Šta je novo?

E-uprava Republike Srbije

Sam servis ePlati jeste proizvod MUP R Srbije. Izvršava se na portalu eUprave Republike Srbije, i tu ne vidim ništa sporno. Nije vezan samo za registraciju vozila već za sva plaćanja republičkom budžetu koja idu preko MUPRS.

Generisanje jedinstvene upalatnice se vezuje za subjekta plaćanja. Nebitno je da li građanin sam od kuće generiše nalog, neki tehnički pregled, agencija koja vrši usluge registracije ili se obavi na šalteru za registraciju u nekoj policijskoj stanici. Za identično vozilo i lice rezultat je isti!

Današnje puštanje u rad je prošlo bez ikakvih većih problema. Primećeni su već neki nedostaci i radi se na isprakama. U odnosu na dosadašnje sisteme radi neuporedivo stabilnije i brže.

To što bilo ko može da generiše nalog za plaćanje nije nikakav nedostatak. Tek se plaćanjem tog naloga licu ostvaruju prava koja polaže nekim nalogom. Recimo da je omogućeno bilo kome da drugome pomogne u generisanju jedinstvene uplatnice, ukoliko mu budu dostumne potrebne informacije i dokumenta: reg.kartica, lična karta, oružani list....

1. Koju zloupotrebu može neko da uradi posedovanjem podataka iz nečije uplatnice (makar i plaćene), a da nema drugih dokumenata tog lica/vozila/predmeta.... iz upravnog postupka ???

2. Kako će uspeti da se lažno pretstavi na licu mesta, ili kako će nastaviti da uživa u prevari ???


3. Šta se i kako krade malware-om, makar hipotetički iz prakse ???

Daj namjedan primer od milion.

Zahvaljujem na svim primedbama i sugestijama, najjskrenije!
Post automatically merged:

Jedini pravi nedostatk je spori bankarski kliring.
Posle uplate (bilo on line sa svog e-banking nalogacili na bilo kom uplatnom mestu u zemlji ili svetu) podatak o uplati odredjenog naloga biće dostupan MUP RS i verifikovan elektronski sa max. kašnjenjem od oko 2,5 časova usled medjubankarskih transakcija.
Donošenjem overenih uplatnica na šalteru, ništa vas ne usporava, vi ostvarujete svoja prava, službenik nontifikuje da je samo izvršio vizuelnu proveru uplatnica.
Prava, elektronska verifikacija tek sledi, po okončanju postupka.
Tu se otvara par sati vakuuma za potencijalne moguće zloupotrebe, a zašto je to tako, ne pitajte mene.

PS
Kriminal je i onako uvek par koraka ispred policije :)
Vidim da si u sistemu, i/ili učestvovao u izradi istog.

Ideja je dobra, razumem i zašto je napravljeno kako jeste, jer već godinama radim sa zbirnim uplatama (pravnik na TP).

U praksi je stvar mnogo drugačija i preopširna.

Mogu ga te ubacim u Viber grupe od 200 do 600 članova širom Srbije, pa da pročitaš iskustva raznih zastupnika, agencija, itd.

Prvo i osnovno, prešli ste na nov sistem bukvalno preko noći, bez ikakve probe. Da ste pustili negde pilot program, jednu PU npr. ili paralelno oba, mislim da ne bi bio ovoliki haos. Doveli ste radnike MUP-a, kao i sve nas u lancu na ivicu nervnog sloma, usled pritiska, jer se svaka greška plaća + stranka kojoj radiš ti ispira mozak jer je navikla da sve završi u danu, a sada će da čeka na kliring.. jer je to dovelo do novog problema da referenti u PU traže potvrde da je izvršen nalog.
Što je dalje dovelo do toga da platne institucije ne znaju kako da reaguju u momentu, jer svi sad vrše pritisak na njih. U suštini, danas je javno testiran program tako što je pušten u rad.

Da ne prepričavam dalje, mogao bih do sutra.

Od pola 7 smo na nogama zbog sistema, nismo znali šta nas čeka. Imao sam preko 100 poziva danas zbog novog sistema. Pomogao sam da 50 do 100 ovlašćenih šaltera proradi koliko toliko.

A to je samo jer ste preko noći (u zadnja 4 radna dana) krenuli da forsirate priču, obaveštenje stiglo u petak, u ponedeljak haos u policijskim upravama.

Ako nisi pripadnik MUP-a, već samo IT sektora zanemari ovaj deo oko puštanja u rad.

Možda sam malo i u afektu napisao gore 0, a da nisam promislio, razumljivo posle današnjeg dana.

Ali u suštini, do sada ti za uplatnicu bilo koje vrste nije trebao JMBG i broj registra/serijski broj saobraćajne. Sada za svaku uplatnicu, neko za nekog negde na nekom neproverenom računaru kuca JMBG. Laički posmatrano, nisam toliko siguran u to.

Ako si slučajno sa IT strane u MUPovoj priči, pitanje imam za 995 saobraćajne dozvole, ali to bih postavio preko PP.

P.S. izvini na greškama, rasejan sam iz gore navedenih razloga :)
 
Poslednja izmena:
već samo IT sektora
Tačnije IKT.

Faktor današnjeg "iznenađenja" je van mojih ingerencija.
Sve je trebalo da startuje još pre par meseci.
Potrebne obuke i demonstracije su uveliko već davno obavljene. Kao i testni rad aplikacije na sasvim zadovoljavajućem nivou i obimu
Obuhvaćene su sve linije rada MUP-a, do najzabitijeg kutka, ali imajte malo razumevanja u današnjim uslovima prinudnog Covid19 obrazovnog on-line sistema. Uslovi nam nisu dozvolili prisniji kontakt sa izvršiocima po šalterima.

Pošalji slobodno sve što imaš da pitaš na PM, proslediću gde treba ili odgovoriti, ukoliko znam.
 
Tačnije IKT.

Faktor današnjeg "iznenađenja" je van mojih ingerencija.
Sve je trebalo da startuje još pre par meseci.
Potrebne obuke i demonstracije su uveliko već davno obavljene. Kao i testni rad aplikacije na sasvim zadovoljavajućem nivou i obimu
Obuhvaćene su sve linije rada MUP-a, do najzabitijeg kutka, ali imajte malo razumevanja u današnjim uslovima prinudnog Covid19 obrazovnog on-line sistema. Uslovi nam nisu dozvolili prisniji kontakt sa izvršiocima po šalterima.

Pošalji slobodno sve što imaš da pitaš na PM, proslediću gde treba ili odgovoriti, ukoliko znam.
Generisanje uplata je najmanjim delom do sada obavljano u samim PU, najvećim delom je dolazilo spolja. A da ti vidiš šta je ono danas, kao da su ljudi prvi put upalili računar.

Radnici u MUP-u su ovo još i dobro pregrmeli, jer spolja dolaze pogrešno generisane uplate, i gomila gluposti.

Da ne davim temu, odoh na PM.
 
Konacno!!!

Samo jos da to povezu sa IPS i da sve bude ODMAH.

Samo neko nije predvideo da uplatnicu treba da generise i stranac koji nema JMBG :) upravo to iskusio prijatelj koji treba da preda uplatnicu za privremeni boravak, ali ne moze da se generise bez JMBG. Morace dva puta do saltera...
 
Da, nisu svi poslovi naplate realizovani.
Recimo, da jedno 25% slučajeva iz prakse nije rešeno usled složenosti i manjka vremena.
 
Imam nalog na E-Upravi, ali i problem sa njima i zato molim pomoć. Dobio osam od njih email sa njihove adrese [email protected] sa obaveštenjem da u esandučetu na njihovom portalu imam neko rešenje. Vidi priloženu sliku - izjava tamo da sam "preuzeo" rešenje nije istinita. Pokušao sam nekoliko puta da "preuzmem" to rešenje (danas poslednji put) ali bez uspeha. Ne znam ni šta znači "preuzeti" rešenje jer na njihovom portalu nema nikakvog uputstva.

Dana 12.03.20201. poslao sam email na njihovu pomenutu email adresu (jer nemam drugih adresa), ali do danas nisam dobio nikakav odgovor. Pokušao sam i komunikaciju preko njihovog "Kontakta" na e portalu, ali ni tamo nisam mogao da pošaljem poruku.

Molim zato pomoć kako da ih kontaktiram i šta da radim, neku drugu email adresu, broj telefona, tj. bilo šta što bi pomoglo. Ne znam kakav je to državni organ sa kojim se ne može komunicirati. Verovatno je u pitanju neko poresko rešenje, pa će me sutra maltretirati zašto to nisam platio.

Još jednom - milim pomoć!!
 
Imam nalog na E-Upravi, ali i problem sa njima i zato molim pomoć. Dobio osam od njih email sa njihove adrese [email protected] sa obaveštenjem da u esandučetu na njihovom portalu imam neko rešenje. Vidi priloženu sliku - izjava tamo da sam "preuzeo" rešenje nije istinita. Pokušao sam nekoliko puta da "preuzmem" to rešenje (danas poslednji put) ali bez uspeha. Ne znam ni šta znači "preuzeti" rešenje jer na njihovom portalu nema nikakvog uputstva.

Dana 12.03.20201. poslao sam email na njihovu pomenutu email adresu (jer nemam drugih adresa), ali do danas nisam dobio nikakav odgovor. Pokušao sam i komunikaciju preko njihovog "Kontakta" na e portalu, ali ni tamo nisam mogao da pošaljem poruku.

Molim zato pomoć kako da ih kontaktiram i šta da radim, neku drugu email adresu, broj telefona, tj. bilo šta što bi pomoglo. Ne znam kakav je to državni organ sa kojim se ne može komunicirati. Verovatno je u pitanju neko poresko rešenje, pa će me sutra maltretirati zašto to nisam platio.

Još jednom - milim pomoć!!
To ti je resenje o porezu na imovinu za 2021g. Ako ne preuzmes, smatrace se da jesi nakon 15 dana od momenta kad su ti poslali u to sanduce na e upravi.
 
Zorane, zamaskiraj ime i JMBG u onom screenshotu koji si postavio. Imas makar malo iskustva sa zastitom svojih podataka valjda?
Neka neko od administratora privremeno ukloni tu sliku.
 
Imam nalog na E-Upravi, ali i problem sa njima i zato molim pomoć. Dobio osam od njih email sa njihove adrese [email protected] sa obaveštenjem da u esandučetu na njihovom portalu imam neko rešenje. Vidi priloženu sliku - izjava tamo da sam "preuzeo" rešenje nije istinita. Pokušao sam nekoliko puta da "preuzmem" to rešenje (danas poslednji put) ali bez uspeha. Ne znam ni šta znači "preuzeti" rešenje jer na njihovom portalu nema nikakvog uputstva.

Dana 12.03.20201. poslao sam email na njihovu pomenutu email adresu (jer nemam drugih adresa), ali do danas nisam dobio nikakav odgovor. Pokušao sam i komunikaciju preko njihovog "Kontakta" na e portalu, ali ni tamo nisam mogao da pošaljem poruku.

Molim zato pomoć kako da ih kontaktiram i šta da radim, neku drugu email adresu, broj telefona, tj. bilo šta što bi pomoglo. Ne znam kakav je to državni organ sa kojim se ne može komunicirati. Verovatno je u pitanju neko poresko rešenje, pa će me sutra maltretirati zašto to nisam platio.

Još jednom - milim pomoć!!
Ja sam ih cimao jedno 6 meseci ovim povodom (tačnije od 14.06.2020. godine). Rešili mi problem tek pre dva dana, tako što su mi konačno poslali mail za reset passworda, iako sam im to prethodno tražio milion puta (naravno, nije bio problem u passwordu, ali bitno da je rešeno).
Sreća u nesreći da su u sandučetu bila dva rešenja za plaćanje poreza na imovinu pa ću samo morati po jednom da platim nešto dodatne kamate, tj. da nije bilo nešto drugo na šta bih se žalio, obzirom da piše da se akt smatra uručenim danom dostavljanja u e-sanduče i da od tog datuma počinje teći rok za žalbu. Međutim, u mom slučaju su reagovali tek kada sam im napomenuo da se takvo uručenje ne smatra urednim, jer me oni svojim nečinjenjem onemogućavaju da pristupim svom e-sandučetu (imao i printscreenove prepiske), iako sam više puta zahetavo da mi to omoguće.

Kod kolege drugi problem, on ima pristup eUpravi elektronskim sertifikatom, ali mu od pre nedelju dana ne da se uloguje (kažu bug neki), pa je morao da zatraži i alternativni pristup korisničkim imenom i lozinkom, i još mu nisu poslali verifikacioni mail da bi mogao da se uloguje.

Eto...

EDIT: Ako ti znači ja sam kakvu-takvu komunikaciju sa njima uspeo uspostaviti putem ovog maila [email protected]
EDIT2: Zorane pa ti možeš da se uloguješ, kod tebe je drugi problem... Lepo klikni "preuzmi", nemoj da se bojiš... Ali pre toga klikni "allow" u browseru da ti dozvoli preuzimanje dokumenta sa portala eUprava
 
Poslednja izmena:
@zost pre preuzimanja iskljuci adblock program ako ga imas.

obrisi atacment/prilog, vidi ti se jmbg, kao sto je neko malopre primetio.
 
Hvala svima od kojih sam dobio odgovor na moj prethodni email. Poslaću email i na ite.kontakt, nadam se da će oni odgovoriti.

Moj problem je što ne znam ni kako ide to "preuzimanje" sa euprave - da li oni šalju neki email sa rešenjem ili se rešenje nekako pojavi na ekranu i download-uje?? Ili nešto treće?? Kada kliknem na "Preuzmi" ništa se ne dešava, niti obaveštenje da šalju email, niti bilo šta novo na ekranu - poruka ili bilo šta.

Pored toga, ne razumem kakav je to program euprave koji konstatuje da je nešto preuzeto ako se to preuzimanje nije dogodilo i ako nema potvrde od druge strane o tome.

Molim i komentar, ako ga ima, zašto kada izaberem opciju "Kontakt" na njihovom portalu ne mogu da pošaljem nikakvu poruku. I o tome sam pisao.

Na kraju, sve to je svinjarija jer ja otvaranjem naloga na e-upravi nisam dao saglasnost da mi oni više ništa ne šalju poštom i da to bude jedini način komunikacije - a da te komunikacije ni nema sa njihove strane. Da sam ovo znao ne bih se prijavio na eupravu.

Na slici koju sam priložio JMBG je izmenjen, ali ipak i ja molim administratora da ukloni taj JMBG ili celu sliku.
 
Pogledaj u folderu downloads ili ako si dao svoju putanju za preuzimanja verovatno postoji "skinuto" rešenje. Reganjem na e-uprava prihvatio si elektronsku komunikaciju.
 
Tacno tako ili probaj drugi browser. Preuzimanje ti pise, klikom na dugme preuzmi.
Ali kako je evidentirano kada si skinuo resenje, potrazi ga lokalno na kompu.
 
Preko deceniju radim kao samostalni knjigovodja - svaki el. servis sam dočekao i temeljno koristio...

Ukratko - Bože šačuvaj i zakloni, bilo bi smešno da nije tragično i traumatično iskustvo. Da ne psujem jer ako krenem ne znam kad bi završio... I to je moj utisak nakon 30 godina sa računarima, a šta rade ljudi 50+ bez ikakvog znanja vezanog za kompjutere i engleski i koliko ih to košta para programerima i zdravlja mogu misliti.

Ljudi bukvalno ALI BUKVALNO svaki servis koji su uveli nije radio kako treba par godina od uvodjenja (a i dan danas svuda su prisutni manji ili veći problemi).

APR raspad svake godine - pada sajt, gubi unete podatke, 3 LK sertifikata 3 aplikacije, 3 podrzana browsera - ni jedan ne radi sve operacije kako treba. Obveznik treba da brine samo o obavezi koju ima prema državi a ne da li će svi predati zadnji dan u 23:59. Sistem mora da obezbedi resurse i predvidi situaciju da svi korisnici odjednom pristupe jer šta ih sprečava u tome??


Poreska - godine muke sa Javama dok nije stigla aplikacija... Podrzan IE, Firefox, Crome. E sad od 2000 dugmica na sajtu za najnoviju opciju za prihvatanje pomoci 3 dugmeta se vide isključivo na Chromu. Pa jel moguće da niste testirali u drugum browserima, da mora 10-20.000 ljudi da zove telefonom podršku pa da ih onu pitaju koji browser koriste i da probaju Chrome?? Pa napisi obavestenje kod prijave mamicu mu, izbrisi ostale browsere sa liste podržanih ili reši problem. Milijarde su u pitanju, javne finansije nismo na sajtu Kefalice i online bojanci da se sprdamo.

CROSO godinu ipo dana pri registraciji novog obveznika sajt je počeo da izbacuje grešku (pre svima radilo perfektno). Godinu ipo dana hiljade ljudi za svakog korisnika moraju da odrade registraciju sa greškom pa da pišu mail sa podacima firme i onda oni da odobre. Naravo prvo moraš da lupaš glavu satima šta ne radi, da zoveš tehničku podršku da bi znao da je to "normalno, sistem ne radi kako treba" (valjda imaš kristalnu kuglu da bi znao to).
EJ fatalna greška, hiljade i hiljade firmi, preko godinu dana?!?!?!?! Pa dal' ste vi ljudi normalni, CDP i CP77 fazon sa socijalnim osiguranjem miliona gradjana??? Jbt koji fail a?

LPA je još i super sa svojim petipetijama...

Ali dobro kako bi se prelivalo u njihove dzepove da nema 150 verzija milion programa a svaki je prilika da se nesto klepi.

Jako jadno, amaterski, nehumano za korisnika, bezobrazno za jednu državu!!!
Problema mora biti ponekad ali da bukvalno nista ne radi 1/1, ni jedan servis nije lak za podesavanja i upotrebu i sve je to problem krajnog korisnika koji je primoran da to koristi bila to baba od 70 koja želi da plati porez ili firma od 1000 zaposlenih. Pa glave bi letele da je u pitanju neka progamerska kuća u pitanju i da se tako sprdaju... Ali dobro verovatno mi treba da budemo "zahvalni što uopšte imamo el.sistem koji imalo i radi ikad jer moglo bi da nema ni to, moglo je i gore".

🤬👎
 
Na novom eUprava portalu za placanja https://plati.euprava.gov.rs nemojte da placate karticom nego preko QR/uplatnicom koju popunite na eBank, jer ima provizija za placanje karticom.

Evo upravo placam za registraciju vozila i ako bih platio karticom preko SocGen procesora na oko 14k uzeli bi 200 din provizije, a preko KomBank oko 400!
 
Juče konačno posle 5 odlazaka u Poštu dobih podatke za 2FA. Tri puta nisam nalazio osobu koja jedino to može da odradi, a svaki dan menja smene i nikad se ne zna kad će raditi, jednom nije mogla nikako da to odradi jer je sistem zezao i juče iz prve uspelo. Rekla mi da često ne mogu da daju te parametre usled tog sistemskog problema ali u zadnje vreme kao proradilo.

OK je 2FA, završava neke stvari ali nije sigurno to da može 98% stvari da se vidi preko tog načina, a taj procenat je naveden kao validan na njihovom sajtu. Sa kvalifikovanim sertifikatom naravno sve može, ali nije mi bar sad neophodno, za sada mi i dvofaktorska završava posao, ali ne može biti 98% u pitanju kad ne može da se pristupi podacima iz MUP, PIO, Poreske uprave (ne LPA) i tome slično.
 
@salecg SocGen vise ne postoji u Srbiji sem kao ALD sada je otp banka pa su to iskoristili da podignu cene usluga i provizija.

Meni su preko Mobi banke naplatili oko 80din uslugu za registraciju od oko 37000.
 
Pogledaj u folderu downloads ili ako si dao svoju putanju za preuzimanja verovatno postoji "skinuto" rešenje. Reganjem na e-uprava prihvatio si elektronsku komunikaciju.
Nisam dobio nikakvu informaciju da mi je nešto poslato. Takođe, u folderu koji sam ranije odredio za downloads-e nema ništa.

Prijavio sam se na eupravu pre izvesnog vremena samo zbog prijavljivanja za Kovid vakcinu. Nisam tada dobio nikakvu informaciju da se prelazi na "elektronsku komunikaciju", niti sam tako nešto prihvatio. Na kraju kakva je ta komunikacija kada oni ne odgovaraju na emailove???
 
@salecg SocGen vise ne postoji u Srbiji sem kao ALD sada je otp banka pa su to iskoristili da podignu cene usluga i provizija.

Meni su preko Mobi banke naplatili oko 80din uslugu za registraciju od oko 37000.

Ovo je izbor procesora za placanje karticom na eUpravi. I stoji socgen i kombank.

Zato sam rekao da platite preko QR ili uplatnicom i onda ide redovna provizija banke (Mobi nema provizije na progresiv)
 
Nisam dobio nikakvu informaciju da mi je nešto poslato. Takođe, u folderu koji sam ranije odredio za downloads-e nema ništa.

Prijavio sam se na eupravu pre izvesnog vremena samo zbog prijavljivanja za Kovid vakcinu. Nisam tada dobio nikakvu informaciju da se prelazi na "elektronsku komunikaciju", niti sam tako nešto prihvatio. Na kraju kakva je ta komunikacija kada oni ne odgovaraju na emailove???
Edit kad stisneš preuzmi snima ti rešenje u pdf fajlu u folder koji si izabrao za download. Gore je kolega pisao da se ništa ne deđava kada u nekim drugim browserima pritisneš "poreuzmi", a da se u nekim browserima ni nevide sve ikonice-dugmići. U Chrome sve radi.
Jesi probao onaj mail koji sam ti ja poslao. Na taj odgovaraju prilično ažurno. Jednino mi je trebalo 6+ meseci da nekako iskopam taj mail.
 
@zost - Da li ti pokrene preuzimanje uopste? Bas sam probao na jednom resenju od prosle godine. Chrome, ad blocker aktivan i prolazi.
Logovan sa sertifikatom.
 

Prilozi

  • eSanduce.PNG
    eSanduce.PNG
    43 KB · Pregleda: 41
Jel sam ja corav pa ne vidim nigde u ovom padajucem meniju registraciju vozila ili treba da odaberem nesto drugo?
 
Iz glavnog menija ideš na Usluge, pa na Saobraćaj i na kraju Registracija vozila. Bukvalno tri klika i tu su.
To je najbrža varijanta.
Imaš i drugu varijantu ali ta je mnogo komfuznija, gde trebaš iz nekog padajućeg menija u kome imaš x usluga da izabereš Izdavanje Registracione nalepnice.
Genetisaće ti se jedna uplatnica sa svim taksama ka državi.
Uplatnice za tehnički pregled i osiguranje ćemo morati da platimo na samom tehničkom verovatno, tako da meni bar, ovo ne znači nešto mnogo jer smo i do sada mogli sami da popunimo uplatnice ili to uradi umesto nas sluzbenik na tehničkom.
Država je učinila prvi korak i svaka im čast na tome a sada je red na osiguravajuće kuće i same tehničke preglede.
Uplatim sve takse državi preko eUprave, zatim odem na sajt osiguranja i uplatim i njima osiguranje. Onda uplatim i uslugu teh.pregleda, takođe online. I samo se pojavim sa autom u zakazano vreme na teh. pregledu i svima u lancu je automatski lakše i brže.
 
Edit kad stisneš preuzmi snima ti rešenje u pdf fajlu u folder koji si izabrao za download. Gore je kolega pisao da se ništa ne deđava kada u nekim drugim browserima pritisneš "poreuzmi", a da se u nekim browserima ni nevide sve ikonice-dugmići. U Chrome sve radi.
Jesi probao onaj mail koji sam ti ja poslao. Na taj odgovaraju prilično ažurno. Jednino mi je trebalo 6+ meseci da nekako iskopam taj mail.
Hvala za odgovor. Iz mog kompjutera sam bezuspešno pokušavao "preuzimanje" sa Chrome, Firerox-om i Operom.. U kompjuteru je prastari Windows XP, ali sa njim nemam nikakvih problema sa download-om sa drugih internet adresa.

Uspeo sam na kraju tako što sam "preuzeo" rešenje a) sa tuđeg kompjutera i b) iz mog mobilnog telefona i Chrome aplikacije. Probaću još da instaliram eupravin "Moj LPA" apk sa "ConsentID" apk i da vidim da li tako može.
 
Hvala za odgovor. Iz mog kompjutera sam bezuspešno pokušavao "preuzimanje" sa Chrome, Firerox-om i Operom.. U kompjuteru je prastari Windows XP, ali sa njim nemam nikakvih problema sa download-om sa drugih internet adresa.

Uspeo sam na kraju tako što sam "preuzeo" rešenje a) sa tuđeg kompjutera i b) iz mog mobilnog telefona i Chrome aplikacije. Probaću još da instaliram eupravin "Moj LPA" apk sa "ConsentID" apk i da vidim da li tako može.
Mozda ce biti off-topic, ali moram da ti preporucim da sto pre instaliras neki OS novije generacije. Xp vise nije podrzan od mnogih softvera i sajtova, programi su ti sigurno vise od par godina ne azurirani i time maksimalno ugrozavas svoju bezbednost i privatnost na internetu i offline. Nekada je bio odlican sistem, ali kao sto rece @shamanNS vreme je da ide u muzej.
 
@zost
Preskoči odmah i Win7 jer je slična stvar kao i sa XP, skoro smo ušli u svet elektronske komunikacije i teško da može nešta da uradiš, softver je predvidjen za rad u OS novijih generacija.
 
U Zr-u u opštini na šalteru za poreze (lpa) skoro pa postidjeno dobio odgovor da 2fa ne radi, da dodjem sutra kod druge koleginice koja možda može da napravi, a u pošti sam čekao pola sata na šalteru, prvi bio, niko se nije pojavio. Čekam neka srećnija vremena da postanem e-gradjanin
 
U Zr-u u opštini na šalteru za poreze (lpa) skoro pa postidjeno dobio odgovor da 2fa ne radi, da dodjem sutra kod druge koleginice koja možda može da napravi, a u pošti sam čekao pola sata na šalteru, prvi bio, niko se nije pojavio. Čekam neka srećnija vremena da postanem e-gradjanin
Budi uporan, ja sam u poštu 5 puta išao :) kad odeš u poštu sledeći put obavezno pitaj koja je osoba autorizovana to da odradi, možda tad nije bila u smeni ili već kako. Nije mi bilo toliko hitno ali svakako valja što dobih te parametre, budi uporan i uspećeš, nema druge.
 
Nazad
Vrh Dno