Šta je novo?

Enemy Territory: Quake Wars - oficijelni thread

byMaX

Znamenit
VIP član
Učlanjen(a)
10.01.2001
Poruke
12,148
Poena
1,019
Nove screenove, datume, filmiće, a onda i diskusiju kad ova jako anticipirana MP igra izađe, postujemo u ovaj thread. Molim vas da se suzdržite žestokog offtopica (tipa da li je FarCry dobro radio na FX5900), previše priče o drugim igrama, "PC vs. konzole" rasprava i sl. Dakle - o igri, gameplayu, grafici, zvuku, šta vam se sviđa, šta ne, da li mislite da će dostići uspeh Battlefielda ili bar CoD-a itd.

I naravno, sav novi kontent je dobrodošao...


http://www.ggmania.com/pics//07/may/etqw/etqw02.jpg
http://www.ggmania.com/pics//07/may/etqw/etqw01.jpg
 
Poslednja izmena od urednika:
jel se zna kad izlazi? Ja sam cuo da se prica o premijeri na ovogodisnjem QuakeConu, ali nisam siguran koliko je to pouzdana informacija.

Navodno je odlaganje (igra se trebala pojaviti za proslogodisnju bozicnu sezonu) odradjeno kako bi se implementirao i igriv singleplay mod.
 
Ova igra će da bude zakon! Kinta je već odvojena i samo čekam da se pojavi da je odmah pazarim. :D

Za razliku od BF serijala gde se jedinice balansiraju mesecima posle izlaska same igre, sa QW-om je stanje potuno drugačije. Postojaće globalna statistika kao za BF2/2142, ali neće biti trajnih unlockova, već samo onih koji se zarade u toku igre (kao u prvom ETu). Autori su obećali "realnost" u fizici, pucanju, kretanju... (koliko je to moguće u SF igri) tako da mislim da će se prilično razlikovati i od Quake-a 4.

Očekujem da se neće svideti svima koji ne kapiraju koncept timske igre kao i svima onima kojima je i prvi ET bio komplikvana igra.
 
Po nekim "imam inside info" pričama sa QuakeCommunity foruma, par likova su sigurni da izlazi na QuakeCon-u. Tj. da će tamo biti prodavana ekskluzivno, a čim se završi sajam, da će biti u (r)etailu.
 
Da li se zna tachno da ce koristiti Gigatexture tehnologiju?

Koliko sam skapirao, Gigatexture je neshto kao proceduralni materijali u 3D programima - tj. jedna textura koja se ponavlja ali se svaki put poneshto na njoj menja tako da se na kraju dobija ogromna textura za ceo nivo koja se sastoji iz mnogo "unikalnih" delova.
 
Nema razloga da se ne koristi, Carmac je uložio silan trud da D3 osposobi za outdoor scene, a Quake Wars je baš takva igra.
 
Da li se zna tachno da ce koristiti Gigatexture tehnologiju?

Zove se Megatexture ;) Kako sam ja shvatio, cela podloga (zemlja) će moći da se napravi iz samo jedne teksture, a ne iz nastavljanih (tiled) tekstura kao što je to slučaj sa ostalim igrama. To će igri doneti mnogo veći nivo detalja nego što je to do sada bilo moguće u ostalim igrama.
 
Da li se zna tachno da ce koristiti Gigatexture tehnologiju?

Koliko sam skapirao, Gigatexture je neshto kao proceduralni materijali u 3D programima - tj. jedna textura koja se ponavlja ali se svaki put poneshto na njoj menja tako da se na kraju dobija ogromna textura za ceo nivo koja se sastoji iz mnogo "unikalnih" delova.

nope, u pitanju je jedna velika tekstura, medjutim nije samo tekstura vec se na teksturu mogu dodeliti vrednosti i nakaciti dodatni leyeri tekstura. Postoji dev aplikacija za razvoj ovoga. Zapravo stvar je prilicno genijalna, na teksturi se mogu definisati i zvuci koraka za odredjene entity-je tj tamo gde je trava mozes da stavis kakav ce biti zvuk gazenja itd. Takodje, tekstura moze imati i gustinu (koja se odredjuje lejerima kolko sam skapirao) gde recimo onaj deo terksture koji se razvlaci preko planine npr moze da bude gusci, u vise ppi (ili dpi, svejedno) ali je tako odradjeno da kad se posmatra (kad developeri rade na njoj) u 2D ne narusava proporcije ostatka, tj ne vidi se da gusca tu itd. Naravno ovo je samo primer, ne znam sta sve jos moze da sa nakalemi na nju (bump, displacement maping itd sigurno moze)
 
nekako lici na battlefield ali opet se dosta razlikuje, a sa cod-om ne moze nikako da se poredi.
svaka runda je kao coop ali ne protiv AI-a sto je stvarno dobro.
grafika kakva god da je bitno je da ce engine biti dobro optimizovan.

dakle cekamo pocetak avgusta....
 
Takodje, tekstura moze imati i gustinu (koja se odredjuje lejerima kolko sam skapirao) gde recimo onaj deo terksture koji se razvlaci preko planine npr moze da bude gusci, u vise ppi (ili dpi, svejedno) ali je tako odradjeno da kad se posmatra (kad developeri rade na njoj) u 2D ne narusava proporcije ostatka, tj ne vidi se da gusca tu itd. Naravno ovo je samo primer, ne znam sta sve jos moze da sa nakalemi na nju (bump, displacement maping itd sigurno moze)
Ovo sa različitom "gustinom" slike je stvarno genijalno. Baš me zanima kako to izgleda u praksi...
 
Poslednja izmena:
@ROBOTO:

pa nema sta da zamisljas, pogledaj screenshot-ove ET:QW :) Jednostavno je, to sluzi za npr. mapiranje ispupcenih delova, npr bregova, brda, planina...tesko mi je da ti objasnjavam sad 3D prostor koji se mapira. recimo da tekstura nema gusce delove gde su planine, na planianama bi tekstura bila istegljena i razvucena.

Ah da, zaboravio sam jos jedan jako dobar element - crtanje direktno po landscape modelu (crtanje tekstura). Dizajneri mogu da otvore plan/model mape i da crtaju/mapiraju (sta god) tekture direkt na njega. Prilicno lak i efikasan nacin mapiranja :)
 
Dobro takve editore imaju i drugi engine-i, naprimer Crytek2 i Unreal3. Onaj Crytek2 editor izgleda kao kopija 3ds max-a :)
 
te layer-e je Bruce3D imao pre 10 godina btw...

tekst preuzet sa http://pc.gamespy.com/pc/enemy-territory-quake-wars/770741p2.html

Artists compose a stack of layers of surfaces like grass, rock, moss, and sand. These surfaces have information about what the surface looks like (the "Diffuse") and what the texture of the surface is like (the "Bump").
Each layer is given a set of rules, such as "only appear between 700 and 800 feet, and start fading away to nothing over the last 25 feet." More advanced rules can be applied, such as "look at the bumpiness of what is below you, and only fill in at the lowest points."
 
ja pricam o teksturama od 300.000x300.000 piksela, a to nema ni cryengine,a kamoli bryce ;) Poenta je u tehnologiji kojom se takva monstruozna tekstura moze mapirati i koristiti u rasterizer real-time rendering-u, ray-trace je nesto sasvim drugo i nema veze sa ovom pricom :) ZerBah je pomenuo da editore poput ovog za teksture (megatexture) imaju i drugi engini, a ne layer-e (ocu da kazem da je zerbahom komentar na mestu), ali nisam vican da sad poredim zasto je i da li je uopste mega texture bolji. Ideja iza megatexture-a je da vise nikada ne vidimo tiling tekstura (ponavljanje) u igrama, a ostalo su samo bonusi i finese. Posto ovo nije tema o megatexture, ako neko oce nek otvori drugu temu pa mozemo tamo nastaviti diskusiju.
 
Poslednja izmena:
gx-x, bryce3d nije fps ili neka slicna igra :)

Znam vrlo dobro sta je bryce3d, imam i instalaciju negde ;) Posto sam se ja lose izrazio pa je ispalo da je bryce igra, ti si me sad "poklopio" sa slicnom takvom formom izrazavanja pa ce sad neko da nas pita "a kakva je to igra" :) :type:
 
@ROBOTO:

pa nema sta da zamisljas, pogledaj screenshot-ove ET:QW :) Jednostavno je, to sluzi za npr. mapiranje ispupcenih delova, npr bregova, brda, planina...

Apsolutno mi je jasno na šta misliš ;) U svim igrama se ta deformacija teksture primeti kod velikih brda - detalji počnu da se izdužuju i tu se gubi na nekoj lepoti igre. Ono što mene zanima je kako će ta tekstura da izgleda ne u igri, već u nekom editoru. Verovatno će biti "nečitljiva", tj. slična teksturama lica iz quake igara kada se pogledaju iz nekog programa za obradu sika.

Jedva čekam da ETQW počne da se prodaje ovde kod nas, uzimam je odmah čim se pojavi s obzirom da sam veliki fan i BF-a i prvog ET-a, a boga mi i SF-a, tako da će ovo da bude dream game za mene ;)
 
Poslednja izmena:
nece moci u editorima (klasicnim) da se otvori, fjal sa teksturom nosi mnogo vise podataka od pozicije i boje piksela :) To se na kraju kodira i zapakuje jer u samoj igri se ne ucitava cela tekstura od jednom u video ram, vec postoji ceo sistem kesiranja i deobe na manje particije jer bi detaljna mega tekstura zahtevala mnogo vise rama nego sto bilo koja graficka karta danas ima na sebi :)
 
Pa ko kaže da bi se ona učitavala cela u ram ako bi se obrađivala u Photoshopu npr? Ima tu i virtuelna memorija neku ulogu ;) Ja sam u Photoshopu otvarao ogromne slike (mnogo veće i od sistemskog RAMa, a i onog na grafičkoj) i normalno sam mogao da ih retuširam. Jedini problem je primenjivanje nekog efekta na toliku sliku. S obzirom da je Quake engine u pitanju, skoro sam siguran da će ta jedna megatekstura biti u nekom od popularnih grafičkih formata (jpg, png, dds...), a kako će izgledati bez tih kontrolnih fajlova (ne znam kako drugačije da nazovem to nešto) koji određuju kako se ta tekstura aplicira u igri, ostaje nam da vidimo. Bar ja mislim da će to tako nekako da izgleda, na osnovu iskustva tj ;)

p.s. ...ali verovatno grešim s obzirom da je nova stvar u pitanju :d
 
Poslednja izmena:
pa vidi, u srzi je to kompleksnije nego samo "otvoris u acdsee-ju". ekstenzija formata je .mega , gotova .mega tekstura sadrzi u sebi i podatke o mip levelima, i ko zna cemu jos. Uostalom, ja sve sto znam nasao sam koristeci wooglanje (googlanje) pa lepo istrazi i iscitaj sve sto te interesuje :) da ne zagadjujemo vise ovu temu jer ce neko poceti da nas gadja malim crvenim trouglovima ;)
 
Da skratimo, Carmack je i dalje cale :) Jedva cekam da otkriju nesto o njihovom novom, nepoznatom projektu. Mislim da cemo na E3-u saznati bar nesto...
 
Poslednja izmena:
ovo kad izadje = cao zdravo savostali muliplayer. Ima da me mrzite ili da mi se pridruzite. Za ovako dobru igru Srbin ne zali para :p Inace, igra je poput assault moda u UT, to je glavni koncept. To je veoma bitno da shvatite posto nema junacenja po mapi, TIM je bitan, a meni najbitniji. Kad bih sad pomenuo neke nicknameove pod kojima sam igrao bf2...ufff...dok ovi na benchu (znaju oni koji su ) regrutuju ja cutim i igram :d
 
Ja sve sto ima veze sa id-om kupujem bez probanja, tako da cemo da opalimo cim izadje :)
 
ovo kad izadje = cao zdravo savostali muliplayer. Ima da me mrzite ili da mi se pridruzite. Za ovako dobru igru Srbin ne zali para :p Inace, igra je poput assault moda u UT, to je glavni koncept. To je veoma bitno da shvatite posto nema junacenja po mapi, TIM je bitan, a meni najbitniji. Kad bih sad pomenuo neke nicknameove pod kojima sam igrao bf2...ufff...dok ovi na benchu (znaju oni koji su ) regrutuju ja cutim i igram :d
hahah upravo tako :D Pre prvog ET-a mi je omiljeni mod igranja bio baš taj assault u UTu :)

Evo sad sam odgledao GDF filmić - ovo je isto kao Wolfenstein: ET samo sa extra grafikom. Ceo gameplay je ostao isti, što naravno obećava good times - Wolfenstein:ET meets BF2142 ;)
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno