Šta je novo?

Galaxy 7300GT & 7600GS

Dimke

Čuven
Učlanjen(a)
17.07.2002
Poruke
1,165
Poena
649
Pale su mi pod saku kartice iz naslova i to modeli sa Zalman hladjenjem...obe karte su sa po 128 MB DDR3 memorije 1.4ns. Default clockovi za obe karte su 500 za GPU i 700 za memoriju. Izvrteo sam 3d markove malo probao fear combat i mogu reci da sam zadovoljan rezultatima. Ventilator na obe kartice je prakticno necujan i jako dobro radi posao posle markova obe karte nisu stigle ni do 50 stepeni sto je dobro, otvorena je bila strana kucista i neka sobna temperatura 18-20. Sto se tice oc mogucnosti tu se bolje pokazao 7300GT on je radio na 610 za GPU i 820 za memoriju, dok je 7600GS zezao i max stable je samo 590/750 (zapao mi los primerak probace se drugi :eyebrows:) Fear Combat sam pokrenuo sa podesavanjima za 7900GS znaci 1280x1024 med/high i obe kartice su kao sto sam vec rekao radile dobro ponekad se desilo da malko secne al to nije ometalo igranje...Evo u prilogu rezultata i slike karti :d
 

Prilozi

  • 7300gt.rar
    77.1 KB · Pregleda: 86
  • 7600gs.rar
    78.5 KB · Pregleda: 81
  • 7300gt.jpg
    7300gt.jpg
    12.4 KB · Pregleda: 108
  • 7600gs.jpg
    7600gs.jpg
    34.1 KB · Pregleda: 111
Fino. Jedino mi se ne svidja sto obe imaju samo 128 mb ram-a.
 
To stoji ali zato imaju ok cenu...
 
Slazem se, 256mb ipak znaci i znacice sve vise i vise u narednih godinu-dve.
 
To jeste ali i ovako to nisu karte za igranje u vecim rezolucijama...cene cu znati danas koga zanima PM :D
 
Slazem se, 256mb ipak znaci i znacice sve vise i vise u narednih godinu-dve.

Ma gdje ce znaciti ? Jedini nacin da iskoristis tih 256MB memare na karti je da igras u ekstra rezoluciji, sa max teksturama + jos nekim efektima "omeksavanja" ukljucenim, sto ove karte mogu ispratiti samo uz znacajan gubitak framerate-a (a ko igra igre na 30 fps, mogu odgovorno tvrditi da nikakav gamer nije). 128MB je sasvim dovoljno, dokazano empirijski, i obicno se radi o agilnijoj tj brzoj memoriji u takvoj varijanti (sto rezultuje boljom slikom u igrama).
 
Znaci u igrama kao npr fear koji ima dovoljno velike texture na high da ne mogu da stanu na 128 mb i gde mora non stop da swapuje.Nece znaciti ako igrash na medium.
 
Ma gdje ce znaciti ? Jedini nacin da iskoristis tih 256MB memare na karti je da igras u ekstra rezoluciji, sa max teksturama + jos nekim efektima "omeksavanja" ukljucenim, sto ove karte mogu ispratiti samo uz znacajan gubitak framerate-a (a ko igra igre na 30 fps, mogu odgovorno tvrditi da nikakav gamer nije). 128MB je sasvim dovoljno, dokazano empirijski, i obicno se radi o agilnijoj tj brzoj memoriji u takvoj varijanti (sto rezultuje boljom slikom u igrama).

Pa valjda i jeste cilj da se igra u full detaljima u sto boljoj rezoluciji. U cemu bi onda bila poenta razvoja graf. kartica ako bi se korisnici zadovoljavali sa nekom bedom od setovanja. :wall: U svakom slucaju 128MB vec sada nije dovoljno, a pitacu te kad se pojavi Crysis.
 
Znaci u igrama kao npr fear koji ima dovoljno velike texture na high da ne mogu da stanu na 128 mb i gde mora non stop da swapuje.Nece znaciti ako igrash na medium.

Ko je tebi "napricao" da FEAR ne radi sa max teksturama sa 128MB kartama. Radi jako lepo, i ima velike razlike u kvalitetu sa medium i sa max teksturama (dakle koristi max teksture). 2x7300GT DDR3 SLI radi perfektno glatko FEAR u 1280x1024 2xaa 4xaf, sa minimalnim fps oko 40, tako da te price koje ljudi ovde uporno pricaju "napaljeni" sarenim reklamama, etiketama na kutijama grafickih karti sa 256 ili 512MB nisu trenutno potrebne (daleko bilo da nije lepo imati i 512, ali nije neophodno). Mozda i ima razlike, ali ona ce se pojaviti iskljucivo u 3DMarku06 u rezoluciji 1600x1200 sa 4xaa i 4xaf gde karta sa 128MB ne moze da potera ovo, za tako nesto treba 256 i to je jasan znak da ne staje u memoriju, a 3DMark 'trazi" da stane, a cak i da moze koliki bi bio fps? 3-4?? Mnogo je i to. Pitam ja sada tebe koja igra ima kvalitet grafike i texture kao 3DMark06? Dozvoli da ti odgovorim, NIJEDNA.
 
Poslednja izmena:
Pa valjda i jeste cilj da se igra u full detaljima u sto boljoj rezoluciji. U cemu bi onda bila poenta razvoja graf. kartica ako bi se korisnici zadovoljavali sa nekom bedom od setovanja. :wall: U svakom slucaju 128MB vec sada nije dovoljno, a pitacu te kad se pojavi Crysis.

Zasto pricamo o Crysis-u kada trenutno aktuelne igre ne mogu da se guraju na full detaljima i sa 60fps (koliko je nephodno u FPSu, po meni...o voznjama i da ne pricam). A samo tada se koristi preko 128MB (ma i to je pitanje).

Crysis ce moci da se gura (i samo to) sa 7600GS, ali sa jedno 20-25fps i nikako sa max detaljima. Ukljuci max detalje (govorimo o verziji 7600GS sa 256MB) i moci ces da dobijes cirka 15fps. Ko voli na takav nacin da se igra, neka izvoli. Za mene to nije gamer, vec mazohista :)

Mi ovdje govorimo o low mid segmentu, a ne o highend, gdje bi recimo, varijanta 7900 sa 128MB bio stvarno *****izam. Govorimo o kartama koje, sve i da iskoristis svih 256MB, bi trenutno poklekle pod teretom tolikog materijala za obradu, tako da visak memorije nista ne znaci.

Evo GoranM je lijepo to obrazlozio, a i ser ziletov sarkazam je totalno na mjestu :)
 
Poslednja izmena:
Ko je tebi "napricao" da FEAR ne radi sa max teksturama sa 128MB kartama. Radi jako lepo, i ima velike razlike u kvalitetu sa medium i sa max teksturama (dakle koristi max teksture). 2x7300GT DDR3 SLI radi perfektno glatko FEAR u 1280x1024 2xaa 4xaf, sa minimalnim fps oko 40, tako da te price koje ljudi ovde uporno pricaju "napaljeni" sarenim reklamama, etiketama na kutijama grafickih karti sa 256 ili 512MB nisu trenutno potrebne (daleko bilo da nije lepo imati i 512, ali nije neophodno). Mozda i ima razlike, ali ona ce se pojaviti iskljucivo u 3DMarku06 u rezoluciji 1600x1200 sa 4xaa i 4xaf gde karta sa 128MB ne moze da potera ovo, za tako nesto treba 256 i to je jasan znak da ne staje u memoriju, a 3DMark 'trazi" da stane, a cak i da moze koliki bi bio fps? 3-4?? Mnogo je i to. Pitam ja sada tebe koja igra ima kvalitet grafike i texture kao 3DMark06? Dozvoli da ti odgovorim, NIJEDNA.

Nije mi niko nista "napricao",pazi,ako nisi primetio sam Fear izbaci upozorenje da max texture pack nije za 128.Razlika izmedju Texture packova je jasna,manja se brze ucita u video mem,a MAX Texture p. je prevelik za ucitavanje u 128 rama i onda se desava konstantno pisanje/brisanje,a ne samo pri pocetu nivoa & posle sporadicno.Ista stvar je sa npr DooM 3.
E sad ako ovo izignorisemo onda je ok :p .
 
Nije mi niko nista "napricao",pazi,ako nisi primetio sam Fear izbaci upozorenje da max texture pack nije za 128.Razlika izmedju Texture packova je jasna,manja se brze ucita u video mem,a MAX Texture p. je prevelik za ucitavanje u 128 rama i onda se desava konstantno pisanje/brisanje,a ne samo pri pocetu nivoa & posle sporadicno.Ista stvar je sa npr DooM 3.
E sad ako ovo izignorisemo onda je ok :p .

Dobro procitaj sledecu recenicu.
FEAR savsrseno glato radi, "klizi", "zvizdi" kako god vec hoces. Nema nikakvog zastajkivanja, seckanja, preskakanja prilikom tog "izmisljenog" uzitavanja tekstura u toku igranja. Cak i ako se dogadja uveravam te da se to nigde ne vidi i ne oseti cak ni u "najavi". 7600GT sa 256MB rama na 640/1560 (imao pre) ove dve karte na 620/1700 u SLI nisu za poredjenje. Jednostavno sve igre rade 50-60% brze (glatkije, veci fps). :wave:
I da vise zavrsimo pricu na temu 7300GT 128 DDR3 u SLI protiv 7900GS/GT 256MB (u praksi rade prakticno identicno), jer nema svrhe. Mozemo samo po onoj narodnoj ti cit'o, ja jebav'o. Ko neveruje Digital u sake pa na citenje testova.
 
Poslednja izmena:
To jeste ali i ovako to nisu karte za igranje u vecim rezolucijama...cene cu znati danas koga zanima PM :D
Дефиниши више резолуције :D по мени је глупо на TFT-у не играти у native резолуцији и све ми се чини да је данас ипак глупо узети картицу с 128MB VRAM-a. Поготово што има оних који купују хардвер једном у 3+ година и њиме је важно да игре могу да се покрену и након тог временског периода, а контам да ће до тад многим играма мин. бити 256MB.
 
Дефиниши више резолуције :D по мени је глупо на TFT-у не играти у native резолуцији и све ми се чини да је данас ипак глупо узети картицу с 128MB VRAM-a. Поготово што има оних који купују хардвер једном у 3+ година и њиме је важно да игре могу да се покрену и након тог временског периода, а контам да ће до тад многим играма мин. бити 256MB.

U decembru 2003. godine je vrhunac bio 9700pro? Hozec da kazes da ta karta danas radi kako treba? tesko. radila je do pre godinu dana, a zadnjih godinu prilicno posustaje. 2003. godine u decembru je bila sve samo ne jeftina (300 eura MP cena). i prakticno je mogla celu 2004 da pruzi ugodno igranje u 1280x1024, da bi 2005 to spalo na 1024x768 do 800x600, a danas je adekvatnija za 640x480 ili 800x600. Grafika se ne kupuje za 3 godine. kupuje se max za 18 meseci. nakon toga je vec zastarela. 7300Gt i 7600Gt mogu da ponude glatko igranje u 1024x768 bez aa i af u 99% igara i moci ce u narednih godinu dana da solidno rade u svim naslovima u makar 800x600. ne treba ocekivati nerealne stvari od karti koje kostaju do 100 eura.
 
U decembru 2003. godine je vrhunac bio 9700pro? Hozec da kazes da ta karta danas radi kako treba? tesko. radila je do pre godinu dana, a zadnjih godinu prilicno posustaje. 2003. godine u decembru je bila sve samo ne jeftina (300 eura MP cena). i prakticno je mogla celu 2004 da pruzi ugodno igranje u 1280x1024, da bi 2005 to spalo na 1024x768 do 800x600, a danas je adekvatnija za 640x480 ili 800x600. Grafika se ne kupuje za 3 godine. kupuje se max za 18 meseci. nakon toga je vec zastarela. 7300Gt i 7600Gt mogu da ponude glatko igranje u 1024x768 bez aa i af u 99% igara i moci ce u narednih godinu dana da solidno rade u svim naslovima u makar 800x600. ne treba ocekivati nerealne stvari od karti koje kostaju do 100 eura.
Ne govorim ja ljudima koji posećuju bench, već o ljudima koji kupe hardver sad i ne menjaju ga sledeće 3 i više godina jer im je samo važno da mogu da pokreću igre, poznajem masu ljudi koji imaju komp slabiji od mog pretprošlog kompa :crash: i koji naravno samo pokreću igre, a neki ne mogu ni to :d čini mi se da nekad nismo svesni kol'ko je u stvari minimum requirements nekome bitan.
Evo npr. ja sam Ti4200 kupio juna ili jula '02. a zamenio ga zajedno sa celom konfom oktobra prošle godine, čak ni to nisam morao sa stanovišta gorepomenutih :d
 
Dobro procitaj sledecu recenicu.
FEAR savsrseno glato radi, "klizi", "zvizdi" kako god vec hoces. Nema nikakvog zastajkivanja, seckanja, preskakanja prilikom tog "izmisljenog" uzitavanja tekstura u toku igranja. Cak i ako se dogadja uveravam te da se to nigde ne vidi i ne oseti cak ni u "najavi". 7600GT sa 256MB rama na 640/1560 (imao pre) ove dve karte na 620/1700 u SLI nisu za poredjenje. Jednostavno sve igre rade 50-60% brze (glatkije, veci fps). :wave:
I da vise zavrsimo pricu na temu 7300GT 128 DDR3 u SLI protiv 7900GS/GT 256MB (u praksi rade prakticno identicno), jer nema svrhe. Mozemo samo po onoj narodnoj ti cit'o, ja jebav'o. Ko neveruje Digital u sake pa na citenje testova.

Meni kazes "dobro procitaj" a ti ni moj prethodni post nisi procitao.
FEAR lepo naznaci u slucaju da imas graficku kartu sa 128 rama ovako: "Nemate dovoljno memorije za Max texture"ok?.Imao sam msi6600gt DDR3sa 128 ram-a,na kome je FEAR konstantno imao "seckanja","pauze","copove"itd.Zamenim sa 7600gs 256 ddr2 koji ima isto snage kao navijeni 6600gt,i vise nema "seckanja",nema upozorenja pri promeni textura.E sad
i dalje mislis da su ljudi koji su pravili FEAR,pogresili,i da nisu trebali da stave upozorenje (kao i likovi iz ID Softwera za Doom 3 ili bilo koja druga igra koja trazi vise rama)onda je to ok ;).

Bilo je i dosta price na forumu oko 7300gt sli i iskoriscenja i zakljucak je bio da SLI-128+128 nije jednako efektivnih 256.
 
Ovde poredimo babe i zabe. Ipak on tera 2x7300GT, a mi raspravljamo o jednoj kartici (i kolicini ram-a na jednoj kartici)a ne o SLI.
 
Ovde poredimo babe i zabe. Ipak on tera 2x7300GT, a mi raspravljamo o jednoj kartici (i kolicini ram-a na jednoj kartici)a ne o SLI.
Upravo tako. 2x128M=256 i nema problema sa kolicinom memorije, jer je 256 mb uglavnom dovoljno. A konkretno FEAR je i meni javljao da imam premalo video RAMa za high teksture na Radeonu 9700 128MB, ali je ipak radilo glatko sve na high, bez senki, 640x480.
 
Poslednja izmena:
Meni kazes "dobro procitaj" a ti ni moj prethodni post nisi procitao.
FEAR lepo naznaci u slucaju da imas graficku kartu sa 128 rama ovako: "Nemate dovoljno memorije za Max texture"ok?.Imao sam msi6600gt DDR3sa 128 ram-a,na kome je FEAR konstantno imao "seckanja","pauze","copove"itd.Zamenim sa 7600gs 256 ddr2 koji ima isto snage kao navijeni 6600gt,i vise nema "seckanja",nema upozorenja pri promeni textura.E sad
i dalje mislis da su ljudi koji su pravili FEAR,pogresili,i da nisu trebali da stave upozorenje (kao i likovi iz ID Softwera za Doom 3 ili bilo koja druga igra koja trazi vise rama)onda je to ok ;).

Bilo je i dosta price na forumu oko 7300gt sli i iskoriscenja i zakljucak je bio da SLI-128+128 nije jednako efektivnih 256.

Naravno ti opet po svome. Na jednoj 7300GT ne radi bas sa 1280x1024 2xaa i 4xaf, ali radi glatko u 1024x768 bez aa i af i nema nikakvog preskakanja. To sto si ti imao preskakanje sa 6600GT nije vezano za kolicinu memorije na istoj vec za neke drugr razloge. Cisto da ne bude zabune za primer uzmi Tomb Raider Legend i poteraj ga sve na max u 1024x768 na 6600GT dobro OC i shvatices da zestoko secka cak i u 800x600 (bogami i u 640x480), a onda uzmes lepo, izvadis kartu, ubacis 7300GT 128MB DDR3 i gle cuda radi glatko u 1024x768. Kako, zasto ne znam niti me zanima.
Ni jednog trenutka nisam spominjao da se memorija sabira jer je to smesno. Ni u jednoj igri nisam imao nikakva usporenja, cak ni u Oblivionu koji teram u 1024x768 bez aa sa 2xaf, koji radi neuporedivo brze nego na 7600GT 256 DDR3 iz jednog prostog razloga 1+1=2!
 
Poslednja izmena:
Danas, 128 rama na kartici je nedovoljno, vrlo losa kupovina i tako dalje... Znaci ne SLI vec ako neko ima jednu karticu i kartica ima samo 128 ram.
 
Danas, 128 rama na kartici je nedovoljno, vrlo losa kupovina i tako dalje... Znaci ne SLI vec ako neko ima jednu karticu i kartica ima samo 128 ram.

Za manje od 100eura nema bolje. Ko hoce vise morace da da vise i to bar 140-150 eura. Na taj nacino dobija celih 20% bolje performanse, a daje 50% vise novca. Matematika je jasna:

1. Uzmes jednu od ove dve karte (oko 90e) i imas 12000 u 3DMarku03*
2 Uzmes 7600GT (145e) i imas 15000 u 3Dmarku03*
3. Uzmes 7900GS za 210e i imas 20000 u 3DMarku03*

Pa ko kako voli. Ima kome su te karte i vise nego dobre, a to sto imaju 128MB nije hendikep, ili bi mozda vise voleli da imaju 256Mb DDR2 800? Kako da ne.

*-sve ovo naravno overklokovano.
 
Poslednja izmena:
Danas, 128 rama na kartici je nedovoljno, vrlo losa kupovina i tako dalje... Znaci ne SLI vec ako neko ima jednu karticu i kartica ima samo 128 ram.

Kad poredis karte koje kostaju isto npr. Leadtek 7300GT Extreme 128MB DDR3 i verziju sa 256MB DDR2, mnogo bolji izbor je prva kartica i to je poenta cele price.
 
Naravno ti opet po svome. Na jednoj 7300GT ne radi bas sa 1280x1024 2xaa i 4xaf, ali radi glatko u 1024x768 bez aa i af i nema nikakvog preskakanja. To sto si ti imao preskakanje sa 6600GT nije vezano za kolicinu memorije na istoj vec za neke drugr razloge. Cisto da ne bude zabune za primer uzmi Tomb Raider Legend i poteraj ga sve na max u 1024x768 na 6600GT dobro OC i shvatices da zestoko secka cak i u 800x600 (bogami i u 640x480), a onda uzmes lepo, izvadis kartu, ubacis 7300GT 128MB DDR3 i gle cuda radi glatko u 1024x768. Kako, zasto ne znam niti me zanima.
Ni jednog trenutka nisam spominjao da se memorija sabira jer je to smesno. Ni u jednoj igri nisam imao nikakva usporenja, cak ni u Oblivionu koji teram u 1024x768 bez aa sa 2xaf, koji radi neuporedivo brze nego na 7600GT 256 DDR3 iz jednog prostog razloga 1+1=2!

Nije to po "mome" pogreshno si razumeo,ali ako si prodavac hardwera onda mi je jasna tvoja prica.

To sto si ti imao preskakanje sa 6600GT nije vezano za kolicinu memorije na istoj vec za neke drugr razloge.

Kako si samo dedukovao ovakve stvari :trust: ,mora da imas paranormalne sposobnosti jer ja ne vidim kako bi drugacije mogao znati do cega je.Jedinu stvar koju sam promenio je graficka sa 128mb ddr3 memorijom na 1050 mhz,na grafu sa 256 ddr2 mem,i seckanje je nestalo.Sto indicira da 128 ddr3 memorije nije bilo dovolno brzo da ucita sve potrebne texture.

Ovde se vodila diskusija o dve graficke 7600gs i 7300gt i da li je 128 rama dovoljno,gde si ti usao u off-t sa svojom pricom,o opravdanosti kupovine dve 7300gt sa 128rama.Opet cu ti reci u SLI sistemu svka karta koristi samo svoju memoriju i ne postoji zajednicka memorija,i dalje imas 128rama.Pogotovo je pitanje isplativosti jer moras kupiti i SLI plocu,pa SLI napajanje.

Uporno izbegavas cinjenicu da su sami programeri igara naznacili koliko rama ti treba za koji setup.
 
Meni F.E.A.R. obavezno na pocetku swapuje na mojoj konfi, a posle odredjenog dela minimalno swapuje, naravno sa max res textures. Znaci da je 128 rama na mom leadteku nedovoljno, iako je on tehnicki savrseniji od 6600GT i ima vece klokove za memoriju.
 
Meni F.E.A.R. obavezno na pocetku swapuje na mojoj konfi, a posle odredjenog dela minimalno swapuje, naravno sa max res textures. Znaci da je 128 rama na mom leadteku nedovoljno, iako je on tehnicki savrseniji od 6600GT i ima vece klokove za memoriju.

Tebi nedostaje sistemske memorije, pa se zato to desava.
 
Nije to po "mome" pogreshno si razumeo,ali ako si prodavac hardwera onda mi je jasna tvoja prica.



Kako si samo dedukovao ovakve stvari :trust: ,mora da imas paranormalne sposobnosti jer ja ne vidim kako bi drugacije mogao znati do cega je.Jedinu stvar koju sam promenio je graficka sa 128mb ddr3 memorijom na 1050 mhz,na grafu sa 256 ddr2 mem,i seckanje je nestalo.Sto indicira da 128 ddr3 memorije nije bilo dovolno brzo da ucita sve potrebne texture.

Ovde se vodila diskusija o dve graficke 7600gs i 7300gt i da li je 128 rama dovoljno,gde si ti usao u off-t sa svojom pricom,o opravdanosti kupovine dve 7300gt sa 128rama.Opet cu ti reci u SLI sistemu svka karta koristi samo svoju memoriju i ne postoji zajednicka memorija,i dalje imas 128rama.Pogotovo je pitanje isplativosti jer moras kupiti i SLI plocu,pa SLI napajanje.

Uporno izbegavas cinjenicu da su sami programeri igara naznacili koliko rama ti treba za koji setup.

1. Nisam prodavac hardvera
2. Seckanje ti je nestalo iz prostog razloga sto ti je nova karta 2x brza, ali ne zbog kolicine memorije, vec zato sto ima napredniji-brzi GPU ;)
 
Da bi igrao FEAR u 1024x768 sve na max i 2xAA, 4XAF bez ikakvih zastajkivanja u pogledu swap-a potrebno mi je vise od 1GB ram koliko trenutno imam bez obzira sto imam 7600GT sa 256MB-a. Naravno posle kratkog igranja sve se stabilizuje ali na pocetku malo secka zbog swap-a mislim da bi jos samo 256mb-a otklonilo ovaj nedostatak ali boze moj mogu detalji za nijansu i da se smanje.
 
Vrh Dno