Šta je novo?

Cyberpunk 2077

Ne moze covek ni u igri u normalan klabing da ide... :ROFLMAO:
A jeste javasluk tezak, za strejt playthrough imas samo Panam i 2 babe (onu iz Militecha i Rogue), dok "protivnicki tabor" ima daleko vise opcija... :D
 
^plus sve ono sto vide po drustvenim mrezama i na twitchu
Nesto u fazonu minigame, mozda cak i neki fetis sa pojedinim likovima sto da ne.
I onda quest - zaradis neki triper, pa krene svrab u sred pucnjave xD
Mada je to nebitno. Bolje bi bilo da poboljsaju AI, reakcije prolaznika i takve stvari.
 
 
Jel se presijavaju i hromirane dzojtojke kad ih privede u ta kolica ili samo "solo voznja" (pun intended) kroz grad? :ROFLMAO:
 
Cudo nevidjeno od grafike sa fake raytracingom. Ni vanila verzija nije nista bolja. Licno sam ovo shotkao.


Cyberpunk2077_2024_01_04_16_38_21_848.jpgCyberpunk2077_2023_12_21_13_01_19_244.jpg
 
Zezanje na stranu meni je sada na 2.1 update-u delovalo kao da je igra dobila downgrade u nekim grafickim aspektima u odnosu na 1.6 - pre svega mislim na teksture zgrada, ulica i nocu odsjaj asfalta bas kada je kisa. Pritom deluje da je vise zahtevnija po procesor.
Takodje cini mi se da su dodali vise neonskog osvetljenje (reklama) u centru, ali nema onog presijavanja kojeg se secam iz starije verzije.
Mozda je i placebo efekat, ostaje da se vidi kako izgleda PL i Dogtown ekspanzija.

Pritom igru i nisam palio u medjuvremenu kada su stizali oni sitniji i veci patchevi posle Edgerunners serije, tako da nisam bas ni pratio update proces i koliko je (i sta) sve promenjeno.
 
Bilo je dosta tih nekih optimizacija na sve strane, od refleksija i slicno. U sustini nema neke razlike sem sto su utegnuli tamo gde se moglo, a mislim da je vise placebo efekt kod tebe prisutan. Ekspanzija je dosta dobra u svakom smislu, bolji su kvestovi, dinamicniji, raznolike lokacije na kojima se odvijaju i zadnja misija mi se bas svidela - kao iz skroz drugog zanra.
 
Cudo nevidjeno od grafike sa fake raytracingom. Ni vanila verzija nije nista bolja. Licno sam ovo shotkao.


Pogledajte prilog 422096Pogledajte prilog 422095
Nije RT fake vec odredis koja se povrsina koristi za refleksije i sta se od predmeta reflektuje u nitm povrsinama. Pa se na drugoj slici reflektuje zgrada ali ne i magla. Ali bez obzira na RT, i dalje se koristi stotinu tehnika da se ostale stvari fejkaju. Pa je izgleda na prvoj slici refleksija ko zna kojeg modela kojeg ne vidis osim u refleksijama. Recimo imas 3D model koji se vidi samo u refleksijama. Cesto kada rendam zgradu ubacim sken grada na kojem ce se zgrada nalaziti ali se taj 3D sken vidi samo u refleksijama prozora.

Malo sto sam davno probao PT je bio fantastican. Možda je to bila 2.0 verzija ali ono sto mi sada upada u oci, i kod mene i na svim gameplay klipovima. Jeste pop-in. Eto gore i u tom realisticnom gameplayu.

image.png

image.png
 
Znam sve to, ali ne objasnjava ovo kasnjenje na shotki gde je refleksija sake. Lik kroz celu scenu pomera ruku a refleksija stoji.
Ocigledno je ono sto si rekao - obicni cube map ili nesto, ali je statican, sto prvi put vidim u bilo kojoj igri.

isto ovaj shot na primer. Ne vidi se toliko na shotki ali u samoj igri dok se pomeras oko bare, i tacno se vidi da je model u refleksiji low detail (low poly bez detalja kose) i da je refleksija vrlo fake.
Cyberpunk2077_2024_01_07_14_06_43_685.jpg

Kontam da se sve to radi zbog optimizacije, ali je ovo bukvalno laganje jer sam iskljucio sve refleksije i nasvirao RT na max (bez path tracinga).
 
Nesto definitivno nije ok sa RT jer gledam te ženske, kao da su naknadno ubacene na sliku. Kao da nema nikakav contact shadow ili one uopste ne uticu na RT.

Imam 3070 tako da mi je tesko eksperimentisati oko toga, pogotovo jer mi je 4K monitor, ali su ocito radili dodatno na optimizaciji. Taj u vodi je sigurno neki od LOD modela nize kvalitete/s manje polija.
 
NPC-evi uopste ne uticu na svet graficki osim ako ne koristis onaj overdrive mode za RT, koji totalno ubije perfomanse cak i sa dlss i fsr-om. Potpuno su excluded od RT kalkulacija.
Jedino kad ukljucis raster senke i refleksije, NPC-evi budu osenceni, ali ne i osvetljeni.
Ali koja je poenta onda ako ja recimo koristim RT. Razumeo bih da je to neka druga igra gde jasno RT radi jednu ili dve stvari, pa lepo ukljucis ono sto RT ne radi.
Ovde radi skoro pa sve, a opet, ako se covek osloni na sam RT, tacno vidis prevaru.
 
Poslednja izmena:
Ma taj psycho RT je šminka. PT je pravi RT u ovoj igri. Ja igram tako ali ima artefakta zbog FSR 3 frame gen ali to i lošija base rezolucije je cena koju plaćam za path tracing on.
Meni je ovo prvi prelaz i igra je super zabavna i meni lično vrhunska ali je AI nepostojeći i ima bagova dosta ali mi to ne smeta toliko.
 
Treba da izbace jos jedan patch koji ce da sredi neke bagove na koje ljudi zale posle 2.1/PL, verovatno i uz implementaciju FSR3 (nadam se), medjutim nema konkretnog datuma osim "posle praznika".
 
Frame gen je tanak kada su transparentne teksture u pitanju. Kosa, novine po putu, to zna da baguje, treperi, uduplava se ali ne uvek. Ali zato apsolutno ne primećujem nikakav lag koji u teoriji donosi, stvarno je magija što se fps tiče.

Vama sa AMD artefakti neće toliko smetati jer FSR i bez frame gen ima artefakte, za razliku od DLSS...

Razvučeni mesh utkinutih udova, lebdeći objekti, objekti koji nestaju a u vidokrugu su na 10 metara, AI koji se zakuca u zid, to su već bagovi same igre i nemaju veze sa grafičkim opcijama.

Inače svaka igra može i treba da podrži FSR frame gen, jer je open source tehnologija...
 
ne, svaka igra treba da radi u native rezoluciji sa svim tim, pa da vidimo ko koliko zna da optimizuje svoj engine, ne da pustamo ai da radi fake predictions. ja cu da napravim AAA naslov i da trazim 70-100$ za poluproizvod gde ti treba 1500+$ gpu koji ce sa ai u fake rezoluciji da izvuce 60fps i mi ih nagradjujemo sa good job here take my money…
 
^post da se pinuje u sticky ili stagod. Odlicno sumirano.
Dodao bih samo da sve manje ljudi zavaravaju i ovim fake raytracingom. Ovo nije prva igra u kojoj sam primetio RT ON ne-logicni bullshit (isti djoka je i sa i bez FSR-a), samo da bi nvidia i amd (u manjoj meri) prodavali nove graficke a sve to da bi game dev brze stancali svoje nezavrsene i neoptimizovane proizvode.

Suma sumarum - nase preplacene masine ce da se postaraju o svim problemima koje su ignorisali oni kojima smo dali novac i koji su bili duzni da to srede, samo da bi mogli jos brze da prave isti nekvalitet i vise zarade.
 
Poslednja izmena:
Ma gde se manje zavaravaju, i dalje vise ljudi naginje ka nVidiji bas zbog "RT ON" jer uspeli su da prodaju zvaku.
Ovde na forumu ne smes da spomenes nista vezano RTX/DLSS u negativnom kontekstu i odmah ide drvlje i kamenje, posebno od onih koji su izvalili vise love sa high-end nV graficke.
Cak i u AMD temi vrebaju... :ROFLMAO:
Problem je sto nam generacijski prodaju graficke sa manje raster snage i problematicnog dizajna za vise love a na kraju smo mi korisnici na gubitku, bez obzira koji tabor (obor) odabrali.

OT
U principu nahvalise CDPR za produkt koji su zavrsili posle 3 godine (ili izbacili iz early access-a), sto rece illidan, a jos uz to i punu cenu i dalje naplacuju.
Pritom igra jos uvek nije bez bugova, nije u potpunosti optimizovana a sto se tice sadrzaja deluje jos uvek skracen (ima dosta kvestova koji su zbrzani) cak i sa PL ekspanzijom iako donekle zaokruzuje celokupnu pricu odnosno neke loose endove iz osnovne igre.
Sto rece kolega gore "good job here, take my money"...
A nalecem po netu izjave (izvale) kako ne sumnjaju da ce Witcher "4" biti odlicna igra i razmisljaju o pre-orderu...
Pritom CDPR otvara potpuno novi studio i sa novim staff-om u USA, dok je 3/4 kljucnih ljudi koji su radili na Witcher fransizi napustilo kompaniju.
 
Inace osim ovog moda sto je okacio kolega gore ja ne videh beneficije RT ON opcije, cak i za Metro Exodus (gde vazi da je najbolja implementacija) mislim da se gubi na odredjenom smeku/atmosferi igre u odnosu na kada je rucno odradjeno.
A svakako previse ubija performanse i nije vredno upotrebe. Thumbs up u svakom slucaju za besplatan fps boost sa DLSS/FSR-om
Grešiš za path tracing. Igra bez toga ima klasične boljke standardnog video game lightninga, likovi imaju odsjaj u mrklom mraku itd.
Sa path tracing osvetljenje zaista izgleda neverovatno na momente, jedva modeli i teksture mogu da isprate plezir koji pruža osvetljenje (neke teksture su primetno niže rezolucije nego što bi trebalo iako sam sve stavio na max). Što je najbolje od svega deluje da path tracing utiče i na volumetričke efekte.

Ray tracing ON i to psycho, jedva da se primeti razlika u odnosu na ray tracing OFF.

Ja sam se vratio na DLSS Quality, ipak je performance mode ubica detalja i oštrine. Ovako imam oko 60 fps, pada na 50tak nekad, nije idealno ali može da se igra.
1440p DLSS Quality i FSR 3 frame gen, sve na max, igra izgleda čarobno.
 
Poslednja izmena:
Neko vidi, neko ne vidi.
Sve je to ok, jos bolje da se neko igra na vecem fps.
Oduvek su vecini ljudi high i ultra podesavanja u igrama bila previse "skupa", ali to ne znaci da su beznacajna i da ne postoje razlike.
Secam se kada su za Kingdom Come govorili da lepo izgleda i na low i da high/ultra ne vredi 4x losije performanse, ja probao medium i vec poceo da se krstim...cekao sa 2x1080ti da kupim next-gen graficku da bih igrao igru, posto sam i tu vec bio na 4k, a SLI nije radio u toj igri nikako.

Prosto, nekoga zanima gore pomenuta gitara i odusevice se sa nekom od 5000e, a ja cu istu videti kao i onu od 100e, prosto me ne zanima, bicu u fazonu "obe sviraju".
Isto tako je i sa grafikom, nekoga ne zanima i ne obraca paznju, nekoga zanima i i te kako primecuje ogromne vizuelne razlike.
Ja udjem u MHW, grafika jeste zastarela, ali meni dizajnerski sasvim ok i pored jako losih tekstura, bitan mi je gameplay tu i ako sam neko ko se generalno odusevljava dobrom grafikom...drugara sam jedva naterao da igramo, bukvalno mi nije verovao da stvarno hocu da igramo tu igru, trebalo mi je 3 sata igranja kod mene da ga nagovorim da proba i to samo zato sto izlazi novi sledece godine.
U isto vreme sam pokusao i No Man's Sky da mu pokazem, ali je rekao da nisam normalan i da sklonim te crtace.
Tako da je vaznost toga subjektivne prirode, jer objektivno i te kako ima razlike i napretka u odnosu na ranije.

RT Psycho sa DLSS 2.0(bez PT):
Screenshot (467).png

I evo 3.5 sa overdrive RT:
 
Poslednja izmena:
ili path tracing ili ssr na ultra, "obican" rt nije nesto i ssr mi lepse izgleda od njega
 
Ukusi se razlikuju, meni je gornja slika izmedju ultra SSR i Ray Tracinga i te kako poprilicno razlicita u korist RT-a.
Takodje, svuda su senke, osvetljenje i refleksije dosta realnije i bolje sa RT, do te mere da je neuporedivo.
PT, najvise zbog DLSS 3.5 ili ti ray reconstructiona, deluje jos bolje naravno.
 
Kako te ne mrzi po 100x da branis skupe karte sa ovoliko teksta :D
Ali ova FOTO mi malo deluje navijacka...Skoro sam igrao CP na mojoj staroj karti, ovako los niger nije bio! Mozda su izbrisali u nastavku RAY TRACING OFF low set. ;)
Ne pocinjem diskusiju, ovo je samo od oka zapazanje... Jer svakog podrzavam i razumem. Čak i onog ko ostavi baksis 100 evra kad kupi neki takav GPU... (y)
 
Ne samo to nego sto daje lose primere.
One dve slike RT off vs on ne govore konkretno nista, jer je jedina razlika u obe slike u boljem sencenju i u manjoj meri u reflekciji na podlaktici (moze da se optimizuje i napravi bolje za RT off sliku koja izgleda lose jer je losa, verovatno na low settings, a ne zato sto jednostavno RT pravi toliku razliku).
I ove nvidia reklame sto pusta koje bi kao trebale da dokazu nesto. Samo ne znam tacno sta.
DLSS 3.5 koliko znam je ekskluziva za 4000 seriju, a ako hoces bas da koristis sa path tracingom moras da imas 4090. Sta je poruka videom? Da svi treba da kupimo tu graficku? Zbog CP2077??
Ali mora da ih brani. Pa kad das 2000+ evra za komponentu i sluzi ti prevashodno za gaming, a mozes da je realno uposlis u par prebagovitih igara to govori izvesne stvari o tebi.

Da okacim par reprezentativnih shotova gde se stvarno vidi razlika izmedju RT OFF vs ON podesavanja sa ultra ostalim podesavanjima (a ne kao sto nvidia podesila onaj RT OFF shot na low vs RT ON ultra).




 
Poslednja izmena:
Ta karta uopšte nije jaka niti nešto posebno. Da ta 4090 valja mogao bi da igraš 4K PT trte mrte bez DLSS FSR frame gen I ostalih čudesa i to sve na minimum od 120 fps, ovako je karta samo skupa.
 
Ne, lepo su u DF to objasnili, problem je staticno osvetljenje jer se auto krece kroz spoljasnje osvetljenje i to bez RT ne moze realno da se prikaze.
Da bi na tom nivou ti uradio da izgleda isto bez RT-a, bilo bi 4x zahtevnije od RT-a i zahtevalo bi 20x vise vremena za developera, zato to nigde ni u jednoj igri ni ne postoji.
Vec ako SSR stavis na Psycho bez ikakvog RT-a, performanse su losije nego sa RT na ultra, tek je RT Psycho malo zahtevniji.
A taj SSR nije ni blizu da ti donese onu gore sliku iz auta.

@Sean
Nigde nisam pricao o ceni karti, niti me karte zanimaju osim kao sredstvo da igra lepse izgleda, pricam ovde o grafici i sta ista donosi.
Pricam o tome da "RT nista ne donosi" i 100x prezvakanoj temi da to "moze i bez toga" i ako niko nigde to nije uradio...
Moze i auto da ide 400km/h i da kosta 20k evra...u teoriji moze, moze i besplatan da bude.

Nijedna slika nije na low podesavanjima, gore sto sam ja okacio je iz DF videa i sva podesavanja sem RT-a su ista.
U istom tom video pricaju i o manama RT-a i kako isti nije jos na nivou pravog RT-a(tada PT nije postojao u CP).

1704805016632.png

Evo malo i mojih, apsolutno obicnih SS-ova, gde razlike uopste nisu ni blizu najboljim primerima, a pogledajte i performanse, dakle u pitanju je SSR Psycho-no RT i RT Psycho, prva slika(s leva) RT, druga SSR:
 

Prilozi

  • Screenshot (475).png
    Screenshot (475).png
    2.8 MB · Pregleda: 39
  • Screenshot (474).png
    Screenshot (474).png
    2.7 MB · Pregleda: 22
  • Screenshot (471).png
    Screenshot (471).png
    3 MB · Pregleda: 18
  • Screenshot (470).png
    Screenshot (470).png
    2.9 MB · Pregleda: 15
  • Screenshot (469).png
    Screenshot (469).png
    2.6 MB · Pregleda: 18
  • Screenshot (468).png
    Screenshot (468).png
    2.6 MB · Pregleda: 25
Poslednja izmena:
Nemojte kačiti promo slike (što uključuje i DF...) napravite sami poređenje pa kačite. Eto meni Deshawn nije izgledao kao na tim slikama, mada nisam prebacivao na RT off nego sam igrao sa PT. Kod mene u kolima je bilo mnogo više dima i atmosfere tokom te scene, niđe veze sa desnom slikom od DF.
 
Vrh Dno