Šta je novo?

Dell UltraSharp U2312HM i problem sa paljenjem

boki78

Slavan
Učlanjen(a)
04.02.2008
Poruke
1,452
Poena
395
Zamolio bih za pomoć iskusnije korisnike ako imaju ideju šta bi mogao biti problem kod monitora iz naslova ali pre toga moram ispričati sve što se događalo da biste razumeli zašto ne želim da nosim monitor u servis iako imam garanciju.

Naime monitor iz naslova sam kupio u jednoj od najpoznatijih i najvećih prodavnica kompjuterske opreme, posle nekih 5 meseci desio se problem i monitor je odnešen u servis. Vraćen mi je posle 43 dana, rečeno mi je da je u pitanju isti monitor koji je popravljen. Kada sam ga preuzimao u radnji i trebao da se potpišem pogledao sam i koji je kvar bio u pitanju, na moje iznenađenje crkao je panel. Odmah mi je bilo sumnjivo da su menjali panel umesto da dobijem novi monitor ali ok, možda im se isplati i osposobljeni su to da rade. Međutim kada sam došao kući proverio sam serijski broj na monitoru i bio je različit od monitora koji sam ja predao servisu, kao da su mi ubacili drugi monitor u moju kutiju. Sutradan sam se vratio u prodavnicu i tražio da mi na garanciji upišu novi serijski broj što su oni i učinili. Monitor je dva dana radio ok i onda se pojavio sledeći problem koji ću u nastavku teksta taksativno opisati:

- Kada upalim računar i Windows krene da startuje monitor se normalno upali i radi nekih 20 sekundi do Welcome screen-a i tu se ugasi ali led dioda je i dalje plava što označava da je monitor upaljen iako u stvari nije. Monitor sigurno nije upaljen jer sam probao i menu dugme na monitoru ali ništa se nije dešavalo a i ekran je baš crn, vidi se da ne radi u tom trenutku.
- Monitor sam povezivao i na računar koji ima Windows XP i koji ima Windows 7, povezivao sam i analogno i digitalno (DVI) i ponašanje je bilo isto.
- Taj problem se javlja ujutru kada je računar ugašen celu noć, kada je monitor „hladan“ da tako kažem. U toku dana ako restartujem računar ili upalim ga i ugasim monitor se normalno upali
- Postoji i „rešenje“ za ovaj problem, kada se monitor ugasi prilikom startovanja Windows-a dovoljno je da pritisnem dugme za paljenje i gašenje dva puta i on se pali normalno. Dva puta ga pritiskam jer sam već objasnio da dugme za paljenje pokazuje da je monitor upaljen pa ispada da ga gasim kada prvi put pritisnem dugme (iako on u stvari ni ne radi) i da ga palim drugim pritiskom na power dugme.

Zbog neozbiljnosti servisa koji mi vraća drugi monitor što nije problem ali je problem kada mi kažu da mi vraćaju isti, takođe i zbog jako dugog čekanju na popravku uređeja ne pada mi na pamet da ima posle par dana nosim opet monitor. Probaću sa popravkom kod dobrog servisera pa makar izgubio i pravo na garanciju.

Ipak pre toga voleo bih da čujem i vaše mišljenje o ovom problemu i eventualno rešenje, unapred hvala!
 
Mislim da treba da im odnese monitor opet.

Ne mogu da ti pomognem ali cisto znatizelje radi da li ime te velike radnje pocinje na w ili g ?
 
Kada upalim računar i Windows krene da startuje monitor se normalno upali i radi nekih 20 sekundi do Welcome screen-a i tu se ugasi ali led dioda je i dalje plava što označava da je monitor upaljen iako u stvari nije. Monitor sigurno nije upaljen jer sam probao i menu dugme na monitoru ali ništa se nije dešavalo a i ekran je baš crn, vidi se da ne radi u tom trenutku.

To mi jako lici na neki problem sa drajverima, za graficku ili za monitor. Meni taster ne radi ako nema sliku, cini mi se, u svakom slucaju. Obavezno proveri da li je slika extended/duplicated, u dajverima, ako prikljucujes neki izlaz... I namesti da prikazuje samo na monitoru.

Ja imam slican problem ali se javlja samo kada ukljucim i HDMI izlaz zaTV pored DVI, i to sa 2 radeona i na 2 potpuno odvojene masine, na 2 monitora, i na 2 drugacija operativna sistema. Jedino zajednicko je - Radeon graficka i Ati drajveri, te jedan isti TV na koji sam prikljucivao TV izlaz.

Ovo za paljenje-gasenje, bolje nemoj da objasnjavas zvanicnom servisu, mislice da si lud, ili ce te optuziti da si ti nesto pokvario i na osnovu toga ukinuti garanciju. I bez toga jedva cekaju da ti nesto zakace. Ja te u potpunosti razumem jer ce covek sve da pokusa da bi utvrdio kvar u nedostatku kvalitetne tehnicke podrske i funjarskih servisa u koje covek ne moze da ima poverenja...

Oni te u svakom slucaju nece ni saslusati, imaju svoju dijagnostiku koja moze, a i ne mora da pokaze navedeni kvar.
 
Poslednja izmena:
Hvala vam jako puno na brzim odgovorima! Što se tiče drajvera jeste u pitanju AMD Radeon 6770 ali menjao sam drajvere, takođe drugi monitor koji sam koristio dok sam čekao moj je radio sasvim normalno, opet sam sada 2 dana koristio drugi monitor a ovaj sam prebacio na drugi komp i kako god da okreneš uvek je bio ovaj problem na kompu gde je Dell monitor dok su sa drugim monitorom oba kompa radila normalno. Inače ime prodavnice počinje na ono drugo slovo.
 
Posalji ga u servis, napisi to za seriske brojeve sta su uradili, da skontaju da nisi budala da neces videti, to su klasicne muljaze od strane servisa..... I navedi im sta je problem sa monitorom i da si prosli cekao 43 dana da bi ga opet dobio sa drugim kvarom i budi izricit da trazis zamenu i da ne prihvatas novu popravku jer ti se ne nosi monitor opet u servis ako opet nesto ne urade kako treba. Najgore je sto i mene to sad ceka poslat je monitor u servis jer zvucnik probija a monitor kao monitor radi kako treba, daj boze da ga zamene da nesto po njemu ne cackaju....
 
Problem je što sa trenutnim Zakonom o zaštiti potrošača mi kao kupci nismo zaštićeni i ja ne mogu "zahtevati" novi monitor i odbijati servis. Imam tri opcije, prva je da ponovo odnesem monitor u servis, da čekam koliko čekam i da se nadam da ću dobiti nazad ispravan monitor. Druga opcija je da odem u dobar servis, opišem im problem i u dogovoru sa njima donesem im monitor da ga poprave ali da izgubim garanciju koja izgleda i ničemu ne služi a imam je još 30 meseci. Treća opcija koja mi je trenutno i najbliža je da nastavim da koristim monitor u ovom stanju dok se eventualno stanje ne pogorša i moram da ga servisiram. On kada se upali normalno radi i ima dobro sliku, spomenuti problem sa paljenjem sam već opisao kako sam rešio i za sada ću možda nastaviti da koristim tako monitor.
 
Ako imas garanciju jos 30 meseci, najbolje bi bilo da nastavis ga koristis jer koliko vidim prilikom njegovog rada ti nemas nikakvih problema.A ako se problem ''pogorsa'' onda ga nosis u servis...Ako je nesto pocelo da crkava,stanje ce se pogorsavati vremenom...i onda ga lepo odneses u servis...i cekas...Sada mislim da nemas potrebe da ga nosis.
 
@Kidence

Slažem se sa tobom, ionako sam rekao da sam najbliži toj opciji i tako ću uraditi. Monitor radi i slika je dobra a trenutno jedini problem je što moram svaki put kada palim ujutru računar da dva puta pritisnem power dugme, za sada mi je bolja opcija pristiskanje dugmeta nego nošenje u servis i oćigledno dugo čekanje da se dobije monitor nazad kao i neizvesnost da li će vraćeni monitor biti ispravan. Ukoliko se problem pogorša onda ću biti prinuđen da ga nosim u servis, da li njihov ili neki koji ja izabarem to ćemo još videti.

Hvala još jednom svima na pomoći i odgovorima! :)
 
Da li si probao da iskljucis monitor pre ukljucivanja kompa, i da ga ukljucis tek kada se podigne sistem?
 
Jesam i onda se upali normalno, u svakom slučaju se svodi na to da ga isključim skroz kada ugasim i računar ili da ga "palim i gasim" kada uključim računar.
 
Probao sam sa VGA kablom i problem je i dalje postojao, nisam probao sa drugim DVI kablom ali sam probao drugi monitor na taj isti DVI kabl i problema nije bilo.
 
Vrh Dno