Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Lynk&Co ima 5000e popusta do kraja meseca na 02 model. Dvoumim se između 02 i BYD Atto 2, najviše zbog razlike u bateriji (i ceni naravno 🙂), plus cela ova priča oko subvencija i čekanja automobila.

U Lynk&Co salonu su me prvo pitali da li auto uzimam zbog subvencije jer ne žele da imaju probleme kasnije jer su imali slučajeve gde su im ljudi pravili probleme jer su odbijeni ili je nestalo subvencija.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Ja se isto nesto razmisljam i svakako ne bih kupovao auto bez subvencije. Kakav im je stav ako kupujes iskljucivo zbog subvencije?
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Ja se isto nesto razmisljam i svakako ne bih kupovao auto bez subvencije. Kakav im je stav ako kupujes iskljucivo zbog subvencije?
U fazonu su da radije ne bi uopšte ulazili u priču sa tobom, malo i drsko, ali baš su stavili do znanja. Ja sam rekao da nije zbog subvencije jer sam želeo da se lepo poigram sa autom. :)

Sad svakako se čeka oko 4 meseca na isporuku tako da auto verovatno ulazi u period za sledeću godinu. Ne znam da li može da se čeka na početak subvencije za registraciju ukoliko auto stigne ranije da bi se dobila subvencija ili tako neka varijanta, možda neko ima iskustva sa tim.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Kakve probleme mogu da imaju? Ti kupiš auto, ako ne dobiješ subvenciju platiš punu cenu. Oni ne mogu da budu na gubitku.
Inače, meni se najviše sviđa bas Atto 2.
 
Ja sam mislio da oni resavaju sve oko subvencije i da moze da im se da neka rezervacija dok to ne bude izvesno. Znaci moze da se desi da izvisis i platis onda 31k auto? Ja svakako ne zelim kinezaru za tu lovu trenutno :D
 
Sam rešavas subvencije. Nemaju oni ništa sa tim. Uglavnom im ljudi otkazu kupovinu ako ne dobiju subvenciju.
 
MIslim da je to i logicno, obzirom da je subvencija skoro 20% vrednosti auta. Mozda se to njima ne svidja, ali su morali da ukalkulisu u model poslovanja.
 
Da li je neko ovde kupio auto sa subvencijom pa da nam objasni kako je išlo?
Mislio sam da se subvencija dobija tek nakon što kupiš auto i da prodavac preuzme na sebe tu subvenciju, ali ako ne dobiješ onda kupac isplati razliku.
Ako se uzima na kredit ili lizing onda je preko banke.
Što se tiče "kinezara", koliko sam istraživao, pre bih za isti novac uzeo kineski EV nego evropski. SUS obratno.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Da li je neko ovde kupio auto sa subvencijom pa da nam objasni kako je išlo?
Mislio sam da se subvencija dobija tek nakon što kupiš auto i da prodavac preuzme na sebe tu subvenciju, ali ako ne dobiješ onda kupac isplati razliku.
Ako se uzima na kredit ili lizing onda je preko banke.
Što se tiče "kinezara", koliko sam istraživao, pre bih za isti novac uzeo kineski EV nego evropski. SUS obratno.
Zanimljiv komentar na tu temu na BYD subredditu:
IMG_1002.jpeg
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Bio sam zagrejan za Byd Sealion 7 , ali sam se bas smorio zbog velicine gepeka, koji je izuzetno mali za onoliki auto. Recimo gepek od Peugeot 5008 koji trenutno vozim je bez preterivanja bar 2x veci. Po meni Byd modeli koje nude kod nas imaju jake cene za ono sto pruzaju. Tako da sve vise razmisljam da uvezem neki polovan VW id4-5 da premostim par godina dok ne ispeglaju tehnologiju i cene. Ili da se uzme neki jeftiniji nov model do 20-25k sa subvencijom naredne godine.
Recimo Chery Arrizo 8 je vrhunski auto, jedino sto je hibrid i po kvalitetu izrade, materijalima i komforu, ne zaostaje mnogo za sealionom. A duplo je jeftiniji. Da ima subvencije na hibride, bez razmisljanja bih ga kupio. Ovako ostaje kao jedan od kandidata za kupovinu, ima odlican domet na struju.
 
Poslednja izmena:

Bilo je informacija da privredni transport gleda u pravcu vodonika.
Baterije nisu idealne za heavy mashinery, jer su to skupe mašine, od kojih se očekuje da rade neprekidno, u više smena. Tu se baterije ne uklapaju.

Ali teško da je vodonik budućnost za individualni mobility.
 
Pisao sam ja o subvencijama, nije bas tako jednostavna prica... Auto prvo mora biti u zemlji, uvezen da bi se krenula procedura koja se ceka u najboljem slucaju mesec dana ( ako imate dobru vezu) realno par meseci u praksi ( 2-3) a ide i do 6 ako upadnete u guzvu i/ili vreme odmora i jos milion drugih administrativnih faktora... Za to vreme auto kod uvoznika stoji i ne mogu da ga prodaju... Tek kada se dobije odobrenje za subvenciju ( koju isplacuje drzava) krece se u proces prodaje po finansijskom modelu koji ste odabrali ( kes, kredit, lizing)...

Sto se tice dokumentacije, najbolje je odneti je sam, odnosno uvoznik vam spremi i vi odneste ali tu treba dobro proveriti sta sve treba i traziti im da ne biste isli vise puta... Mnoge auto kuce nude besplatno da one nose ali tu se jako cesto desava situacija ft1p pa se procedura prolongira kada posle dva meseca traze dopunu, a oni se kao i uvek ogradjuju... Iz razloga komplikovane procedure, ogranicenih sredstava koja se uvek potrose i toga sto im je to zarobljen novac mnogi prodavci izbegavaju prodaju uz subvenciju koliko god mogu ( i to ce tako biti dokle god je broj kupaca veci ili slican targetima koje imaju)

Zbog svega toga moj kum je uzeo BYD SEAL U DM bez subvencije jer bi ga i pored svih veza kako iz Auto Cacka odnosno BYD i ministrastva cekao jos 3 meseca duze a u tom trenuktu nije bila doneta odluka da se dodeljuju dodatna sredstva, posto su inicijalna bila potrosena... sto se ispostavilo kao pametna odluka jer je novo da su za samo elektricna vozila...
 
Ko zna šta i kako kod Albanaca... Kod nas je cena X2 I garancija 6god odnosno 8 na bateriju 160k km...
 
U Lynk&Co salonu su me prvo pitali da li auto uzimam zbog subvencije jer ne žele da imaju probleme kasnije jer su imali slučajeve gde su im ljudi pravili probleme jer su odbijeni ili je nestalo subvencija.
Oni su sami sebi napravili probleme kada su na sajmu istakli na autu cenu sa uracunatom subvencijom! Narod kada vidi da neka cena pise, ocekuje da proizvod i dobije po toj ceni. I treba da im naprave problem svi oni koji nisu uspeli da dobiju subvenciju.

Da bi dobio subvenciju auto mora da bude na stanju. Kakav si ti to prodavac ako ne mozes da stavis 20tak vozila na stanje?
 
BYD je sa brendom Yangwang i modelom U9 Xtreme oborio rekord maksimalne brzine postigavši 496kmh i još kusur iza zareza, na Papenburgu. Na specijalno napravljenim Giti gumama. Na Nirburgringu je ostvareno vrijeme od oko 6:59. 30 komada će proizvesti. Cijena nije navedena, a "obični" Yangwang U9 daje dobar odnos cijene i performansi.





BYD Yangwang U9 Xtreme генерише запањујућих 2.978 КС из четири електромотора. Такође је први производни електрични аутомобил изграђен на платформи од 1.200V, што је надоградња у односу на архитектуру од 800V „обичног“ U9 са 1.288 КС.

BYD је у U9 Xtreme инсталирао 170% гушће Blade батерије, што му омогућава да црпи снагу десет пута брже од конвенционалних електричних возила. Кинески произвођач аутомобила је такође користио мање гуме од 20 инча. Упркос високим перформансама, U9 Xtreme је тежак само 5 кг од стандардног U9.

 
Ko zna šta i kako kod Albanaca... Kod nas je cena X2 I garancija 6god odnosno 8 na bateriju 160k km...
Zar ovo na fotografiji, što piše Song plus, nije Seal U DMi?
Ovo drugo je naziv za model za Evropu, a Song za Aziju? Možda to objašnjava cenu.
 
Nisam znao da tako funkcioniše sa subvencijom, aj što je dug period nego što ne znaš šta će na kraju biti, a posvetio si se toj opciji.

