Šta je novo?

Električni bicikli i električni skuteri tema

Osnovno bi bilo da prilikom pisanja zakona konsultuju i korisnike, jer iz navedenog zapisnika se jasno vidi da nogom nisu stali ni na bicikl a ne na trotinet vozeći kroz grad
 
Korisnici imaju pravo da pošalju predloge u toku javne rasprave, ali zapravo to niko i ne gleda. Ako šalju neka udruženja ili grupe građana, onda, kao, neko pogleda.

I poslednja faza u kojoj je moguće pokušati neku izmenu jeste amandman preko poslaničke grupe, naravno, opozicione, gde, realno, i tog podnosioca amandmana i donosioca zakona, zabole za konkretan amandman. Zaista je tako u praksi. Odličan primer je promena vladajuće garniture, gde se neka politička struja bori za nešto, a kada dodje na vlast, bori se protiv toga.
 
Sta mislite jel dobar "hak" dodati bilo kakvo sediste na trotinet, onda se ne vodi kao "lako elektricno vozilo" i zapravo ovaj zakon ne moze da se primeni

„31a) lako električno vozilo je motorno vozilo sa najmanje dva točka, sa mehaničkim upravljačem, bez mesta za sedenje, čija trajna nominalna snaga elektromotora nije veća od 0,6 kW, čija najveća konstruktivna brzina ne prelazi 25 km/h i čija masa praznog vozila ne prelazi 35 kg,ˮ.
 
Pa koliko vidim ozvanicili su upotrebu trotineta na samom putu za vozila sto i nije tako lose. Vremenom ce se ljudi navici na tih jedan metar od trotoara, potrebno je da obeleze sve puteve sa nekom zelenom npr linijom.
 
Vremenom ce se ljudi navici na tih jedan metar od trotoara
Neće. I to ti kažem kao biciklista koji je prelazio ko zna koliko hiljada kilometara godišnje (imao sam i preko 10.000km godišnje biciklom). Tih metar sa strane je veoma čupavo i za bicikle ponekad, a kamoli za male točkiće el. trotineta. Rupe, šahte, srča, pesak, blato, leševi životinja, gaće/čarape... na svašta sam nailazio.

Drugi deo oko obeležavanja bici. traka (jer su još uvek tako klasifikovane) ne bih da komentarišem, jer će pre gorivo na ispod 150 rsd/l nego ta fantazija da se desi. :)
 
A gde u ovom zakonu pise 1m od trotoara? Pise koriscenje, znaci ides po sred puta sa svojih prebrzih 25Km/h
 
Član 7.

U članu 40. stav 2. posle reči: „biciklaˮ dodaju se reči: „i lakog električnog vozilaˮ.

Posle stava 2. dodaje se stav 3. koji glasi:

„Vozač lakog električnog vozila, kada se kreće kolovozom, sme da koristi kolovoz u širini od najviše 1 m od desne ivice kolovoza, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje.ˮ
 
Ja mislim da će ipak morati da se naviknu hteli ili ne.

Jer ovakav vid individualnog transporta će tek da bude u hiljadu i jedan način i još će se povećavati a nikako smanjivati.

Ja sam za to i da bi ijlisti idu kolovozom jer su brzi od trotineta.
„Vozač lakog električnog vozila, kada se kreće kolovozom, sme da koristi kolovoz u širini od najviše 1 m od desne ivice kolovoza, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje.ˮ
U zakonu opet piše "sme da koristi" a ne da je obavezan da koristi

Prosečan vozač automobila apsolutno nema ideju kako izgleda prestrojavanje bicikla a ne trotineta u saobraćaju na kolovozu.
To njemu izgledala kao da hoće da se ubije baš pod njegov auto.

Apsolutno nigde u obuci vozača nije posvećena pažnja o kretanju dvotockasa na kolovozu, i da tu u opšte ne važi ista logika kao za 4 tocka
 
Cl. 334. tacka 7. propisuje kaznu u iznosu od 3k dinara ukoliko biciklista ili vozac koriste kolovoz u širini vecoj od jednog metra, kao i za brzine vece od 10km/h na pešačko-biciklističkoj stazi. Uvek kada imate dilemu sta je pisac hteo da kaze, odnosno da li je odredjeno ponasanje dozvoljeno ili ne, konsultujete kaznene odredbe propisa.
 
Zalim se drugu kako je nezgodno zameniti tocak na trotinetu, a on ce zamisli mene sa karbonskim biciklom. U pravu je, moze biti i gore :)
 
Imam karbonski bicikl pa nemam problem sa zamenom točkova, a ni guma na karbonskim točkovima.
U zakonu piše "...odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje.ˮ
To bi moglo da znači, ako je rupa na putu, smete da je obilazite i van tih 1m.
 
Imam karbonski bicikl pa nemam problem sa zamenom točkova, a ni guma na karbonskim točkovima.
U zakonu piše "...odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje.ˮ
To bi moglo da znači, ako je rupa na putu, smete da je obilazite i van tih 1m.
Ne, pravilo vazi samo na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje. Obilazenje rupe nije pojam obilazenja koji zakon propisuje, vec se misli na vozilo koje stoji.
 
Pocele kazne za voznju bez kacige. Kopiram sliku i tekst iz FB grupe.

Novi Sad, policajac na motoru, ima naredbu da zaustavlja samo trotinete
Kada sam rekao da nisam upoznat sa novim zakonom tj da ne znam da je usvojen receno mi je da je bilo svuda na televiziji, sto je najgore mislio sam da u grupi tovarite za nosenje kacige.........
*** nisam se izvukao...

376674850_3462655557334045_7482848040224485477_n.jpg
 
Iz ovoga se ne vidi da li je vozio po putu ili po biciklističkoj stazi, mislim da ako voziš trotinet po putu moraš da imaš i opremu (kacigu i prsluk). Možda grešim...
 
Ok za van grada na putu znam da treba prsluk od ranije za voznju bicikla. Kacigu imam za bicikl. Prsluk za trotinet u gradu me brine jer mi je onaj "automobilski" prevelik. Ili da ga nosim na doradu kod krojaca ili imate nesto bolje da ste vec pazarili?
 
@bakara to se odnosi na bicikl. Trotinetom koliko znam ni ne smes van grada tj tamo gde je brzina preko 50 km/h.
 
Iz ovoga se ne vidi da li je vozio po putu ili po biciklističkoj stazi, mislim da ako voziš trotinet po putu moraš da imaš i opremu (kacigu i prsluk). Možda grešim...
Za trotinet kacigu moras imati u svim slucajevima, a prsluk:

Vozač lakog električnog vozila mora nositi svetloodbojni prsluk kada se kreće kolovozom.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, vozač lakog električnog vozila mora nositi svetloodbojni prsluk ili biti osvetljen ili označen reflektujućom materijom noću i u uslovima smanjene vidljivosti kada se kreće biciklističkom stazom, odnosno pešačko-biciklističkom stazom.
 
Ne, pravilo vazi samo na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje. Obilazenje rupe nije pojam obilazenja koji zakon propisuje, vec se misli na vozilo koje stoji.
Citat:
"obilaženje je prolaženje učesnika u saobraćaju pored drugog učesnika u saobraćaju koji se ne pomera, objekta ili prepreke na kolovozu,"
Pretpostavljam da može da bude pitanje tumačenja da li je rupa prepreka na kolovozu ili ne.
Ja sam oboren kada sam obilazio (označenu) rupu i kriv je bio vozač automobila, ne ja. Mada niko nije ni merio rupu.
Edit: vozite pre svega pametno, džabe ako ste u pravu a nastradate od tone lima...
 
U tom slucaju izuzetak od pravila za 1m vazi i za rupu, jer ako je kamen/stena prepreka onda to mora biti i rupa, buduci da ne dozvoljava bezbedno kretanje u navedenoj sirini kolovoza, a sa druge strane nema razloga da vozaci ocekuju rupu na putu. Ako i postoji, onda mora biti obelezena na propisani nacin, kao u tvom slucaju.
 
20230929_070043.jpg
Kazne kreću a po novom beogradu na par mesta videh yandex go skutere naslagane verujem za iznajmljivanje.
 
Krecu kazne a o nalepnicama jos uvek nista detaljnije.
 
Nazad
Vrh Dno