Šta je novo?

DDr3 1600mhz vs 2400mhz test!

Odlican test.
Mislim, da ovu 1280x800 rezu ne treba ni gledati, jer kao sto je poznato, sa smanjenjem rezolucije, graficka se rasterecuje, ali, se onda automatski procesor i memorija opterecuju i onda ovi rezultati ne prikazuju pravo stanje stvari.
Kad se predje na 1080p. razlike se smanjuju. Ali, ovi rezulati za manju rezu, mogu da pokazu, da kada se dodje u memorijsku zahtevnu situaciju, koliko moze da skalira brza memorija.

Full HD rezultati, najbolji rezultat je za Thief. I kod mene se Thief pokazao kao memorijski zahtevan.
Razlika :
2.400 CL11 vs 1.600 CL9 je oko 9%. Posto je u testu kosriscena referentna 780Ti, sa klokovanom 980Ti, rezultati bi bili visi za par procenata, recimo, 10-12% bolji rezultat.

EDIT: Mislim, da osnovu svih testova koje smo odradili u ovoj temi,
ddr3 1866 cl10 vs ddr3 1600 cl7,
u gamingu, ipak bi ova memorija na 1.600, bila verovatno vrlo blizu sa ovom 1.866 memorijom, jer je mala razlika u brzini, samo 266mhz, i velika je razlika u latencijama CL10 vs CL7, pa se ta mala razlika u brzini nivelise, velikom razlikom u latencijama ...
 
Poslednja izmena:
Na 1280x800 rezoluciji postoji razlika, to je ono sto sam i ja testirao i pokazalo se tacnim na manjoj rezoluciji, a za ddr3 1866 cl10 vs ddr3 1600 cl7 ne znam tako je ispalo u njihovom testu u aidi64.
 
Da, zato sam i ja rekao,
da "ipak u gamingu" , stvari po svemu sudeci stoje malo drugacije, ( ipak je to sinteticki test),..... postavicu kasnije jos neke rezultate, mislim, da se polako kristalisu rezultati i procenti....
 
Poslednja izmena:
Evo posto nema reviewa moj test Far Cry 2

ddr3 1333 latencije 7-7-7-21 1T rezolucija 1600x900, da napomenem da u native rezoluciji 1680x1050 nema razlike u fps-u

Capture_1333.JPG game settings Capture_1333_game_settings.JPG

ddr3 2000 latencije 10-11-10-30 1T

Capture_2000.JPG game settings Capture_2000_game_settings.JPG

Razlika je 10~11% u minimalnom fps-u i nesto malo za prosecni :wave:
 
Tu sam, :wave:
nego, instalirao sam Witcher 3 i Fallout 4, pa da odradim neki test, mozda probam i Far Cry 2, nekako taj minimalni fps ima najvece dobitke.....
 
Evo, ovako.
Odradio jos testova za neke igre.
Memorija u ovim testovima je :
2.400 - 1.600
CL9.png CL8.png

Krenucu od najmanjih rezultata do najvecih :
Far Cry 2, in game benchmark, grafika sve na maximum, full HD :

2.400 - 1.600
1.png 1.png

Prakticno, razlike skoro ne postoji za minimum fps, za avrg, fps je 9%.
Obicno je dosad bilo, da se za minimum fps, dobija veci rezultat, ovde je drugacije. Test je vrlo precizan po pitanju rezultata, ako uradis tri kruga, uvek ces dobiti isti rezultat......
 
Poslednja izmena:
Da, bas je precizan benchmark, i kod mene nema razlike u native rezoluciji kada bi testirao na 1600x900 verovatno bi skaliranje bilo bolje za 2400mhz ako nemas rezoluciju 1600x900 u benchmarku skini cru (custom resolution utility) i add resolution izaberes automatik lcd standard i upises rezoluciju ok i restart u cru, ali ja sam na ivy bridge-u pa mozda i to ima neke veze...postavicu kasnije Crysis Warhead test 1333 vs 2000 da vidim da li ima neke razlike.
 
Poslednja izmena:
Vidi, ja nemam potrebe za manjom rezom, jer moja konfa je dovoljno jaka da pokaze rezultate i u 1080p. i na 1440p. rezoluciji. Tvoja konfa je dosta slabija i onda moras da smanjujes rezoluciju, da bi prebacio obradu na Cpu i memoriju, i da bi se pokazali rezultati ( pricali smo vec o tome. ranije na temi )...

Crysis 3, Very High, 4XMSAA, full HD, testirano gameplay na pocetku igre :
2.400 - 1.600
1.png 1.png

Rezultati, avrg. fps je oko 3%, za minimum fps je oko 12%. Ovde se nastavlja trend, da je bolje skaliranje za minimum framerate....
 
Da, to je realno, ali moja konfiguracija je slabija pogotovo graficka pa moram da testiram na manjoj rezoluciji da bi se videlo skaliranje brzine memorije, jer je i 1680x1050 rezolucija previse za nju...neka realna rezolucija za moju graficku je 1366x768 ili 1280x720.
 
GTA V, Very High, 4XMSAA, gameplay na pocetku igre, voznja auta sa Franklinom :

2.400 - 1.600
1.png 1.png

Razlika, avrg. fps je oko 9%, minimum fps je oko 12%. Ujednacena razlika....
 
Tu sam ja, da jos malko smaram....:cigar:

Odlicno ispalo, svaki benchmark donosi nesto...
Ipak se vidi neki trend, da skoro u svakom testu, minimalni framerate ima najveci dobitak, sto je u principu i najvaznije za gaming...

Fallout 4, maximum grafika, full HD, gameplay, pocetak igre, bezanija u bunker :

2.400 - 1.600
1.png 1.png

Razlika, avrg. fps je 8%, minimalni fps je 13%.....
 
Svakako tamo gdje je najbitnije donosi najvise a to je min fps... uz svaki OC procesora obaveno zatezati i memoriju nema tu dileme, mada to ja tako radim od kako znam za oc ;)
 
Da, svakako,
OC nesto skoro pod obavezno stivo, dosta ljudi zna za oc procesora i grafike, dok je memorija bila malo u drugom planu. A, vidi se da i klok memorije i zatezanje latencija, mogu da daju odlicne rezultate.
Imam i Witcher 3 gameplay test (cuveni cpu bound Novigrad ), pa cu da postavim rezultate malo kasnije, ( rezultat je odlican, mozda i najbolji dosad )....
 
Znaci Witcher 3, grafika maximum , bez hairworks, full HD, gameplay iz Novigrada, jedan od vecih trgova u gradu, putanja na konju kroz taj trg :

2.400 - 1.600
1.png 1.png

Razlika, avrg.fps je oko 21%, minimum fps je 24%.
Dakle, odlican rezultat i skaliranje. Po svim testovima na net-u, Novigrad je cpu bound zahtevan. Na onom testu za memoriju na DF, takodje se pokazao i memorijski zahtevan, i tamo su rezultati bili oko 20%. Mislim da je ovo najvisa razlika od svih testova ( u odnosu na razliku u latencijama )....

EDIT: Rezultati sa DF:

d.png
 
Poslednja izmena:
Posto vidim da se na ovom DF testu, Far Cry 4 pokazao kao memorijski zahtevan odradicu i gameplay za tu igru, pa je mozda vreme, da svodimo opet neke preliminarne rezultate i zakljucke, koje smo dobili sa prethodnim testovima....

Na, prvu loptu, poslednji testovi ( CL9 vs CL8 ) su pokazali neku prosecnu razliku od oko 10%, medjutim, taj Witcher 3 je opet povecao procente na oko 20%. Dobro, taj Witcher 3 deluje kao maximalno memorijski zahtevan, pa je to verovatno i neki maximalni rezultat, i da je neki prosek oko 10%, za vecinu igara. Ipak, nisam testirao MP i Takticke i Strategijske igre, koje su izuzetno cpu bound zahtevne i verovatno i memorijski zahtevne, i verovatno bi i u tim igrama rezultati bili slicni kao i u Witcher 3 igri....

Ovde se recimo moze videti da igre Counter-Strike: Global Offensive i Project CARS imaju najbolje skaliranje sa brzom memorijom, tako da se te MP igre mogu smatrati memorijski zahtevnima i sigurno bi se dobilo dosta na perfomansama sa brzom memorijom sa boljim latencijama...
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=4&hl=pl&ie=UTF8&rurl=translate.google.com&sl=pl&tl=en&u=http://pclab.pl/art65002-4.html&usg=ALkJrhgp87gis5x7QWpmaQo30b5KBvRJSw
 
Poslednja izmena:
Posto vidim da se na ovom DF testu, Far Cry 4 pokazao kao memorijski zahtevan odradicu i gameplay za tu igru, pa je mozda vreme, da svodimo opet neke preliminarne rezultate i zakljucke, koje smo dobili sa prethodnim testovima....

Na, prvu loptu, poslednji testovi ( CL9 vs CL8 ) su pokazali neku prosecnu razliku od oko 10%, medjutim, taj Witcher 3 je opet povecao procente na oko 20%. Dobro, taj Witcher 3 deluje kao maximalno memorijski zahtevan, pa je to verovatno i neki maximalni rezultat, i da je neki prosek oko 10%, za vecinu igara. Ipak, nisam testirao MP i Takticke i Strategijske igre, koje su izuzetno cpu bound zahtevne i verovatno i memorijski zahtevne, i verovatno bi i u tim igrama rezultati bili slicni kao i u Witcher 3 igri....

Ovde se recimo moze videti da igre Counter-Strike: Global Offensive i Project CARS imaju najbolje skaliranje sa brzom memorijom, tako da se te MP igre mogu smatrati memorijski zahtevnima i sigurno bi se dobilo dosta na perfomansama sa brzom memorijom sa boljim latencijama...
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=4&hl=pl&ie=UTF8&rurl=translate.google.com&sl=pl&tl=en&u=http://pclab.pl/art65002-4.html&usg=ALkJrhgp87gis5x7QWpmaQo30b5KBvRJSw



Skalira meka odlicno na skylake-u,primer bas u kaunteru na integrusi sam,na 3200Mhz memare imam od 80-120FPS-a kada je kloknem na 3600Mhz ne pada ispod 120 a ide more i do 160 :D
 
Jeste, uticaj brzine i latencija memorije, na integrisane grafike je veliki i dosta su bolji rezultati, nego kod koriscenja desktop gpu grafi.
Vec sam postavljao testove.
http://www.bozzabench.com/Tests/TestView/tabid/95/id/471/currentpage/1/Memorije-graficke-kartice-kuleri/Uticaj-RAM-memorije-na-performanse-savremenih-procesora.aspx
http://www.bozzabench.com/Tests/TestView/tabid/95/id/605/currentpage/12/Memorije-graficke-kartice-kuleri/DDR4-vs-DDR3-performanse-3D-gejming-sa-integrisanom-Intel-HD-530-grafikom.aspx

Znaci, svako ko koristi integrusu, moze dosta da dobije na perfomansama ( a takvih je sada dosta, cekaju 480 grafe )...:D

EDIT: I bas je , super sto si se javio, potvrdio si teoriju, da u MP igrama, memorija odlicno skalira, sto je bilo ocekivano, nakon svih testova....:type:
 
Poslednja izmena:
Ponovio sam se sa memorijom malo. Corsair Vengeance Pro 2400mhz. Onako na brzaka izvrteh memtest i prime i izgleda da je stabilna na 12-14-14-34 2666mhz. Na 1.65v tj default naponu.

Da li su ovo ok rezultati:

mem.PNG
 
^ Ok, probacu da zategnem latencije malo. Stavicu bas tako kako si ti postavio.

Inace ovo je na default naponu. Verujem da je safe zone sve do 1.68v tako da mozda izvucem jos malo iz ove fine memorije.
 
Mozes slobodno napona,ako prodje to spusti na 11-13-12-28-1t i probaj preko 2666,ztegni latencije i rokaj po BCLK-u da vidis dokle ces stici
 
^ Instant BSOD sa 11-13-12-28 1t.

Ali evo usao u windows sa 11-14-14 -31 @ 2666mhz. Sutra cu da pretestiram pa ako tako prodje ostavicu, dovoljno je za ddr3 ;)

Na 2800mhz nece da bootuje uopste :/ cak ni sa 1.7v i 13-14-14. Tako da to necu ni pokusavati vise.
 
jesi dizao napon za IMC i PLL?to sve na 100 bclk-u?
 
Da, 100mhz bclk.

I da probao sa naponima za imc i pll i nista. Zakuca bios i mora clear cmos.

Mozda da probam sa cpu pll preko 1.9 mada nije mi to bas za 24/7...
 
Da li je bolje,
memorija na 2.400 na CL9 9-12-13-31 1T ili 2666 na 11-14-14-31 1T ?

Nemam trenutno cime da testiram, ova 980Ti G1 nesto nece da sljaka, ne znam sto' joj je.....:D
 
Ja bih izabrao ovo drugo. Opet najbolje je da pretestiras pa da vidis sta je bolje.
 
U teoriji je brze 2400 cl9 7.25ns dok 2666 cl11 ima 8.25ns true latency, ali generalno ako overklokujes bolje je sto veca frekvencija pa onda zatezes latencije.
 
Ja bih i testirao, ali, trenutno nemam sa cime da odradim........:d
 
Nazad
Vrh Dno