Šta je novo?

Da li meni uopste treba DAC? (DAC FAQ tema)

ja tvrdim za sebe da ne čujem razliku (to me valjda čini čak i na ovom forumu nižom vrstom)
I moja supruga je mislila da je operisana od zvuka sa sve mani me toga dok nije primetila u kolima kada sam sa Spotify presao na Qobuz sa komentarom kako su pesme lepse i cistije.
Od tada je sve cesce na kucnim zvucnicima jer se mnogo lepse cuje nego na tv .
Starijem sinu moze i serpa da bude zvucnik dok je mladji gori od mene.
Kao sto rekosmo, subjektivna stvar.
 
Pisali smo već o tome na predhodne dve tri strane. Da se ne ponvaljamo :)
Ниси рекао како да измерим већ да верујем некоме на реч... :)



Добра позиција, добра сцена, чујеш разлике.
 
Poslednja izmena:
I ja ne bih voleo da se ukine tema...
Svašta mož da se pročita, između ostalog i o zlatnoj eri hifija, o muzikalnim d/a konverterima (i pojačalima), pa onda o pojačalima i pojačavačima...pa nek odabere šta se komu svidža...

A nova tema bi mogla da se otvori o muzikalnim strimerima, i ruterima naročito.
 
Да поделим са вама тест диск компаније Marantz, у iso формату. Аимп плејер га репродукује без проблема.

Pogledajte prilog 492174
Искористио сам Converter SACD ISO to DSD format, 14xDSD сместио у R-Pi Plex Server, послушао снимке кратко у 2.8 MHz DSD режиму, како их препознаје Denon AVR-X1800H. Врхунски звук, без дилеме. Нисам имао сазнања о Direct Stream Digital, потражићу и неке друге жанрове, нумере на овом SACD су за познаваоце са истанчаним укусом какав, чини се, још нисам. 🫣
Потребан је посебан DAC за DSD, да не буде "resampled to PCM"?
 
Nekome je subjektivno hladno ili toplo. Pa misli da je temperatura niža ili viša nego što jeste. Ali mi imamo način da izmerimo temperaturu i znamo kolika je. Poređenje s krevetom i šta je udobno spadaju u kategoriju kome se sviđaju ploče, lampaška pojačala i koje zvučnike neko preferira. Ne da li je DAC transparentan.

Tako da slobodno možete da kupite zvučnike od 5000 evra, adekvatno pojačalo i da onda pustite muziku s type C Apple dongle od 10 evra. I ništa ne gubite.
 
Искористио сам Converter SACD ISO to DSD format, 14xDSD сместио у R-Pi Plex Server, послушао снимке кратко у 2.8 MHz DSD режиму, како их препознаје Denon AVR-X1800H. Врхунски звук, без дилеме. Нисам имао сазнања о Direct Stream Digital, потражићу и неке друге жанрове, нумере на овом SACD су за познаваоце са истанчаним укусом какав, чини се, још нисам. 🫣
Потребан је посебан DAC за DSD, да не буде "resampled to PCM"?
Ако желиш сацд диск мораш гледати у правцу универзалних плејера, или аналогно на појачало или преко хдми на авр. Са компа, са хдд једино преко усб везе или мреже можеш послати на дак. Ту треба проверити модел да ли подржава нативе дсд.
 
I moja supruga je mislila da je operisana od zvuka sa sve mani me toga dok nije primetila u kolima kada sam sa Spotify presao na Qobuz sa komentarom kako su pesme lepse i cistije.
Od tada je sve cesce na kucnim zvucnicima jer se mnogo lepse cuje nego na tv .
Starijem sinu moze i serpa da bude zvucnik dok je mladji gori od mene.
Kao sto rekosmo, subjektivna stvar.
Verujem druže da je sve bilo tako i samo tako. Ali je to i dalje rekla-kazala.
Ne treba ne znam kakva organizacija da se to proveri. Kako to do sada nije urađeno, meni govori da razlike ako postoje:
1) nisu noć i dan
2) da se svode na ukus usled različite implementacije ostatka dac uređaja
 
Искористио сам Converter SACD ISO to DSD format, 14xDSD сместио у R-Pi Plex Server, послушао снимке кратко у 2.8 MHz DSD режиму, како их препознаје Denon AVR-X1800H. Врхунски звук, без дилеме. Нисам имао сазнања о Direct Stream Digital, потражићу и неке друге жанрове, нумере на овом SACD су за познаваоце са истанчаним укусом какав, чини се, још нисам. 🫣
Потребан је посебан DAC за DSD, да не буде "resampled to PCM"?
Ta razlika na SACD je do drugih mastera, ne do samog formata. Vredi slušati da se nađu bolji masteri, ali ne treba to mešati da je bolji format.
 
Чему све то? Они, који не чују разлику, они тешко да имају музику у неком hires формату и њима екстерни DAC и не треба. На жалост, постоји људи који једноставном воле да контрирају и да се расправљају и одвајање тема њих неће одвојити од жеље за контрирањем.
Такве треба само игнорисати и све ће бити ок.

Искористио сам Converter SACD ISO to DSD format, 14xDSD сместио у R-Pi Plex Server, послушао снимке кратко у 2.8 MHz DSD режиму, како их препознаје Denon AVR-X1800H. Врхунски звук, без дилеме. Нисам имао сазнања о Direct Stream Digital, потражићу и неке друге жанрове, нумере на овом SACD су за познаваоце са истанчаним укусом какав, чини се, још нисам. 🫣
Потребан је посебан DAC за DSD, да не буде "resampled to PCM"?
А чему конверзија ако сам навео да плејер АИМП без проблема репродукује са ISO формата.
Иначе, имам у DSD формату доста музике као и у 24 бита 96kHz.
Прецизније, немам ништа у mp3 формату.
 
Чему све то? Они, који не чују разлику, они тешко да имају музику у неком hires формату и њима екстерни DAC и не треба. На жалост, постоји људи који једноставном воле да контрирају и да се расправљају и одвајање тема њих неће одвојити од жеље за контрирањем.
Такве треба само игнорисати и све ће бити ок.
Samo da vidim da li sam lepo shvatio. Iznosiš tvrdnju koju je lako proveriti ali niko to do sada nije uradio pa kada te pozovu na dokaz, onda je taj neko trol i za ignorisanje?
 
Dsd , забележен на SACD или BD-audio, садржи фреквентни опсег до 96 килохерца, који је већ снимљен на аналогној мастер траци.
Људско ухо чује 19 кхз максимално. Дакле, циља се на синестезијски опажај.


Самплинг рејт за стерео је 192кхз.
Линеарност снимка је такође унапређена у односу на ЛПЦМ.

Такав снимак, захтева ДСД способан , асинхрони декодер и појачало, као и звучнике са супер твитером, способним да пусте звук до 96 килохерца.

Не ради се ниокаквом гимику, него еволуцији ЛПЦМ дигиталног записа.
 
Poslednja izmena:
Samo da vidim da li sam lepo shvatio. Iznosiš tvrdnju koju je lako proveriti ali niko to do sada nije uradio pa kada te pozovu na dokaz, onda je taj neko trol i za ignorisanje?
O каквој тврдњи је реч и каквим доказима?
Не знам шта ти је јасно или није? Написао сам, постоје људи који чују разлику у звуку а постоје и који не чују. Који не чују, њих не треба да тангира писање у овој теми.
 
...оно, кад неко ко нема слух пита, "шта је то добро у Бетовеновој 5ој , мени је то све цигу-лигу"

А за оне што траже "доказе":
Естетика се на студијама философије учи на завршној години. Логика на првој.
Па ко разуме...
 
Da li neko može da preporuči neki DAC koji bih koristio da u njega bocnem eksterni hdd sa muzikom u FLAC formatu? Hoću reći, da DAC strimuje sa hdd-a FLAC direktno povezan sa pojačalom. Ne mora da bude nešto skupo, jer verujem da i neki jeftiniji vrši posao. Nisu mi potrebne BT opcije i slično, jer sam uvek bio za vezu sa kablom ili optikom. Svakako sam već par dana unazad prelistavao neke forume i gledao specifikacije, pa mi vaš savet znači. Hvala.
 
Poslednje dve nedelje svašta je ispisano o razlikama između dakova. Da je neuporedivo. Ako je stvarno tako lako, barem jedan, barem jedan u abx testu da potvrdi te razlike.
Ne znam kakvo merenje muzike, udobnosti, Betoveni i ostalo vas spopalo. Da uvredite, to vam ide lako. Abx test mnogo teže.
 
@lepi kokan SACD su pravili jer su isticali patenti za CD Audio. Ništa tu nema dalje od toga u praksi. CD Audio je rađen po teoremi, a kao što reče @gvlada ovo je eltistički hobi, pa se onda valjda zna šta je teorema. Ako ništa drugo 44.1/16 treba da dobije sve zasluge za napredak koji je doneo. A ne da se vređa.
 
Нема вређања, али и у троловању треба наћи меру. Хвала :)
 
Што ме овај таговао, таман заборавио да постоји.... Колико лаже то није нормално.... Прво, дсд је смишљен ради снимања и архивирања сонијеве аудио колекције. Затим се кренуло са идејом новог формата. Није прошло јер су забранили приступ плашећи се копирања (иронија да је баш сони пс помигао да се сацд штанца). Друго, 44/16 је један у низу стандарда за корисничке медије, никада и нигде није био студијски стандард снимања.
Касније су неки студији открили супериорност дсд код хватања уживо снимка и формат је кренуо још једанпут. У ери хи рес зашто би трошили време и новац на конверзију у пцм па се ишло ка примени дсд формата кроз фајлове.
Опет кажем, ако је неко способан да чује разлику чуће је ако одради основна подешавања како треба а прво је добар положај звучника. Са слике члана који има над и не чује разлику, како када су звучници набијени уз зид и комоду, како....
Исто као да се неко жали како не примећује разлику у слици између јефтинијих и скупљих пројектора а упорно их пореди при дневном светлу. Да, сви пројектори дају исту слику на тај начин.
Од извора све потиче.
 
Za produkciju se koristi iz isto lako objašnjivih razloga. Koji nemaju nikakve veze sa tim kad se pušta.

 
Da li neko može da preporuči neki DAC koji bih koristio da u njega bocnem eksterni hdd sa muzikom u FLAC formatu?
to je player, ne DAC. verovatno postoji neki player koji može da radi i kao DAC
 
@gvlada zvucnici su 30cm od zida (zadnja ivica zvucnika), mozda deluje sa slike da su uz zid ali nisu.
 
80-100цм је неки мин за добру звучну презентацију. Пробај како звуче, поиграј се са искошењем па их врати после. Звучници једноставно нестану, оно што чујеш је простор иза и око њих.
 
Za taj novac je možda bolji TOPPING E30II LITE . Da spomenem da ima opciju za daljinski.
 
Kažu da zvuči svetlije tako da zavisi od ostatka sistema/ukusa. Da vidimo šta kažu za taj D1.
 
Тај S.M S.L. D1 је изашао ове године? Видим да има посебан USB улаз за напајање и да кошта око 90$. Има ли негде неких рецензија? Ја нисам нашао а видим да постоји од раније модел сличног назива који кошта око 1000$.
 
Trazio nesto po fiokama i naletim na no name chajniz dac koji stoji godinama, koji je bio zamena za riknutu zvucnu na starom laptopu. Uzet na neciju preporuku kako dobro radi za sitne pare.
Setim se da imam Speaka dac, pa se setih ove teme te rekoh da testiramo kada vec imam vise komada imam pri ruci. Tu sam se zeznuo...

Iako sam pokusavao svasta, nikako nisam uspeo uspesno da snimim direktno dacove (citaj bez muljanja signala i nenormalnih sumova) zahvaljujuci losim kablovima i adapterima, jer nikada nisam ni pomislio da cu ih snimati direktno.
A ovo sam radio prvenstveno iz znatizelje, i takodje nisam ljubitelj "argumentovanja" bez makar nekog pokusaja testiranja ili slicnog, odnosno da dam nasem @Dark Magician fer sansu u nasem sveopstem "prepucavanju".

Znaci ´vako - igrao sam se sa 5 dac-ova:

Hteo sam da testiram i na zvucnicima ali posto ne mogu svi dac direkt na njih, sve je islo preko BeyerDynamic DT 880 Pro od 250 Ohma, poznate po neutralnom flet zvuku, zbog cega ih (izmedju ostalog) i preferiram.
Probao sam i Sennheiser HD590, ali zbog napucanih basova i visokih kao i ubijenih srednjih sam ih izbacio iz price.

1747599451517.jpeg

Pustao vise hi res pesama sa Tidal, hi res iz moje kolekcije i par dsd semplova. Uglavnom sam se vrteo oko Tidal i country muzike jer americki kauboji znaju kako se radi produkcija + nema previse elektronike, tipa ovakvo nesto, sto je na Tidalu 24bit 96kHz flac:



Pesma ima lepo balansiran stage, nista nije prenaglaseno, sa dosta sitnih detalja, koji ce biti presudni u prici, uzecu start pesme kao referencu.

Nisam slusao pesme sa slusam celu pesmu ili deo pesme vec sam isao sa pustim pesmu i aha, ovde je prigusena sekvenca nekog instrumenta "tamo negde levo u pozadini pesme" ili neki insteresantan priguseni detalj i do smrti sam "cedio" taj detalj na svim dac, i tako xyz puta u krug sa xyz detalja tipa od zvuka zatvaranja kontra cinele u rok sekvenci, prigusene akustare u country do pucanja niti struna na gudalima Berlinske filharmonije dok su izvodili Betovenovu sedmu.

  • Senn - u startu odmah otpisan. On je fenomenalan za fps igre ali za muziku je uzas, cak je losije zvucao od no name kineza. Svi detalji su ubijeni, sve je izmesano u jednoj tacKi u centru mozga, nula stejdza. Jos jedan dokaz koliko su bili pohlepni iz Senn sa ovim modelom. Ali da budemo fer plej, ovaj dac je pravljen za kompetitiv gejming, za GSP seriju sluski i stvarno dobro radi sa njima (cak i muzika), ali opet za te pare...
  • Chajna no name - iznenadjujuce dobar zvuk za 7e, obrisao je pod sa Senn. Sve bi bilo super da nema shuma i distorzije kao i totalni gubitak nekih detalja, kao i prenaglasavanje visokotonskih detalja ali vise u vidu shuma, najuzi stejdz od ostalih (osim Senn). Tipa prigusena akustara u pozadini gde lik svira ritam sa prigusenim zicama u pocetku gore navedene pesme zvuci kao neki shum u pozadini, bas moras da se "napregnes" da prepoznas sta je. Kada sam prvi put pustio preko njega ovu pesmu, reakcija je bila sta koji... dok nisam "naucio" kako da slusam.
  • Speaka - kinez nema sta da trazi pored nje. Svi detalji su tu ali nekako kao da su priguseniji, blago mutniji, nema onog "pin point-ovanja" gde je detalj u pesmi vec u fazonu aha, tu je detalj, samo ne znam da li je malcice blize ili malcice dalje. Stejdz onako, ima ga... Ali za 10e koliko me kostao, fenomenalan dac.
  • M Audio Duo - iako je entry level dac za recording, svi detalji su tu, ali sa naglasenim visim tonovima, da tako nazovem. Jednostavno su vise naglaseni i ponekad toliko da onu prigusenu akustaru nisam mogao da odredim na prvu gde je tacno u prostoru kao kod Speaka, dok i ovaj dac nisam naucio kako da slusam. Stejdz solidan ali deluje manji zbog naglasenih. Za 50e i sta sve nudi od opcija za entry, mislim da je jako dobar dac.
  • Audient Evo 4 - sve je umereno, cisto, tacni detalji sa tacnom orijentacijom, najsiri stejdz. Recimo jedna od velikih razlika u odnosu na kineza je da ako se linearni (kontinualni) bas u nekoj elektronici lagano pojavljuje i pojacava, kod Evo cujem ranije od najtiseg dok kod kineza kao da uskoci pa krene da se pojacava. kod country gitare, bendzo, violine tacno pozicioniram u pesmi. Moracu da maznem od komsije Scarlet i Toping da uporedim sa njima (opet).

Da ne davim previse, to su najvece mane.

Moram priznati da je bilo stvarno zanimljivo igrati se sa ovim i sta ce sve ispasti iz svega i da budemo fer ka suprotnoj strani, ovde imamo par problema u prici:

Prvi je Evo dac i prateci hw, koji koristim svakodnevno vec 3 godine, i dalje me odusevljava preciznoscu detalja. Ali ti detalji su tu samo sa BD i na zvucnicima koje sam namestio za svoje potrebe.
Cim ubodem nesto drugo, to sve degradira i to debelo, kao sa HD sluskama.
A posle 3 godine sluh se "stapa" sa sistemom i sta god da probas novo, mora biti MNOGO bolje da bi se odusevio i TAKODJE ako cujes nesto za nijansu losije, deluje kao svetska drama spanske serije.
Iako sam se skoro 6 sati zezao danas sa menjazom dacova sa mnogo pauza da ne "sprzim" usi i max se trudio da budem objektivan (tipa naletim na nesto u tom momentu drasticno razlicito, onda sam gnjavio taj detalj minimum 5 krugova sa dac), ne bi bilo fer da potpuno iskljucim moc navike i da mi usi nisu previse naviknute na moj sistem. Mada ima pozitivan detalj ovde, o tome kasnije.

Drugi problem je sto sam sam radio sa meni odlicno poznatim pesmama tj tacno znam sta i gde treba da se cuje. Bilo bi vise fer da pustam iste pesme nekom ko ih nikada nije cuo ili obratno. Familija nije bila raspolozena da slusa jedno te isto 6 sati te mi nisu pomogli, ne razumem zasto...

Treci problem je "naucis da slusas", kao sto sam vise puta spomenuo ranije. Sto vise slusas nesto, usi se treniraju i pocinjes da bolje da odredjujes stvari, kao i mane ali mozak preferira bolje stvari i trudi se da izvuce najbolje. Vremenom sam naucio i kineza da podnesem pa na kraju nije bio toliko los kao na prvu (losiji u odnosu na sta sam navikao), mada sam na njemu i Speaka proveo najvise vremena pokusavajuci tacno da odredim gde koji fejluje.

Pozitivan detalj tacke jedan je sto muziku ne slusam iskljucivo kuci vec i sa KZ Castor Pro, Beyerdynamic Free Byrd i Sony XM4, tako da mi usi nisu "striktno istrenirane" na jedan sistem i verujem da je pomoglo da budem makar malo objektivniji. Takodje ta raznolikost sluski mi je dala hint, koji sam sada potvrdio sam sebi a to je da elektronska muzika iako generalno zvuci da ima puno detalja - u stvari nema ni blizu toliko, u smislu zvuk je vise nekako linearan, da se tako odrazim.

Razliku sam najmanje primecivao u elektronici, osim kod nekih bas dobro odradjenih pesama tipa od Astrix, on zna bogato da odradi neke stvari a najvece razlike su u pesmama sa akusticnim instrumentima kao gore navedena ili filharmonije sa izuzetno tihim sekcijama kao Betoven sto je voleo da komponuje.

Sto se mene tice, razlike postoje i to ne tako male. Tu moram uzeti u obzir da drndam gitaru i da sam godinama "skidao" pesme preko sluha (nekada su pre yt video skola knjige sa rifovima bile uzas blagi) te verujem da tu ima dosta uticaja za "hvatanje detalja", ali opet - nisam audio inzinjer.
Da bi uopste pokusao da hvatas razlike, treba ti minimum neki mid range sistem kao moj. Verujem da se na boljoj ( ne skupljoj! ) opremi jos vise cuje razlika. Da li je moj sistem bez mana? - nikako.
Takodje sam uveren da vecina ljudi ne bi cula razliku. Mislim na obicne, casual slusalac ljude, kao moj stariji sin npr. Ali onaj ko iole voli bolji zvuk, sanse nema da ne cuje razliku izmedju kineza... pa cak izmedju Speaka i Evo, teorije nema da nece primetiti razlike. Iako nisu ne znam kakve, ima razlike.
E sada da li je ta razlika zbog kvalitetnijih izlaza, boljeg power modula, kinez u fabrici se napio pa stavio kvalitetniji lem... ne znam, samo znam da ima ocigledne razlike i sto je meni ocigledno, nekom nece biti uopste.
Takodje je totalno subjektivno da li razlike vrede toliko para, da ne pricamo o skupljim modelima...

Steta sto Dark nije u blizini, bas bih voleo da cujem njegovo misljenje uz pivo kada bi sve ovo istestirao, sa sveLepim Kokanom u pozadini kao neutralni posmatrac... mada bi on popio svo pivo...
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno