Šta je novo?

Fotografisanje, proslava, ff ili crop

Rank

Zapažen
Učlanjen(a)
11.12.2023
Poruke
48
Poena
5
Pitanje bi bilo, cime fotografisete veselja tipa svadbe, punoletstva itd. crop ili FF telom.

Evo i zasto ovo pitam. Bio sa suprugom do crkve da zapalimo svece i igrom slucaja parkirao tacno iza jednog kombija. Otvoren je u njemu stampac i sta sve ne, i tip, pretpostavljam pomocnik, pakuje osvetljenje donoseci silne neke sprave iz crkve. Mladenci odlaze i tip koji ih je fotografisao dolazi do kombija i nosi dva sony a6xxx, dakle crop tela. Recimo da sam ih prepoznao po velicini i time da nisu imali ono ispupceno opticko trazilo, kakvo imaju a7xx tela. Takodje video i to da kada je zadnju fotografiju opalio, to je ucinio gledajuci na lcd aparata.
Razumem da je za neke stvari bolje raditi sa crop telom tipa divljina, nekretnine itd, jer je i logicno ustedeti na telu i objektivima ali za ovakve stvari kao sto sam naveo u naslovu, cini mi se da je krajnje neprofesionalno stedeti na opremi ukoliko od toga zivis. Jednostavno, nepojmljivo mi je da vuces stampac da bi na licu mesta izradjivao fotografije, dakle profi, ali stedeti na telu i objektivima, to vec ne mogu shvatiti. Jesam li ja nesto propustio pa su ovo umetnici ili danas mozes biti i fake fotograf i uzimati novce.
 
razapeće me fanovi ff, ali sadašnji krop aparati na mirorlesu savršeno rade i jedino u nekom full low lightu se vidi da je ff bolji. inače ovako su se skroz izjednačili i nije uopšte manje profesionalna oprema od ff.

ukratko, za potrebe svadbe, i na jednom i na drugom telu fotkaš u jpg i u medium formatu i pri štampanju fotki formata 13x18 nema nikakve razlike u fotografiji.
 
Ja sa Nikon D5 i Canon R6, dakle oba full frame. Velika većina kolega (skoro svi) koriste full frame, bilo Nikon, bilo Canon, bilo DSLR, bilo mirrorless. Nije tu više velika razlika u ceni, Nikon D750 je polovan oko 500-600 evra, D610 može da se kupi za 300. Canon 5D3 500...Objektivi su malo skuplji, ali i tu se smanjila razlika.
Mirrorless je skuplji ali je skuplji i crop mirrorless. Ali i tu kupiš polovan R ili Z6 za 900 evra. Govorim o Nikonu i Canonu, sa Sony-jem sam manje upoznat.
 
Iskreno, za te proslave gde se izradjuju fotografije i neki stariji dslr ili crop mirrorless je i vise nego dovoljan, svakako stampa nije nekog kvaliteta.
Ako se to radi malo modernije, pa se te fotografije kasnije sredjuju, takodje, ako zelis da dobijes neki 3d efekat, narocito sirim objektivima(24-35mm), onda je FF aparat potreban.
Ja fotografisem vencanja sa Z6ii i d750, i objektivi su mi f1.4, zato sto volim da dobijem tu odvojenost od pozadine i 3d efekat, koji ne mogu da dobijem ako radim sa crop aparatom.
Svakako, uvek moze da se pojavi neki fotograf sa fuji crop aparatom i da napravi vrhunske fotke...tako da, vise je do znanja fotografa, nego do opreme...sada nema loseg aparata. :D
 
Ja imam Nikon D800 i Sony a6000. Ne slikam za novac vec za svoju dusu.

12 godina sam koristio Canon, poslednji je bio 6D WG sa 24-70mm F2.8, 50mm F1.4 i 24-105mm F4. Prodao sam sve to i uzeo Nikon D800 jer tih 36mpix i boje koje daje za portrete nijedan Canon nije mogao da isporuci. RAW ili jpeg, razlika je jednostavno tolika da sam retko koju sliku sa D800 obradio.

Onda sam prodao sve osim par objektiva od NIkona i uzeo obican a600 ali sam uzeo 3 objektiva - 7artisan 25mm F1.8, Sony 18-105mm F4 i 60mm DN macro.

MILC crop tela toliko dobro prave slike da vise nema smisla vuci FF DSLR aparate, pa cak i FF MILC tela sa objektivima od par hiljada eura.

Sa ova 3 objektiva i par Nikonovih F mount sa adapterom mogu da slikam, snimam i pokrijem sve. Razliku prave objektivi prakticno jer senzori sve vise postaju isti.

Imao sam i M50 Canon ali je Sony miljama daleko od Canon MILC tela. Ovaj Sony 18-105mm F4 je tako dobar krop objektiv sa rasponom da pokrijes celu svadbu.

Zasto dati pare za FF i objektive ako mozes sa APS-C senzorom i dobrim objektivom da uradis sve? Ipak smo u 2024 godini :)
 
Zavisi sa kojim crop objektivom, sa nekim f4 ne može sigurno ;)
 
Ako ov ne mozes da dobijes sa crop objektivom, onda nesto ne radis kako treba, iskreno :)
Fotku koji mozes da dobijes sa 24mm ili 35mm na f1.4 blendi, ne mozes da dobijes na kropu...tj, za tako nesto ti treba 16mm f1.0 ili 24mm f1.0...a nisam siguran da takvi objektivi postoje uopste. :)
Ok je dobiti neki 3d izgled na vecim ziznim daljinama ako koristis krop, ali na 24-35mm tesko. :)
 
@unique93 nisi baš u pravu. to kako ti nazivaš "3D" efekat bilo koji crop senzor sa objektivom 1.4 pa čak i i na 2.0 i 2.8 hendlaju bez problema. bruka bokeh imas i sa 16mm i 18mm objektive a da ne pričamo za 35mm i 56mm...

i da postoje f 1.0 objektivi za crop, postoje i f 0.95 ali to je sad druga tema.
 
Ne ulazeci moze ili ne samo zelim reci da ima i otvorenijih objekiva recimo za fuji bas tih 35mm, Voigtlander Nokton f 0.9
 
18-105mm F4, a6000

Fotku koji mozes da dobijes sa 24mm ili 35mm na f1.4 blendi, ne mozes da dobijes na kropu...tj, za tako nesto ti treba 16mm f1.0 ili 24mm f1.0...a nisam siguran da takvi objektivi postoje uopste. :)
Ok je dobiti neki 3d izgled na vecim ziznim daljinama ako koristis krop, ali na 24-35mm tesko. :)
IMG-7073ad23201592efd0399ae9e55dd863-V.jpg
 
Sve to kul, ali dobiti takav 3d efekat i bokeh sa sirim objektivom, tipa 24mm ili 35mm, tesko…da, postoje f0.9 objektivi, ali su svi sa manuelnim fokusom…tu su jedino f1.2 obektivi, tipa Viltrox 27mm f1.2 koji ima af, ali je ekvivalent 40mm f1.8 na FF…sto je super…ali ne postoji ekvivalent 24mm f1.4 ili 35mm f1.4.

Ne znam da li se razumemo…ja pricam o tome da ff ima veci senzor i da je zbog toga nemoguce dobiti taj 3d efekat i bokeh, ako bi se fotografisalo sa iste udaljenosti, na istoj blendi i tipa na cropu da stoji 24mm f1.4 a na ff da stoji 35mm f1.4…oba aparata bi uhvatila isti kadar, ali bi ff imao vece zamucenje pozadine… :D
meni treba objektiv koji je siri a opet zamuti lepo…staviti 35mm na ff i na crop nije isto…na ff je to 35mm, ali na cropu je to vec 52mm i moram vise da se odaljim :D
 
Dok smo kod Fuji, Fuji ima 16mm 1.4 koji radi i kao makro (može se fotkati sa udaljenosti od 2cm). Zamućenje pozadine je brutalno. Na tržištu se pojavio i Viltrox 13mm 1.4 koji je odličan što se bokeha tiče. Oba na kropu, da. To je ono što sam probao. Kažu na netu da je novi fuji 18mm 1.4 savršenstvo.

Sve si u pravu, ali pun je internet tih takmičenja "boljih" bokeha i veća zamićenja pozadine, a u praksi je sve to jako slično, a klijentu je skroz isto. Sve se svodi na stvar izbora.
 
Sve je to dobro. Ako postoji rasveta, a posebno ako imaš i asistenta, sam aparat postaje manje bitan, posebno ako se ne gleda na ekranu, već štampa bez obrade do 13x18.

Gde će FF da briljira su slike bez rasvete uz odgovarajući objektiv, na visokim ISO vrednostima i te slike su najlepše sa slabim svetlom iz objekta. Međutim, to nije ciljno tržište ako je napolju kombi i printer, oni slike ne obrađuju, već samo rokaju i prodaju na licu mesta.

Treba odabrati način na koji želiš da radiš i na osnovu toga da odabereš opremu, brza zarada ili kvalitet, uz opasku da ti je kvalitet nepotreban ako to ljudi ne traže. Ukoliko je rasveta stvarno dobra, proslava može da se fotografiše i telefonom.
 
I jos jedna stvar - često se prosipa o ful frejmu, a pričamo o D600 ili 5D MK2. Fizika je fizika ali do neke mere, svaki moderan Sony ili Fuji APSC će da ih polupa.

Najveća mana ubedljivo Sonijevog APSCa za profi upotrebu po meni je 1 sd slot, što mi je šokantno da nisu ubacili sa A6700.. Samo FX30 ga ima (da nema, ne bismo prešli na njega za video nikad), ali je taj "aparat" neupotrebljiv za fotografiju.

ps. I mi koristimo FF za foto stranu priče (od DSLR vremena kad su se kropovi raspadali na iso1600), ali porediti relikvije sa modernim mirorlessima je smesno.
 
Senzori nisu bas nesto preterano napredovali u posledjih 10 godina...ako pogledamo d750, i tipa z6II, to su 2 senzora iz nikona, oba imaju 24mpx, jedan je izasao skoro 10 godina nakon prvog, i ima male razlike na vecim iso vrednostima, ali to je to...naravno, svaki sony crop je 10x bolji od 5d mkii sto se fokusa tice...ali nijedan sony nije i verovatno nece imate te boje kao sto 5d mkii ima...evo ako pogledamo ovo poredjene 5dmkii senzora sa najboljim crop mirrorless aparatima...na iso 3200 nema neke velike razlike...sto znaci da su crop aparati stigli ff senzore stare 10 i vise godina. :)
Naravno, ako pogledamo nove ff senzore narocito one od 24-33mpx, u odnosu na crop aparate, ima razlike u detaljima, iso-u(tipa stopa-dve).


Sto se tice dual slota za kartice...to je nikon zf, cini mi se, resio najbolje i tako nesto bi trebalo da bude na manjim telima, a to je SD slot i jedan microSD slot, koji ce sluziti kao backup i ta kartica realno ne mora ni da se vadi iz aparata...bukvalno da bude kao interna memorija. :D

Jedan od mojih omiljenih fotografa za vencanja i dalje koristi 5d mkii i razbija sa fotkama, bojama, itd...opet, kao sto sam napisao, najbitniji je fotograf, aparati su u poslednjih 10 godina svi dobri :D
 
Jedan od mojih omiljenih fotografa za vencanja i dalje koristi 5d mkii i razbija sa fotkama, bojama, itd...opet, kao sto sam napisao, najbitniji je fotograf, aparati su u poslednjih 10 godina svi dobri :D
Koji ako nije tajna, pretpostavljam da ima javni profil, sajt...? :)

A za ovo se slažem što se tiče senzora, nikakav tu veliki napredak nije postignut što se tiče senzora na ff telima, ja imam D5 koji je izašao 2016 i R6 koji je izašao 2020 godine, nikakva značajna razlika. Imao i D750 do skora, on je iz 2014., takođe je bez problema mogao da se takmiči sa ova dva što se tiče high iso, dinamike....
Naravno mirrorless je druga dimenzija što se tiče fokusa i nekih drugih stvari, ali senzor, iso, DR, boje...Svi su oni tu negde. Čak mi se čini da su fajlovi sa starijih tela bili lakši za obradu, bilo jpg, bilo raw, boje sa 5D Mark II, Mark III, 6D, taj color science, milina... Kad sam kupio R6 nikako nisam mogao da se naviknem, fajl je bio nekako mnogo ravan, flat, bez kontrasta, bar za moj ukus a ja ne volim "napucane" fajlove. Posle sam ušao u štos, podesio profil za LR i sve je sada ok, njega koristim većinu vremena...Mislim da se proizvođači više okreću smanjenju šuma, dinamičkom rasponu, a da su boje, izgled fajla, skin tone...u drugom planu. Tu je Canon uvek bio odličan, "Canonove boje", ali i kritikovan zbog lošeg DR na 5D i 6D seriji, pa su više vremena posvetili tome pažnju.
Ali da su aparati od pre 10 godina relikvije i da sa njima ne može da se radi, ne bih rekao.
 
Da se vratim na prvi post, možda je čovek ipak imao FF neki iz a7c serije 🤨
Oni su isti kao a6700 po veličini i izgledu.
Pri tome 7CR košta 3500 eura tako da možda uopšte nije stipsa 🙂..
 
Evo ga fotograf :)

www.jordanvoth.com

Pa da...Canon mirrorless aparate koristiti samo sa Camera profile u LR, kako bi se dobile dobre boje...Adobe profili su losi.
Pa da...to je i meni palo na pamet...a7cR jeste odlican aparat...a opet je dosta kompaktan...mada svakako, i da je imao a6xxx, za njegov nacin fotografisanja je verovatno i vise nego dovoljan. :)
 
Ja odgovorno tvrdim da sam sa D800 dobijao najbolje fotografije i boje a imao sam aparata... Ne znam vise ni sam...
 
d800 je imao super senzor za to vreme i napravio je pravi bum..mislim da je senzor iz d850 jos bolji...svakako, toliko mpx je super, ali i komp, kao i kartice moraju to da isprate...24mpx je neki optimum, narocito za vencanja, itd...ako je studio u pitanju, fotografisanje ptica, pejzaza, itd...onda je vise mpx prednost.. :)
 
Meni je ostalo u glavi za proslave da mora jpg (još ako su deca u pitanju), da mora telo koje ima dodatni grip sa rerzervnom baterijom zbog komfora i horizontala/vertikala slikanja.
Dva aparata ako radiš sam, jedan sa fiksnim gde zumiraš nogama korak dva i jedan prilagodiš, obično neki širokougaoni. Par pouzdanih bliceva sa difuzerom.
Kum se bavi time i dan danas, otac mu je imao studio takođe još davno pre mog rođenja. Digitronom pravi bolje slike nego ja propali hobista pa da mi staviš šta hoćeš u ruke :(
On je uvek koristio FF, pouzdanost, takođe ima šaketine čovek ... Mada sam viđao ljude sa crop telima koji su odlične slike radili, ali uglavnom početak karijere pa na FF, možda i nastave da koriste ali kao rezervni aparat. Nisam ispratio mirorless niti ga video ikada u životu.
Zar nije takođe kod FF bitno i što nisu zgusnuti pikseli (za istu količinu piksela) kao kod crop-a. Nema smetnji između piksela, nema šuma, bolji u slabijim svetlosnim uslovima.
Ostalo spada u umetnost, studio, uglavnom kontrolisani uslovi za fotografiju.
Ne bavim se time odavno pa sam možda malo više u nečemu pogrešio.
 
Ne bih sada da budem njegov advokat, ali moram :)

Rekao je sa iste udaljenosti isti field of view, npr 24mm FF je 16mm na crop i sa istog mesta isti kadar. To što si ti stavio je 75mm ekvivalent sa 20cm udaljenosti pa i na senzoru telefona bi bio sličan efekat
 
Poslednja izmena:
Autor Gordon Laing, 16mm pa kako se kome svidi, no ovo pocinje vec ono ciji je duzi, crop ili ff. Neko ce reci ff i nista drugo, drugi ce reci crop, kakav ff, bacanje para a istina je da svaki ima svojih prednosti i mana i izbor je licna stvar a sve prema svojim potrebama.
 

Prilozi

  • 22293685261_46cdd0b9a5_o.jpg
    22293685261_46cdd0b9a5_o.jpg
    125.3 KB · Pregleda: 32
Kamlan 50mm F1.1 na EOS M50

Jeftino a eto 3D efekta na crop-u ;) Pogledajte prilog 433481
Ma sve to kul, ali gde je tu autofokus? takodje, odalji se malo, pa vidi da li pravi 3d... :D

Lappy je skontao sta sam hteo da kazem. :D

Inace, sto se tice fotografisanja proslava...to je neki stari nacin, sada se to radi tako sto vecinom radis sa prajm objektivima(35mm i 85mm ili tipa 24mm i 50mm)...sve fotkas u raw-u, i posle biras fotke i sredjujes...nema prodaje, mladenci dobiju fotke preko online galerije i na usb-u, fotke lepo sredjene, nema fotke gde gosti jedu supu, itd... :D
Ja u jpeg-u nisam fotografisao godinama...ako sam radio 100 fotki u poslenjih 10 godina u jpegu, bice dobro :D
 
To što si napisao nema nikakve veze sa diskusijom.

Znam ljude koji rade VRHUSNKE fotografije sa dva objektiva - nije do opreme.
 
Nazad
Vrh Dno