Šta je novo?

ES: Morrowind ili ES: Oblivion???

Agilni je napisao(la):
@GOXY83
Fast travel jeste malo bezveze, ali donekle. To je u suštini postojalo i u Morrowindu, ali tamo je prevozno sredstvo umesto konja Silt Strider kojim možeš doći samo u određene gradove, zatim brodovi, koji takođe mogu u samo određene gradove, ili teleport u Mages guildovima.

Na to sam i mislio kad sam rekao sistem javnog prevoza... I razlika je ogromna... barem meni
 
@filipenko
pazi, ne kazem da su diablo i oblivion lose igre, naprotiv, svaka je dobra na neki svoj nacin, u nekom svom zanru
a ono oblivion = diablo se vise odosilo na hack&slash deo, cak je oblivion tu otisao dalje posto mozes da strejfujes ;)
oblivion jeste odlicna igra, ali u nekom akcionana first person avantura sa elemtima rpg :)) dok je losa kao rpg, kao sto je i diablo los kao rpg
grafika, i ostale dobre i lose strane koje oblivion ima nemaju veze sa tim

i naravno, sad neko moje iskustvo, mene licno oblivion nije dovoljno uvukao u taj svoj svet, sve je nekako prazno, nema dubinu i pored svih detalja u igri. NPC likovi su nezanimljivi, nemaju neki karakter. Sve je tu u igri, a opet nekako nedostaje... I glavni lik, kad god pricas sa nekim sve krene, omg wow, travolta himself je dosao... i sve na tome ostane... Naravno borba na kojoj oblivionu ne bi pozavideo ni doom... licno sam stvarno ocekivao vise od obliviona od sarene grafike.
Ja cak nisam bio ni neki ljubitelj morrowinda, ali oblivion mi deluje kao pokonzolaseni morrowind, sad da li je to dobro ili lose... :)

cekamo sad G-a da dodje i baci neki red :)


edit: fallout ftw :) i eve ftw takodje :)
 
Poslednja izmena:
GOXY83 je napisao(la):
Na to sam i mislio kad sam rekao sistem javnog prevoza... I razlika je ogromna... barem meni
Ali...
Ovde je prevozno sredstvo konj, kojim možeš doći gde želiš. Dakle napravio bih samo malu modifikaciju, a to je da je FastTravel moguć samo ukoliko se nalaziš na konju.
Što je čak i lako izvodljivo nekim malim modom.

@DusaN
Da onda rezimiramo, Fallout je bolji kao (hc)RPG, a Oblivion kao igra. ;)
Jedino što ti i najavljeni G!!! nećete tako lako da prihvatite dobre elemente drugih žanrova u RPG (ne, to automatski postaje igra sa elementima RPG-a), niti bilo šta što nije hard-core. Žao mi vas je. Moraćete celog života da igrate 3-4 igre onda.

Još niste prihvatili ni 3D :D
 
Poslednja izmena:
Barem smo pronašli šta fali Oblivionu. Sve je tu, a opet nekako nešto nedostaje™ :d
 
:D

pa to, sve je tu, ali kako su oni kombinovali, kao i da nije :)
 
Agilni je napisao(la):
Ali...
Ovde je prevozno sredstvo konj, kojim možeš doći gde želiš. Dakle napravio bih samo malu modifikaciju, a to je da je FastTravel moguć samo ukoliko se nalaziš na konju.
Što je čak i lako izvodljivo nekim malim modom.

Da, ali to nije to... Meni je zanimljivije da imam ustaljene rute, pa putanju od A do B moram da planiram, npr. deo stiltom, pa onda brodom, ili teleportom, pa deo peske... Mozda nekog smara, meni je to bila jedno od glavnih cari Morrowinda, i dosta je doprinosilo ukupnom feelingu.

Sto se tice hack&slash dela... Pa nije bas tako jednostavan u Oblivionu imas slozenije napade (u kombnaciji sa kretanjima) koje dobijas sa razvojem lika, taj segment jeste dosta unapredjen...
Mada, posle 10000 pobijenih cuda i to smori... Eventualno je zanimljivo protiv nekog humanoidnog protivnika isto nauraznog macem i stitom (ili nekim drugim oruzjem), 1 na 1...
Licno big vise voleo borbe u KOTOR stilu, ali to je stavr ukusa....
 
Malo kasnim sa ovim ali nadam se da necete zameriti.Neko je spomenuo da je glupo sto u NWN-u mogu da se razbijaju sanduci i da se time gubi sustina lopova kao klase.Licno nisam ljubitelj NWN-a(vise stone varijante),ali ,bez uvrede,svako ogranicavanje klase na jednu njegovu mogucnost je krajnje glupo.To je isto kao kad bi rekao: ok pa koja je poenta barberiana i rendzera kad vec postoji worior.Jednostavno u pitanju je totalno drugaciji pristup i filozofija igranja.Lopov ne obija samo brave,vec nalazi zamke,sunja se,krije,dzepari,napada sneak attack-om itd.Totalno drugaciji pristup igranju i svakako krajnje ne zanemarljiva klasa.Zatim ne mogu svaka vrata ili kovceg da se razlupaju,vec srazmerno nivou-snazi,sto bi po mom misljenju po tom principu bilo jako korisno ubaciti i u ES.
No posto je ovde rec o ES-u a ne o NWN-u,da ne duzim dalje.Po mom nekom misljenju grafika je totalno nevazna.Oba dela su za svoje vreme pomerile granice u tom domenu tako da je nepotrebno dalje razglabanje u tom smeru. Sto se tice borbi tu je vidan napredak i to je za svaku pohvalu.Takodje po mom misljenju konj,kompas i brzo putovanje su samo plus.Voleo sam i ja da tumaram po morrowind-u ali ponekad je to stvarnu ubijlo zivce,a posle svega kome se nesvidja ne mora da koristi pomenute opcije.Ono sto mi smeta jeste sto sam konstantno imao osecaj vec vidjenog,pritom napominjem da sam Oblivion igrao samo nekih 10 dana(kasnije sam ostao bez igre) .Ok sad ce neko reci "pa dobro sta si ocekivao od nastavka",ali one kapije stvarno ubijaju u pojam!Prvi put je bilo super ali kasnije se to pretvorilo u pravo mucenje,jedno te isto.Generalo Oblivion nije uspeo da mi se uvuce pod kozu ni priblizno koliko Morrowind.Nekako mu fali atmosfere i morrowind smeka.Bas kao sto rekose "to je to,ali kao da nesto nedostaje".Al dobro to je moje licno misljenje.
 
znaci na kraju zakljucak je da je igra losa zato sto ne mogu da se razbijaju kovcezi nego moraju da se obijaju. ok, ubedili ste me. necu da igram oblivion. (samo ne mogu da se setim da je u tom, 10puta boljem, morrowind-u mogao da se razbije chest)
 
Agilni je napisao(la):
Kimi, poenta je da ne treba igrati ni Morrowind, već Neverwinter nights.
nemoj biti patetican :)
uostalom jel to ne doprinosi nelinearnosti malo .... opet ti ostavlja neku mogucnost da pronjuskas ...
ja sam naveo jednu stvar koja me je uzasno nervirala u Oblivionu: to da nema razbijanje kovcega i vrata, pa recimo nema ni exp. prilikom dialoga sa NPC-ovima, i nakako mi je sveopsti dialog losiji nego sto sam video u ostalim RPG-ovima, nekako nemas velikog izbora, a kad oces da ga slazes, ides u drugi dialog pa ga podmicujes pa ne znam ni ja sta ....
Naravno sve te mane su bile i u Morrowind-u, ali mislim da su ih trebali ispraviti u Oblivion-u ... previse su se fokusirali na grafiku, to je moje misljenje, combo udarci u Oblivionu kao veliki napredak u borbi mi nista ne znace; za magije OK, slazem se
 
ToxiC je napisao(la):
Naravno sve te mane su bile i u Morrowind-u
Nije istina :D
Ovo za dijaloge je u Morrowindu bilo upravo onako kako želiš. Lažeš, zastrašuješ, pretiš i dobijaš poene, naravno... Iskreno, jedina mana Obliviona je glupa pita. Tu jedino mogu da se složim sa tobom.
 
ToxiC je napisao(la):
pa recimo nema ni exp. prilikom dialoga sa NPC-ovima
XPa prilikom dijaloga ni ne treba da ima, osim da ti digne Speechcraft skil. To je glupost za medalju. Otkrivati skrivene kvestove dubljim dijalogom, ili pak speechcraftom/harizmom - da, budženje snage i dual blade skila zbog uspešnog rešavanja kvesta branja 3 različita cveta - ne :p
 
filipenko je napisao(la):
... budženje snage i dual blade skila zbog uspešnog rešavanja kvesta branja 3 različita cveta - ne :p
sta ja mogu sto su tak'i questovi u Morr/Obl ... zaista ih ima impozantno gloopih, nasuprot tome ima i izuzetno dobrih ...
any way, trebalo bi da se dobija exp. prilikom razgovora, kao i u stvarnom zivotu ... tokom/posle razgovora dobijas na elokvenciji (recimo to ti je u igri Speechcraft ... manje vise neka paralela) ali isto tako i spoznajes stvari koje nisi znao tj. dobijas na iskustvu ili ti exp. :)
 
Poslednja izmena:
Upravo pričam sa komšijom o fudbalu i, uprkos tome što provodi sate u razgovoru sa mnom, i dalje nema veze niti dobija XP, čak ni kada su fudbalske teme u pitanju, nego i dalje bulazni nešto svoje :d
 
filipenko je napisao(la):
Upravo pričam sa komšijom o fudbalu i, uprkos tome što provodi sate u razgovoru sa mnom, i dalje nema veze niti dobija XP, čak ni kada su fudbalske teme u pitanju, nego i dalje bulazni nešto svoje :d
:laugh:
 
filipenko je napisao(la):
Upravo pričam sa komšijom o fudbalu i, uprkos tome što provodi sate u razgovoru sa mnom, i dalje nema veze niti dobija XP, čak ni kada su fudbalske teme u pitanju, nego i dalje bulazni nešto svoje :d
Možda poene raspoređuje na Luck, jer ne igra TES, već NWN.
 
U pravu je Toxic, malo previše nipodaštavamo NWN zbog inferiornog sistema levelovanja, a verovatno ćemo ga igrati u novom ruhu sa zadovoljstvom. Pitam se samo koliko će dvojka biti naprednija od keca, pošto "je u kecu sve viđeno, samo će biti poboljšana grafika" itd.

Elem, popljujmo sama pravila. Kreatori Wizards of the Coast su odgovorni za ovakve gluposti. Zašto oni? Oni su kreirali takvo pravilo da se dobija XP nakon razgovora ili završenog kvesta (znači ne dobije se XP kad se ubije stoglavi besveti zadriglenko, nego kad se o tome izvesti baba u susednom selu). Naravno, mnogi će se zapitati zašto su oni krivi kad drugačije ne može u igrama na tabli, koje njih interesuju i za koje kreiraju pravila. Zašto? Zato što su oni bitange koje insistiraju na totalno vernom prenošenju pravila da bi nešto moglo da nosi njihov logo, vršeći na taj način pritisak na razvojne timove.

Odmah iza njih su krivi developeri igara. Debilima toliko znači taj logo u smislu prodaje igre (drago mi je da su poslednjih par igara žešća propast, zaključno sa poslednjim D&D Online MMORPGom). Uz sve to, idu u totalnu krajnost najavljujući da se u novijim ostvarenjima uvodi i totalno dobijanje XPa isključivo rešavanjem kvesta, a ništa prilikom ubijanja monstruma??? Sve to bi se dalo podneti kada bi se konačno shvatilo da su kompjuterske igre kompjuterske igre, i da pravila koja važe na tabli sputavaju (moje mišljenje) gejmplej u mnogim igrama, a i usložnjavaju proces njihovog kreiranja i balansiranja. Nije ni čudo što gomila igrača ni ne pokušava da igra hardkor RPGove. Oni su jednostavno prevaziđen koncept, jer forsiraju neku svoju priču sa table po svaku cenu. U tom kontekstu je Oblivion učinio fascinantnu dugoročnu stvar, jer je nakon Morrowinda koji je uzdrmao tržište definitivno postavio nove standarde na polju RPG igara nove generacije, koji sada moraju podrazumevati sve na vrhunskom nivou, kao i vrhunsku interaktivnost. Retrogradni koncepti moraju biti napušteni, a to sve dobija dodatno na snazi ukoliko se želi da PC gejming preživi predstojeće udare - to se može samo dobrim multiplej igrama i modernizovanim konceptima rolpleja.

Vrlo je indikativno što su najbolje igre poslednjih godina na ovim poljima upravo igre koje manje ili više odudaraju od standarda - Oblivion, Morrowind, Gothic 1 i 2, Vampiri, pa i Neverwinter - sve su to igre koje osavremenjuju koncept. Ovo nikako ne znači da su navedene igre olakšane a da su matorani i veterani prava stvar - naprotiv, polako se napušta prevaziđeni koncept. Indikativno je da su skoro sve novije igre u fazonu starih naslova prošle loše na tržištu. To nema veze sa time što su kao po tvrdnjama zealota nove igre olakšane - npr. jedan Temple Of Elemental Evil je praktično savršenstvo hardcore RPGovanja - sjajna grafika, izometrija, izvanredna borba, okruženje baš Faerunovsko (tu i tamo neko može zameriti što se kvest za ubijanje vođe razbojnika ne može rešiti tako što družina ode na grupni seks sa njim pa mu prenese sifilis, ali da se ne lažemo, 85% ljudi (barem) igra i igre koje to nude na borbeni način) - međutim, loše je prošla na tržištu. Sada će neko reći zbog bagova - how yes no, Fallout je imao 27 puta više bagova, od kojih su mnogi bili još kritičniji za gejmplej. Jednostavno, koncept je prevaziđen...
 
Poslednja izmena:
To uopšte nije bilo upućeno "vama", već je to neko moje generalno razmišljanje u kom pravcu trebaju da se kreću ovakve igre. Niti vidim zašto biste "vi" trebali da se osećate pogođenim, niti vidim šta biste toliko "vi" izgubili svim ovim o čemu govorim...
 
Ju nub, to je bio trol post da promovišem svoj novi avatar :)
Ali svejedno, napuštam temu pošto je vrag odneo šalu :) Ti i Agilni ste postali, ono što se kaže, "veći sonijevci od drajvera" :)
 
Poslednja izmena:
voodoo_nbgd je napisao(la):
Ju nub, to je bio trol post da promovišem svoj novi avatar :)
Ali svejedno, napuštam temu pošto je vrag odneo šalu :) Ti i Agilni ste postali, ono što se kaže, "veći sonijevci od drajvera" :)
Malo je glupo da napišem ogromni post koji veze nema ni sa kakvim prepucavanjem, a ti napišeš "ako si nam rekao", makar i sa smajlijem...

Elem, nije ni bilo zamišljeno kao šala. Vrlo smo konkretno pitali šta je to što je olakšano i obogaljeno u odnosu na Morrowind i niko ništa nije naveo, osim "filinga" i "moglo je to bolje", uz obavezno "lagali su developeri, ništa nisu ispunili".
Eno G!!! se tek vratio, a već na drugim topicima promoviše "Oblivion nema šta da ponudi u odnosu na Morrowind" filozofiju o carstvu folautskome...
 
filipenko je napisao(la):
- Oblivion, Morrowind, Gothic 1 i 2, Vampiri, pa i Neverwinter -
ali zasto uvek kada nesto spominjes po pitanju RPG-a, NWN stavljas na poslednje mesto .... z a s t o evo nisi pomenuo ni KOTOR ni Fallout, a i da jesi i oni bi bili pre NWN-a :smash:

Sto se tice tabla igranja, kao nebi se okupio na neki party i odigrao malko ;)
 
Oblivion je u odnosu na Morrowind isto što i NWN u odnosu na Baldur's Gate. I NWN ima poboljšanu i olakšanu borbu, i daleko bolju grafiku, i sve. A opet igrači BG-a kažu da nije dubok ko BG, niti traje onoliko, niti ima side questova da se usereš. I isto je daleko više mainstream nego BG, ko što Oblivion sad može da igra svako (što se vidi po maratonskom threadu koji je bio aktuelan) a 90% igrača koji krenu Morrowind mogu samo da čupaju kose kad vide u šta su se uvalili, naročito kad čuju da igra nudi 5 puta više sati igranja nego Oblivion.
 
Poslednja izmena:
voodoo_nbgd je napisao(la):
Oblivion je u odnosu na Morrowind isto što i NWN u odnosu na Baldur's Gate.
Daj čoveče nemoj pričati svašta.

voodoo_nbgd je napisao(la):
I NWN ima poboljšanu i olakšanu borbu, i daleko bolju grafiku, i sve. A opet igrači BG-a kažu da nije dubok ko BG, niti traje onoliko, niti ima side questova da se usereš.
NWN ima poboljšanu i olakšanu borbu, ali ne u smislu olakšanja na stupanj debilnosti, već na stupanj nešto veće smislenosti i mogućnosti izdavanja više komandi za uzastopne napade putem pauze. Ništa više ni manje. Čisto unapređenje u odnosu na prethodnike. Ja sam igrao sve Baldure i borbu iz NWNa mogu samo da pozdravim, ali ni borba ni grafika nisu ono zbog čega hardcore rpgovci pljuju NWN, već gejmplej.

voodoo_nbgd je napisao(la):
I isto je daleko više mainstream nego BG
Naravno da je daleko više mainstream nego BG, ali to opet nema veze sa onim o čemu ti govoriš. Problem je što u NWN ne postoji neki preterani broj kvestova, što je svet žestoko ograničen manje-više linearnim nizom mapa i što ne postoji ni n od nelinearnosti prilikom igranja, već se sve svodi na to da li na jednoj mapi rešiti prvi ili drugi kvest.

voodoo_nbgd je napisao(la):
ko što Oblivion sad može da igra svako (što se vidi po maratonskom threadu koji je bio aktuelan) a 90% igrača koji krenu Morrowind mogu samo da čupaju kose kad vide u šta su se uvalili, naročito kad čuju da igra nudi 5 puta više sati igranja nego Oblivion.
I to je kao loše? To je samo još jedna pozitivna stvar koja govori da je Oblivion unapređen dosta. Pa zar treba praviti igre koje odbijaju ljude svojim konfuzijama u startu? A interesovanje za igru je bilo povećano velikim uspehom morrowinda i mnogim novim stvarima koje su obećavane, najboljom grafikom na tržištu (to masa gleda, ali postojanje odlične grafike ne znači da je ostatak igre loš, to je samo tako kod zlovoljnika koji nemaju za bolji komp), kao i još ponekim stvarima, nelinearnošću, AIjem novim itd. I to što nije sve baš na nivou kako su obećavali na znači da ima boljih igara, igara koje to nude na višem nivou, ili kao što se ovde tvrdi da je u Morrowindu bilo bolje.

