Šta je novo?

Cover sistem i lecenje u TPS/FPS zanrovima danas

што се тиче чекпоинта... ево шта ми се управо десило
играм метро2033, и стигао сам до мисије кад треба да се шуњам кроз противничку базу (или да их побијем све), одлучио сам се за шуњање тим пре што сам имао стелт одело.
иде ми лепо, прођем један део, други... дођем до неких степеница, и крррц нагазим на стакло (алармирајући притом цео контигент војника у реону од 5 километара), са све чекпоинтом тог тренутка! и шта сад? не могу да вратим назад, јер ме чекпоинт враћа секунд након што сам алармирао базу, а да играм испочетка нема теорије...
наравно мисију сам довршио масовним убиством, а нисам тако хтео да се играм :(
 
Jeb'ga, pazi sledeci put... To je nesrecan slucaj... Mislim, mogli bi oni to da predvide u checkpointu, ali, koji bi bio izazov u igri kada bi ona ispravljala sve tvoje greske... Kad si vec pogresio, snadji se kako znas..;)
 
Стварно предугачак чланак, прочитао сам ово везано за gameplay и пола везано за "уметничке игре", и уопште не капирам лика.

Мени gameplay представља механику игре, анимације, физику, детекцију колизије и сличне ствари. Игра може да има екстра gameplay и да ми буде очајна (CoD:MW2, BF:BC2), а може и обрнуто (F3, Bioshock).

Што се тиче уметничких игара, очигледно је да човек појма нема.


Pogrešno si razumeo tekst, kao što izgleda ne razumeš ni termin "art" u kontekstu video igre. No, da ne širimo dalje temu.

"umetničke igre" lol... još jedan "new age/hipster" izraz, besmislen isto kao i "interaktivni film", koji je oksimoron.


F3 i Bio su senka prethodnika sa istim imenom i SS2 na kojem je radio KL. Ima puno razloga za to, ali da ne idemo u OT.
 
Нема шта ту да се разуме. Постоје уметничке игре, као што постоје уметнички филмови. То су наслови којима је најбитнији печат аутора, утисак који производ има на људе и осећај који свет у коме се све одвија ствара. CoD, BF:BC2, K&L2 и сличне игре никако нису уметност. Braid и Limbo јесу. Толико.

Мислиш да нисам играо F1, F2, SS2?
 
Нема шта ту да се разуме. Постоје уметничке игре, као што постоје уметнички филмови. То су наслови којима је најбитнији печат аутора, утисак који производ има на људе и осећај који свет у коме се све одвија ствара. CoD, BF:BC2, K&L2 и сличне игре никако нису уметност. Braid и Limbo јесу. Толико.

Nonsens, ne vredi dalje da raspravljamo.


http://insomnia.ac/commentary/for_artfags_only/


http://www.next-gen.biz/features/interview-frank-lantz

The title of this symposium contains two largely undefined terms, 'art' and 'game', but you circumvented debate on them by saying games are aesthetic experiences. Why was that?

I’ve always felt that whole debate just isn’t that interesting or useful. When I say games are an aesthetic form, it’s a way of sidestepping the idea of art as a status bestowed on particularly awesome forms of culture. Like, Mona Lisa is art but some drawing you made on a napkin in a café while you were waiting for your girlfriend isn’t art. That’s what the structure of the museum, and to a certain degree art history, is about: filtering out those individual examples. I think it’s much better to just say something’s an aesthetic form.

If music is an aesthetic form, that means all songs are a work of art. The entire body of work of Abba is a work of pop art alongside Mozart and Jay-Z, John Zorn, Penderecki, Stockhausen, Black Sabbath - it’s just an art form. Once you let go of separating which example belongs and which don’t, then you can get down to the interesting part of aesthetics, which is just which ones we like and why. Like there’s good Dolly Parton and bad Dolly Parton. We can argue about that, and that’s cool. Those conversations are actually useful.

Those kinds of conversations become really personal.
It’s good that there is some art that has a particular tone that’s prickly and intellectual, and then there is pop culture that’s embracing convention and is really accessible, but still capable of being profound. The Wu-Tang clan can be profound. To me that’s where games exist. That’s why Doom doesn’t belong in the museum. It’s heavy metal. It’s rock and roll. You don’t put rock and roll in a museum, that’s just silly. We like going to the museum and we like rock and roll, we have both of those things in our lives. We don’t think of one as higher than the other.

Do you think there's a jockeying for who gets to be the one to come up with the singular definition of what art is? As if everyone wants to be the dungeon master and to be able to set the limits?
I think that’s very insightful. And it’s fun. People are contesting these things because everyone’s got something different at stake. There are also people who have careers, we have academic careers, careers in the industry, and we have to carve up terrain and make sure we’re defending our territory.
 
Poslednja izmena:
http://forum.insomnia.ac/viewtopic.php?p=13074#13074

Ebert has a new post on "games as art" over at his blog

http://blogs.suntimes.com/ebert/2010/04/video_games_can_never_be_art.html


He fucking demolished her, lol. We should get him to review all the artfag games: "[Braid's story] exhibits prose on the level of a wordy fortune cookie", lol. If I ever review Braid this quote is going in the review.

It's really depressing how uneducated all these people are, though. Even ignoring the dumb cunt, Ebert's reasoning (-- if one can call it that at all; it's more like a random collection of smarmy ripostes --) is full of giant fucking holes -- not even potholes, really: genuinely gigantic fucking holes. Take this one for instance:

Ebert je napisao(la):
She begins by saying video games "already ARE art." Yet she concedes that I was correct when I wrote, "No one in or out of the field has ever been able to cite a game worthy of comparison with the great poets, filmmakers, novelists and poets." To which I could have added painters, composers, and so on, but my point is clear.

The amount of pure BS contained in this paragraph is staggering. "A game worthy ocomparison with the great poets"! What the fuck DOES THAT EVEN MEAN? Even ignoring the retardation of comparing A GAME to THE GREAT POETS, instead of A GAME DESIGNER to the great poets, it's still retarded, because NOTHING is "worthy of comparison to the great poets" EXCEPT OTHER GREAT POETS. Or at the very most POETS IN GENERAL. By what criteria are we supposed to be comparing them with filmmakers or painters -- let alone game designers? How can you go on and on about this stuff without bothering to sort out at some point the criteria you use for your comparisons? Zero reasoning, basically -- both of them are just two retards defending their prejudices with random assertions that basically do not make any sense.

But what I find particularly funny is watching all these little worms squirm. Because all of them are furiously squirming right now, and with good reason! The movie critics are seeing their trade (and consequently their status) in jeopardy -- indeed fighting a losing battle -- and all they can come up with is throwaway shitty articles like the above. And the gamefagots are on the receiving end of the intelligentia's ridicule and contempt, and will forever remain utterly incapable of deflecting it BECAUSE IT'S JUSTIFIED -- for what THEY call "art" is nothing more than trash -- by ANYONE'S standards. So both parties are going down, baby, you better believe it, and the only one going up is me, and whoever follows in my footsteps.
 

Cover mehanika urađena kako treba:


[YOUTUBE]ONG4PKMDfws[/YOUTUBE]
[YOUTUBE]_2PN5J31mlQ[/YOUTUBE]





Ali ovo je PC-only igra. Ona kao i njen prethodnik i Natural Selection 2 sa svojim bunnyhopping-om nisu namenjeni mainstream publici, imaju visok skill cap, nemaju visoku produkciju i sve ostalo što ide s tim, što su bukvalno razlozi zašto se to dešava na prvom mestu.
 
@nano.tube: Одосмо далеко од теме, али је чињеница да сви који заговарају да игре нису уметност или не играју игре, или не цене остале видове уметности.

Еберт је прешао пола првог поглавља Braid-а, и закључио је да није уметност. Да ли би за Алигијеријеву "Комедију" рекао да је уметност после првог певања? Тешко.

Предрасуда је моћна ствар. Ако он ЗНА да игре нису уметност, њему никад неће ни бити.

Што се мене тиче, ниједан други вид уметности није произвео количину емоција као Braid. Последњих пар минута је мени нешто што нисам ни пре ни после искусио читајући књиге, гледајући филмове, посматрајући слике, или нешто петнаесто.


Неки се бране тиме да се игре "побеђују", и зато испадају из категорије. Braid не може да се победи. У игри је све бесконачна петља, метафора за то да већина нас, чак и кад би се вратила кроз време, не би променила своје изборе, ма колико они лоши и нелогични били.



Када ме неко пита шта је уметност, ја цитирам нешто што сам одавно прочитао, али ми се много свиђа: "То је вишак без ког би се осећао мањак". Значи, нешто од чега нема директне користи, што постоји да би покретало наше емоције, да би нам променило погледе на свет, што одудара од чисте логике, што нас разликује од машина и животиња.
 
Umetnost je korisna koliko i sve ostale nauke... Realno - sve su nauke iz umetnosti potekle, i sve su nauke umetnost..;)

Inace, naravno da postoje igre umetnicka dela, i one odisu od ostatka nekim detaljem (ili vise njih), kao prica, ambijent, gejmplej..

Ja mislim da grafiku ne treba uzimati u obzir, jer najlakse je napraviti engine, ali smisliti dobru pricu i izvedbu iste kroz igru, e, to je umetnost...

Dakle, naravno da postoji i umetnost u igrama i umetnicke igre... Sada, ne slazu se svi koje su umetnicke a koje ne, ali svi mozemo reci da makar sve "nominovane" kao umetnicke poseduju neki svoj smek...

Ali to je totalni offtopic..;)
 
Nazad
Vrh Dno