Šta je novo?

Crysis!

ROE ...;)
Doom 3 je po meni bila "revolucionarna" igra po pitanju odnosa svetlo/tama ... creepy atmosfere i sl.

Nazalost to se sve izgubilo posle prva 2 nivoa.

Vidim da se mnogi zale oko nekih stvari koje postoje u 2007-oj :eyebrows:

Ja ne mogu u 2007-oj da igram igru koja mi pruza samo jedan nacin prolaska nivoa i to kroz "tunel" koji je ili rov ili je zgrada sa zakljucanim vratima "sa strane".

Cini mi se sve da sam se vise zabavio gledajuci Doom film (koji je jako los), nego igrajuci Doom 3.
 
Hej ljudi, letimicno sam pregledao stranice, i ne nadjoh odgovor za sledece pitanje...
Sta raditi kad odbranis brod od aliena posle atomke na ostrvu, kaze da sidjes negde dole i pomognes nekom baji inzinjeru. Ne mogu da pronadjem ni jedna vrata koja mogu da otvorim a mapa mi pokazuje negde sredinu broda, kada odozgo dodjem na tacku, nalazim se negde na pramcu i tu nema nista...?
 
@Dzef
vidi... Doom ili volis ili ne volis ... nema tu filozofije.
ti si ocito u drugoj grupi tako da ...
 
Nazalost to se sve izgubilo posle prva 2 nivoa.

Vidim da se mnogi zale oko nekih stvari koje postoje u 2007-oj :eyebrows:

Ja ne mogu u 2007-oj da igram igru koja mi pruza samo jedan nacin prolaska nivoa i to kroz "tunel" koji je ili rov ili je zgrada sa zakljucanim vratima "sa strane".

Cini mi se sve da sam se vise zabavio gledajuci Doom film (koji je jako los), nego igrajuci Doom 3.

Eh, bas si me nasmijao :)
Pa Kriza ti je "nelinearna" otprilike do pola, tj. dok ne dodjes do onih glupih aliena. Ta druga polovina je njesra, a kraj posebno. Glavni boss-ovi u koje moras sruciti sve sto imas. Mislio sam da je to prevazidjeno?

FC iz 2004 godine ti je manje linearan. Da ne spominjem ostale.
 
Eh, bas si me nasmijao :)
Pa Kriza ti je "nelinearna" otprilike do pola, tj. dok ne dodjes do onih glupih aliena. Ta druga polovina je njesra, a kraj posebno. Glavni boss-ovi u koje moras sruciti sve sto imas. Mislio sam da je to prevazidjeno?

FC iz 2004 godine ti je manje linearan. Da ne spominjem ostale.

Potpuno se slazem, kada sam u nekom od mojih postova spomenuo da Crysis nema shirinu kakvu je imao Far Cry, konkretno sam na ovo mislio...

A sto se Doom-a tice, za ono vreme bila je to silna igra... Uostalom glupo je porediti Crysis ili cak Far Cry sa Doom-om jer je Doom horor igra smestena u prilicno klaustofobicnu sredinu, i sve je samo ne open world igra. Mada ako cemo posteno ni Far Cry, jos manje Crysis nisu open world igre. Far Cry je ponudio iluzju open world igara jedino u onom strateskom delu, za Crysis ne bih ni to mogao da kazem. Prilicno je linearan, nema cak ni alternativnih putanja kojih je bilo u Far Cry i svodi se bas kao Doom ili HL2 na jednu obicnu pucacinu sa cinematickim momentima koji prate strogo linearnu radnju.

Crysis je fenomenalna igra i to nije sporno, ali ne treba preterivati... A da li ce biti i anotlogijska igra poput nekih iz proslosti to ostaje da se vidi...
 
Ok, malo sam pregledao cfg. fajlove detaljnije, cisto da vidim da li mogu malo lepse da podesim celu stvar da mi radi obzirom da je nemam 8800, i evo zakljucka...

Medium settings je na osnovu onoga sto sam video namerno osakacen cini mi se mnogo vise nego sto je to uopste potrebno, s obzirom na mogucnosti directx 9 kartica, kao i nekog proseka kada je u pitanju rasprostranjenost istih. Zasto je to ucinjeno ostaje da se vidi a u medjuvremenu, evo jednog malog tweaka za sve one koji nemaju kartice zadnje generacije...

Glavni krivac zasto onako jadno izgledaju osvetljenje i detalji kada podesimo shejder na medium, su pre svega HDR i colorgrading a onda i tzv. shejder modovi. Colorgrading zapravo radi ono sto su radili color modovi u Far Cry-ju (cini da cela gamma u igri povuce malo na zemljanje boje pre svega zutu). HDR u Crysisu je vec nesto drugo. Zapravo HDR cini se da u ovom enginu radi malo vise stvari pored banalonog dinamickog menjanja piksela. On pre svega menja i samu gammu i color u igri i sto je dobro ne utice previse na FPS.

Dakle kada u medium ukljucimo HDR dobijamo nesto sto po izgledu ne odudara pravishe od high moda barem kada je osvetljenje u pitanju i gama. Jedina razlika je u dubinskoj magli iliti depth of field-u, koji ce vecina ljudi bez problema moci da prezali i cinjenici da pokretanje HDR-a odnosi nekih 2-3 frejma, sto i nije neka steta.

Sto se tice parallax occlussion mapiranja – pomenuto cudo radi samo kada je sve na veryhigh koliko sam mogao da primetim (u toj varijanti je podeseno da bude ukljucen), a apliciran je samo na pojedinim mestima kao sto su kamenje na plazi i sl. tako da se zbog ovog malog dodatka zaista ne treba sekirati... u pitanju je cista shminka!

Ako bas neko hoce da plati 2 frejma za ovo cudo i da ga aktivira neka obrati paznju na sledecu liniju!

r_UsePom=[0 - iskljuceno,1 - ukljuceno]

----------------------------------------------------------

Sledeca stvar su shejder modovi. Oni su glavni krivci zasto metal izgleda ko karton itd. Medjutim posto shejderi za izgled materijala ne uticu na frejmrating vec zavise od vase video memorije bez pomuke ih mozemo ukljuciti sto sam ja naravno i ucinio.!

To znaci prakticno da nakon izmena koje sam napravio medium podesavanja izgledaju nesto bolje od high barem kada je izgled tekstura i materijala u pitanju, ali opet slabije kada su dinamicki partikli u ptianju i svi moguci blur efekti (isti su iskljuceni)!

Da bi ste to dobili napravite sledece izmene u samo dva cfg. fajla.

Napravite kopije original fajlova i zatim unesite sledece izmene:

Napomena: izmenjeni su samo podvuceni redovi !!!

Kod:
[b]sys_spec_Quality.cfg[/b]

[2]
[b][u]q_ShaderGeneral=3
q_ShaderMetal=3
q_ShaderGlass=3
q_ShaderVegetation=3
q_ShaderIce=3
q_ShaderTerrain=3[/b][/u]
q_ShaderShadow=1
q_ShaderFX=1
q_ShaderPostProcess=1
q_ShaderHDR=1
q_ShaderSky=1
q_Renderer=1


(od broja 2 u zagradi pa nadole su podesavanja shejdera za medium settings.)

Kod:
[b]sys_spec_Shading.cfg[/b]

[2]
sys_spec_Quality=2
e_sky_update_rate=0.5
r_DetailDistance=4
[b][u]r_HDRRendering=1[/b][/u]
r_SSAO=0
r_SSAO_quality=1
r_SSAO_radius=1
e_terrain_ao=0
e_terrain_normal_map=0
r_DetailNumLayers=1
[b][u]e_max_entity_lights=4 [/b][/u]
r_UsePom=0        
r_EnvTexUpdateInterval=0.075
r_TexturesFilteringQuality=1
r_HairSortingQuality = 0
r_FillLights = 0
e_particles_lights = 0

Ovde je sve po defaultu, jedino je HDR ukljucen, a entity lights smanjen na 4 zbog kompenzacije FPS-a...

Kod:
[b] sys_spec_PostProcessing.cfg [/b]

[2]
r_DepthOfField=1
[b][u]r_sunshafts=1[/b][/u]
r_MotionBlur=0
r_UseEdgeAA=0
r_GlowScreenMultiplier = 0.2

Ovde su samo ukljuceni suncevi zraci... (i to je po defaultu ukljuceno samo u very high). zadnja stvar je cista sminka, nosi 1-2 frejma, pa po proceni mozete ovo ukljuciti ili iskljuciti...


primer-01
primer-02
primer-03



Kad ovo zavrsite podesavanja iz igre prepustam vama. Ja sam postavio na medium dakle shejder (nakon ovih izmena), zatim fizika mi je takodje na medium, senke i postprocessing. Ovo zadnje je na medium ne zato sto ne moze na high, vec zato sto ja ne volim bas previse blur effekte! Ostalo je na high i voda je naravno na very high. Dakle kad se sve rezimira, nije problem u teksturama, cak ni toliko u osvetljnenju i geometriji, koliko u soft filterima...

Za ukjlucivanje izmaglica i zraka u vodi, potrebno je promeniti sledece pareametre u cfg. quality sa jedinice na dvojku:

Kod:
q_ShaderPostProcess=2
q_Renderer=2



Cena ove modifikacije su 2-3 frejma gore dole, pa ko voli nek izvoli...

A to zasto su odredjene stvari iskljucene a ne bi morale biti pitanje je za Crytech..?

Toliko za sada od mene.

Naravno oni koji imaju ale od kartica neka zaborave na ova podesavanja. Ona su namenjena pre svega ljudima sa slabijim karticama i mashinama, a i zato da im vi koji imate 8800 ne bi solili pamet i pricali kako pojma nemaju jer nista nisu videli, he, he! :D

Pozdrav!
 
U Crysisu prica ide na tu stranu da postaje linearniji pri kraju igre, ali slicno je i sa FC.

Nisam ja ni toliko mislio na ne-linearnu pricu, vec na ne-linearan gameplay, gde se protivnik moze savladati na mnogo vise nacina.

Da u Doom3 mogu da biram izmedju 20 hodnika kojima cu ici, i imao 5 razlicitih krajeva nista mi nebi znacilo. Jer se sav gameplay odigrava u skucenim prostorijama gde se neprijatelji pojavljuju nakon sto pokupim oruzje ili energiju.

Ja sam covek koji voli da sam nesto otkrije, iskombinuje, i stvori (koliko je to moguce u igri), a ne da idem jednom putanjom do kraja igre.
 
Pa Kriza ti je "nelinearna" otprilike do pola, tj. dok ne dodjes do onih glupih aliena. Ta druga polovina je njesra, a kraj posebno. Glavni boss-ovi u koje moras sruciti sve sto imas. Mislio sam da je to prevazidjeno?

Uh, ja mislim baš obrnuto - mene je prva polovina smorila sa bulletproof koreancima. Kad započne epska borba sa vanzemaljcima, poput Unreala 2, Q4 i HL-a2, meni tad počinje prava igra :)
 
Da u Doom3 mogu da biram izmedju 20 hodnika kojima cu ici, i imao 5 razlicitih krajeva nista mi nebi znacilo. Jer se sav gameplay odigrava u skucenim prostorijama gde se neprijatelji pojavljuju nakon sto pokupim oruzje ili energiju.

Ja sam covek koji voli da sam nesto otkrije, iskombinuje, i stvori (koliko je to moguce u igri), a ne da idem jednom putanjom do kraja igre.

Pa ok, ali to je vec stvar ukusa...

Doom je takav kakav je i bolje nije mogao biti napravljen kada je barem game play u pitanju.

Ali ni Crysis po tom pitanju ne stoji nesto mnogo bolje. Doduse ovde nemamo klasican trigger, ali sve se svodi na ulogu lovca koji lovi divljac tipa Predator. Prisunjas se i pokokas neprijatelje. Jedino sto ovde plainiras je odakle ces da krenes na neprijatelja i zaskaces istog, a u Doomu oni iskacu ko grom iz vedra neba, dakle oni zaskacu tebe...

Dakle dok se ovde covek zabavlja nekakvom ko bajagi strategijom u Doom-u je bilo zabavno preziveti sva iznenadjenja...

I jedno i drugo je prilicno banalno ali i zabavno, samo je pitanje ko sta vise voli...
 
Doom 3 je imao jednu novu freeky komponentu koju nisam iskusio ni u jednoj igri do tada. Tome je najvise doprinela tamna atmosfera i nemogucnost koriscenja bat.lampe i oruzja u isto vreme.
Pa sad... ko voli horrore (like me;))
 
Vidim da igra definitivno ima po nesto za svakoga :)

Doom 3 mi je bio odlican, ali samo u prva dva nivoa. Posle toga sam brojao nivoe do kraja, ne bih li rekao da sam ga presao. Eh kada dotle dodje, bolje da je nisam ni igrao dalje od pocetka.

Ja najvise volim nivoe poput onog "Boat" (sa gomilom malih ostva) u prvom FC-u. Taj nivo mi je doneo najvise zabave od svih ostalih nivoa u FPS-ovima, bas zato sto mi je sve otvoreno. Dali su mi ciljeve, i ja cu da ih izvrsim kako zelim.
 
Ali ni Crysis po tom pitanju ne stoji nesto mnogo bolje. Doduse ovde nemamo klasican trigger, ali sve se svodi na ulogu lovca koji lovi divljac tipa Predator. Prisunjas se i pokokas neprijatelje. Jedino sto ovde plainiras je odakle ces da krenes na neprijatelja i zaskaces istog, a u Doomu oni iskacu ko grom iz vedra neba, dakle oni zaskacu tebe...

Eh igraj crysis na najvecoj tezini pa ih onda zaskaci:) Igra je haos, glupo je i jednu drugu igru porediti s crysis-om. Mozda joj fali malo vise akcije i napetosti (poput doom-a i Fear-a) ali zato sve to nadoknadjuje extra grafika, fizika, efekti i sound.
 
Poslednja izmena:
Hej ljudi, letimicno sam pregledao stranice, i ne nadjoh odgovor za sledece pitanje...
Sta raditi kad odbranis brod od aliena posle atomke na ostrvu, kaze da sidjes negde dole i pomognes nekom baji inzinjeru. Ne mogu da pronadjem ni jedna vrata koja mogu da otvorim a mapa mi pokazuje negde sredinu broda, kada odozgo dodjem na tacku, nalazim se negde na pramcu i tu nema nista...?

Picis napred i ides levom ivicom palube broda, naici ces na dva alien-a leteca sa pipcima, roknes ih, skocis dole na deo broda koji viri kao prosirena paluba, i tu si...dalje ces se snaci i sam...
 
Sta je sve razlika na hard u odnosu na normal?

Igrao sa malo i cini mi se da ih ima i vise i da su pametniji. Ili mi se samo cini.
 
Ne cini ti se:) U cemu je sve razlika nemam pojma, znam da ih ima vise i precizniji su, a cini mi se i pametniji:). Prvi put sam krizu presao na normal za 10-11 sati. Sad igram na najtezem i mogu ti rec da ide dosta teze.
 
Poslednja izmena:
Ja sam se stalno pitao čemu služi onaj laser pointer dok nisam krenuo da igram na Delta težini :D
 
Ja imam problem da uopste instaliram igricu :mad: :mad:.

Skinuo sam naravno onaj ISO fajl od 6.03GB sa neta, instalirao najnovije drajvere, 169.03, za graficku. I svaki put kada pokrenem instalaciju, nakon prvog prozora odmah predje na zadnji prozor instalacije uz poruku da je nesto prekinulo proces instalacije i da igrica nije instalirana.
Da li mi neko moze reci sta sam zaboravio da uradim ili u cemu gresim? Da li mi treba DX10? Jer na WinXP SP2 ima trenutno DX9.0c? Hvala unapred na pomoci.
 
Problem je ipak bio u neispravnom ISO fajlu. Jer prilikom skidanja fajla kada je download dosao do 100 % nije ga dobro zatvorio :mad:. Ali sam ipak nekao uspeo iskopati iz kesha ispravan ISO fajl tako da ga upravo sada instaliram.
 
Prijatelju, na xp-u nikad neces imati dx10, on to ne podrzava, ako hoces tako, moraces igru da instaliras na visti. Ali to nema nikakve veze sa time sto tebi nece da se instalira. Problem moze da bude ako ti je particija na koju instaliras u fat-u 32, mora da bude u ntfs-u, ili ako nemas dovoljno prostora.. A pre ce biti od svega toga da si skinuo fajl koji se nije dobro downloadovao... Probaj i da promenis virtual drive na daemon tool verziju 4.08 ili na gore..
 
Prijatelju, na xp-u nikad neces imati dx10, on to ne podrzava, ako hoces tako, moraces igru da instaliras na visti.

Da, ali mogu se imati svi DX10 efekti u Crysisu na XP-u, pomocu DX10 tweaka.
I zasto bi neko instalirao Vistu, zbog Crysis-a, stvarno nema potrebe...
 
Poslednja izmena:
s jedne strane si u pravu, to znam i ja ali to je na prevaru simuliranje necega sto dx9 ne moze da uradi. Upravo zato sam je instalirao u oba sistema i u xp u i u visti i iskreno da ti kazem, generalno na prvo oko nema razlike, ali za ljubitelje i one sa ostrim okom, razlika je uzasna, pogotovo u nekim delovima gde shaderi i senke imaju veliku ulogu, xp generalno izgleda kao ispran u odnosu na vistu.. Ali zato plus na frame rate za xp, i kad saberes za vecinu vas ce biti bolje da igrate u xp u.. Ja licno sam odigrao u visti i uvek bih tako izabrao, igrao sam je u 1024 sa svim na very h. i neuporedivo izgleda magicno u odnosu na tweak i xp...
 
Vista ima velike probleme sa performansama 3d igara, kad budu to sredili, nadam se sa sp. 1 ondak ce i Crysis da bljesne.
 
Dx10:hair: stvarno ces se nauzivati u efektima.
 
Igra je cista desetka,ne pamtim koja me igra ovoliko drzala.Bukvalno sam se navuko,cak sam semplovao jedan zvuk da mi zvoni mob za poruku. :D
 
Evo da kazem da sam je i ja presao...odma sam Stavio Delta Tezinu i ako je ono vama tesko onda moram da se nasmejem(ok samo ALieni na kraju oni tipa Helikopter i tako to) ali sve se svodi kokni,sakri se dok se malo ne napuni ANNO SUIT,pa cloak,pa kokni i tako dalje dalje...Naravno to sa koreancima i tako tako adok sa Alienima malo vise metaka morash ispaliti
A da ja ne igram FPS uopste(ogro Quake III i IV i to je to tako da ne mislite da imam iskustva)

Ja sam Oblivion i Civilization igrac

Reci da je igra na Delti teska ja malo cudno...Ok nemash Krstic za nisanjenje,"PAmetniji" neprijatelji(ok ne znam kakac da je cloak morash primetiti ako se neko mice)

Zanimljivio mi je i lepo odradjeno da cuju MNINGUN kad si u Cloak dok ppocne da se okrece cev tako da pre nego zapucash oni znaju da si tu(sto minigun cini malo beskorisnim)(plus ste josh sporiji za izbegavanje vatre)

Sta josh da kazem e da igram u 1024*768 sve je na medium i imam ok 30FPS( ali mi je kocio u delu na kraju tj kod zavrsnog Bossa nemam pojma zasto nije toliko puno protivnika bilo ali...)

Igra me je stvarno zabavila mogu reci i moram joj dati ocenu 9...Mogla je biti

1.TEZA
2.DUZA

JEl se i vama cini da oni Alieni podsecaju na Cuvare iz Matrixa
 
Re:

Imash pravo!!:DStvarno izgledaju kao oni chuvari iz matrixa!
Igrica uopshte nije teshka,a u ovoj igrici mi jedino malo smetalo to shto morash u svakoj misiji da prepeshachish 500km:wall::wall:,a onda provalish da imash josh jednu sporednu misiju jos otprilike 200km odatle,ali pravo da ti kazhem,nije me to shetanje smorilo,jer u bilo kom pravcu da idesh imash nekog da leshish,a o grafici da ne pricham!:):DU nekim drugim igrama bi me zaista izludelo.:D
Ono shto je malo "nerealno" i malo iritantno je to shto u svakoj misiji idesh do extraction pointa,pa te na kraju ne pokupe vec ti sam idesh i oslobadjash ostrvo od Koreanaca!Malo nerealno,zar ne?Ono shto me iznerviralo je kraj.Zadni objective je DESTROY THE MOTHERSHIP(valjda je tako)!Pa dajte ljudi,pa nisam ja supermen!:mad:Nije teshko,ali smeta!Pored toga svi tvoji vojnici oko tebe crknu,a onaj konj ti uvek preko radija da neki nenormalan zadatak!:mad::)Da li se josh neko slaze sa ovime??:smash:

U svakom sluchaju(AKO ZANEMARIMO OVO MALOPRE) igrica je super i igracu je bar josh par puta.
 
Igra je bruka, samo chek da izbace patch pa ce svima ici bolje, pogotovo na C2Quad procesorima :D
 
Nazad
Vrh Dno