Šta je novo?

Cyberpunk 2077

Zato sto je ray tracing i dalje marketing. Prvo, developeri su jako dobri sa simuliranjem RT efekta. Ubacuje se vise izvora svjetlosti. A sa druge strane, daleko smo od full RT igara kao sto je to Minecraft. Znaci RT je apliciran na refleksije lokve, pojedinih staklenih povrsina ali ne i na kompletan svcijet gdje bi refleksija poda i boja istog trebala biti oidrazena na recimo likovima koji hodaju po istoj povrsini. Dobro cemo se nacekati na full RT i ako Epic hajpa UE5 da ce biti bas to. Mozda i hoce ali definitivno ne za gaming.

Meni je vise zanimljiv DLSS.
 
Da mi je neko reko da je bilo verovao bi mu :D Obicno bude. Sada nisam obracao paznju na logo.
 
Kada sam video kako izgleda metro exodus sa rt on odmah sam se odlucio za nvidija tabor i bacio oko na 3070.

Sent from my Redmi Note 8 using Tapatalk
 
Da mi je znati sta vam je u tracingu toliko fascinantno...
 
Da, bitno da se sve presijava a to sto je fizika u stagnaciji vec 10 god i ostalo to nikom nista... Meni je ray tracing glupost, refleksije se mogu i bez toga napraviti da lepo izgleda,kao da je sad bitno sto to nije presijavanje u realnom vremenu i sto ne pada na povrsinu kako treba. Cela ova igra mi tako nekako izvestaceno, obojeno, sturo deluje...
 
Ali ne mozes da igras na maksimalnim grafickim podesavanjima ako nemas ray tracing kartu. :p
 
Kod RTX daleko bitnije od refleksija su prirodno osvetljenje i senke. Ma koliki trud razvojni tim uložio, "manuelnim" radom to ne može da se dostigne.

Igra u kojoj je izvučen maksimum pešačkim putem je Spiderman sa PS4, pogotovo u kombinaciji sa HDR to izgleda baš fenomenalno, pa opet to ne može da dostigne nivo sa utegnutim ray tracing-om.

Cela ova igra mi tako nekako izvestaceno, obojeno, sturo deluje...

Pa pročitaj sam naziv igre, to je stil cyberpunk-a kao samog žanra. :)
 
Poslednja izmena:
Da, bitno da se sve presijava a to sto je fizika u stagnaciji vec 10 god i ostalo to nikom nista... Meni je ray tracing glupost, refleksije se mogu i bez toga napraviti da lepo izgleda,kao da je sad bitno sto to nije presijavanje u realnom vremenu i sto ne pada na povrsinu kako treba. Cela ova igra mi tako nekako izvestaceno, obojeno, sturo deluje...

Ray tracing je refleksija svjetla sa svake povrsine. Ne samo sa glossy povrsine. Znaci ako stojis na crvenom podu hrapave povrsine, sa RT-em ce se crvena refleksija odraziti na tebe.

image.png


Ovo je RT on-off:

image.png


Problem je sto smo daleko od toga. Treba ti, u zavisnosti od procesora i scene, treba ti par minuta da izrendas 1 FPS 4K sa potpunim RT-em. Ovo u igrama je sve limitirano. Pogledaj koja masina treba da se tjera Maincraft. A pricamo o low poly video igri. Pogledaj nekada video od digital foundry pa ce ti biti malo jasnije kako radi. Broj "zraka" koje se dobijaju od povrsinu su u igrama jako jako limitirane samo se sa blur efektom dobije glatka poivrsina svjetla sa jednog predmeta na drugi. U suprotnom bi to ovako izgledalo:

image.png


RT je buducnost dok ne budemo imali 5-6x jace masine.

Trenutno se developeri fokusiraju na samo odredjene stvari koje koriste RT. Recimo odredjeni predmeti, samo glossy povrsine ili samo pod scene. Dok u stvarnosti, ray tracing se odnosi na kompletnu scenu. Danas za jednu scenu se koristi po 10 izvora svjetlosti i ako ti vidis samo kao jedan (sunce). U buducnosti ce se koristiti samo jedan izvor svjetlosti (npr. sunce) dok ce ostatag scene biti osvjetljen svjetlom koje se odbija od povrsine kao in real life, ray tracing. Zamisli scenu sa nekom špiljom koja je osvjetljena sam os vanjskim svjetlom. Sto se vise ides u dubinu, manje svjetla ima. Danas za tako nesto moras imati ozbiljnog lighting eksperta.

Suma sumarum, svjetlo ne odbija od povrsine bez RTX-a.
 
Poslednja izmena:
Suma sumarum RT je dobra priča, a mi smo na njenom početku što se tiče video igara.
 
Samo pogledajte scene zatvorenog prostora u metro exodus i videcete razliku, meni se na pocetku cinilo kao cist marketing ali ovo izgleda odlicno.

Sent from my Redmi Note 8 using Tapatalk
 
Niko ne spori da to ne izgleda odlicno i nema razlike, nego da je sama primena tog efekta nesto sto je isforsirano kao neka revolucija u nedostatku drugih ideja i guranja svog proizvoda. Ko se seca onog Intelovog projekta od pre 10ak godina, isto je gurano i na kraju je puklo sa sve Project Offsetom (koji je btw i gameplay i graficki bio super). Evo nadjoh i onaj stari snimak modifikovanog Quake Warsa:



Jednostavno za igru koja bi bila skoro full RT/PT (ili bar uz minimalno rasterizacije) mora da se saceka jos dugo godina da hardware to isprati i da taj render bude u visokoj rezoluciji, frejmrejtu i da sam render bude veoma detaljan i kompleksan. Trenutne implementacije su jednostavno samo par probranih efekata koji odavno mogu da se "fejkuju" sa mnogo jeftinijim tehnikama uz to da vecina igraca ne bi ni primetila razliku.

Da ne spominjem da Crytekov SVOGI, Epicov UE Lumen i verovatno jos neki GI modeli u razvoju su dosta jeftiniji a izgledaju poprilicno slicno i uz vecu kolicinu detalja deluju daleko vise nextgen, recimo kao UE5 demo.

Inace, uz samu ideju da ce RT omoguciti laksu i brzu izradu igara, mozda bude i mac sa dve ostrice, jednostavno postojace uvek mogucnost da se nesto sto je bejkovano i optimizovano ranije zameni RT implementacijom bez ikakve optimizacije i ocekuje da to (klijentski) hardware nadoknadi.
 
Poslednja izmena:
Takvi i ne igraju, ovde dolaze samo da diskutuju i flexuju fps u razlicitim grafickim podesavanjima i rezolucijama... :)
Nekad i zakmece da je igra neoptimizovano dj*bre... Nema nista lepse nego kad procistas takav post...:S::-devil-:
 
Gdin_M
Ni jedna tehnologija ne ide od 0-100 u jednom skoku. Tako ni RT ili VR. Daleko su oba od mainstreama ali se mora nekad' zapoceti. Na stranu RT, RTX karte su poprilicno impresivne sa drugim mogucnostima. Od DLSS i RTX-audi do cropanja osobe sa videa bez mnogo gliceva ili najavljenog NVIDIA Reflex/Low latency moda koji na papiru zvuci dobro. Ali dobro, daleko smo od 360Hz monitora.
 
I nije daleko, nove next gen konzole sa hardverskim ray tracingom ce vec sledece godine biti uveliko mainstream u svetu.
 
Poslednja izmena:
Poslednja izmena:
Ne znam na koju demonstraciju tacno misliš. Demonstracija na tom klipu je "Lumen on-off". Lumen je njihovo ima za GI lighting.

image.png


Da li je real time demo, to je druga stvar.



3:30

https://www.youtube.com/watch?v=fi7IGmgkrnU
 
Upravo na tu mislim i znam sta je. Ali nije to Raytracing... Nema veze sa RT-om... U pitanju js Global Illumination, ali opet, bez pomoci RT
 
I nije daleko, nove next gen konzole sa hardverskim ray tracingom ce vec sledece godine biti uveliko mainstream u svetu.
Hardverski rt, a kakav drugačiji? Daj uozbilji se, ako su ove nove RTX slabe za ozbiljan RT onda su konzole sprdnja. Ako budu imale GPU na nivou RTX 3060 biće odlično.
 
Hardverski rt, a kakav drugačiji? Daj uozbilji se, ako su ove nove RTX slabe za ozbiljan RT onda su konzole sprdnja. Ako budu imale GPU na nivou RTX 3060 biće odlično.

Pa softverski, kao sto ces na primer imati sada u Crysis Remastered na PS4 i Xbox One.


Ma pusti ga, on "zna sve najbolje" sta god da ga pitas.

Aha Damire, "mracim mnogo". Mene makar niko nikada nigde nije trajno banovao, a kamoli vise od 5 puta (vise od 5 naloga) na jednom istom forumu kao tebe. ;)
 
Poslednja izmena:
Bas su mi zabavni ti tvoji tripovi, kad izaberes nekog random lika sa foruma i optuzis da je neki stari, banovani clan, please continue, veoma je zabavno :D

Nadji dete neku devojku da te malo smiri, umesto sto ceo dan hejtujes na forumu ;)
 
Poslednja izmena:
Vickasti Damir, kao i svaki put pred bananu. Dete.
 
Vrh Dno