Apropo ovih nekih komentara da nam gradivo zaostaje nekih 20-30 godina...to je uglavnom tacno, dobro mozda ne 20-30 god., ali je definitivno tu negde oko 15ak godina
Problem kod nas je stvarno u preobimnom teoretskom delu gradiva, koje ima veoma malu prakticnu primenu i vise je za neko kasnije eksperimentalno i teretsko usavrsavanje. Prakticnih delova gradiva jednostavno nemamo, bilo to na drzavnom ili privatnom fakultetu. Pozitivnija stvar koja se desila u nasem obrazovanju u proteklih 5 godina jesu ti gostujuci predavaci, koji mogu te za neki promil da podignu kvalitet obrazovanja
Ja smatram da bi trebalo studije podeliti na osnovnu granu, sa sto manje teoretskih delovai vise prakticnih i primenljivih delova. Dok bi u drugom delu studija, tipa master i doktorskih potencirao na tom teoretskom usavrsavanju, eksperimentima i sl.
Sto se preobimnosti tice, stvarno imamo mnogo predmeta na fakultetima..primera radi na ekonomskom fakultetu na smeru za menadzment taj broj je 33 + zavsrni rad, sa varirajucim brojem predmeta po godini, nekad i 9, na FONU to je 44 ispita + zavrsni rad, sto je tacno 11 ispita po godini...isti je slucaj i na drugim fakultetima.
Ovde samo navodim kao jedan primer kako to fenomenalno funkcionise na poznatijim stranim fakultetima koji imaju odlicne rezultate
http://www.ox.ac.uk/admissions/unde...s/economics_and_management/economics_and.html
http://www.ox.ac.uk/admissions/undergraduate_courses/courses/computer_science/computer_science_.html
p.s. Da ne bi bilo neke zabune tipa, sta ti poredis Oxford sa nasim fakultetima...znas li ti gde smo mi i sl. napominjem da je ovo samo primer kako nesto treba da funkcionise i kako ne treba

To sto je to nedostizna bajka za nas sistem, ***a
