Šta je novo?

Električni bicikli i električni skuteri tema

Ostao sam dužan da kažem par riječi o elektrotinetu Denver SCO-80110. Sve počinje i završava sa autonomijom, tj. koliko te puna baterija može voziti. I već tu pada na ispitu. U brošurama i reklamama stoji do 12km i to bi možda i moglo da se postigne da se krećeš brzinom od 5km/h prosječno (uobičajena brzina pješaka), ali kome onda treba prevoz. Ja sam sa prosječnom brzinom od 10km/h (20km/h je maksimalna brzina) uspio najviše 8km da pređem. Za moje potrebe to može da posluži, s tim da bih morao puniti ga i na poslu, ali postavlja se i pitanje udobnosti. Istina, to je subjektivna kategorija, ali čim je lošiji put, drndanje i truckanje je prilično neprijatno. Srećom u Novom Sadu ima dosta biciklističkih staza i tu elektrotinet blista, voziti 20km/h je jako prijatan događaj (npr. na Bulevaru Evrope). Ali, maksimalna brzina troši bateriju brže, a sa ovom skromnom autonomijom užitak brzo nestane, a kao običan trotinet (bez motora), nije baš nešto prijatan za vožnju (pješačenje je mnogo prijatnije).
Razumijem vas iz BG jer tamo je saobraćajna infrastruktura mnogo lošija od ove u NS za bicikle i slične naprave, distance su mnogo veće, tako da po meni kod vas u većem dijelu grada je elektrotinet prilično neupotrebljiva sprava - moguće da je NBG nešto bolji po tom pitanju. Za NS može poslužiti, ali treba dati više para da bi se uzelo nešto tipa taj Xiaomi M365 i vjerujem da je to neki optimum za Srpsku Atinu. Međutim, po meni to ne vrijedi tih para, dakle klasičan luksuz koji ja nisam bio spreman da dam. Za ovaj sam dao duplo manje para od M365 koliko se kreće, ali sad bih vratio i ovaj i uzeo pare nazad, jer je to u suštini samo igračka.
Još bih se osvrnuo na bezbjednost u vožnji. Vjerujte, voziti elektrotinet je veoma lako, nauči se za pola sata ako se iole pripremiš teoretski (ima par članaka na netu). Voditi računa o putu ispred sebe i preprekama, usporavati na svaku sumnjiviju izbočinu. Treba da budeš jako nesmotren i/ili bahat da sam padneš sa trotineta (djecu ne računam, sada pričam o 18+ osobama). E sad, ako neko naleti na tebe, tu nema puno pomoći, ali u svakom trenutku ako si iole oprezan, max zaustavni put po meni je 2-3 metra u najgorem slučaju. Dakle, sve zavisi od vrste osobe koja vozi.
Na kraju zaključak. Elektrotinet je luksuz na koji ja lično smatram da ne treba davati nešto puno para (relativan pojam), bicikl je sigurno bolji, jedina prednost je prostor koji elektrotinet zauzima, sklopiš ga i skloniš u ugao terase. Može biti veoma zabavno voziti ga na glatkoj stazi. Za ravne gradove poput NS gdje je saobraćajna infrastruktura orijentisana i prema dvotočkašima, može biti koristan preko ljeta na kraćim relacijama posao-kuća npr. (3-5 km).
 
Што се елтротинета тиче, не видим им будућност. Делује корисно, може да се превали неки пут и смести у угао али ... временом ће да постану много већи, јачи, доћи ће под обавезу регистрације, дозволе, на крају ће они који их возе морати да поштују саобраћајне прописе. Ионако су нестабилни, није лако ни стајати на "дашчици" и возити уз све опасности које су могуће. Плус прашина, баре, рупе, падови из чиста мира. Сада делује ин али мислим да ускоро неће да буде тако. ОК за неки превоз на кратко, у центру града до неког места у комшилуку али да неко стално путује ...

Друга прича су елбицикли (или елскутери, како год) који су ипак стабилни, лакши за вожњу па више типујем на њих.

Gledaš priču samo iz svog ugla.

Ja već dve nedelje svakog dana idem do posla i nazad isključivo el. trotinetom i prezadovoljan sam - za 10 minuta sam na poslu od ulaza zgrade do ulaska u kancelariju (toliko mi samo treba da nađem parking ujutru u okolini Airport City-a). Svuda imam biciklističke staze, ni jedan problem nisam imao s stabilnošću i sl. - ne vidim da moram konstanto da ga vozim 25km/h, prilagodim brzinu uslovima na stazi - da li ću stići za 10 ili 12 minuta ili sa el.biciklom za 7-8min možda - ne čini mi razliku. Planiram tako da idem dok kog bude bilo lepo vreme. Kolega na poslu isto tako, ima M365 još od prošle godine, prešao je preko 1500km do sada sa istim, koristi ga za slične relacije i nije imao ni jedan problem.

El. bicikl mi je sa druge strane potpuno neupotrebljiv - živim na NBG u stanu od 50+ kvadrata s dva klinca, oni več imaju svoje bajseve (što i smatram da treba da imaju i ja sam kao klinac imao i stalno vozio), u podrumu nema šanse da držim bilo šta skupo jer bi brzo dobilo nogice, a u stanu da držim bicikl nema šanse. Trotinet ne zauzima puno mesta, mogu lepo da gurnem u ugao od hodnika gde ne smeta, na istom mestu bi bicikl potpuno zakrčio prolaz. Takođe kad na jesen krene loše vreme, preklopim ga, ubacim u gepek i ostavim kod mojih u garaži do sledeće sezone - bicikl ne mogu tako da transportujem.

Na poslu, ja trotinet parkiram u firmi na mestu gde inače stoje neke kutije i sl, ne smeta i niko ga ne primećuje. Bicikl bih morao da parkiram napolju na za to predviđenom mestu. I onda je lepo odem na neki sastanak ili kod korisnika, krene pljusak, sve to bude lepo mokro i natopljeno potpuno. Kolega dolazi el. biciklom koji je sam sklapao na posao, pre neki je postigao istim 61km/h ali kaže da ne zna šta će biti ako ga uhvati pljusak napolju i kako će sve raditi posle. Mene baš briga, i da krene kiša, ostavim ga u kancu i odem GSP-om kući tih 3km, jednom ili dva puta mesečno preživeču GSP, a i u najgorem slučaju da me uhvati negde na putu, stanem u prvi zaklon, preklopim ga i pozovem taksi i opet suv stignem kući.

Stalno se ovde vrti priča da postoji idealno vozilo - el. bicikl je kao super, a el. trotinet ne valja, međutim gledate priču iz svog ugla i ne razmišljate da li je nešto praktično svima ili nije. Ja za sebe el. bicikl ili na kraju krajeva običan ne bih ni uzeo u razmatranje, a el. trotinet mi savršeno odgovara.
Neko koristi GSP, neko ima mali gradski auto, neko SUV ... Svako bira prema svojim potrebama, mogućnostima i infrastrukturi gde živi. Nećete koristiti Smarta za offroad, nećete kupiti Ford Explorer ako planirate primarno da ga vozite po centru BG-a.
 
Poslednja izmena:
Kako je vama koji već imate ove uređaje i idete s njima na posa regulisano punjenje istih na poslu?

Verovatno nikako za sada ali me zanima kao vaš "šef" gleda na to i kako će da gleda kada mu 10-20 takvih dođe na posao. Mogu da zamisli kako bi to bilo u nekoj velikoj fabrici (2-3k ljudi, FCA Srbija recimo ali oni su na "kolektivnom odmoru" već duži period) kada bi se pojavilo 300-500 takvih uređaja. Ne verujem da bi im Italijani za džabe dali da se dopune, sem ako i sam Fiat ne počne fa proizvodi isto (za parking ispred nisu dozvoljavali radnicima da se parkiraju ako nemaju neko od FCA vozila). Tj. sasvim sam siguran da im ne bi dali ni da uđu u krug fabrike s obzirom kakvu rigoroznu kontrolu sprovode.
 
Poslednja izmena:
Ako bude tako fabrika momentalno dobija olakšice... Nema šanse da bi gledali drugačije. 300 automobila manje na ulicama svaki dan. Verovatno bi dzabe dobijali punjenje.

Poslato sa LYA-L29 pomoću Tapatoka
 
Dzabe, u Srbiji? Naucna fantastika. Pre ce da im zabrane da uopste dolaze na posao sa tim kad nije Fiat krsh.
 
U velikim fabrikama, se gleda ušteda na svemu, na struji pogotovo. Plus ne smeš unositi u krug fabrike.

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
 
Već sam pisao:

Za Xiaomi M365:
Standard power consumption [2]:1.1kWh per 100km
2. Power consumption is estimated at 0.335kWh based on electricity metering equipment. 100km standard power consumption calculation: Power required for a single full charge (0.335kWh) ÷ typical mileage (30km) x 100km.

Ajd da kažemo da punjač ima efikasnost 75% i da su duplo manje deklarisali potrošnju. To izađe oko 3kWh na 100km.

Za privatna lica u plavoj zoni to izađe 27din u višoj tarifi ili oko 7din u nižoj tarifi na 100km.

U praksi to znači da ga svako 3 veče ostavim na punjaču kad krenem da spavam, unutru je pun i to mi je dosta za 3 dana, nisam ga punio na poslu, a i da ga punim, niko mi ništa ne bi rekao.

Za fabriku, da napune 100 trotineta odjednom to je oko 30 kWh (pod pretpostavkom da je svih 100 kom skroz prazno,što nikad neće biti slučaj).
Veliki potrošači ugovaraju cene struje i biraju najpovoljnije, ali nađoh negde podatak da je cena struje za neku firmu u BG bila oko 8.5 evrocenti za kWh.
Svih 100 trotineta da se napune taj dan fabriku neće ukupno koštati više od 300 dinara što se tiče računa za struju.

Njih 100 da svakog radnog dana pune trotinet, to bi mesečno koštalo koliko i mesečni zakup jednog parking mesta po centru BG ili na NBG.
 
Poslednja izmena:
To je onda druga priča. Ostaje samo da se napravi prostor za to i da izboksuju neke olakšice od države, što bi u ovom slučaju i trebali da dobiju.
 
@mighty78 nemoj da se igraš da ga ostavljaš noću da se puni ili uzmi neku utičnicu sa tajmerom da isključi u određeno vreme, pogotovu ako si u stanu.
Ostavljao sam ga i ja noću dok nisam video par primera koliko lion baterije mogu da budu opasne.

 
Zato se i puni u praznom delu hodnika, dole su pločice dole i nema blizu nameštaja - i da se nešto ovako katastrofalno desi nema šta da zahvati plamen. Pritom je ovome na snimku već bila fizički oštećena baterija - nema veze s dužinom punjenja. Isto tako može i mobilni ili laptop noću da se zapali ako je sve vreme na punjaču, pa još ako ga neko puni na stolu ili prozoru gde ima zavesa i sl...

A i mislim da punjač prekida punjenje kada se napuni, mada proveriću to (što opet zavisi od konkretnog modela koji neko koristi).
Naravno, treba biti oprezan s litijum jonskim baterijama u bilo čemu da su.
 
Poslednja izmena:
Jaooo izgoreo skut kao Rimac! [emoji23][emoji23][emoji23] Šalu na stranu ovo je izuzetno opasno... Samozapaljivanje je u stvari i najveći problem kod svih elektro potrošača. Tu se odvaja kvalitet od kvantiteta. Nadam se da će se to popraviti u skoroj budućnosti jer od fosilnih goriva više nema vajde.

Poslato sa LYA-L29 pomoću Tapatoka
 
@mighty78
Jedan deo price je na mestu, ali "ali kaže da ne zna šta će biti ako ga uhvati pljusak napolju i kako će sve raditi posle." pada u vodu. Vozim bajs po pljuskovima stalno, i vozio sam ga zimi na -20 po dubokom snegu (imam snimke ovoga na youtube). Nikakvi problemi, sve radi besprekorno, baterija i motor su dobro zasticeni. I da, i za ove uslove je el. bicikla "idealno vozilo". Jede dubok sneg bez problema.
 
Pa evo krenuli su kod mene da rekonstruisu ulicu (Kraljice Marije) i nece biti bar iscrtane biciklisticke staze. A to je bila sansa za ceo potez od Vuka do Kalemegdana.
Toliko o tome koliko brinu o biciklistima.
Овде се данима реновирају неке улице, не крпе се него је оструган слој, ради се на неким инсталацијама (канализација и остало) и после иде нов слој. Не сећам се да сам негде видео да су додали бици стазу али ... овде су све постојеће део тротоара а не улица. Некада давно је ~метар уз тротоар био обележен за бициклисте али одавно се одваја од тротоара. Већина поменутих улица ионако кубури са тротоарима, давно су проширене на рачун простора за пешаке а негде и зеленила. Једино се нови булевари праве са бици стазама.
А да ли ће бициклисти да се сложе да елтротинети возе по бициклистичким стазама? Па онда баба и деда иду уз унуче које вози 3км/ч (пазе баба и деда) и наиђу бициклисти. Па и без бабе и деде.

Да ли је следећи "ниво" да елтроитнети поштују прописе па и да их знају за почетак? Или ће да буде нормално да као и бициклисти возе где год стигну, да возе контра смеровима, пролазе кроз црвено, секу раскрснице и комбинују пешачке прелазе, тротоаре и коловоз? Да ли ће да буде ОК да се елтротинети возе улицама без потребне дозволе, регистрације, светлосних елемената па и потребних година?
Gledaš priču samo iz svog ugla.

Ja već dve nedelje svakog dana idem do posla i nazad isključivo el. trotinetom i prezadovoljan sam - za 10 minuta sam na poslu od ulaza zgrade do ulaska u kancelariju (toliko mi samo treba da nađem parking ujutru u okolini Airport City-a). Svuda imam biciklističke staze, ni jedan problem nisam imao s stabilnošću i sl. - ne vidim da moram konstanto da ga vozim 25km/h, prilagodim brzinu uslovima na stazi - da li ću stići za 10 ili 12 minuta ili sa el.biciklom za 7-8min možda - ne čini mi razliku.
Па и ти гледаш из свог угла. Посао ти је вероватно релативно близу, имаш бици стазе, умеш да се контролишеш и прилагодиш брзину условима ... али твоје искуство не може да буде правило. То што неко уме да вози ауто безбедно не значи да не мора да има дозволу. Због већине која то не уме, мора да се уведе ред па се чека да прво запад смисли а наши ће лако да препишу.
Ни бицикли, а нарочито елбицикли нису нешто заступљени као средство за одлазак на посао. За обичне бицикле и може да се нађе оправдање, ознојиш се па не можеш такав на посао. Са елбициклима нема тих проблема али не видим да су нешто и веспе претерано заступљене а о ел да не причам.

Мислим да ће ово да буде само пролазна мода.
 
Sada sam gledao za ove i slične video snimke, uglavnom generički uređaji s AliBabe.
*mjau**mjau**mjau*. ko zna kakav im je BMC i čije su baterije unutra. Ko poručuje one kitove ebike sa AE/AliBabe i sl. ili el. trotinete nek proveri iskustva po netu koliko im je dobar BMC i koje baterije unutra stavljaju - nije 100% osiguranje, ali znači.

Znam za M365 da je prva serija iz 2017. je imala loš BMC koji je znao da onesposobi bateriju ili da on sam izgori, ali koliko videh nije bilo samospaljivanja. Noviji primerci bi trebalo da imaju OK BMC i kontrolu punjenja.

Ipak gore i Tesla automobili i Samsung Note i iPhone, a oni bi trebalo da imaju kontrolu kvaliteta ...

Или ће да буде нормално да као и бициклисти возе где год стигну, да возе контра смеровима, пролазе кроз црвено, секу раскрснице и комбинују пешачке прелазе, тротоаре и коловоз?

Slažeš se da nema ovo veze da li je trotinet, bicikli ili nešto treće, već da je do onog ko ga koristi? Koliko puta sam video motocikliste da prođu preko pešačkog ostrva, naprave prečicu preko istog kad rade polukružno i sl. da ne bi čekali semafor? A oni imaju dozvolu- makar bi trebalo. Mislim viđao sam to da rade i automobilima, pogotovu na raskrsnici bul. Zorana Đinđića i Omladinskih brigada, da autom pređe preko pešačkog ostrva i okrene se u suprotni smer bukvalno ispred zgrade MUP-a. To što imaju dozvolu, ne znači da poštuju pravila.

Мислим да ће ово да буде само пролазна мода.

Mislim da neće. Svako ima pravo na svoje mišljenje, videćemo ko će na kraju biti u pravu.
 
Poslednja izmena:
Treba urediti i olaksati korisnicima ovih prevoznih sredstava jer svaki znaci jedan auto manje na ulici. Gledam na YT Vice ima reportazu iz San Franciska, isti ili slicni problemi kao ovde. Spori za ulicu, prebrzi i opasni za trotoare.
 
Mislim da neće. Svako ima pravo na svoje mišljenje, videćemo ko će na kraju biti u pravu.


Mislim da to nema nikakve veze nego isključivo i samo cena i razlika u istoj između recimo trotineta i bicikle u kombinaciji sa blizinom ili daljinom posla...Trenutno trotinet možeš da uzmeš za 400e i on će odraditi posao koliko toliko, biciklu ispod 700-1000e nećeš naći ako gledaš neku srednje kvalitetnu varijantu.

Tebi je trotinet ok jer živiš tu gde živiš i blizu ti je posao...okreni priču da živiš na Dedinju ;) uzbrdo, nizbrdo, rupe, Beogradske šaht-ubice i td... Veruj mi žrtvovao bi prostor u stanu zarad el.bajsa...
 
Treba urediti i olaksati korisnicima ovih prevoznih sredstava jer svaki znaci jedan auto manje na ulici. Gledam na YT Vice ima reportazu iz San Franciska, isti ili slicni problemi kao ovde. Spori za ulicu, prebrzi i opasni za trotoare.

Tu se nalazi tolika priča da mi nismo ni svesni...to će biti tolika industrija koja će uključivati pravljenje trotineta, bicikala i ostalog u kombinaciji sa pravljenjem adekvatne infrastrukture, rudarskim dobrima(sirovine za baterije), mehanizacijom za pravljenje i iskopavanje, i td. Mislim da će za 10 godina to biti opasna priča na svetskom nivou i ko se prvi uhvati u kolo sa ovim kasnije će prfitirati nenormalno.
 
