Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

IMG_0224.jpegIMG_0225.jpegIMG_0227.jpegIMG_0226.jpegIMG_0228.jpeg
@Mare011
Trenutno je model u fazi pre prodajne. Sledeća faza će biti prodajna. Trenutno izlazi od 0 do 7 auta na dan, šalju se svuda, od Švedske do Brazila na ispitivanja i kreš testove. Po nekoj mojoj proceni, serijska neće pre oktobra (mada je isto ovako bilo i sa 500L pa kada smo se u avgustu vratili sa odmora, sa 5 na dan je skočio na 40, pa za 15 dana na 660 dnevno), ali mislim da će krenuti sa primanjem porudžbina.
.
 
Mislim da sam negde video da od decembra krece prodaja. Na predatavljanju su rekli da ce cena biti ispod 25.000 eura. Npr eC3 koji je gotovo identican auto, u Hrvatskoj se prodaje za 25.900 za verziju sa osnovom opremom. U tu cenu nije ukljucen on board charger za koji je doplata 500 eura, i doplata za boju je oko 520 eura. Osnovna varijanta je u beloj boji bez doplate.
 
Cena za EC-3,u zemljama gde Citroen direktno prodaje,je 23.300.evra.
25.900 za bazni EC-3,je izuzetno visoka cena.
OBC mora biti u svakom vozilu,doplata od 500 evra je za 11kw OBC.
Kod nas nema direktne prodaje vozila,ali se zato Panda ovde proizvodi,pa je trošak isporuke vozila,manji nego tamo gde je EC-3 najpovoljniji,pa zato mislim da Panda mora biti oko 23.000 evra kod nas.
Biće neka svečanost, krajem meseca u fabrici,pa budemo saznali cene.
 
Videcemo, u svakom slucaju izmedju 23000 i 25000 ce biti cena. Mene vise interesuje kakve ce subvencije drzava da da, da li ce se otvoriti za vise od onih 5000 koje inace daju za EV. Mada poznajuci nase, pre ce biti da ce ostaviti 5000eur za Pandu, a za ostale EV smanjiti ili ukinuti.
 
Vrele gume su objavile, da će biti 7.000 evra za Pandu.

 
Sad videh da su električnu Pandu testirali norvezani.. ca 320km dometa, zvuci vrlo realno sa baterijom od 44 kw. Brzo punjenje 10-80% za 30 minuta, 20-80% oko 25 minuta, kucni punjac moze da podrzi maksimalno 11kw. 113 konja, i ni reci o ceni, mada kazu iz Fiata da ce biti konkurentna. Kazu da je Fiat najavio novu vrstu pande svake godine narednih 5 godina, ovaj električni se zove Grande Panda. Pretpostavka je da ce naredni biti hibridni ili neki Cross Panda (tj kao suv). Generalni utisak je vrlo pozitivan za mali gradski auto tog nekog povoljnijeg cenovnog ranga.
 

Prilozi

  • Screenshot_20240714_114337_Chrome.jpg
    Screenshot_20240714_114337_Chrome.jpg
    273.2 KB · Pregleda: 64
  • Screenshot_20240714_114320_Chrome.jpg
    Screenshot_20240714_114320_Chrome.jpg
    365.3 KB · Pregleda: 54
  • Screenshot_20240714_114305_Chrome.jpg
    Screenshot_20240714_114305_Chrome.jpg
    281.4 KB · Pregleda: 54
  • Screenshot_20240714_114240_Chrome.jpg
    Screenshot_20240714_114240_Chrome.jpg
    296.8 KB · Pregleda: 97
Ima negde slike klot/baznog modela? :)
Nema za sada. Klot je sa običnim farovima, dakle nisu led a i štopovi isto. Razlika u štopovima je što nema onih 5 pravougaonih lampi već oko 20 manjih kockica koje su veličine kao na farovima napred kod led farova kao na slikama iznad. Zadnji podizači su ručni, nema wireless punjač i nema multimediju već je tu nosač za tel koji se povezuje sa autom.
Sad videh da su električnu Pandu testirali norvezani.. ca 320km dometa, zvuci vrlo realno sa baterijom od 44 kw. Brzo punjenje 10-80% za 30 minuta, 20-80% oko 25 minuta, kucni punjac moze da podrzi maksimalno 11kw. 113 konja, i ni reci o ceni, mada kazu iz Fiata da ce biti konkurentna. Kazu da je Fiat najavio novu vrstu pande svake godine narednih 5 godina, ovaj električni se zove Grande Panda. Pretpostavka je da ce naredni biti hibridni ili neki Cross Panda (tj kao suv). Generalni utisak je vrlo pozitivan za mali gradski auto tog nekog povoljnijeg cenovnog ranga.
Postoje i baterije od 54kw sa dometom od 400km, trenutno uglavnom ih ugrađuju u crvenim pandama.
 
Ima negde slike klot/baznog modela? :)
Bolje da je nema:D
Ne bih ja,u 21 EV vek ,sa veslima pozadi.
Rastavih se od njih,još pre 30 godina.
Sada mi je odluka još teža,igra samo Max Panda,a tu ako bude cena kao za Max E-C3,od druženja neće biti ništa.

Za Milisava,sta je sa klimom za klotaricu?

Baterija od 54kw,zanimljivo da je stala ,ako je LFP.
Evo klot crvendaća,za Dušana.Tu mi svetlosne grupe deluju,sasvim ok,maltene kao Led.Felne iz 80-,te,i nema gelendera na krovu.Branici su bolji nego na Max-u, nema one kič srebrne šlajfne.Nije mi jasna antena na krovu,čemu ona služi ?
Klot EC-3 ,spolja mi deluje bolje od klot Pande,dok je Panda lepša unutra.
 

Prilozi

  • Screenshot_20240627_235054_Chrome.jpg
    Screenshot_20240627_235054_Chrome.jpg
    288.7 KB · Pregleda: 86
  • Screenshot_20240627_234237_Chrome.jpg
    Screenshot_20240627_234237_Chrome.jpg
    222.6 KB · Pregleda: 107
Poslednja izmena:
Bolje da je nema:D
Ne bih ja,u 21 EV vek ,sa veslima pozadi.
Rastavih se od njih,još pre 30 godina.
Sada mi je odluka još teža,igra samo Max Panda,a tu ako bude cena kao za Max E-C3,od druženja neće biti ništa.

Za Milisava,sta je sa klimom za klotaricu?

Baterija od 54kw,zanimljivo da je stala ,ako je LFP.
Evo klot crvendaća,za Dušana.Tu mi svetlosne grupe deluju,sasvim ok,maltene kao Led.Felne iz 80-,te,i nema gelendera na krovu.Branici su bolji nego na Max-u, nema one kič srebrne šlajfne.Nije mi jasna antena na krovu,čemu ona služi ?
Klot EC-3 ,spolja mi deluje bolje od klot Pande,dok je Panda lepša unutra.
Svi imaju klimu i hlade da se razboliš
. Ima sa manuelnom i digitalnom
 
IMG_0364.jpegŽabari su poprilično odlepili na Pandu a fabrike u Italiji nezadovoljne što se ne pravi kod njih
 
Kukali su njihovi sindikati,pa su ih umirili ,da će se postojeća prava Panda,nesto duze jos praviti u Italiji.
Inače,standard prosečnog italijana, nije ništa naročito.Javni sektor im je dosta slabiji od privatnog.Sta sam se tamo skoro nagledao krseva po parkinzima,to je užas.
 
Cekaj, el oni ove felne skinuli sa nekog Juga 45 iz 1985te? Pa mogle neke radkapne a ne ovo.
 
Italijani su majstori za šminku, tako da šta god deluje da ima neku funkciju, ne mora da znači. Nije isključeno da je skuplja omaž felna od alu.
 
Ako si odgledao, jel kažu nešto korisno u tih 20+ minuta ili kao u prvih nekoliko imaju priču kao oni crime investigate kanali gde epizoda traje 30 minuta, a na kraju nemaš pojma ni šta si gledao ili kažu "ostaje misterija".
 
Mogu vam reći da je bejzik Panda baš klotara : / na čelolnim felnama nema ratkapne već samo četvrtka između šrafova kao krst, kao one kapice svojevremeno na kecu što pokrivale osovinu samo. manuelna klima, žmigavci u retrovizorima su kod klotare samo na kraju istih, nije linija duž celog retrovizora već samo nekih 3cm na kraju. Farovi halogeni i štopaljke sa sijalicama (kockice), zadnji podizači ručni, multimedija nema već kačiš telefon koji se povezuje sa autom...
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Nisam video skoro ruzniji auto, posebno enterijer.
 
Treba li pominjati da za taj novac može da se kupi nekoliko godina star SUV srednje klase (hibrid ili SUS, pa i da je ''zgazio'' 300k km u EU, nema veze) koji je neuporedivo kvalitetniji, udobniji, opremljeniji, sigurniji, brži, sa mnogo boljom autonomijom itd.
Mislim, ovo važi generalno, da je neki takav SUV mnogo bolji izbor od kompakt krosovera sa smešnim motorčićima, pa i od Dustera itd. Ali Duster bar ima nekog smisla, kao lako terensko vozilo, dok ne vidim neki veći smisao ove Pande, osim da se normalci navuku na kupovinu zbog subvencija i trenutno jeftine struje. A da se ne lažemo, upravo ta ekonomičnost e-vožnje i privlači stanovnike ove države, ekologija im je nebitna, što se može videti na raznim poljima, od reka, izletišta, milion divljih deponija itd.
 
Treba li pominjati da za taj novac može da se kupi nekoliko godina star SUV srednje klase (hibrid ili SUS, pa i da je ''zgazio'' 300k km u EU, nema veze) koji je neuporedivo kvalitetniji, udobniji, opremljeniji, sigurniji, brži, sa mnogo boljom autonomijom itd.
Mislim, ovo važi generalno, da je neki takav SUV mnogo bolji izbor od kompakt krosovera sa smešnim motorčićima, pa i od Dustera itd. Ali Duster bar ima nekog smisla, kao lako terensko vozilo, dok ne vidim neki veći smisao ove Pande, osim da se normalci navuku na kupovinu zbog subvencija i trenutno jeftine struje. A da se ne lažemo, upravo ta ekonomičnost e-vožnje i privlači stanovnike ove države, ekologija im je nebitna, što se može videti na raznim poljima, od reka, izletišta, milion divljih deponija itd.
Iz ugla jednog Srbina da, ovo nije auto za njega. Srećom pa im mi nismo ciljna grupa jet će ovde da se prodaje 14 Pandi godišnje, već fensi šmensi EU /zapad gde će se prodati mnogo više. Dal je ružan ili ne, l tome (o ukusima) ne treba rspravljati, recimo meni se sviđa baš i ako bi mi odbijali od plate uzeo bi ga. Ili ako daju po sistemu po kom daju radnicima u Slovačkoj prihvatio bi i to
 
Treba li pominjati da za taj novac može da se kupi nekoliko godina star SUV srednje klase (hibrid ili SUS, pa i da je ''zgazio'' 300k km u EU, nema veze) koji je neuporedivo kvalitetniji, udobniji, opremljeniji, sigurniji, brži, sa mnogo boljom autonomijom itd.
Mislim, ovo važi generalno, da je neki takav SUV mnogo bolji izbor od kompakt krosovera sa smešnim motorčićima, pa i od Dustera itd. Ali Duster bar ima nekog smisla, kao lako terensko vozilo, dok ne vidim neki veći smisao ove Pande, osim da se normalci navuku na kupovinu zbog subvencija i trenutno jeftine struje. A da se ne lažemo, upravo ta ekonomičnost e-vožnje i privlači stanovnike ove države, ekologija im je nebitna, što se može videti na raznim poljima, od reka, izletišta, milion divljih deponija itd.
Ja nisam video testove bezbednosti nove pande, tako da to ostaje da se utvrdi. Krosoveri i SUV su svakako manje bezbedni od nižih kola, manje ekonomični, ali su isplativi za proizvođače jer za iste pare za koje bi napravili limuzinu oni prodaju za 30% skuplji auto koji je u trendu.

Ko se dosta vozika <300km dnevno će tek da vidi šta mu znači ušteda od 200-500e mesečno, kad se nagomila, i koliko će da mu smeta ružan enterijer i plastična ratkapna.
 
Treba li pominjati da za taj novac može da se kupi nekoliko godina star SUV srednje klase (hibrid ili SUS, pa i da je ''zgazio'' 300k km u EU, nema veze) koji je neuporedivo kvalitetniji, udobniji, opremljeniji, sigurniji, brži, sa mnogo boljom autonomijom itd.
Mislim, ovo važi generalno, da je neki takav SUV mnogo bolji izbor od kompakt krosovera sa smešnim motorčićima, pa i od Dustera itd. Ali Duster bar ima nekog smisla, kao lako terensko vozilo, dok ne vidim neki veći smisao ove Pande, osim da se normalci navuku na kupovinu zbog subvencija i trenutno jeftine struje. A da se ne lažemo, upravo ta ekonomičnost e-vožnje i privlači stanovnike ove države, ekologija im je nebitna, što se može videti na raznim poljima, od reka, izletišta, milion divljih deponija itd.
Ne treba pominjati. Nemojmo uporedjivati jabuke i kruske. Nov auto se uporedjuje sa novim autom, polovan je polovan auto i to nije za poredjenje.

Sto se nase Pande tice, ja ne znam bolji EV za cenu do 25.000 eura, a da je dostupan na evropskom trzistu.
 
Ne treba pominjati. Nemojmo uporedjivati jabuke i kruske. Nov auto se uporedjuje sa novim autom, polovan je polovan auto i to nije za poredjenje.

Sto se nase Pande tice, ja ne znam bolji EV za cenu do 25.000 eura, a da je dostupan na evropskom trzistu.
Sigurniji, veći, bolje opremljen, komforniji, brži, stabilniji, upravljiviji, kvalitetniji, na kraju i lepši SUV po sličnoj ceni: https://www.polovniautomobili.com/a...ga-titanium-15-150hp?attp=p1_pv0_pc1_pl1_plv0
Košta više po pređenom kilometru, to ne sporim. Ali čovek bar zna šta vozi i za šta je dao 27k evra.

Ali da, nije zELeN0 eKoLoŠko e-vOziLo 🤡
 
Ima i prodavnica polovne garderobe "second hand", ali opet za više para sam kupio novu ali po specifikacijama "lošiju", prethodno neupotrebljavanu jaknu.
Za svaki polovan koji navedeš naći ću ti isto polovan koji je bolji od tog tvog, samo je malo više prešao i malo je starije godište.
Polovno i novo se ne poredi. Polovno se ne kupuje zato što je bolje, nego zato što se nema para za novo.
Da ne izlazimo iz teme, može polovan električan (ili samovozeći).
 
Nazad
Vrh Dno