Šta je novo?

Epl potisnuo Blekberija sa pozicije najpopularnijeg poslovnog mobilnog telefona

vasic

Slavan
Učlanjen(a)
31.01.2009
Poruke
371
Poena
319
Članak objavljen na finansijskom sajtu "The Street":

CUPERTINO, Calif. (TheStreet) -- Apple has ousted Research in Motion's BlackBerry as the top smartphone for mobile workers, according to the latest research from wireless specialist iPass.

The company's survey of more than 2,300 employees at 1,100 businesses reveals that more than 45% of mobile workers now use iPhones, up from 31% last year. BlackBerry users, however, slipped to 32%, down from 35% in 2010.
Apple's iPhone is the top smartphone for mobile employees, says iPass.

"The BlackBerry has not really fallen from the top spot in so much as other smartphones have grown faster," explained iPass, in its report. Google Android phones, it said, almost doubled their presence in the business market between 2010 and 2011, clinching a 21% market share and pushing Nokia, Symbian out of third place.

Pre nego što počne uzajamna paljba i pljuvačina, pokušaću da sugerišem (verovatno uzaludno) da je glavna poenta to što je RIM sebi dozvolio da masivnu prednost koju su stvorili tokom poslednjih 12 godina tako brzo straći. Za života Džobsovog, Epl je uporno okretao leđa velikom biznisu i vrlo stidljivo uvodio u svoje uređaje funkcije koje su od suštinskog značaja za svaku malo veću kompaniju (kao što su "remote wipe", VPN, pristup "Exchange" serverima i slično). Za sve to vreme, RIM je održavao svoj fokus prema korporacijama i njihovim informatičkim centrima, negujući poslovne veze i uzajamnu zavisnost. Uprkos svemu tome, preko 90% kompanija sa liste "Fortune 500" (najuspešnijih 500 korporacija u USA) su već uvele Ajfon (ili Ajped), ili su u procesu testiranja i pripreme za uvođenje. S obzirom na brzinu rasta Android platforme među običnim korisnicima, samo je pitanje dana kada će i Android prešišati RIM-a po ukupnom broju instalacija po korporacijama. RIM-ova dvoglava aždaja očigledno nije u stanju da shvati šta je potrebno da bi se uspešno konkurisalo na mobilnom tržištu 21. veka.
 
Apsolutan RIM-ov fail. Nista tu apple ili google nisu "krivi". Nije ni za sumnjati da bi propustili takvu priliku.

RIM-ova dvoglava aždaja očigledno nije u stanju da shvati šta je potrebno da bi se uspešno konkurisalo na mobilnom tržištu 21. veka
100% tacno.
 
Meni taj RIM uopste niej bio jasan od samog pocetka.

Ako neko moze da napise koje su oni imali prednosti uopste kada je pitanju biznis telefon?
 
Push mail kad je to za ostale još bila misaona imenica i BBM (BlackBerry Messenger) ali na staroj slavi se ne živi što su i saznali..
 
Pre svega imaju extra integrisanost sa Exchange mail serverom preko BES-a (BBery Enterprise Server)- kalendari, push mail, organajzer, kontakti pa i taj mesindzer.

Btw push mail nije novina koju je doneo RIM, radi se o relativno trivijalnoj stvari koju podrava svaki IMAP server i svaki desktop mail klijent, a ostvaruje se tako sto se stalno drzi otvorena konekcija ka mail serveru. U RIM-u su prvi ukapirali da biznisu treba tako nesto pa su to potencirali do besvesti. Medjutim, od stare slave se ne zivi, dosli su mladji/brzi/bolji i cini se da RIM-u predstoji teski dani.

Moze biti da je RIM po nesto zasluzan za to sto je internet pristu preko mobilnih operatera postao prilicno pristupcan jer push mail i trazi stalan internet i pravi konstantan protok.
 
Poslednja izmena:
Kao što neko reče, od stare slave se ne živi, što je sada saznao i RIM, a pre njega i drugi "veliki", kao npr. Nokia.
Koliko vidim na tržištu smart telefona će ostati dva velika igrača: Apple, sa all-in-one iPhone-om i Google/Android, kao OS koji implementiraju različiti proizvođači.
 
I jos koliko vremena treba da prodje pre nego sto ih Microsoft kupi? Mada, bilo bi cool da ih kupi Google.
 
Cudno, dok u svetu gubi prednost, kod nas u poslovnom okruzenju sve vise i vise srechem BB-e. Pogotovo bankarski sektor. Oni su navucheni na BB :)
 
Pa kad Apple ovde zvanicno ne postoji. Ne mozes ni preko racuna da ga kupis za firmu.
 
Cudno, dok u svetu gubi prednost, kod nas u poslovnom okruzenju sve vise i vise srechem BB-e. Pogotovo bankarski sektor. Oni su navucheni na BB :)

Kao sto su se ostali navukli na punto.. Vreme BB-a je proslost.. sto se tice exchange-a, pa to je za nase biznis korisnike i dalje misaona imenica... zaista dosta firmi ne ume da koristi obican mail kamoli exchange .. nazalost
 
Cudno, dok u svetu gubi prednost, kod nas u poslovnom okruzenju sve vise i vise srechem BB-e. Pogotovo bankarski sektor. Oni su navucheni na BB :)
Vezana trgovina. Banke jure mobilne provajdere da rade sa njima a oni ih uslovljavaju aparatima i paketima. I onda pošto je biznis u pitanju banke (i bilo koje druge velike firme) uzimaju BB i za određene količine aparata dobijaju povlašćene pakete (naročito za prenos podataka a pogotovu za roming).
 
Nije jos uvek BB proslost, mogu oni da se trgnu :) Ali ja njima skidam kapu za sve ono sto su do sada postigli i uradili - nije malo... Nicija ne gori do zore, kako kaze nas narod, sasvim je normalno da posle uspona sledi i pad
 
Pa dobro ne proslost ali previse je "onih drugih" koji koriste sve sem BB-a.. u tom smislu sam rekao proslost.. mislim u UK je bas popularan kao sto je u Japanu recimo NEC ili SHARP mobilni telefoni..
Sto se tice samih implementacija u uredjaj, morace nesto bolje da smisle jer taj isti exchange postoji i na non BB telefonima, ako ih je to drzalo u vrhu :)
 
Nije samo to nego i famozna enkripcija, brend recognition koji je znacio da ako koristite blekberi pripadate nekakvom poslovnom dzet setu, percepcija ljudi da je to ozbiljan poslovni telefon a ajfon neozbiljan...
 
Nazad
Vrh Dno