Slažeš se da nema ovo veze da li je trotinet, bicikli ili nešto treće, već da je do onog ko ga koristi? Koliko puta sam video motocikliste da prođu preko pešačkog ostrva, naprave prečicu preko istog kad rade polukružno i sl. da ne bi čekali semafor? A oni imaju dozvolu- makar bi trebalo.
Слажем се за све али постоји разлика. Мотоцикли а нарочито аутомобили имају таблице а возачи дозволе. Ако то ураде и буду ухваћени на делу, неће да дижу фрку по форумима него ће да плате казну. Овде постоје зоне школа где је ограничење 30км/ч (у време док школе раде) и ако неко прође аутом брже од тога, сноси последице. Да ли мислиш да елтротинет без таблице сме да ту вози 50км/ч? Па и да га радар види и заустави, он само прође кроз неко двориште/пасаж и побегао је.
Ја сам само за то да учесници у саобраћају поштују прописе који се односе на њих. А не да се овде по форуму скаче на свакога ко критикује бициклисте који возе кроз црвено и у контра смеровима. А да неко буде кажњен и заустављен, ето протеста на улицама.
 
Fakat da bi se teško naterao da kisnem za vreme 3 godišnja doba. Prošlu zimu u Beogradu samo tri dana je bio suv asfalt (nije padala kiša ali je uvek bilo mokro). Od skoro sam se popalio na vožnju bicikla i vidim veliki problem za parkiranje (zbog krađe), pored nekih drugih naravno, znojenje, kiša... Isto važi i za e bicikl, mislim na parkiranje (krađa) ili u mom slučaju i nošenje na 3. sprat bez lifta, na konak. Opet, trotinet pada u vodu za iole dalju vožnju (svi razlozi navedeni ranije). Ostaje naravno, svakom po svojoj potrebi i situaciji.
Ja prvi, da imam garažu, uzeo bi neki kros enduro pa pod stare dane da osetim vetar u kosi (koju takođe nemam [emoji16]).
 
Poslednja izmena:
Zato je mali grad zakon, sve ti blizu i pesacis ili bajs, zdravije.
 
U malim gradovima i posla ko blata? :)
 
Da se dopunim: ova igracka je odlicna za put do posla i nazad, naravno, ukoliko je do firme 10-15km, mozda sam i preterao. U manjim mestima je osnovni nedostatak biciklisticka staza i losi drumovi.
 

Nažalost teško je naći ovaj/sličan model na yt...
 
Malo testirao domet danas, puna baterija 100%, vozio ga što je više bilo moguće (u razumnim granicama) maksimalnom brzinom, bez korišćenja eco moda.
Ja imam 93kg, sa odećom, patikama i rancem sa stvarima i flašom vode verovatno da sam tu na specifikaciji od 100kg.

Sasvim OK rezultat, nije bilo nikakvog problema na usponu na mostu na Adi, izvukao me ka Adi sa 17km/h na vrhu, od Ade sa 13km/h, ali zato što su dvoje biciklista vozili paralelno i morao da kočim i ubrzavam posle oko njih kad su konačno shvatili da ima još dosta ljudi iza njih. Da bi se pokrenuo uz veću uzbrdicu mora dva-tri puta jače da se odgurne nogom, posle ide.

Nizbrdo sam išao do 28km/h, ali to sam probao na kratko i posle usporio na normalnu brzinu, pošto je bilo biciklista pri dnu.

OkoAde.jpg
 
Poslednja izmena:
10-15km,zar to nije malo mnogo za trotinet? Recimo od Mirijeva do KCS ima oko 7 km koliko mi se čini.. Sad kad bi išao trotinetom morao bih da idem kroz ulice J. Radaković i D. Srejovića opšte poznate da nemaju trotoar, pune su rupa i imaju delove sa klizištima. Onda silazim na Bogosloviju odakle do Vuka ima ok trotoar sa stazom ali je ispresecan pariranim kolima. Od Vuka do Slavija kako se snađem, trotoari su onako srednja žalost i od Slavije do KCS je manje više ok ali opet... realno bih crkao da tako idem svaki dan dva puta dnevno trotinetom..

Poslato sa LYA-L29 pomoću Tapatoka
 
Hehe hvala ali ako bude nešto biće sigurno bajs sa minimum 1kw motorom,trotinet ni u kom slučaju ne dolazi u obzir.

Poslato sa LYA-L29 pomoću Tapatoka
 
Nazad
Vrh Dno