Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Da li postoji opcija da kupac uplati pun iznos za vozilo, pa da drzava vrati na racun iznos subvencije kad stigne auto? Trenutno nema mnogo logike uzimati EV bez subvencije. Trebalo bi da su nam kinezi "celicna braca" i da imamo povlascene uslove, a ne da imamo jace carine i cene nego u nekim EU zemljama.
 
Turski Togg izbacio novi model T10F, do 620km u long range varijanti, od 20% do 80% za pola sata, cena kreće od 40.000€, u Turskoj, 5000 više u Nemačkoj. Odlčan na NCAP testu
 
Da li postoji opcija da kupac uplati pun iznos za vozilo, pa da drzava vrati na racun iznos subvencije kad stigne auto? Trenutno nema mnogo logike uzimati EV bez subvencije. Trebalo bi da su nam kinezi "celicna braca" i da imamo povlascene uslove, a ne da imamo jace carine i cene nego u nekim EU zemljama.
Deluje da ne može. Tekst uredbe je na linku ispod.
 
Šta mislite da se otvori posebna tema za kupovinu EV preko subvencija?

A ovde da nastavimo da brbljamo samo o EV tehnologiji, uglju, CeOdva, reciklaži litijuma, baterijama, Kinezima, Musk-u i sličnim zaista bitnim temama.
 
Rekao bih da je subvencija završena tema. Ako je neko dobije neka napiše šta i kako, da ne teoretišemo. Ja sam takođe mislio da je to poprilično dobardan priča, ali izgleda sam se prevario.
 
Meni se sviđa kad je sve zajedno. EV tema treba da pokriva i način kupovine EV-a (pa i subvencije). Već smo oprežvakali SUS vs BEV što se tiče ekologije i napravili su se tabori. Svako čvrsto drži svoj stav i niko ne popušta ni milimetar.
Muska bolje da ne potežemo. Šta je uradio za BEV - uradio je. Sad se bavi drugim stvarima i koristi staru slavu za bilo šta u vezi BEV.
 
Je l’ istraživao neko koliko izađu godišnji troškovi za BYD modele i Lynk&Co u smislu servisa i pratećih stvari?
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Model Y Juniper 2026 обара све рекорде у Норвешкој:

Ово је јако битан резултат и показатељ правих снага у свету електричник возила. Норвешка нема сопствену производњу, а на тржишту су мноогобројин модели. И кинекси аути, европски, амерички, јапански...

1758789674661.png
elbilstatistikk.no

Други нису ни близу.

П.С. Пре неки дан је регистрован милионити електрични ауто у Норвешкој.
 
Poslednja izmena:
Norveška se obogatila na nafti, pa sad imaju taj luksuz da glume ekologe.
Za to vreme, najprodavaniji automobili u Evropi su i dalje Sandero, Clio, 208, T-Roc, Golf, Tiguan, Duster i ekipa. Sve je isto kao pre 20 godina, osim što su Opel i Ford modele zamenile Dačije.
 
Što ne menja činjenicu da su u ostatku civilizovane i uređene Evrope najprodavaniji automobili praktično modeli iste klase i veoma slične tehnologije kao pre 20 godina. Uz Dačiju na vrhu, umesto kompakt Opel, Audi, Ford i Fiat modela.
Prosečan Evropljanin, ne samo da nije prešao na električni automobil, nego je pristao i na za klasu slabiju bezbednost, zbog cene automobila, potrošnje i uštede na održavanju.
 
Норвешка је специфична у превише тога да би била могла да служи као показни пример за друге државе
  • држава са малим бројем становника, без великих градова и густо централизованог становништва, већина живи у индивидуалним кућама или мањим стамбеним јединицама које су погодне за индивидуално пуњење
  • држава са малтене стопроцентном производњом електичне енергије из обновљивих извора, као и одличном преносном и дистрибутивном мрежом.
  • држава са екстремним наметима за фосилна возила (вероватно далеко већим од било које државе у Европи)
  • иако су произвођач нафте и гаса становништво плаћа гориво уз високе намете
  • понудили су додатне погодности за е-возила попут ниже цене путарина и трајекта, вожње тракама за јавни превоз, бесплатног паркинга и сл. (ово се лагано смањује и укида)
  • становништво је богато и уз претходно наведено транзиција на електрична возила је ишла врло брзо

  • локално су изузетно уређени, и за саобраћај, и екологију, а и за многе друге ствари
  • на глобалном нивоу би били небитни у еколошком смислу да њихова нафта не загађује као да имају 100х више становника, али пошто је углавном троше ван државе то је еколошки прихватљиво
 
Poslednja izmena:
Показатељ на који сам ја ишао није поређење са другим државама, нисам их ни помињао него управо оно што сам и написао. У Норвешкој је вероватно као нигде на свету доступност електричних возила многобројих произвођача из целог света.
Има и Merca, BYD-a, има и X-peng, Nissan, Toyota, Volvo, VW…практично сви који вреде нешто y ЕV свету су присутни на тржишту норвешке, а опет сви да се саберу па не могу присмрдети продаји Juniper-а.
И опет по ко зна који пут у задњих 10ак година оде прича у заборав о кинеским а и другим “убицама Тесле”.
Није непознаница да је у норвешкој висок стандард и да се купује пуно нових возила, и они бирају Теслу. И да подвучем! То је све после језиво болесне “хејт” кампање усмерене против Елона због некаквог салутирања а уствари због подршке Трампу.
Тата Елон одавно све патенте “отворио” поделио са светом а и даље нико није направио бољи електро ауто.
И даље се чека тај дуго најављивани “убица тесле”…

Митре, ти си кренуо у неку твоју причу коју ја нисам започео. :)
 
Ne mora niko da bude ubica nikoga. Ima dovoljno kupaca tržišta za sve. EV jede SUS, a ne jedni druge.
BYD je prestigao Teslu po broju prodatih automobila, ali tu računaju u hibride. Mislim da su samo jednog meseca imali prodaju veću od Tesle što se tiče BEV. Videćemo kakve će biti brojke kada se završi ova godina. Mislim da su ih prestigli. Imali su rast od preko 200%, a Tesla je imala mnogo manji rast, ili čak i pad zbog Musk-Tramp egzibicije.
 
Nisam pobornik nijednog brenda, ali ne bih se složio da je Norveška "pokazatelj pravih snaga u svetu EV-a". To procentualno u odnosu na svet nije velika brojka. Sumnjam da je u Kini Tesla najprodavanija. :)
 
Митре, ти си кренуо у неку твоју причу коју ја нисам започео. :)
Надовезао сам се на оно што су остали писали. Тесла има свега пар модела и то је још један разлог зашто се конкретан модел додатно издваја, свуда омиљени Фолскваген комбиновано (Баз, ИДх) има сасвим солидну продају.
Оваква статистика каква је у Норвешкој где су скупи (и велики) аутомобили у врху неће бити могућа у остатку Европе, можда је и у Монте Карлу Ферари најпродаванији али то никако није репрезентативно тржиште, као што није ни норвешко, што сам већ исписао у претходној поруци.
 
Норвешка је специфична у превише тога да би била могла да служи као показни пример за друге државе
  • држава са малим бројем становника, без великих градова и густо централизованог становништва, већина живи у индивидуалним кућама или мањим стамбеним јединицама које су погодне за индивидуално пуњењ

Ovo je činjenica. Kod nas bi od Geneksa do Plavog mosta trebala jedna cela zaustavna traka za usahla EV vozila, a posebno leti. Koliko sam samo ovog leta video Tesli zaustavljenih između Bubanj potoka i Ikee, nisu stigli mučenici do punjača. Tako blizu, a tako daleko - pa na šlep.
Nijedan kalkulator potrošnje baterija ne može da predvidi 45 minuta za 10km na +40 stepeni.
Nema ovo veze direktno sa Teslom, već sa EV 'in general'.
 
Надовезао сам се на оно што су остали писали. Тесла има свега пар модела и то је још један разлог зашто се конкретан модел додатно издваја, свуда омиљени Фолскваген комбиновано (Баз, ИДх) има сасвим солидну продају.
Оваква статистика каква је у Норвешкој где су скупи (и велики) аутомобили у врху неће бити могућа у остатку Европе, можда је и у Монте Карлу Ферари најпродаванији али то никако није репрезентативно тржиште, као што није ни норвешко, што сам већ исписао у претходној поруци.
Нема модел Y сличности са Фераријем и Монте Карлом. Није луксузни ауто и не купују га “буржуји”, поређење депласирано скроз. Модел Y je ауто доступан широким народним масама.
Друго, на Норвешком тржишту су доступни практично сви! Сви битни кинези такође.
Нико ту никог не јури мотком шта да купи.
Аругумент око IDbuzz-а не пије воду нажалост, њега у 99% случајева купују фирме, које опет немају неку бољу алтернативу за мало тететно возило. На том пољу нема баш пуно квалитетне конкуренције.
Али опет и поред тога има доста нижу продају од поменутог Y.

Поента, има једна група од пар милиона људи на планети која има новца а и досупност скор свих произвођача и модела електро возила. Та група бира Теслу и Модел Y у веееликој већини. И поред негативне кампање о Илону и празних обећања конкуренције.
То је статистика и суштина а не мишљење. Е сад нека свако тумачи како му воља.

П.С. На постове у ЕV теми где се помиње продаја СУС-ова у “цивилизованој Европи” не одговарам.
 
Вас двојицу нисам ни помињао, нисте ми били у мислима док сам то писао. За Норвешке услове то није скуп ауто. 450-500К норвешких круна није скупо за нов ауто. То је мање од једне просечне годишње плате. Многи то могу да приуште. У том ценовном рангу су људи пре 10ак година куповали неке Passate, neke X3 BMW, итд.

Опет још једном:
"Поента, има једна група од пар милиона људи на планети која има новца а и досупност скор свих произвођача и модела електро возила. Та група бира Теслу и Модел Y у веееликој већини. И поред негативне кампање о Илону и празних обећања конкуренције.
То је статистика и суштина а не мишљење. Е сад нека свако тумачи како му воља."
 
Није скуп условно речено, јер за ауто сличне цене у бензин/дизел изведби дође још 30ак хиљада евра којекаквих намета. Доступан је, није јефтин. Норвежани генерално нису петрол-хед типови, раније су возили Волво и Пасат караване, сад су се прешалтали на ове е-конзерве у складу са трендовима.
 
Y je bila najprodavaniji auto duže vreme u Evropi i to je jedini put da to nije bio neki od jeftinijih automobila. Za moje pojmove je to bio popriličan paradoks. Sad je to malo stalo jer su EV kupili svi kojima je to odgovarajuće vozilo i malo je nastalo zasićenje, ali trend se nije izmenio ni najmanje, dapače.
 
Nazad
Vrh Dno