Zasto bi pola stvari koje su zapravo fun (fizika) izbacio zarad par milisekundi rendering vremena za neki manje vise nebitan efekat recimo, volumetrijske magle vece rezolucije? I to je samo jedan od primera. Ali to opet zapravo i nije onaj glavni razlog zasto je taj video pokazao modernu filozofiju modernog Ubisofta i zasto ja generalno hejtujem tu kompaniju. Mi govorimo o gigantu koji na sva usta govori o hiljadama navodnih ljudi koji rade na njihovim igrama a kolicina truda i sitnih detalja koje cine igru vrhunskom i upadljivom nisu ni slucajno toliko veliki.
Da kapiram šta hoćeš da kažeš, ali opet ponavaljam to je stvar nekakve procene koju je neko napravio. Neko je smatrao očigledno da su te volumteričke malge veće rezolucije ipak bitnije od fun fizike! :d U principu volumetričke magle ili dimovi su solidno zahtevne stavke i mogu da naprave problem u nekim situacijama u zavisnosti od elemenata u sceni i samog engine-a. Ali to je samo jedna stavka. Ovakve mape su sazdane od gomile različitih stvari koje tek kada se sve saberu, mogli bi da znamo tačno koliko je to skupo i da li tu objektivno ima prostora za dodavanje još nekih stvari ili možda ne. Što znači da možemo samo da spekulišemo oko toga i ništa dalje.
Da se razumemo... ja ne isključujem mogućnosti koje si naveo. Ti si u pravu. Svakako bi bilo lepše da je fizika na nivou FC2ke i da je tu prisutno više finesa i detalja. Na kraju krajeva, možda su oni zbilja poravnali stvari jer je neko procenio da to jeftinija varijanta i da to neće biti toliko bitno na kraju, a ne zato što je to bilo problematično napraviti. A možda je tu odlučio i neki totalno deseti faktor. Sve je moguće. Ono što pouzdano znam, jeste da svaka ozbiljnija kompanija koja radi na video igrama ima tačno zacrtan cilj koji podrazumeva neku ciljnu grupu. Na osnovu tih anketa i informacija pravi se nekakav profil današnjeg prosečnog igrača, pa se shodno tome i profilišu neke stvari tokom izrade i to važi naročito za nastavke. To je jednostavno tako.
A što se tiče gigantskih kompanija, koliko se sećam inače je malo pozitivnih primera koje bi smo mogli izdvojiti. Uglavnom su manje kompanije bile te koje su pomerale granice. Evo recimo uzeću baš Crysis za primer. Crysis je izgledao u momentu kada se pojavio toliko napredno prevashodno zato što je iza te igre stajala manja kompanija koja je između ostalog imala za cilj i da promoviše svoj engine. Dakle to je prilično specifična situacija, pa otuda i onoliko finih detalja unutar igre i samog engine-a. Međutim kad govorimo o velikom kompanijama i gejmerskim blockbusterima to je totalno druga priča. Ne računam tu naravno igre tipa GTA koje izlaze na 5 godina i više jer to je nešto drugo, već o kompanijama kao što je Ubi Soft. Ubi Soft ima realno veliku ekipu ali takođe i veliku produkciju. Izbacivati svake godine nastavke je izuzetno zahtevna i ozbiljna stavka. Tu jednostavno ne sme biti grešaka, pa zato oni i igraju tako kako igraju i to je ono što određenoj grupi gejemera upada u oči. Dakle ako svi mi to znamo, kao što znamo tačno šta možemo od njih da očekujemo, koja je poenta da ih stalno kinjimo? To znači da i mi treba da poravnamo stvari, pa ako nas iznenade pozitivno super, ako ne nikom ništa i molim lepo. Kome se sviđa kupiće igru, kome ne zaobići će je, a oni neka vode brigu o tome jer to je njihov posao.
Po meni realnije je za očkivati da recimo ovi momci iz BG-a koji rade no ovoj Scorn igri naprave bum i plasiraju nešto novo i revolucionarno, nego jedan Ubi Soft...
Što se tiče degradacije šuterskih igara, nisam mislo samo na Ubi Soft već je to bio više neki osvrt generalno na stanje u tom žanru. Znaš, od recimo RTCW-a gde si imao ne znam mogućnost da ritneš vrata i zaskočiš nemačke vojnike, ili recimo nivo povreda o kojima si morao da vodiš računa jer prve pomoći nema na svakom koraku, pa preko same fizike i Ai-a koji bi trebalo da podrazumeva daleko viši nivo interakcije odnosno da bude kud i kamo kompleksniji danas, spali smo na neke totalno skriptovane igre u kojima je dovoljno da samo malo čučneš iza nekog drveta kada te nagrde i izrešetaju i teraj dalje. Na to sam mislio pre svega... :smoke: