Žalosno je ko sve ima pristup internetu a za šta ga koristi. Taj Nikola je tip ljudi koji misle od danas pa do juče.Možda najbolji komenar na twitt gđe. koja očigledno nema problema kao 1/3 (ako ne i više) Srbije?
Da nije žalosno (istina) bilo bi smešno...
Pogledajte prilog 350909
Ovo ti je vrhunac gluposti... Ali ti veliko hvala, isplakasmo se od smeha sa moderacijom, ceo post ti je..... Samo da znas da sam jedva uspeo da te odbranim od perma bana iako je zestoko insistirano na tome, rekoh ovakvu zabavu ne smemo udaljiti sa foruma.elektro motori se ne kvare nikad, a baterije skoro nikad.
Nećemo da preterujemo i pravimo cirkus od foruma i ove teme. Ja kapiram da je zanimljivo imati dvorske lude ponekad, ali ovo je previše uzelo maha.A taman je postalo zabavno 😏
Moze neki link ?Nego dragi moj, sta mislis zasto je taj EV Golf iz 2017 samo 15k evrica? Jer mu riknjava baterija cija zamena kosta samo 21,800 evrica...
Ja sam znao da su baterije skupe, ali ovo je daleko prevazišlo moja očekivanja. Nikada mi nije palo na pamet da ZAPRAVO proverim cene. Ovo je čist ******izam. Zanima me samo koliko baterija degradira sama od sebe ako auto stoji u garaži godinu dana? I kakva je budućnost jednog mladog automehaničara danas? Da li će samostalni automehaničar kao zanat nestati, i postati najobičnije radno mesto u ovlašćenom servisu gde će vrhunac znanja biti da se zameni tečnost za brisače, baterija, i da se napuni klima. Ili će automehaničar postati haker koji će ilegalno raditi u podzemlju gde će onesposobljavati remote access proizvođača, telemetriju, i gde će trajno odključavati grejače sedišta za 10 eura krijući se od zakona kao narko diler.Nazoves VW zvanicni servis i pitas.
Evo podaci od prosle godine, znaci racunaj vise:
Hyundai Kona-e (100 kW) 20.176,78 Euro
Kona-e (150 kW) 33.771,68 Euro
Hyundai Ioniq 20.176,78 Euro
Kia e-Niro (39,2 kWh) 6940,08 Euro
Kia e-Niro (64 kWh) 10.410,12 Euro
Kia e-Soul (39,2 kWh) 5826,42 Euro
Kia e-Soul (64 kWh) 8739,36 Euro
Kia EV6 10.364,90 Euro
Volvo XC40 Recharge 37.854 Euro
Mercedes E 18.739,50 Euro
EQA 15.209,22 Euro
EQS 19.603,12 Euro
Transporter EQV 27.230,31 Euro
VW familija:
D-Familie (ID.3 und ID.4) zwischen 10.000 und 15.000 Euro
e-Golf und e-Up, sind zwischen 10.000 und 20.000 Euro
I eto kako baterija ne kosta skoro nista jer se SKORO nikada ne kvari... pitam se sto svi imaju zamenske u ponudi...
Nepristojan sam sto sam ti rekao istinu i sto si bio lenj da potrosis 5 sekundi na google pretragu?Problem je što se frljaš informacijama bez citata i što si nepristojan. Naknadno si se udostojio da dopišeš kakve-takve informacije
Ajd pošto brišete postove bez obrazloženja,Nepristojan sam sto sam ti rekao istinu i sto si bio lenj da potrosis 5 sekundi na google pretragu?
Ajde mani se molim te...
Paralela sa clanom mnt (moze se reci i sa zelenima uopste):Nmt se jeste malo zaneo sa količinom teksta i nekim tvrdnjama, ali ste ipak preterali uklonivši ga sa teme. Ipak je veći deo onog što tvrdi u pravu.
Ista je priča i kod nas. Ljudi bez iskustva naoružani diplomama IT akademije i megatrenda rade u državnim institucijama na kritičnim mestima za funkcionisanje države i njenih institucija.Paralela sa clanom mnt (moze se reci i sa zelenima uopste):
Novi menadjer za razvoj, mlad i pametan, nedavno izasao iz skole, dakle neiskusan, postavljen da unapredi proizvodnju u nasoj firmi. Posle par meseci u firmi predstavlja plan koji je fenomenalan na papiru i kako procedura nalaze, konsultacija na svim nivoima plana jer je nasa proizvodnja dug i kompleksan proces.
Konsultovanjem je predoceno da plan zanemaruje puno sitnih i naizgled nebitnih faktora i cine plan izuzetno labilnim. Misljenja nisu uzeta u obzir, plan malo dostelovan laziranjem brojeva i statistike, HQ odobrava test fazu iako smo u spicu proizvodnje jer nam je leto glavna sezona.
Apsolutno se slažem. Postoji još jedan krivac u toj priči koji je zapravo pokrenuo svu tu EV i "zero emissions" maniju. Elon Musk. Čovek koji je u ranim stadijuma "EV revolucije" veličan, dizan u nebesa, i predstavljan kao novi mesaja, novi Nikola Tesla, novi Steve Jobs. Što je najgore, to se i dalje radi. Koliki uticaj on ima, govori činjenica da je njegov tweet o doge shitcoin-u preko noći digao vrednost istog u nebesa. A koliko su ljudi glupi se pokazalo nedavno kada je taj shitcoin totalno izgubio na vrednosti. Ljudi su izgubili milione. Onda imamo hollywood "elitu" koja daje primer mladima kupujući "green" automobile. Jezivo je to što je član mnt usisan u celu tu green priču. Čitajući njegove postove, odmah sam skontao da je mlad i zelen bez ikakvog iskustva tako da je bilo kakva dalja rasprava sa njim totalno gubljenje vremena.Da skratim, plan je zesce fejlovao, nanevsi pola miliona evrica stete (still counting) sto je manje bitno, ono sto je bitnije da je veca klijentela dovedena u rizik zbog kasnjenja sto moze da rezultuje u minus puno miliona.
Pored puno sitnih propusta i gresaka u proracunima, najveca koja je prevarila i iskusnije inzinjere je da su se sitniji delovi gledali kao poseban segment a ne sastavni deo kompleksnog sistema.
Fejlovanjem samo 2 mikro sistema i ispadanjem par ljudi zbog korone je dovelo do totalnog kolapsa proizvodnje tj totalni stop od 3 dana a kada uzmes u obzir da imamo 10 "rerni" radijusa od 4 metra i dugacke skoro 40 metara koje su se ohladile pa zagrevaj sve ponovo... dovoljno.
Nije razradjen novi damage control plan osim standardnog koji imamo i koji nije bio primenljiv na novom sistemu.
U prevodu, teski amaterizam.
I tako imamo proracune i tvrdnje za ev/green energy koji deluju impozantno ali svi previdjaju kompleksnost celokupnog sistema i tu lezi najveca opasnost, kao sto se pokazalo sada u Nemackoj u kojoj vise niko ne prica o zelenoj energiji vec kako cemo preziveti zimu.
Kutija je burnije reagovao jer ima uvid u neke stvari sto se tice zapadne hemisfere (nije na meni da pisem o tome), meni je bilo smesno jer sam bio direktno u ev industrijskim sistemima (NDA ne dozvoljava detalje) i decko/covek jednostavno osim yt/google nema drugih dodirnih tacaka sa temom, po mom misljenju.
EV jeste super stvar i svakom normalnom je nebitno sta koristi vozilo za pogon ako je koriscenje komforno i ekonomski odrzivo.
Po trenutnom stanju i ako se ne desi neka revolucija u energetici (torijume, spasi nas) cak ni za 20 godina necemo imati siru ev primenu jer jednostavno nemamo odakle toliko energije da proizvedemo a da se ne pogusimo od termo elektrana.
Takodje cekam kolegu da se potrefimo sa smenama da mi da detaljan annual report o njegovom high tech solarnom sistemu od 16kW sa battery storage te cu ovde preneti detalje, da vidimo dokle su solarni dogurali i koliko je sve to kostalo.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari