Šta je novo?

fotografisanje prema izvoru svetlosti

didi965

Banned
Banovan
Učlanjen(a)
03.07.2007
Poruke
203
Poena
319
Evo otvorih temu o iskustvima fotografisanja prema izvoru svetlosti.Kad se jednostavno ne moze izbeci uslovi kad je objekat u istom polozaju kao i bilo kakav izvor svetlosti.
 
Maksimalno izbegavati takva fotografisanja ako je moguce. Ako se bas mora, onda se objekat slikanje mora adekvatno osvetliti iz pravca fotografisanja, dakle pomocne lampe, a kada to nije moguce onda barem blic (ili jos bolje, vise njih).
 
Poslednja izmena:
i odabrati spot metering
 
Spot metering samo ako namerno ne haje da mu ostane sprzena pozadina ili preeksponirana pozadina. Dakle, ako tako zeli, onda spot metering radi posao kako treba (recimo ako slika neke objekte i vece scene).

Najbolje je doblicavanje, bolje sa eksternim blicom, a ako njega nema... onda sa ugradjenim, ali to kod kompakta ne daje bas dobre rezultate. Na prosumerima i moze da se iskoristi...

I jos jedan savet: nikad sunce direkt u objektiv (senzor). Ne valja.
 
Hm, a jel imas fore za bracketing?
Stativ i udi auto il manual bracketing, daj razlicitu ekspoziciju za nebo/sunce, razlicitu za brod...
I posle samo zeru PS....

Takve slike znaju biti stvarno dobre...
 
Hm, a jel imas fore za bracketing?
Stativ i udi auto il manual bracketing, daj razlicitu ekspoziciju za nebo/sunce, razlicitu za brod...
I posle samo zeru PS....

Takve slike znaju biti stvarno dobre...

ako sam dobro razumeo,pretapanje dve slike?
 
Pa slikas zapravi istu sliku sa razlicitim settinzima i posle u PShopu iz laganini spojis....

Ne razumem to bas pretapanje, nisam mislio morfing...
 
Pa slikas zapravi istu sliku sa razlicitim settinzima i posle u PShopu iz laganini spojis....

Ne razumem to bas pretapanje, nisam mislio morfing...

mislim da je to u slucaju camca neizvodljivo.Mozda negde gde se nista ne pomera ,onda da ali kod primera camca neverujem.
Znam da je preporuka izbegavati velike kontraste ali ako se mora sta tada ciniti.Kako da slika pola ne izgori ili pola potamni,u drugacijoj ekspoziciji.
 
Možeš samo da ublažiš, ali ne i da rešiš problem. Ako ti aparat podržava RAW format eksponiraj tako da ti što manji deo slike izgori (bude presvetao). Kasnije u obradi RAW slike imaš opcije da izvlačiš detalje iz tamnijih delova, da probaš izgorele delova da vratiš koliko je moguće itd...
 
Možeš samo da ublažiš, ali ne i da rešiš problem. Ako ti aparat podržava RAW format eksponiraj tako da ti što manji deo slike izgori (bude presvetao). Kasnije u obradi RAW slike imaš opcije da izvlačiš detalje iz tamnijih delova, da probaš izgorele delova da vratiš koliko je moguće itd...

Evo primer.Zgrada iza je pre eksponirana.
Pokusacu ovo sa raw-om,mada bih voleo da mogu da puno ne caprkam po ps
 

Prilozi

  • 24sep2007_2069resize.jpg
    24sep2007_2069resize.jpg
    374.1 KB · Pregleda: 148
Evo primer.Zgrada iza je pre eksponirana.
Pokusacu ovo sa raw-om,mada bih voleo da mogu da puno ne caprkam po ps
U ovakvim slucajevima moze da pomogne samo blic ili eventualno zilberica. Naravno, uvek pucaj raw da mozes eventualno malo da korigujes.
 
to sto ti hoces je neizvodljivo. aparat za jednu sliku moze da postavi samo jednu ekspoziciju, tako da je neizbezno da nisu svi delovi slike pravilno eksponirani. nemoguce je pravilno eksponirati jedan predmet koji je u senci, i drugi koji je obasjan suncem. moras da odlucis sta ti je bitno na slici. blic pomaze kod bliskih predmeta, ali daje neprirodnu boju predmeta koji su njime obasjani.
a bracketing je pucanje 3-5 slika sa razlicitim ekspozicijama, blendom ili white balace, a kasnije te slike u PS spojis u jednu. ali to je izvodljivo samo sa nepomicnim predmetima.
 
to sto ti hoces je neizvodljivo. aparat za jednu sliku moze da postavi samo jednu ekspoziciju, tako da je neizbezno da nisu svi delovi slike pravilno eksponirani. nemoguce je pravilno eksponirati jedan predmet koji je u senci, i drugi koji je obasjan suncem. moras da odlucis sta ti je bitno na slici. blic pomaze kod bliskih predmeta, ali daje neprirodnu boju predmeta koji su njime obasjani.
a bracketing je pucanje 3-5 slika sa razlicitim ekspozicijama, blendom ili white balace, a kasnije te slike u PS spojis u jednu. ali to je izvodljivo samo sa nepomicnim predmetima.

ovo djeluje zanimljivo.Bracket puca tri ekspozicije jedne iste slike, tu bi se moglo delimicno resiti problem u ps
 
To se zove HDR i upotrebljivo je samo sa statičnim predmetima, a da bi bio dobrog kvaliteta, mora da se koristi i stalak.
 
Pa sta sam ja reka...
A inace ne mora bas sa staticnim, evo brod, jelte... koliko se on brzo pomera, neka glupost mala..

Opali sliku na npr 1/60, ako brod nije mutan onda je ok... Udri 3 slike u bracketingu u 1/200 i dobices ko 1 sliku u 1/60

ja mnim da bi se to moglo...
 
kvalitetan HDR snimak mozes izvuci:
- ako imas aparat koji ima bracketing funkciju, rucno nemoj ni da pokusavas
- da aparat bude apsolutno fiksiran
- da cela scena koju slikas bude potpuno nepomicna
- da znas da odradis posao u PS.

sve u svemu, potpuno neupotrebljiva tehnika snimanja u realnim uslovima. primenljiva je samo u studijskim uslovima, tako da ti ni najmanje ne resava problem :(
 
Ma de bre, bracketing ima grdilo fotoaparate,
stativ treba, ali studio sigurno ne!
Radio sam barem 5 puta sa kamena... Dobro sa d50, ali...
 
kvalitetan HDR snimak mozes izvuci:
- ako imas aparat koji ima bracketing funkciju, rucno nemoj ni da pokusavas
- da aparat bude apsolutno fiksiran
- da cela scena koju slikas bude potpuno nepomicna
- da znas da odradis posao u PS.

sve u svemu, potpuno neupotrebljiva tehnika snimanja u realnim uslovima. primenljiva je samo u studijskim uslovima, tako da ti ni najmanje ne resava problem :(

Sta resava?Ili nema resenja za prevelik kontrast?
 
Mozda bi pomoglo da koristis Polarizacioni filtar. Ali to pomaze ako bas ne snimas direktno prema izvoru svetla vec malo u stranu. U svakom slucaju ne moze da skodi narocito za slikanje udaljenih objekata (camac ili brod) pri izlasku ili zalasku sunca. Za blize objekte blic je najbolje (jednostavno) resenje za slikanje prema suncu.
 
Potreban je samo stalak i prizor koji ima informaciju za HDR. Ako prizor nema potencijal, džabe ga radiš.

kapija_HDRcopy.jpg


Evo jedna stara, već viđena.

HDR iz ruke može samo okej da bude. Vrlo teško je iz njega izvući kvalitet potreban za štampu u nekom većem formatu, dok web sve trpi.
 
Neki su se izlupetali o bracketingu, HDR i još nekim stvarima vezanim za rešenje problema, pa smo se dotakli i HDR.

Svakako je rešenje za kontrasvetlo fill-in blic ili zilberica, ako kompenzacija u plusu ne može da reši problem, ali time ostaješ bez pozadine. Nekad to može da bude efektno, a nekad je propala fotka.

Primer sa kompenzacijom u plusu pri veoma ozbiljnom kontrasvetlu:
 
eksponiras prema svetlim delovima kadra i onda u photoshop> shadow highlights i eto sasvim solidnog hdr-a iz jednog kvadrata

p.s. shadow/highlights je zapravo zadnji cep u ustima onim koji tvrde da film ima bolji dinamicki odnos. nekad je trebalo da samo okrenesh display na recimo canonu 10d i gledas pod uglom i vidish jedno 5 blendi razlike, a verovatno i vishe, ili da se pomoucis da to dobijesh preko maski u photoshopu ili od CS-a pomerish desnu mishicu i kliknesh dva puta i onda odesh na FDU beograd i kazesh....`ma da bolji je film u dinamcikom rasponu`, nego gde vi `leba ti kupujete taj film :D

pri tom neiskusni i u svetu su to dugo tvrdili, a josh i neki tvrde...po neki koji klopaju :banana:
 

Prilozi

  • shlghts.jpg
    shlghts.jpg
    88 KB · Pregleda: 91
Poslednja izmena:
Ako pucas iz ruke, okini JEDAN RAW, ali da bude malo podeksponiran, tako da nema pregorelih delova, razvij ga kao vise TIFFova sa razlicitom ekspozicijom, onda spoji u HDR, i to je to. Naravno bez budzenja mikrokontrasta itd.. Znaci samo povecas dinamicki opseg fotke.
Nesto slicno mozes da dobijes sa S/H, ali jpeg gubi dosta detalja.

Ali to nije resenje tvog problema. u slucajevima gde imas jako kontrasvetlo, bez dodatnog osvetljenja neces moci da uradis mnogo. Pokusaj da izaberes najbolju mogucu pozadinu za fotku, nemoj samo da obracas paznju na predmet koji fotkas.
 
Poslednja izmena:
Ako pucas iz ruke, okini JEDAN RAW, ali da bude malo podeksponiran, tako da nema pregorelih delova, razvij ga kao vise TIFFova sa razlicitom ekspozicijom, onda spoji u HDR, i to je to. Naravno bez budzenja mikrokontrasta itd.. Znaci samo povecas dinamicki opseg fotke.
Nesto slicno mozes da dobijes sa S/H, ali jpeg gubi dosta detalja.

Ali to nije resenje tvog problema. u slucajevima gde imas jako kontrasvetlo, bez dodatnog osvetljenja neces moci da uradis mnogo. Pokusaj da izaberes najbolju mogucu pozadinu za fotku, nemoj samo da obracas paznju na predmet koji fotkas.

Ovo ima smisla.
Mislim da je resenje u slikanju u raw formatu a da se posle toga moze dosta izvuci u ps.Bio sam u nedelju na moto trkama ovde u Bl i sunce je bilo veoma jako sto je davalo veliki kontrast u sjenama,ispod suncobrana,sto mi je slike cinilo pola tamnim pola presvetlim.Onda sam slikao u raw i posle kod kuce smanjivao preksponirane i podeksponirane slike.Odskora se bavim fotografijom pa zato svaka dobro namjerna kritika je dobro dosla.
Evo zakacio sam par fotki.Inace ispucao sam tri sd kartice u raw formatu.Drugi put neizostavno slikam sa stativa,slike bi mi bile puno bolje.
 

Prilozi

  • 30.9.2007 11-00-27_0177r.jpg
    30.9.2007 11-00-27_0177r.jpg
    254.3 KB · Pregleda: 59
  • 30.9.2007 11-18-00_0221r.jpg
    30.9.2007 11-18-00_0221r.jpg
    320.2 KB · Pregleda: 60
  • 30sep2007_2264r.jpg
    30sep2007_2264r.jpg
    279.1 KB · Pregleda: 55
  • 30sep2007_2287r.jpg
    30sep2007_2287r.jpg
    240.5 KB · Pregleda: 61
Nazad
Vrh Dno