Ni za prodavca nije zgodno. Npr naručiš neki sa dosta opreme, stoji mu na lageru i onda neko odustane od prodaje. Taj posle mora da se akcija da bi se prodao.
Al mi je skroz bzv što se tako ophode prema kupcu koji sa tim nema ništa u odgovornosti za proceduru. Nije to malo para, a reklamiraš da je subvencija uračunata u cenu, razumljivo ako odustaneš.
 
Zar ovo na fotografiji, što piše Song plus, nije Seal U DMi?
Ovo drugo je naziv za model za Evropu, a Song za Aziju? Možda to objašnjava cenu.
KIneski modeli su u Albaniji, tamo Evropa još nije stigla za to.
 
Upvao otišao na sajt Lynk & Co Srbija.
Lepo piše velikim slovima na prvoj strani cena od 25.990€
1758528581572.png
Ali ima *
Ček da vidim na šta se to odnosi. A da evo:
1758528690144.png
Nema šanse da kupim nešto kod njih kad se bave ovakvim pilićarskim metodama. Zamisli da ti nešto krene po zlu. Zavlačili bi kupca do iznemoglosti.

Evo, ja prodajem svoj auto za 1€*
*Stvarna cena zavisi od toga da li ću da dobijem džek pot na lutriji
 
Ima u brošuri, NMC je baterija, nije LFP.
 
Info iz prodaje: Lynk & Co 02 Core je 30.990 eur (boje Grid Gray i Cosmic Blue). Ako prodje subvencija, cena bi isla na 25.990 eur. Malo je suprotno od reklame na sajtu gde vec jasno pise 25.990, pa deluje zbunjujuce. Kazu i da je lista cekanja duga, pa ko racuna na subvenciju treba brzo da reaguje.
 
Upvao otišao na sajt Lynk & Co Srbija.
Lepo piše velikim slovima na prvoj strani cena od 25.990€
Pogledajte prilog 505991
Ali ima *
Ček da vidim na šta se to odnosi. A da evo:
Pogledajte prilog 505994
Nema šanse da kupim nešto kod njih kad se bave ovakvim pilićarskim metodama. Zamisli da ti nešto krene po zlu. Zavlačili bi kupca do iznemoglosti.

Evo, ja prodajem svoj auto za 1€*
*Stvarna cena zavisi od toga da li ću da dobijem džek pot na lutriji
Jesu pilićari, uvek me je samo kod njih bunilo kako je napisana cena i na sajtu i na brošuri.

Mislim da će oni uvek ponavljati taj popust koji je bio i na sajmu.
 
Taj isti popust i cena vazi jos od sajma automobila, kad su se i pojavili. Dakle nikakve promene nema, i bukvalno svaki mesec kazu da je popust jos ovaj mesec :)

Prikazuju cenu sa subvencijom, stalno "istice popust" koji nikada ne istekne itd. Nacin poslovanja, najobicniji hustle. Gde prodje-prodje
 
U fazonu su da radije ne bi uopšte ulazili u priču sa tobom, malo i drsko, ali baš su stavili do znanja. Ja sam rekao da nije zbog subvencije jer sam želeo da se lepo poigram sa autom. :)

Sad svakako se čeka oko 4 meseca na isporuku tako da auto verovatno ulazi u period za sledeću godinu. Ne znam da li može da se čeka na početak subvencije za registraciju ukoliko auto stigne ranije da bi se dobila subvencija ili tako neka varijanta, možda neko ima iskustva sa tim.
Zahtev za subvenciju može se podneti isključivo za vozila koja su na lageru i spremna za isporuku, nikako za ona koja su u dolasku. Subvencija je vezana za konkretan broj šasije i nije je moguće preneti na drugo vozilo ili drugu osobu.

Što se tiče pitanja „Da li kupuješ zbog subvencije?“, pretpostavljam da ono potiče iz iskustva (opekotine) sa prvom turom vozila koja je kasnila. Kada su vozila konačno stigla, budžet za subvencije već je bio potrošen, pa su mnogi odustajali od kupovine. Verujem da je upravo zbog toga vraćen sajamski popust od 5.000 EUR, budući da je nakon sajma bio smanjen na 2.500 EUR.
 
Ko je lud da kupi bez subvencije.
 
Nazad
Vrh Dno