Šta je novo?

Clair Obscur: Expedition 33

meni je igra godine
wukong prosle godine, clair obscure ove godine
ne znam sta je preostalo da izadje da moze da nadmasi ovo iskreno

Isto. Presao sam je sada, lagano GOTY, igra je umetnicko delo. Sve je na max nivou, prica, borba, likovi, level dizajn, glasovi likovima - 10/10. Mislim da sam odradio sve sto moze da se uradi u igri, ima nekih brutalnih bossova koji su sakriveni iza malo tezih izazova. Jedino nisam nasao Simona, njega cu da potrazim, vidim da ga spominju kao hidden hard bossa. Clea i Painted Love su dosta teski, moras biti napucan sa statistikama da bi uopste parirao i dobio te borbe, maltene bez greske mora da se odigra.
 
Ja jos nisam odradio sav post-story content, ali vec moram da izbacujem Maelle iz igre jer je pocela da one-shottuje cak i jace protivnike.

Nisam jos level za Simona, ali koliko videh i njega Maelle resava.
 
Act 3 side content je OSETNO tezi nego Act 2 i sve pre toga, neprijatelji su napucani na max. Ja sam igrao prvo to i dosao do final bossa i bukvalno oneshotovao sam ga, bas bezveze. Pravi final bossovi za taj Act 3 su Clea, Painted Love i ovaj Simon. Dosao sam do Simona, definitivno su ga napravili da bude najjaci boss, brutalno je tezak i ima neke nefer kombinacije. Izgleda arena i on sa greatswordom prilicno Elden Ringasto.
 
Ne znam sta ljudi kombinuju za one-shotove (oduvek me je mrzelo u igrama da min-maxujem), ali s obzirom da je zadnji story boss bio prelak, mozda mi je i bolje da se mucim nego one-shotujem sve redom :whistle:
Voleo bih i da je najjaci boss story boss a ne tamo neki sajmoni i druga opciona zgadija :cautious:
 
Act 3 side content je OSETNO tezi nego Act 2 i sve pre toga, neprijatelji su napucani na max. Ja sam igrao prvo to i dosao do final bossa i bukvalno oneshotovao sam ga, bas bezveze. Pravi final bossovi za taj Act 3 su Clea, Painted Love i ovaj Simon. Dosao sam do Simona, definitivno su ga napravili da bude najjaci boss, brutalno je tezak i ima neke nefer kombinacije. Izgleda arena i on sa greatswordom prilicno Elden Ringasto.
Mislim da sam kod Simona zaginuo minimum 30 puta, ali minimum. Sve do sad sto sam radio nije uspelo, pa sam morao standardne kombinacije koje imam u čitavoj igri da menjam, da bih uspeo da ga pobedim. To nisam u jednom danu, nego posle 15 puta, pa sam otišao nešto drugo da radim, za dva tri dana opet sednem za komp, rekoh ajde da se vratim, izginem opet i onda sutradan u 3 ujutru napravio kafu, red bull spremio paklu cigara, pa ga prešao.
 
Ne znam sta ljudi kombinuju za one-shotove (oduvek me je mrzelo u igrama da min-maxujem), ali s obzirom da je zadnji story boss bio prelak, mozda mi je i bolje da se mucim nego one-shotujem sve redom :whistle:
Voleo bih i da je najjaci boss story boss a ne tamo neki sajmoni i druga opciona zgadija :cautious:
Iskreno ja nista spec nisam radio sa Maelle niti sam citao po netu o buildovima, nekako sama od sebe je dosla do toga da bude kill machine.

Dok mi je Verso npr preslab, iako sam citao po netu da on ljudima bude u top 2 najjaca lika.

A da je najjaci boss story boss, onda ili opcioni sadrzaj ne bi imao nikakvog smisla jer bi bio prelak, ili vise ne bi ni bio opcioni jer bi morao da ga predjes da se nalevelujes.
 
Ja sam presao sve zajedno sa svim opcionim stvarima maltene za 50 sati, bez opcionih stvari kapiram da je 20-30 neka normala. Uspeo sam posle par puta sinoc da dodjem do 2 faze Simon al ono je haos. Problem je sto je 1 faza teska pa da bi naucio drugu fazu moras dobro da iskrvaris u 1 fazi da bi dobio priliku da igras drugu... Morace da se optimizuju stvari za ovog bossa, drasticno je tezi od svega ostalog u igri. Naravno nalazi se u mestu koje se zove Abyss, sve sto se nalazi u Abyss mora biti zaebano.
 
Još nisam nabavio igru ali me privlači, nakon svega što čujem o njoj, ali samo mi recite (pošto vidim da pričate o teškim borbama) da li je oko kao neka Souls igra? Jer nisam za to. Nisam za ekstremno teške borbe. Ili ovde samo ima par jakih borbi ali koje nisu obavezne da bi se igra normalno prešla? Može li se igra opuštenije preći, ili se može zaglaviti u progresu kroz priču zbog teških borbi?
 
Nije teška kao souls igre, ni približno. Ima teških opcionih boseva ali ni jedan zbog koga bi zaglavio na priči ako se redovno biješ sa neprijateljima.
A imaš i podešavanje težine za razliku od souls igara.
 
Još nisam nabavio igru ali me privlači, nakon svega što čujem o njoj, ali samo mi recite (pošto vidim da pričate o teškim borbama) da li je oko kao neka Souls igra? Jer nisam za to. Nisam za ekstremno teške borbe. Ili ovde samo ima par jakih borbi ali koje nisu obavezne da bi se igra normalno prešla? Može li se igra opuštenije preći, ili se može zaglaviti u progresu kroz priču zbog teških borbi?
Evo ja kao neko ko uopšte ne igra souls igre (jer nemam vremena ni živaca da 100x ginem) uživam u ovoj igri. Igram Story mode, trenutno sam na Act 2, uživam u priči, a i borba je savršeno izbalansirana na Story modu, uopšte ne ginem mnogo, najviše možda tri puta da sam ponavljao nekog bossa.
 
Ima Story ( Easy ) , Expeditioner ( Normal ), Expert ( Hard ), tako da moze svako da udesi sebi kako mu odgovara. Ja igram Expeditioner, to je default, uvek igram default kad igram 1 put igru. Svakako igra vredi zbog price tako da kome je combat tezak samo stavi story mode i vozi.
 
Onda ću probati :)

Čitao sam sada malo na Redditu i Steamu, kažu da nije previše naivno ni na Normal težini.
Bitno je da se težina može valjda mijenjati i u toku igre, a ne samo na startu. Onda bih i ja probao Normal, pa korigovao po potrebi.
 
Prilicno je tesko na normal, jer je parry window isti kao na Expert, znaci mikrosekunda, jedino vise DMG nanose neprijatelji ali realno od sredine igre tamo od ACT 3 te sve oneshotuje i na normal. Na story mode parry window je mnogo veci tako da cak i da omanes malo uvatices parry.
 
I ne lepi se previse za parry, neko dodge-uj ko covek, da se ne bi zavrsio kao Asmongold kad mu je Golgra nalupala samare :ROFLMAO:
 
Ma ajde, parry je zakon, ne samo da možeš da podesiš da dobijaš akcione poene po odbranjenom udarcu, već možeš i counter da uradiš ako ih sve pogodiš. Za neke boseve je samo counter taktika.
Postoje ženski vatreno-ledeni elementali, ludačke napade imaju i obrisali su pod sa mnom, znači nije bilo šanse da ih blokiram koliko mi je bio čudan tajming za njih, i , igra mi bukvalno dala mini kvest sa jednim od njih da me napada sve dok ne odbranim svaki njihov napad, znači pola sata mi trebalo da ga naučim ali sada nema šanse da me ubiju.
 
Mislim da sam pokusao taj fire dancing minikvest jedno 20-30 puta dok nisam naboo jedno 20 parry bez greske misleci da cu dobiti neki cool pictos a dobio na kraju kostim D:
Counter je zakon jer neki bossovi imaju MASIVAN HP bar, tako da igra ohrabruje da se ide na parry pre nego na dodge.
 
@vladimirus Pa kazem kao opcija ako tezina bude problem, jer bezveze mi da covek ne iskusi odlicnu igru ako vidi da parry ne ide.
 
Ja sam 90% igre prešao sa dodge. Kao što sam i pisao nisam igrao mnogo side kontenta jer mi je priča baš zanimljiva. Na kraju je super ispalo što se balansa tiče jer su story bossevi ostali balansirani.

Parry i side content planiram u drugom prelasku.
 
Prilicno je tesko na normal, jer je parry window isti kao na Expert, znaci mikrosekunda, jedino vise DMG nanose neprijatelji ali realno od sredine igre tamo od ACT 3 te sve oneshotuje i na normal. Na story mode parry window je mnogo veci tako da cak i da omanes malo uvatices parry.
Ako sam dobro procitao negde story je 0.75, normal je 0.50 i expert je 0.25.

Ja idem samo na parry, a bilo je nekih koji su me dobrano mucili, da bi meni tek oko 1.25 pomoglo :D
 
Završih i priču, zaista je vrh, ukupno 67 sati igranja. Mogao sam brže da završim ali sam radio dosta sporednog sadržaja, mislim da mi je ostao samo Endless Tower i još par manjih stvari ali sam većinu očistio. Greška je bila što sam priču ostavio za kraj jer sam glavnog bosa sredio za minut, dakle, bolje je da se prvo završi priča pa onda sve ostalo.
I moram da promenim ocenu, sad igri dajem 10/10, zaista je remek-delo u svom žanru, ovo je ono što je FF serijal trebalo da bude u svojim zadnjim iteracijama.
 
Pitanje za ljude koji su prešli igru:
Da li neko zna zašto je kao datum Versove smrti stavljen 33.decembar? To svakako nije realan datum pa pretpostavljam da je stavljen kao metafora za nešto ili možda iz nekog drugog razloga. S obzirom na neverovatnu količinu detalja koji su developeri uneli u samu priču ne verujem da je ovo slučajan previd ali nigde u igri ili na netu nisam mogao da nađem zašto je tako ostavljeno.
Postoje teorije da njihov realan svet (svet u kome je Verso mrtav) zapravo nije realan već da je kreacija pisaca ali to su samo spekulacije...

Još uvek sam pod velikim utiskom koji je priča ostavila na mene pa ponovo gledam scene na yt. Neverovatno koliko detalja se primeti na drugo gledanje kada ti je priča poznata. Čak i na samom prologu kada se iskrcavaju na kontinent, vidimo Versa u pozadini kako štiti i spašava Mael, to sam recimo potpuno prevideo tokom prvog prelaza. Igra bi definitivno trebala dva puta da se odigra.
Takođe, Renoar je bio u pravu, od samog starta.
 
Osim ako developeri nesto ne kazu, nema medju fanovima govora da se tu radi o metafori, simbolizmu ili necemu slicnom, vec prosto o jos jednoj indikaciji da "stvarni svet" izvan slike nije 1:1 kopija naseg sveta vec samo fantasticna kreacija koja pozajmjuje neke elemente iz njega. Moze biti da ni taj svet nije stvaran (Lune ima neku recenicu painting within a painting), ali ne verujem da su developeri Incepcionisali citavu stvar unedogled.
 
Ne, to što je Lune rekla se odnosi na Maelino obećanje da će joj naslikati kako izgleda stvaran svet (pa zato Painting inside painting) pošto je Lune izrazila znatiželju za njega.
Ali 33. decembar mi je misterija za sada.
 
Nisam je htio probati šanse nema, bukvalno me kum izmolio da joj dam šansu, a kako sam ga vidio kako je uzbuđen oko ove igre rekoh nema što moram probati. Odgledao sam ja čim je izašla par trailera i malo gameplay-a ali turn based combat ne mogu pa ne mogu.

Ali kakva igra ljudi, ne pamtim da me neka priča usisala ovako i to poslije par linija teksta svega. U kombinaciji sa magičnim soundtrackom, prezentacija djeluje stvarno WOW, legitiman pretender na GOTY ove godine, posebno sada kada je GTA VI odložen. Što se tiče spornog combat sistema, poslije par duela se navikne i combat zna biti tako brz da se i zaboravi da je potezno, jednostavno se uživi u one animacije koje su predobre. Kad sam kod animacija, grafički takođe izgleda odlično (sve epic, 4K, radi super 75+ fps), ali ovdje je bar je meni grafika u drugom planu.

Btw, igram na DualSense gamepadu, igra je bukvalno stvorena za gamepad (što su kreatori i naglasili u loading meniju)
 
Borba je zapravo vrlo dinamična i aktivna iako je turn-based, ja bih pre rekao da je neki hibrid u pitanju jer aktivno izbegavaš i blokiraš udarce.
Ma ceo sistem borbe je generalno prost ali jako zabavan i baš zato - zarazan. Bukvalno su mi proleteli sati.
 
Ja sam ovih dana počeo, onaj prvi dio koji je više kao film je impresivan, mada nisam shvatio zašto se ti događaji tako odvijaju.
Nakon toga sam samo malo igrao početni dio sa bitkama, još nisam "ušao" u igru. Moraću da pogledam par videa o piktosima i luminama, vidio sam da se ljudi žale da im to igra nije najbolje objasnila. Ono što nisam znao, a neko reče da je tako u souls igrama, umlatio sam nekoga i vratio sam se samo par koraka do Expedition Flag da uradim Rest zbog energije, a ovaj baja se vratio, pa sam morao opet. Jel' to znači da može da se grinda EXP? Moraću onda da vidim koji je najzgodniji način da radim healing između bitaka. Neki savjeti? Koja je kazna za izgubljenu bitku, da li samo to da se ona vodi ponovo? Tek sam malo igrao, moraću još da učim o mehanici igre :)
 
Možeš da grindaš ako baš hoćeš ali bolje je da pratiš priču i istražuješ svet i tako ćeš se prirodno levelovati. Kako se leveluješ otključavaćeš skilove za likove a među njima i healing. Mislim da je Lune najbolji healer, ja sam samo sa njom lečio.
A i slično je kao u souls igrama, expedition flag ti je u principu bonfire, sve ti se obnovi, i health i svi napici koje imaš pa ih koristi redovno.
Nema kazne za izgubljenu bitku (osim ponekad nervoze), neke bitke ćeš izgubiti i na samom početku dok ne naučiš poteze neprijatelja.

Piktosi i Lumine su jako prosti samo su developeri zakomplikovali stvar sa imenima:
Piktos = perk koji ima određeni atribut ( health, speed, defense, crit i sl.) i pasivnu sposobnost
Lumina = pasivna sposobnost piktosa(perka)
Svaki lik može da stavi po 3 piktosa na sebe pri čemu ne može da stavi piktos koji već ima neki drugi lik. Kada pobediš u 4 bitke otključavaš pasivnu sposobnost perka(luminu) koji tvoj lik ima i sada i drugi likovi mogu da koriste tu pasivnu sposobnost tako što troše lumina poene na njih. To je to.
Lumina poene nalaziš istraživanjem po lokacijama i svetu i u meniju biraš koliko lumina poena ćeš dati kom liku. Piktose isto nalaziš po svetu ili ubijanjem težih neprijatelja (svi u nazivu imaju Chromatic).

E da, tvoji likovi budže atribute (health, defense, speed itd) samo levelovanjem i preko piktosa, lumine nemaju atribute.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno