Ima, nalazi se pod team bonus, ali je jako bedno rešeno. TIpa, dobijem Chelsea sa Hoffenheimom i da mi 7-8 bodova bonusa... Realno, očekivao sam da ubace za online igranje turnire kao što ih imaš u Ultimate Teamu, ali izgleda da smo osudjeni da trpimo propuste kako bi svake godine imali nešto novo da "poboljšaju"...
Iskreno, sada kada su slegli utisci i kada se već igra "oseća" mogu da kažem da me je FIFA ove godine za PS3 razočarala.
Evo stvari koje me nerviraju:
• Skill dribling, (onaj na desni analog) ne postoji. U ovoj verziji je besmislen zato što je dozovljena dosta agresivnija igra a igrači dok rade dribling imaju sitan delay u odnosu na primljenu komandu. Dribiling a la PES, sa promenom kretanja i slično postoji. Šteta je što nisu ostavili to kako je bilo kada su već uspeli da pogode meru u FIFI WC, pa i FIFI10 sa skill driblingom. Daleko od toga da sam neki poznati dribler, ali kako trenutno stvari stoje uopšte nemam ni volju da pokušavam da budem i u tome i leži problem po meni.
• Duel igra je mnogo oslabila. Više je gotovo nemoguće graditi se ledjima jer su shield ball komandu totalno upropastili na sličan način kao u PESu što ima ona čudna animacija "igranja oko lopte" pre prijema. Upravo taj "dodatni potez" totalno upropasti samu ideju da se zagradiš.
• Centaršutevi su isuviše dobri. Ne u rangu nekog exploita, medjutim, u kontrama ne treba nikakvo umeće da bi se lopta ubacila u kazneni kako valja i smestila u mrežu a to je po meni problem. U poslednje vreme to poredim sa odbojkom gde je svaki igrač koji centrira tehničar klase Nikole Grbića
• Through ball je mlitav. Nema oštrine, nema brzine u toj lopti makar napunio i do kraja. Vrlo često ljudi pribegavaju visokom through dodavanju ne zato što to lakše prolazi (mada i to je istina

) već zato što tako dobiju na oštrini koja bi im ovako falila.
I kad smo kod through balla, vratio se exploit na nivou FIFE09 i golom sa centra. Sada se ne radi o golu, već o tome da sa kick-offa, dodaš loptu veznom igraču na L1+X i sačekaš da tvoj napadač utrči izmedju štopera i pošalješ mu through ball. Neverovatno je koliku prolaznost ima ovaj potez ako ga ne očekuješ...
• Takodje mi je neverovatno da su uveli opciju da možeš da igraš kao golman u Be a Pro modu a da su zaboravili da ubace istu opciju tokom igre 1na1. I kad smo kod golmana, opet su relativno svemogući pa ih ne možeš ni pretrčati ni zalomiti na čuveni kocka+X. U FIFI WC si to mogao uraditi.
• Brzina je čudno rešena. Iako podržavam ideju da nema silovanja na brze igrače i svidja mi se što se pun potencijal brzine može izvesti samo preko desnog analoga kada pustiš duži for, ipak mi se ne svidja kako je rešena situacija kada na manjem prostoru treba iskoristiti prednost. Igrač sa 90+ sprintom teško da može da odmakne Vidiću, a i kad pokuša, opet nešto agresivnija dozvoljena igra pomaže sporom štoperu da nadoknadi razliku u brzini. To dovodi do apsurda da R. Carvalho bude jedan od najboljih štopera u igri zbog visoke agresivnosti i stand tackle ocene uprkos niskoj oceni za brzinu a da brzi štoperi nemaju nikakvu prednost u porednju sa njim.
• Ideja o različitim sudijama ma koliko fino zvučala u FIFI je rešena katastrofalno kada se igra online. Za neke brutalne startove dobiješ maksimalno žuti a za start sa strane gde čak nisi ni zadnji igrač odbrane možeš dobiti crveni. Uz to, posle 4 verzije igre mislim da je krajnje vreme da se dozvoli više da golman dobije crveni karton dok se igra online.
• I nisu samo kartoni problem, ofsajd je takodje postao jako sumnjiv. Dešava se da ne svira ofsajd u situaciji kada bez pardona na ponovljenom snimku možeš povući crtu i videti da je tvoj igrač bio za pola koraka u ofsajdu ili još gore, da svira ofsajd kada ne postoji. Meni se dogodilo da sam odigrao akciju u kojoj sam na kraju dodao igraču koji je šutirao na prazan gol i postigao ga ali je sviran ofsajd jer je u trenutku dok sam šutirao igrač koji mi je dodao loptu bio u ofsajdu u odnosu na igrača koji šutira na prazan gol. Pametnome dosta
• Isto kao i za kartone, mislim da je krajnje vreme da se dozvoli teška povreda kada se igra online zbog koje bi morali da iznesu igrača u bolnicu a ne samo van terena. Na stranu što igrač kada je lakše povredjen ni po čemu ne varira od standardnog ponašanja osim što mu stoji krstić pored imena. Neozbiljno za igru ovakvog kalibra.
• Ideja o ograničenju nameštanja formacije pre početka meča na 40 sekundi je nerazumna i direktno utiče na to da ljudi biraju samo one klubove koje zaista poznaju jer se za 40 sekundi teško mogu pregledati igrači koje bi ubacio u startnih 11. Pogotovu je nerazumno to što nema opcije da se produži vreme.
Ipak, uprkos svim ovim manama, igra je i dalje dobra. Samo je kvalitet opao u odnosu na FIFA WC a u neku ruku i u odnosu na FIFU10. I verovatno zbog toga nemam toliku volju da je igram. Nekako, kada se sve rezimira, većina golova i akcija dolazi slučajno i stihijski, retke su akcije koje su osmišljene od početka do kraja. Doduše, iz istog razloga kada vam uspe takva akcija imate razlog više za slavlje
Razlog zbog kog nisam zadovoljan FIFOM11 leži možda i u tome što nisam siguran da li bih mogao da izdvojim ovoliko dobrih novih stvari u igri. Moguće je i da me je EA razmazio pa sam navikao na mnogo od njih a ove godine sam ipak dobio ispod očekivanja.
I da, za kraj, zanimljiv podatak - metacritic kaže:
FIFA 09 - 87
FIFA 10 - 91
FIFA 11 - 89
Baš tamo gde i svrstavam ovu igru - izmedju FIFE 09 i 10