I za kraj generalna primedba - zašto ne navedete segmente u kojima je to Oblivion gori, tj. pojednostavljen/podebiljen? Nego se sve svodi na nešto opšte poznato, da igra ima dobru grafiku :zgran: ili da je to sigurno tako jer hardcore igrači Baldura ne vole ovo ili NWN? Svašta. Ja ne znam nikoga ko nije bio oduševljen Morrowindom da nije oduševljen Oblvionom. Kod tih drugih igara se upravo dešavalo da ljudi koji su oduševljeni bili npr. Baldurima ne podnose NWN, a da ga vole neki drugi ljudi. Kod Obliviona nije tako, baza fanova je proširena, a ne permutovana.

Naravno, sada očekujem da se javi gomila koja je jedva prešla Morrowind i kojoj to i nije neka igra bila da priča kako je razočarana Oblivionom a u stvari su gigafanovi Morrowinda bili i prešli ga 18 puta sa svakom rasom.

ToxiC je napisao(la):
ali zasto uvek kada nesto spominjes po pitanju RPG-a, NWN stavljas na poslednje mesto .... z a s t o evo nisi pomenuo ni KOTOR ni Fallout, a i da jesi i oni bi bili pre NWN-a :smash:
O Bože, navodio sam napamet prvih par neklasičnih igara kojih sam se setio. Kotor mi se ne dopada pa je logično što ga se nisam setio (nije ni čudo, to je klasičan primer polutana koji spusti perspektivu i kontrole tako da je igrač direktno tamo, što doprinosi utisku, a onda zvekne poteznu borbu bez neke veće direktne kontrole - polovično rešenje), a u kontekstu u kojem sam govorio se Fallout ne uklapa jer sam govorio o RPG igrama novije generacije. Mada, kad sad pogledam spisak na koji imaš primedbe - tu NWN i jeste najgori.

ToxiC je napisao(la):
Sto se tice tabla igranja, kao nebi se okupio na neki party i odigrao malko ;)
Probao, smorio se za 10 minuta, i jedva sam nekako izdržao pola sata iz pristojnosti, kao da ne odem odmah. Užas.
 
Filipenko je napisao(la):
Ja ne znam nikoga ko nije bio oduševljen Morrowindom da nije oduševljen Oblvionom.

Evo, vidiš, ja imam potpuno suprotno iskustvo..

P.S. U ovom tredu je fanboy-ism dostigao vrhunac.. ;)
 
Da se preformulišem - Ja ne znam nikoga ko nije bio oduševljen Morrowindom da nije oduševljen Oblvionom a da ima dovoljno dobar komp da ga pokrene iole ljudski. Znam više njih koji *****ju po Oblivionu, ali znam i da će da obrnu ploču kad nabave jači hardver, jer tako pričaju za svaku igru. Naravno, dozvoljavam da drugi imaju suprotna iskustva.
 
filipenko je napisao(la):
Da se preformulišem - Ja ne znam nikoga ko nije bio oduševljen Morrowindom da nije oduševljen Oblvionom a da ima dovoljno dobar komp da ga pokrene iole ljudski. Znam više njih koji *****ju po Oblivionu, ali znam i da će da obrnu ploču kad nabave jači hardver, jer tako pričaju za svaku igru. Naravno, dozvoljavam da drugi imaju suprotna iskustva.
Znaci ljudi igrajte Oblivion zato sto ima lepu garfiku!Naravno ako imate komp za tako nesto,ako ne kupite ga!
Salu na stranu ali ja imam komp na kome on lepo radi ali nije me odusevio za razliku od Morrowinda,kao ni drustvo oko mene,tako da jedino razumno objasnjenje svega toga jeste da je Filipenko menadzer prodaje Obliviona.;)
P.S. Grafika je veoma vazan faktor u FRP/RPG igrama!:wall:
 
Jos zaboravih da spomenem.To sto ti je smor igra na tabli moze da znaci samo dve stvari: nisi imao dovoljno dobro drustvo(sto je nadam se verovatnije) ili jednostavno nemas dovoljno maste da sve to zamislis sam pa ti treba sve to servirati u vidu neke kompijuterske igre krajnje ogranicenih mogucnosti-pritom ne mislim iskljucivo na Oblivion vec na sve komp. igre u globalu.
 
Nazad
Vrh Dno