Šta je novo?

Dva HD na jedan kompjuter

BFuser

Cenjen
Učlanjen(a)
20.07.2012
Poena
169
Posto sam pocetnik,moze li mi neko objasniti...imam jedan HD od 40GB (na kome je Windows) i drugi od 80GB na kome nema podataka,samo kreirana jedna NTFS particija....dakle zelim da mi ovaj od 80 GB bude rezervni a da sistem butuje sa 40GB....ne znam treba li sta da se podesava u BIOSU i jel treba samo da spojim ovaj od 80GB na dva dodatna prikljucka (struja i pinovi....)?Oba su ATA.

Hvala na odgovoru nego dok nisam probao...nasao sam na netu da se prespajaju neki jumperi na oba HD i tako podesava koji da bude primarni a koji sekundarni slave...a ne znam moze li to u BIOSU da se podesi bez "mehanickog" prespajanja ili nije toliko ni bitno,.....?

Poslednja izmena:
na svakom hddu ima slika gde ti pise master, slave, cs (cable select)...

Izgleda da smo pozaboravljali kako PATA radi. Idealni setup je: Taj HDD sa sistemom namešten na Master i prikačen na krajnji konektor na kablu a drugi HDD namešten na Slave i priključen na srednji konektor na kablu. BIOS će u tom slučaju skoro sigurno da BOOTuje sa prvog na listi. Eventualni CD/DVD na drugi IDE konektor na ploči. Btw. i njima treba Master/slave nameštanje ako imaš dva ili je kombinacija sa HDDom.

Dok jos nisam otvarao komp...da kazem da sam prvo pokusao podici sistem na single 80GB ATA...trebalo mu je duze vremena da podignem sistem,kad sve zavrsim...udjem u windows,sve radi ok potpuno ,brzo al pise u HD sentinelu da radi u PIO mode i da je health 100 a performanse zbog PIO moda 50,kad restarujem,nece da butuje,pise hard nije butabilan,da ubacim opet sistemski disk za dizanje sistema...?Probao sam tad i load failsafe defaults i optimal vrednosti u BIOSu al nece.Zato sam izbrisao windows na 80GB i rekoh da stavim da mi 40 GB bude za butovanje a od 80GB rezervni al imam osecaj da ce opet ici sporo zbog ovog od 80GB.Maticna je Winfast NF3250(G)K8AA,procesor AMD Sempron2800+ 1,61GHZ, 768 RAM...

Poslednja izmena: