ne tuzi ih....pozdrav
 
Буди фин :D и упоран :eyebrows: , а ако ти не уважи рекламацију запрети инспекцијом :zgran: :smash:
 
Ne reče koja je firma u pitanju? :trust:
 
Moraju da ti uvaze garanciju,budi uporan po svaku cenu....Broj inspekcije je 3227-376, 3227-788....srecno :wave:
 
Jedino ako ima srecu da naleti na nekoga revnosnog inspektora.
 
Pa ako ih ne uplasi sama pretinja trzisnim inspektorom,onda nece ni sam trzisni inspektor....:D
 
Poslednja izmena:
Cisto za sve ovde prisutne koji su za inspekcije i slicno .........
od reklamacije nema nista

Ne pita se uopste taj koji je prodao vec se pita uvoznik/veleprodavac
A uvoznik u 95% slucajeva kaze "ne"
Poz
 
Poslednja izmena:
Tarmi Ricmi je napisao(la):
Cisto za sve ovde prisutne koji su za inspekcije i slicno .........
od reklamacije nema nista

Ne pita se uopste taj koji je prodao vec se pita uvoznik/veleprodavac
A uvoznik u 95% slucajeva kaze "ne"
Poz

Oni trebaju da mu priznaju garanciju/reklamaciju, a to sto je ovo Srbija je druga stvar.
 
Budimo ljudi iako smo Srbi

Nego KOJA FIRMA JE U PITANJU...da je malo reklamiramo :D
 
Hvala svima na dosadasnjim odgovorima, nazalost, ime firme za sada ne
mogu da objavim, a inace radi se o jednoj kragujevackoj firmi, dakle, ja
nisam iz Bg-a nego iz Kragujevca tako da vam verujem ni samo ime firme
trenutno nece znaciti mnogo. Inace, ovde je situacija komplikovana sto
se tice nasih firmi, jer one robu nabavljaju uglavnom od nekih beogradskih
firmi, a te beogradske od dobavljaca, sto znaci mi kupujemo ovde robu tek posle trece ruke! :wall:
Inace, danas sam zvao jos neke lokalne firme ovde i raspitivao se u vezi
ovog slucaja, i svuda sam dobio isti odgovor "To je fizicko ostecenje koje
ne podleze garanciji"! ! ! Cak je jedan prodavac bio ljubazan i objasnio mi
kako su sve ove nase lokalne firme u istom "dilu" i da takve stvari ne priznaju
pri reklamaciji! :wall:

Najveca kontradiktorna stvar je to sto mi je danas serviser rekao da je po
njegovom "strucnom" misljenu, do pregorevanja doslo usled visokog napona,
prouzrokovanog slabim napajanjem od 300w! E, a oni su mi to napajanje prodali!
Ne znam, necu lako da odustanem, sutra idem da pokusam da izboksujem neki
dogovor, bilo kakav, ako kao krajnje resenje pokusacu sa inspekcijom!
 
Tarmi Ricmi je napisao(la):
Cisto za sve ovde prisutne koji su za inspekcije i slicno .........
od reklamacije nema nista

Ne pita se uopste taj koji je prodao vec se pita uvoznik/veleprodavac
A uvoznik u 95% slucajeva kaze "ne"
Poz
Trenutno mi nije ništa u garanciji pa neću da prizivam :D, ali ovo su gluposti. Da se meni tako nešto desi ne bih se kladio da mi ne bi uvažili garanciju.
deksi10 je napisao(la):
...nazalost, ime firme za sada ne
mogu da objavim, a inace radi se o jednoj kragujevackoj firmi, dakle, ja
nisam iz Bg-a nego iz Kragujevca tako da vam verujem ni samo ime firme
trenutno nece znaciti mnogo. Inace, ovde je situacija komplikovana sto
se tice nasih firmi, jer one robu nabavljaju uglavnom od nekih beogradskih
firmi, a te beogradske od dobavljaca, sto znaci mi kupujemo ovde robu tek posle trece ruke!
Ima nas dosta i iz KG-a na ovom forumu ,), i ne vidim razlog da kriješ ime firme. Zapravo treba da je pominješ ''na sva usta''. Pročešljaj malo forum, poznat je slučaj @Talesa i njegove memorije. Ovde, na ovom forumu, su uvek suprostavljene strane potrošači i prodavci i ovo nije ništa novo. Već je dosta toga rečeno u pomenutoj temi (Tales i njegova memorija) pa je malo pročešljaj. Začudće te koliko toga ne znaš i koliko su tvoja prava kao potrošača minimizirana od strane naših prodavaca.
Moj ti je savet da budeš uporan, niko to neće za tebe da odradi. Budi fin, lepo pričaj sa njima a ako ne onda postoje i druge metode i institucije. Garanciju moraju da ti uvaže ukoliko ti sam nisi nešto čačkao i petljao. Ne dozvoli da te ubede u suprotno i budi spreman na svakojake dosetke pomenutih prodavaca. Tebe ne treba da interesuju njihovi razlozi i obrazloženja, to je njihov problem a ne tvoj.
I da se još jednom ogradim od svega, ukoliko je to tako kao što kažeš - garanciju moraju da ti uvaže. Nemam nameru da se prepucavam sa prodavcima, mrzi me opet sve isto da pišem, sve što sam imao da kažem rekao sam već u pomenutoj temi (o Talesu i njegovoj memoriji :) ) pa ko hoće neka tamo potraži odgovore. Ta tema bi trebalo da stoji kao Sticky, ali izgleda da su interesi u pitanju ,)

Izvinjavam se Talesu što sam ga više puta s' razlogom pomenuo :wave:
 
Ајмо овако .......
Главни штос је што се овде тумачи како коме одговара то што је
написано у гарантном листу а видим има и опасних момака
(намргођених - чик нека им неко не уважи гаранцију).

Велепродаје имају јасан став поводом оваквих ствари.
Самом продавцу у тој ситуацији ни из џепа ни у џеп.

Иначе приметио сам да је главна фора постала да се пљуне
по својој земљи.
Доста бре више са тиме !
Нешто типа "oво је Србија" је постала узречица овде.
"Будимо људи и ако смо Срби" ко изговара треба да се стиди
што тако прича, мени то смета и вређа ме јер сам Србин.
Коме се не свиђа овде нека се потруди да то промени а не ко' папагај
да понавља "Ово је Србија" и кука ко' баба.
Ако не успе у променама увек може да се пресели у неку другу земљу,
промени свој идентитет и нека целог свог живота буде срећан
што је добио држављанство Калафоније и што је постао Калафонац.
 
Poslednja izmena:
Da ne mlatimo praznu slamu oko Srbije majčice i njenih poreskih obveznika...meni ovde nije jasna samo jedna stvar: o kakvom "fizičkom oštećenju" se ovde govori?
Fizičko oštećenje je ako uzmeš i rkneš šrafciger kroz ploču ili ako polomiš neki deo, ogrebeš i tako to, a nije fizičko oštećenje ako se zbog neispravnosti komponente nešto pregreje do te mere da se istopi.
Drugo, kakve veze ima uvoznik/veleprodaja sa krajnjim kupcem? Čovek kupi karticu u maloprodaji sa sve fiskalnim, kartica mu crkne i šta će on? Da juri veleprodaju? Ne, nego ide tamo gde je karticu kupio. Ovo ne važi samo u slučaju kada u garantnom listu stoji da je za eventualne reklamacije i servis zadužena ta i ta firma sa spiskom svih predstavništava.
 
Tarmi Ricmi je napisao(la):
Ајмо овако .......
Главни штос је што се овде тумачи како коме одговара то што је
написано у гарантном листу а видим има и опасних момака
(намргођених - чик нека им неко не уважи гаранцију).

:D

Велепродаје имају јасан став поводом оваквих ствари.
Самом продавцу у тој ситуацији ни из џепа ни у џеп.

pa bas je to razlog da mu priznaju garanciju

Иначе приметио сам да је главна фора постала да се пљуне
по својој земљи.
Доста бре више са тиме !
Нешто типа "oво је Србија" је постала узречица овде.
"Будимо људи и ако смо Срби" ко изговара треба да се стиди
што тако прича, мени то смета и вређа ме јер сам Србин.
Коме се не свиђа овде нека се потруди да то промени а не ко' папагај
да понавља "Ово је Србија" и кука ко' баба.
Ако не успе у променама увек може да се пресели у неку другу земљу,
промени свој идентитет и нека целог свог живота буде срећан
што је добио држављанство Калафоније и што је постао Калафонац.

Dzabe ja da se trudim ako ce da postoji neki lik kao ti sto nece nista uraditi povodom toga jer ga vredjaju ovakve izjave i ako su istinite. I ja sam srbin i ne zelim da menjam identitet. Stvarno je sramotno to sto se dogadja kod nas to moras i sam priznati. A i nema ja tu sta da radim ako likovi, kao ovaj sto je zapoceo ovu temu, nece da kazu ni ime firme.
 
Fizicko ostecenje:

- nastalo prilikom odnosno usled crkavanja necega (neispravno kolo koje je "puklo" i sl) -> treba da ti se prizna garancija

- nastalo usled nestrucnog rukovanja (pogresno i na silu uglavljeno u slot, palo na patos, odvaljeno parce, ogrebano itd) -> korisnik je sam kriv i ne bi trebalo da mu se prizna garancija


A taj servis sad treba tebi da objasni kako i zasto je zakljucio da se radi o drugom slucaju. Pogotovo ako su i ostale stvari uzete kod njih.
 
U zemlji gde nista nije tacno precizirano,tesko da ces izgurati garanciju. Mozda si uzeo kofu vode pa prosuo po kartici i "nesto je izgorelo". Kod mene se desio sledeci slucaj. U pitanju je moj ortak koji sva sreca nije neko zakeralo i kome sam prosle godine isporucio nVidija gf4-mx sa pasivnim hladjenjem. Ploca i sve sto ide na nju je stavljena u rack kuciste sa ventilatorima da se smrznes. Makina je radila non-stop 24/7 . Posle 6 meseci kartica je riknula, sve oko gpu je pozutelo. Ja u servis, a oni tamo naravno ni da cuju o zameni iste, jer je citiram "Pozutelo sve oko gpu-a, a da sam stavio neki cooler na heatsink gpu, do toga nebi doslo". Pa nisam ja projektovao karticu, vec Asus. I gde pise da kartica NE SME da radi 24/7. Svasta.
 
Poenta je u sledećem (nemam veze sa ovim slučajem):

Današnja tehnologija izrade chipova je takva da se vrrrlooo retko može desiti da on 'sam od sebe' pregori. Bilo je i takvih slučajeva (npr. Gigabyte i865 ploče kojima je pucao south-bridge posle par nedelja rada, oni su to priznali i poslali dopis distributerima da prihvataju sve reklamacije sa rupom u south-bridge), ali su vrlo retki tj. sistemska greška u proizvodu.

Najčešće chip pregori zbog pogrešnog napona (strujnog udara iz mreže) što je verovatno i ovde slučaj (krivac: loše napajanje ili EPS koji bi se mogao tužiti ako je veštačenje moguće i ima osnova, recimo koincidencija sa nestankom i dolaskom struje) ili zbog pregrevanja (neadekvatno hladjenje, overclock...) ili zbog kratkog spoja (pao šraf, dodirnuo šrafciger neke vodove i sl) ili mehaničkog oštećenja (proklizao šrafciger pri montaži) ili vlage (nešto prosuto, kondenzacija hladno-toplo)... Sve to se nažalost podvodi pod grešku pri montaži a ne pod skriveni nedostatak proizvoda. Naravno, ostaje i ona 'zanemarljiva' mogućnost da chip sam od sebe strada, ali je statistički toliko retka da je proizvođač ne priznaje (osim kad se javi više njih sa istim simptomom širom sveta kao gornji i865 slučaj), pa se i u garantnim listovima stavlja ta ograda od nagorelih chipova.
 
Moraju da ti uvaze garanciju jer si kod njih kupio i napajanje (pregorevanje cipa ima 1000% veze sa strujom) verovatno si bio suvise fin pa su te oni "procenili" i krenuli da te mazu i lazu (vrlo cest slucaj kod nas desio se i mom drugu pre par godina videli klinca koji je zbunjen dosao da reklamira uredjaj i klasicno ga o*****li kao satro to ne podleze garanciji e onda je drug otisao sa caletom u firmu i covek im je malo objasnio pravo kupca(da se razumemo cale mu nije nikakav "mafiozo" i sl. znaci on nije bio ni grub ni nista slicno)i za 15 minuta mu iskesirali pun iznos a uredjaj im je bio vracen naravno)tako da ako si mladji ili suvise fin slobodno podji sa starijom pratnjom i videces kako ce njihova prica ekspresno da se promeni
tarmi ricmi@ e sad mi ti reci da ne vicem "ovo je srbija" na primer zasto nisu mog druga pitali odakle mu 1000e(tad je bio maloletan) posto je uredjaj toliko kostao kad ga je kupio nego su ga sacekali kad je dosao da reklamira i po strucnoj "proceni" ga o*****li kao ono klinac ima love, mozda se nece pojaviti ponovo sto da ne probamo da ga za****mo
p.s.sve se plasim da coveku cije ime imas u nick-u ne bi uvazili reklamaciju lol ne da bi mu uvazili nego bi mu pevali njegove hitove na uvce dok mu pakuju nov komp iako je stari komp razmazeni klinac verovatno isutirao u izlivu besa e zato cu ja i dalje da vicem ovo je srbija i ovde je trash :d
 
zendraqla je napisao(la):
:Quote:
Велепродаје имају јасан став поводом оваквих ствари.
Самом продавцу у тој ситуацији ни из џепа ни у џеп.


pa bas je to razlog da mu priznaju garanciju

Jedino ako ti zelis iz svoga dzepa da placas i ako ti prija da bacas pare
onda bi trebao da se bavis trgovinom jer bi dugo opstao .... :d :d :d


vectorman je napisao(la):
Fizičko oštećenje je ako uzmeš i rkneš šrafciger kroz ploču ili ako polomiš neki deo, ogrebeš i tako to, a nije fizičko oštećenje ako se zbog neispravnosti komponente nešto pregreje do te mere da se istopi.


Gde to pise u garantnom listu ? Navedi gde se to tumaci tako ?
To je ono tumacenje o cemu ja pricam, ti si u ulozi kupca pa ti tako
odgovara da tumacis, ja sam u ulozi prodavca - od uvoznika
dobijam ovakve uslove i moram da ih postujem.....
Jedino sto kada nekome nesto crkne na taj nacin, onda
ne moze da shvati sta pise na papiru
......kako je to moglo da se desi da njemu nesto crkne / izgori
Moze svima ali meni ne
......

vectorman je napisao(la):
Drugo, kakve veze ima uvoznik/veleprodaja sa krajnjim kupcem? Čovek kupi karticu u maloprodaji sa sve fiskalnim, kartica mu crkne i šta će on? Da juri veleprodaju? Ne, nego ide tamo gde je karticu kupio. Ovo ne važi samo u slučaju kada u garantnom listu stoji da je za eventualne reklamacije i servis zadužena ta i ta firma sa spiskom svih predstavništava.

Ima samo takve veze da oni propisuju garantne uslove, prodavac takodje
mora to da postuje ......
I opet kazem ako VP kaze "NE" ja kao prodavac nemam obavezu da kazem
"DA prihvatamo" jer to ide iz moga dzepa.
Sa druge strane strane ovde izgleda ima onih koji moraju da imaju
jedno dobro delo dnevno (izvidjac ili sta) :) :) :)

Ako sa druge strane sama VP ne priznaje sama ono sto je prihvatila kao obavezu, onda je to interna stvar izmedju prodavca i VP a kupca to ne treba
da zanima niti mu to treba govoriti vec ga razduziti.......

Jeli sad jasnije ?
 
Da li si sam sastavljao masinu ili si odneo staro kuciste (ili delove koji se mogu upotrebiti) i oni su ti sastavljali racunar. Mislim, ugradjivali komponente (maticnu, procesor, memoriju, optiku, hard disk...)?

Ako si sam sastavljao, onda na zalost ne verujem da ce hteti da ti ispostuju garanciju, jer ne postoji ni jedan dokaz da je zaista bilo tako kako ti kazes.

Ako su ti oni sastavili racunar (sa sve tvojim starim delovima) onda se mozes uhvatiti za to. Jos ako ima nalepnica na kucistu protiv otvaranja radi garancije... Mada ne verujem jer si sam rekao da se cip istopio, znaci da si bacio pogled unutra. Iako je mozda problem u napajanju, opet je to napajanje njihovo, zajedno sa kucistem...
 
Tarmi Ricmi je napisao(la):
Jedino ako ti zelis iz svoga dzepa da placas i ako ti prija da bacas pare onda bi trebao da se bavis trgovinom jer bi dugo opstao .... :d :d :d

:zgran:

Sta bre pricas ? Pa ako prodavcu ni iz dzepa ni u dzep zar nije onda logicno da mu priznaju garanciju?
 
Ocigledno se ne razumemo dobro ..........

Garantne uslove neke komp. opreme odredjuje sam proizvodjac
u dogovoru sa partnerom-uvoznikom.
Preduzece koje se bavi trgovinom na malo kupuje te kartice pod istim uslovima, prodaje ih dalje pod istim uslovima.
Svi uvoznici hardware-a u Srbiji kazu :
"Izgorela stvar se tretira kao fizicko ostecenje a kao takva ne podleze
garanciji"


Osim, kao sto kaze ZorMi, u nekim slucajevima ....... procitaj objasnjenje

Kartica je fizicki ostecena i po pravilima koje je odredio uvoznik ne podleze
garanciji.

Sta ovde nije jasno ?

Prodavac koji prodaje robu pridrzava se tih pravila
Kupac time sto pristaje da da novac prihvata ta ista pravila.......


Kakav je onda materijalni interes prodavca da nekoga tu zavrce i slicno ?
Sta bi se dobilo time sto bi razapeli na krst firmu iz Kragujevca ?
Neko sto-pedeseti koji cita ovo bi otisao u neku drugu firmu, i ne daj Boze
desi mu se isto ........crkne neka druga komponenta.....npr. HDD..........
Pa idemo ista prica......nisu mi priznali garanciju a izgoreo mi hard.........
Pravila su jasna, ko hoce da se igra ..... moze.
I onako je hardver jeftiniji u Madjarskoj, Austriji samo je malo zeznuta
stvar pa ne ide tramvaj za Madjarsku na svakih 5. minuta

Ko ovo procita i vidi da su trgovci neposteni, neka dobro razmisli ......
Ako ima novca neka ga pametno ulozi i neka krene sa uvozom.
Posto je konkurencija tako losa i niko ne priznaje paljevine neka
novopeceni biznismen krene na trziste sa boljom ponudom od svih ostalih.
Moze dobro da zaradi ...... barem tako izgleda.


Postoje dva moguca resenja :

1.Da kupac prihvati stanje takvo kakvo jeste i okaci neispravnu stvar kao ukras na zid

2.Da se prodavac sazali na kupca i o svom trosku mu kupi novu karticu
zato sto stara ne moze da se zameni.
I onako je krivica uvek na prodavcu, sto se uopste bavi prodajom ......
Posto su vecina prodavaca dobre duse ne treba da se uzme ista
kartica vec bi lepo legao neki X1900XTX


Eventualno i realno .... kao znak dobre volje da sam prodavac izadje u susret
kupcu i pokusa da popravi karticu.
Ali od paljevina u 99% slucajeva nema nista nazalost


Sta je realno od ove dve opcije gore ?
 
zendraqla je napisao(la):
:zgran:

Sta bre pricas ? Pa ako prodavcu ni iz dzepa ni u dzep zar nije onda logicno da mu priznaju garanciju?

Inace logika ti nije dobra i glasi otprilike:
Sve ribe zive u vodi i plivaju .......delfin je riba!
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno