Ne znam postoji li danas ozbiljna frma kojoj dizajn nije na veoma visokom mestu, možda ne baš na prvom, ali na visokom. Industrijski dizajn nije samo spoljni izgled, nego i usability. Recimo, konkretno Canon, na aparatima A serije ima dve neiskorišćene pozicije na "krstastom" dugmetu za izbor, to je loš dizajn.
Postoji gomila ozbiljnih firmi kojima dizajn nije na jednom od prvih mesta, recimo vecina Japanskih firmi, dobar dizajn i kvalitetan proizvod u jednom je vrlo retka stvar, pravi primer vecina evropskih/americhkih automobila, i uopshte puno evropske/americke robe. A recimo ima i primer za ove prve koji imaju i kvalitet i dizajn, recimo Sony za neke proizvode.
A shto se tiche neiskorishcene pozicije na A canonu, to nije losh dizajn, vec losha ergonomija, i to nije sluchajno, vec se tako pozicionira neki uredjaj za odredjeno trzishte. Canon A aparati su ionako overkill shto se tiche mogucnosti i opcija u odnosu na konkurenciju, pa sada kada bi josh imali i savrshenu ergonomiju, kako bi prodali Canon G ili Canon S
Druga je to stvar što ja mislim da je estetski dizajn 99% aktuelnih foto aparata grozan, ali pusti mene, ja sam mator... Za mene je foto aparat lep kad je velik, crn i ima veliki objektiv.
Pa opet, aparati su namerno sivi da bi se odvojile klase. Secash se Canona 300D koji je bio siv, crni se tek na kraju njegovog veka pojavio, i to je bio direktni pokazatelj "ovo je aparat najnize DSLR klase" shto i jeste bio. Ako hocesh veliki crni aparat sa velikim objektivom, svi su takvi u srednjoj DSLR klasi, ali moracesh da platish
Ako razlika u kvalitetu nije velika, vrlo verovatno da bih ja dao prednost bolje dizajniranom proizvodu. Jer dizajn jeste deo kvaliteta proizvoda. Od dva tehnički identična proizvoda onaj bolje dizajniran je kvalitetniji.
Slazem se, ali to uglavnom nije tako. Opet cu da uzmem primer automobile, najlakshe mi je da povuchem paralelu. Recimo BMW, Opel, VW, uvek su imali automobile sa malo prostora, vishkom plastike u unutrashnjosti automobila koji su ih chinili manje prostranom od konkurencije, ali su bili najlepshi, odmah se vidi da su dizajnirani da imaju lepu liniju i oblike spolja, a za unutra shta ostane

, dok su recimo vecina japanaca do 90ih nezgrapni i nekad smeshni spolja, ali zato ubedljivo najprostraniji automobili po klasama. To je i dan danas tako, samo shto su japanci nauchili da plate Pininfarinu i Djudjara, pa se u ovoj zemlji Honda Accord prodaje vishe od VW Passata i tu je ujedno primer lepog i kvalitetnog automobila koji se josh i prodaje lepo, a vecina vlasnika te Honde ni ne zna shta vozi, ali su ga kupili zbog dizajna
A to "razume u kvalitet" je prilično sporno. Moj CPU može da radi na mojoj ploči na preko 2.4 GHz. Problem je u tome što po onome što mi znamo to na ovom čipsetu nije moguće. Pa kako radi? Postoje neki tračevi, ali niko ne zna: ni na AMD, ni na MSI forumu, ni ovde. Znaju MSI-jevi inženjeri, ali oni ćute. Prema tome, mnoge važne stvari znaju samo fabrički inženjeri, mi kad kupujemo imamo samo spisak elementarnih specifikacija i mišljenja poznanika i recenzenata, koja su često daleko od stvarnosti.
To o cemu prichash su finese, ja pricham na globalnom planu. Globalni kvalitet PCa je nula, jer da nije, sada bi kucali sa Amige ili Mac-a
