Šta je novo?

CD-ROM u autu

homesoft

Čuven
Učlanjen(a)
19.11.2002
Poruke
42
Poena
604
Ima li neko (ili zna li gde ima) elektro sema za spustanje akumulatorskog napona od 12V na 5V. Treba mi jer bih stavio CD-ROM u auto !
 
Mislim da ce obican otpornik odraditi posao.
BTW s obzirom kakvi su nam putevi ne verujem da ces se bas naslusati muzike ;)...
 
Zar CD-ROM ne radi na 12V??
 
Crni je napisao(la):
Mislim da ce obican otpornik odraditi posao.
BTW s obzirom kakvi su nam putevi ne verujem da ces se bas naslusati muzike ;)...

Ma ne verujem da bi samo otpornik to odradio. Posto je 5V za elektroniku tu bi trebala i neka stabilizacija napona, zar ne ?
 
homesoft je napisao(la):
...



Ma ne verujem da bi samo otpornik to odradio. Posto je 5V za elektroniku tu bi trebala i neka stabilizacija napona, zar ne ?

Da dovoljan je pot (otpornik) i kondenzator ako hoces jos i stabilizaciju, ali sta ce ti bolje od akumulatora koji je skoro pa savrseno stabilan.
 
Pazite se da se ne zapalite, *******cijom oko elektrike u kolima :)
 
ima jedan itegralac koji savrseno radi posao...treba da nadjem semu...cim nadjem postovacu je.....
 
Joj sto sam prod'o skener :( (mrzi me da crtam u Cadu-u...)

Imas 2 jednostavne mogucnosti (NIKAKO OTPORNIK !)
Sa tranzistorom i zener diodom ili sa 78xx stabilizatorom. (jednostavnije sa integralcem)
Oznacavanje 78xx:
78 = za pozitivan napon
79 = za negativan (to ti ne treba)
S = struja max. 2 A (bez S = 1 Amper)
05 = napon stabilizacije

Prva shema na koju naidjes na 3. strani tzv. APLICATION CIRCUIT sa 2 kondenzatora 0.33 uF (Ili veci 10-100 uF/ za 25 V ili vise !) ce ti zavrsiti posao.
Ne smaraj se ostalim detaljima...
Srecan rad !

Evo dokumentacije... (PDF)

Zaboravih, TO-220 kuciste ce te zadovoljiti + minijaturni hladnjak...) (jeftinije je)
 
brzi je napisao(la):
Pazite se da se ne zapalite, *******cijom oko elektrike u kolima :)

Vazna stvar! Dobro sve provjerite i obavezno vezite prikljucak na +12V akumulatora preko nekog otpornika od recimo 3A(vise od toga ne treba) ...

U pdf dokumentu koji kolega postavio, mozete slobodno izbaciti kondenzatore, jer oni ionako sluze da profiltriraju vise ucestanosti kojih, kad se stabil. napaja iz akk. nema, a sema je znatno jednostavnija ...

predlazem da se sve odradi na parcetu vitroplasta koji ima vec urdjenu stampu u vidu pad-ova slicno kao O samo mnogo njih na jednoj ploci ... ima ih u svakoj prodavnici elektronike ...

Radi jednostavnosti predlazem da napajanje koje se kaci na 12V ak. ide preko diode 1n4007(ili bilo koje 1n400X) koja u slucaju max. napona od 13.6V smanji napon za ~0.7V ... dok za 5V-ni prikljucak mozete vise njih nakaciti na red, i tako izbjeci i stavljanje hladnjaka na stabilizator(npr. vec 5dioda smanjuje max disipaciju sa 7W na 3.5W ... a posto kroz stab. ionako ne ide max struja od ~1A vec vjerovatno nesto ~0.5A onda je disipacija 2x manja ...)

Za stabilizator predlazem parce Al ili Cu lima npr. 3x3x0.1cm kao hladnjak + m3 matica i vijak ... hladnjak pricvrscen za stabilizator predstavlja masu isto kao i srednja nozica, pa ga mozete prisrafiti za karoseriju :) ....

mozda nesto od ovoga izgleda konfuzno, ali to samo iz razloga sto ce nekome vjerovatno znaciti da se opise neki detalj i sl. ...

Cd pozeljno montirati na neki sundjer i sl. i nebi trebalo biti problema sa preskakanjem pjesama ...

Nemojte misliti da je sve tako lako, ima tu posla, narocito sto se kroz cijeli rad mora voditi racuna o onome sto rece kolega kojeg sam citirao :)


pozdrav!

P.S. ako je nekome potrebna jos neka informacija nek' kaze ... inace vec sam ranije nesto "malo" napisao o ovoj temi ali u rubrici "mali oglasi" :)

... pošto nisam baš previše dobar objašnjavač moguće je da ponekom neće biti jasno šta ipak treba da se uradi ... no zato
type;

... jedared sam zetu spasio auto od mogućeg požara ... auto-antena je bila kritična ... odoh da spavam ...
 
Ha je napisao(la):
brzi je napisao(la):
Pazite se da se ne zapalite, *******cijom oko elektrike u kolima :)

Vazna stvar! Dobro sve provjerite i obavezno vezite prikljucak na +12V akumulatora preko nekog otpornika od recimo 3A(vise od toga ne treba) ...
Mislio si na osigurac... :mrgreen:

U pdf dokumentu koji kolega postavio, mozete slobodno izbaciti kondenzatore, jer oni ionako sluze da profiltriraju vise ucestanosti kojih, kad se stabil. napaja iz akk. nema, a sema je znatno jednostavnija ...
Dok je auto "miran" :) napon i jeste stabilan... al kad je u pokretu, ako je losije kolo za punjenje/regulaciju, kondenzatori ce i tekako smanjiti varijacije (ripple) kao i opasnost da integralac proosciluje (!) i samim tim strada.
 
Ljudi hvala vam !!!

Jos jedno pitanje-savet

Posto je izlaz CD-ROM-a (slusalice) oko 2W (barem mislim) sta bi mi predlozili :

- Kupi pojacalo i zvucnike - tipa 4x30W i zvucnike
- Kupi aktivne zvucnike za komp - 1 vufer i 3 satelita

Nije mi vazna snaga nego kvalitet zvuka
 
Ja sam uzeo najjeftinije kompjuterske zvucnike koji su camili u nekom uglu i uzeo samo pojacalo i kutiju iz njih, nasao gde ide 12V na pojacalo i prikopcao u kolima, izlaz su 2x10w zvucnika a ulaz je Nokia 5510 preko kabla :D

Nije neka kvalitetna kombinacija, ali svira i nekosta.
 
Pa... sve opet zavisi sta momentalno imas... i kolko si spreman da se "protegnes" :)
joojant200 se dobro snasao, pa ako tako odgovara, moze - sto da ne.

Ali,'radio' 4x30W nema samo vecu snagu, vec i kavalitetnije pojacalo u odnosu na kompjuterske micro "sisteme".Opet, akustika automobila je malo slozenija od klasicnih stanova/soba gde se subwooferi postavljaju (obicno) na pod zbog boljeg prenosa vibracija... a gde ga postaviti u autu a da bude dominantan? (kao kutija).

Opet,nista ti ne vredi radio ako nemas dobra/bolja 4 zvucnika (sto kvalitetnija = bolji zvuk) sto opet nije jeftino... ali... Tu su svakako najjeftiniji ovi sa buvljaka, kombinovani (koaxijalno montirani visokotonci/srednjetonci + bas) ili ako hoces egzotiku preko skretnica da sam kombinujes bas i visokotonce... sto moze biti dosta tesko ako si pocetnik :) a i skupo, bre! :mrgreen:

Na kraju, pitanje estetike. Ja sam licno pristalica klasicnog dizajna = tako da se zvucnici montiraju tamo gde najmanje smetaju (u vratima, na nosacu kod gepeka itd...), basovi se tada bocno lepse prenose itd... Sve u svemu, najslabija karaka u lancu uvek "puca".
 
andjelkoyu je napisao(la):
...


Dok je auto "miran" :) napon i jeste stabilan... al kad je u pokretu, ako je losije kolo za punjenje/regulaciju, kondenzatori ce i tekako smanjiti varijacije (ripple) kao i opasnost da integralac proosciluje (!) i samim tim strada.


osigurac a? :)
uh uh ... hvatas me za rijec :) ali dobro neka ... nek' se isprave greske ... bih veoma umoran pa dobro da nisam napisao 'nuklearni reaktor' :boom:

U pravu si i za kondenzatore, ali uistinu moze i bez njih, a nekome neznajsi ce znacajno smanjiti komplikaciju ...
i nema veze sto je auto "miran" vec tek miran-hladan :) ne stvara smetnje, a na smetnje nema nekog jaceg uticaja kola za regulaciju na nacin koji opisujes, jer zbog stabilizacije se i stavlja sta? ... stabilizator :)

kako spolja tako vjerovatno i u samom CDROM-u postoji neko kolo za stabilizaciju ...

.... posto si me kritikom podstakao da pisem ... bice ovo duga noc :) (D) Elem, smetnje u autu mogu poticati od: 1. iskrenja izmedju prstenova i četkica alternatora, 2. iskrenja na svjećicama(ovo ima najjaci uticaj) i uopće sva moguća iskrenja koja se mogu javiti u kolima su najveći izvor smetnji ...

... u povjerenju i sam planiram da ugradim kondenzator :) jer zbog rada svjecica(kod mene sklop punjaca akumulatora+akumulator, dobro filtrira vise harmonike, pa on nije problem) i iskri koje se tu javljaju, veliko je i "zagadjenje spektra" pa se pri maloj jacini muzike cuje nepozeljno pucketanje/zujanje ....

Ipak da dotjeramo stvar do kraja, dovoljan je i samo jedan kondenzator, i to neki reda 0.1uF(ovo uistinu ne znam da objasnim, zasto ova vrijednost - valjda se to eksperimentalno utvrdi) poli- stiren propilen ili neki drugi poly* :) kondenzator ... i to je pozeljno montirati sto blize CdROM-u ... Pa ovo rjesava i sansu ravnu 1:100000, da "integrirac proosciluje", kad nema kondenzatora ...

Da nebi neko pomislio da ja nesto i znam o ovome što pišem, odoh dok je vrijeme :beat: ... i ne zamjerite ako je ista od ovoga bilo smaranje ...

kad ugradite CD-ove, postujte rezultate .... koliko velika rupa na putu mora da bude, da bi pjesma preskočila :) :) .............. i nije zgorega obaviti neke podrobnije testove ... npr. pustiti da auto padne sa I-vog sprata i viditi da li ce pjesma da preskoci :) :) ... uh sto valjam gluposti :) ... krajnje je vrijeme ... odoh ...


pozdrav!
 
Probao sam sa LG-52x ali imalo je mnogo smetnji (cije se ucitavane lasera,motor CD na zvucniku).Probao sam sa stabilizatorom za napon nista nije pomoglo.
 
Mudri je napisao(la):
Probao sam sa LG-52x ali imalo je mnogo smetnji (cije se ucitavane lasera,motor CD na zvucniku).Probao sam sa stabilizatorom za napon nista nije pomoglo.

Ne sme da bude smetnji - kako onda radi u kompu ? Losi kontakti...masa ko zna sta jos (pojacalo?)...

@homesoft

Obzirom da ti nije potreban radio ako hoces da iskljucivo slusas 'ziku sa CD-a (ako se pokaze da radi tj. ne preskace previse) mozes da se odlucis i za samogradnju pojacala.
99% radija koristi integrisani izlazni stepen sa TDA serijom PHILIPS ili ST pojacavaca i ja ti predlazem nesto ovako:
http://www.semiconductors.philips.com/acrobat/datasheets/TDA1552Q_CNV_2.pdf
A ako ovo pronadjes kod nas to ce biti BOMBA sa dobrim zvucnicima :)
http://www.semiconductors.philips.com/acrobat/datasheets/TDA1562Q_ST_SD_2.pdf
Na gugelu ces verovatno pronaci i neke gotove projekte, stampane plocice i sl.
Nazalost,ja nemam gotve projekte, jer sam ih uglavnom radio napamet i davno bese, a ako nisi vican izradi stampe, savetujem ti da uzmes gotovu univerzalnu plocicu (sa TRAKAMA tj. LINIJAMA) ili jos bolje > uzmes KIT komplet u Radio-Klubu...
www.radioklub.co.yu
Sve u svemu, ima mnogo opcija, i dao si mi odlicnu ideju da i ja ovo isprobam u skorije vreme (do Nove godine ce biti :) )
Pozdrav...
 
Vrh Dno