Šta je novo?

Canon HV20 HDV kamera..

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.

driver

Znamenit
VIP član
Učlanjen(a)
30.06.2000
Poruke
18,146
Poena
1,170
Ne verujem da neko kod nas josh uvek ima ovu kameru, nemam je ni ja, ali bih hteo da malo prodiskutujemo o njoj poshto sam poslednjih mesec dana istrazivao i skinuo skoro 10GB uglavnom sa HV20 i neshto sa konkurentskih modela radi poredjenja. Kamera se pojavila na zapadu krajem marta, i po svemu onome shto se moze naci na netu, i poredeci je sa konkurencijom, ovo ce biti godina Canona HV20.


Canon_HV20_Vanity.jpg



Ono shto je najbitnije kod ove kamere, shto consumer konkurencija nema, je 24/25p progressive mod. Takav nachin snimanja u odnosu na interlace koji smo navikli, umesto 'video look-a' daje filmski izgled snimku, i s obzirom da su ga do sada posedovali samo skupi poluprofesionalni modeli, daje veliku vrednost ovoj kameri. Kome nije jasna razlika izmedju progressive i interlace nachina snimanja nek pogleda ovde.

Pored toga, Canon HV20 je druga consumer kamera sa CMOS senzorom (prva je bila HV10), velichine je 1/2.7", i taj potez je ochigledno pogodak, jer u odnosu na najblizeg konkurenta, Sony HC7, Canon ima primetno bolju sliku - boje, vishe detalja, bolja dinamiku i bolje low light mogucnosti. 25p mod je taj koji omogucava josh duplo bolju lowlight osetljivost, tako da je kamera u tom sluchaju van svake konkurencije i po nekim merenjima moze da snima do 3luxa u odnosu na 7lux za ostale kamere iz klase.

Shto se tiche komandi, kamera nema full manual mogucnosti kao ni vecina iz te klase, ali su sa fotoaparata preneli Av i Tv modove pa se lako moze kontrolisati blenda i brzina zatvaracha, ali uz neke trikove se moze u ovim modovima zakljuchavati blenda/zatvarach, a takodje i gain koji ne postoji kao zasebna opcija.

Pored nepostojanja opcije za kontrolu gaina, najveci problem koji mogu da vidim kod ove kamere je previshe shuma sa mehanizma trake, tako shto je u tihim prostorijama jako izrazen. To se vrlo lako reshava eksternim mikrofonom za onoga ko hoce ozbiljnije, mada ovo verovatno nece ni smetati prosechnom korisniku. Bilo kakav eksterni mikrofon ce taj problem reshiti, a ako vec dash 1000e za kameru, dacesh josh 100e za neki vrlo pristojan mikrofon i mnogo bolji od svakog ugradjenog.

Shto se tiche editovanja progressive materijala, postoji razlika izmedju 24p (NTSC) i 25p (PAL) standarda. 25p je bolji u smislu da se lako edituje vec postojecim programima i nema nikakvih problema, dok kod 24p filma je potrebno uraditi 'pulldown' jer Canon nije (namerno?) ubacio flag-ove tako da ih svaki program prepoznaje, a josh uvek ne postoji program koji ce taj materijal bez flagova prepoznati i snimiti materijal jednim klikom. Ljudi su probali svakakve kombinacije i na kraju doshli do najjednostavnijeg reshenja pomocu dva programa, a uskoro se ochekuje i update popularnih NLE (non linear editing) paketa, ili novi firmware iz Canona koji ce ubacivati flagove u sam materijal. Zashto ja sve ovo pricham ? :) Iz dva razloga - NTSC kamera je dosta jeftinija (ko ima mogucnosti da je dovuche), i NTSC verzija ima mnogo manje problema sa 'wobblingom'. E sad, shta je wobbling i zashto se on deshava kod ove kamere a ne kod drugih ? :) Dosadasnjim 'ispitivanjem', doshlo se do zakljuchka da CMOS senzori u kombinaciji sa 'rolling shutterom' (nachinom na koji zatvarach odvaja frejmove) ima anomalije u vidu slike koja se talasa pri naglim pokretima (hodanje, trchanje sa kamerom), kao recimo kod mobilnih telefona samo manje izrazeno. Wobbling je daleko vishe izrazen kod PAL kamera, i izgleda da to ima neke veze sa brojem frejmova koje ona snima u kombinaciji sa CMOS senzorom (ovo se ne deshava kod CCD based kamera). U svakom sluchaju, ko ce da trchi tek tako sa kamerom u ruci u toku snimanja, ni ne zasluzuje ovu kameru, pa za ozbiljnije to nije toliko bitno.

E sad HDV kompresija. Ima dosta ljudi koji ce reci "ma kakav HDV, vide se artifakti od kompresije, 3CCD DV je mnogo bolji". Mozda bih se i slozio sa ovom konstatacijom da bilo koji 3CCD (i najbolji poluprofesionalni) nema 5x manje detalja na slici, i tu sada dolazimo do velike prednosti CMOS senzora, jer ovo je bukvalno otkinuto parche senzora sa Canonovih profesionalnih DSLR aparata, a svi znamo (ili ne znamo? :)) da su ti senzori najbolji na svetu ako prichamo o reprodukciji boja, dinamici i kolichini shuma. CMOS iz HV20 se u reprodukciji boja i dinamici ravnopravno moze porediti sa bilo kojom 3CCD SD kamerom, dok je u svojoj klasi para ispred svih SD kamera na trzishtu u lowlight uslovima, tako da ovde vishe ne vazi pricha 1 vs 3 senzora. Postoje poredjenja na netu sa 4-5x skupljim 3CCD 1/3" HDV kamerama, i razlike su minimalne po dobrom svetlu.

Od ostalih mogucnosti, izdvojio bih audio in konektor, pa je tako moguce koristiti bilo koji eksterni mikrofon, za razliku od Sony HC7 gde si ogranichen na sonijeve mikrofone preko hotshoe konekcije. Takodje HV20 ima i manuelno podeshavanje zvuka, filter protiv shuma od vetra, a takodje i automatski nivo zvuka u situacijama sa preglasnim izvorom, tipa koncert i sl. Canon HV20 ima i InstantAF opciju koja za razliku od klasichnog autofokusa, fokusira sve vreme kako se kadar pomera i menja. HV20 nema prsten za manuelni fokus, ali ima tochkic pomocu koga se MF moze podeshavati i ljudi kazu da je vrlo upotrebljiv za razliku od HC7. Stabilizacija radi odlichno, imam dosta amaterskih primera gde je na maksimalnom 10x zumu snimak vrlo stabilan, shto mnogo doprinosi profesionalnom izgledu. HV20 ima i cinemode koji neki ne vole, ali u kombinaciji sa 25p modom, 'iz kamere' daje 'film look' tako shto smanjuje kontrast i malo pojachava saturaciju pa se dobija josh bolji osecaj filma usled vece dinamike.

I na kraju malo egzotike. Odavno postoje 35mm konverteri tipa Letus35 ili Brevis35 koji omogucavaju 'kachenje' klasichnih 35mm objektiva sa DSLR fotoaparata, tako da se dobija ista dubinska oshtrina, pa je krajnji rezultat u kombinaciji sa 25p neverovatan. 'Downside' je taj shto adapter koshta koliko i sama kamera :), ali imam dva bubrega :D

Evo zvanichnih test snimaka sa Canonovog sajta. Skinite poslednji primer na dnu strane, a ko nema neki od modernijih procesora, preporuchio bih 720p verziju, nema velike razlike, za 1080p je potrebno mnogo procesorske snage i na Athlonu XP@2GHz ne moze da radi :) Filmovi prikazuju razliku izmedju interlaced i progressive moda, kao i low light performanse.
 
Poslednja izmena:
Video snimci izgledaju odlicno. :)

Izgleda da je audio snimak jedina losija strana ovog kamkordera. Usput sam citao nekoliko desetina "customer review-a" i uglavnom kada je neki negativni komentar u pitanju razlog je upravo sum od mehanizma trake.

Naravno za perfekcioniste tu je boom stick shotgun i eksterni audio recorder . Ili mozda sve u jednom kao npr http://www.minidisco.com/Zoom-H4

2 Ugradjena kondenzatorska mikrofona. Snima na SD kartice i tu su i dva eksterna XLR konektora ko hoce neki jos bolji mikrofon da prikaci.
 
Pazi audio mi i nije toliko bitna stavka(ipak je to kamerica koju verovatno penzosi koriste u amerikama)... znaci samo da je Full HD 1080 bez suma(bar ne mnogo) a za procesorsku snagu valjda ce DC neki da obavi stvar u nekom pristojnom vremenu... :D:D Evo sad sam zvao i likovi su na putu sto znaci da tek sutra ok 4-5 izgleda ce to moci sve pogotovo ako jos neko drugi bude voljan da naruci.
 
Poslednja izmena:
Moram da priznam da me je Guru totalno zbunio sa ovim 24p modom koji naziva "NTSC". Svi znamo da NTSC standard podrazumeva 29.97* frames/s, a ne 24.

Za 24>25 i 24>29.97 konverziju se koriste dve različite pulldown metode za generaciju 25 fps (PAL) odnosno 29.97 fps (NTSC) contenta sa 24p sourca. U prvom slučaju se sadržaj ubrzava (2:2 pulldown) za 4% (audio ima poremeđen pitch) ili se koristi 24:1 pulldown gde se poslednji frejm triplira u tri fielda (audio ostaje kao u originalu), možda je ovo taj "wobbling" koji guru pominje? Kod NTSC se 24p prvo usporava na 23.976** i potom generiše 3:2 pulldown (tj. od 2 frejma nastaju 5 fielda).

I mene interesuje kako je to Canon rešio? Pretpostavljam da kamera snima u 1080i tj. da jedan frejm automatski deli na dva fielda koje dekoder kasnije prikazuje u progresive modu?
__________

* 60 : 1.001 : 2 = 29.97
** 24 : 1.001 = 23.976
 
Moram da priznam da me je Guru totalno zbunio sa ovim 24p modom koji naziva "NTSC". Svi znamo da NTSC standard podrazumeva 29.97* frames/s, a ne 24.

Za 24>25 i 24>29.97 konverziju se koriste dve različite pulldown metode za generaciju 25 fps (PAL) odnosno 29.97 fps (NTSC) contenta sa 24p sourca. U prvom slučaju se sadržaj ubrzava (2:2 pulldown) za 4% (audio ima poremeđen pitch) ili se koristi 24:1 pulldown gde se poslednji frejm triplira u tri fielda (audio ostaje kao u originalu), možda je ovo taj "wobbling" koji guru pominje? Kod NTSC se 24p prvo usporava na 23.976** i potom generiše 3:2 pulldown (tj. od 2 frejma nastaju 5 fielda).

I mene interesuje kako je to Canon rešio? Pretpostavljam da kamera snima u 1080i tj. da jedan frejm automatski deli na dva fielda koje dekoder kasnije prikazuje u progresive modu?
__________

* 60 : 1.001 : 2 = 29.97
** 24 : 1.001 = 23.976


Posto sam video fajlove u kojima je to prikazano. Wobbling se odnosi na trenutno "talasanje" slike. (traje 3-4 frejma) Jednostavno kao da neko "ustine" snimak na jednom delu slike i tada se javi izoblicenje kadra.

Ovo se navodno javlja samo na PAL modelima i sa ukljucenom stabilizacijom slike. Zato je driver rekao da je NTSC bolja varijanta. Samo sto video zapis na DV-u sa NTSC modelom nema flegove pa se na racunar grebuje snimak odradjen u 24P kao 60I stream i putem dodatnih programa radi konverzija u progressive.

Verovatno metodama koje si ti opisao.

Primer uputstva:
5. Download VirtualDub (a free program)
6. load the avi into VD and choose VIDEO -> Frame rate
7. Select Inverse Telecine 3:2 pulldown Reconstruct from field button. click ok
8. choose VIDEO -> compression
9. choose (Uncompressed RGB/YCbCr) (files will be uncompressed and BIG!!)
Otherwise choose your own codec that is managable bur smaller files.
clik ok.
10. choose FILE -> Save as .AVI and save file.
11. These will now import into your favorite editor as true 24p avi files.
 
Poslednja izmena:
Ima i kod nas vec par AVCHD kamera da se kupi. Nekoliko Sony modela u onog grckoj "mega" radnji i Panasonic (oko 77.000) na Bulevaru, u BG Electroniku.
Stici ce i taj Canon kroz mesec dana!
 
Poslednja izmena:
Moram da priznam da me je Guru totalno zbunio sa ovim 24p modom koji naziva "NTSC". Svi znamo da NTSC standard podrazumeva 29.97* frames/s, a ne 24.

Za 24>25 i 24>29.97 konverziju se koriste dve različite pulldown metode za generaciju 25 fps (PAL) odnosno 29.97 fps (NTSC) contenta sa 24p sourca. U prvom slučaju se sadržaj ubrzava (2:2 pulldown) za 4% (audio ima poremeđen pitch) ili se koristi 24:1 pulldown gde se poslednji frejm triplira u tri fielda (audio ostaje kao u originalu), možda je ovo taj "wobbling" koji guru pominje? Kod NTSC se 24p prvo usporava na 23.976** i potom generiše 3:2 pulldown (tj. od 2 frejma nastaju 5 fielda).

I mene interesuje kako je to Canon rešio? Pretpostavljam da kamera snima u 1080i tj. da jedan frejm automatski deli na dva fielda koje dekoder kasnije prikazuje u progresive modu?
__________

* 60 : 1.001 : 2 = 29.97
** 24 : 1.001 = 23.976

Ja ne razumem potpuno zashto to tako funkcionishe, ali ono shto sam svuda po netu chitao za ovaj konkretan sluchaj, NTSC 24p snimak ima 23.976 fps, ne 29.97, pa se zato i radi taj pulldown, dok kod PALa to nije sluchaj. U svakom sluchaju, to nema veze sa wobblingom, wobbling je talasanje slike, njeno suzavanje po visini pri naglim pokretima kamere, potpuno isto kao na mobilnim telefonima samo manje izrazeno, a u mobilnim je isto CMOS, tako da to ochigledno neke veze ima sa prichom, bar su tako ljudi ukapirali.

Shto se tiche programa za pulldown, posle grebovanja je dovoljan samo mancoder u komandnoj liniji, shto daje odlichan skoro lossless rezultat, a najjednostavniji je moguci metod. Nisam ga lichno isprobao josh uvek, jer nemam raw 24p snimak.

Ima i kod nas vec par AVCHD kamera da se kupi. Nekoliko Sony modela u onog grckoj "mega" radnji i Panasonic (oko 77.000) na Bulevaru, u BG Electroniku.
Stici ce i taj Canon kroz mesec dana!

Kod nas recimo ima da se kupi Sony HC7 i ostali iz Sony HDV serije, dok nema ni starog modela Canon HV10, tako da mislim da ce se to sve uvoziti na divljaka i prodavati u malim kolichinama, pa ce zato i koshtati vishe nego u EU, gde je neshto preko 1000e.
 
Poslednja izmena:
.........Kod nas recimo ima da se kupi Sony HC7 i ostali iz Sony HDV serije, dok nema ni starog modela Canon HV10, tako da mislim da ce se to sve uvoziti na divljaka i prodavati u malim kolichinama, pa ce zato i koshtati vishe nego u EU, gde je neshto preko 1000e.

Ne, nego nije bilo ozbiljnih radnji i ozbiljnih komercijalista koji poznaju trziste.

Sa pojavom grcke Megastores radnje (bice jos min. jedna u centru!!!), dolazi i novi nacin razmisljaja. Tamo robu biraju strucni ljudi, a ne kao kod nas, priuceni likovi koji pristaju da rade za kikiriki...
 
Ne, nego nije bilo ozbiljnih radnji i ozbiljnih komercijalista koji poznaju trziste.

Sa pojavom grcke Megastores radnje (bice jos min. jedna u centru!!!), dolazi i novi nacin razmisljaja. Tamo robu biraju strucni ljudi, a ne kao kod nas, priuceni likovi koji pristaju da rade za kikiriki...

Videcemo, videcemo...meni je vec dosta da po prodavnicama SVI apsolutno prodaju Sony kao jedino HDV resenje, iako mislim da vec svi koji prate moje rasprave znaju da ne volim HDV bas najvise, CANON je tu daleko tehnicki najnaprednija firma, pored modela kao sto su XHG1 (XHA1) Sony u HDV gami nema sta da trazi pored Canona, FX7 je smesna plasticna igracka naspram ove kamere zato su i spustili cenu do bola posto je Canon tu apsolutni vladar, ko bi rekao da ce se stvari tako promeniti posle one mocne SD ere.
 
Ne, nego nije bilo ozbiljnih radnji i ozbiljnih komercijalista koji poznaju trziste.

Sa pojavom grcke Megastores radnje (bice jos min. jedna u centru!!!), dolazi i novi nacin razmisljaja. Tamo robu biraju strucni ljudi, a ne kao kod nas, priuceni likovi koji pristaju da rade za kikiriki...

Pa naravno, to je jasna stvar, ali mi tu ne mozemo nishta da promenimo, samo da chekamo :)

Mene PAL ne interesuje prvo zbog cene, a onda zbog wobblinga, chekam da padne u USA josh (trenutno se moze naci za 680e) pa ce mi neko doneti, ne treba mi Grchka domaca prodavnica iz koje imash streshene fotke :D:D
 
Uh, da nisi malo preterano optimista sto se cene tice? 800€ kosta u BH photo video kad se preracuna?
Gde nadje za 680? To mora da su one radnje sto prodaju kameru za 450$, bateriju za 300, punjac za 150 i kablove za po 80 svaki :)
Ko hoce samo kameru, nece da mu prodaju!

Pa, ko se upeca....
 
Ma kakvi. Na ebayu se vec mogu naci za oko 900$ + poshtarina po usa 20-30$. Cene se naravno razlikuju, idu i do 1700$ koliko je po prodavnicama u Australiji, a po USA razlike su i 300$.
 
Imam ovu kameru nepunih mesec dana i mislim da bih mogao da prenesem prve utiske o njoj.Najpre,rezolucija slika i videa (u punom hd-formatu)glavna su odlika ovog kamkordera.Ipak,snimajte samo u optimalnim svetlosnim uslovima!Originalna baterija koja se dobija uz kamkorder(BP 2L13)tesko da izdrzi 60 minuta snimanja.Ja sam,zato,kupio baterije Unomat 2L12XC koje imaju 100mah veci kapacitet ali u praksi daju dosta bolje rezultate.Na kraju,izgleda da je HV-20 rigorozan po pitanju kvaliteta kaseta i zato koristite najkvalitetnije medije jer za HD je to od presudnog znacaja.Sto se zvuka tice,ne bih se slozio sa nekima sa foruma da mu je zvuk losija strana-mislim da njegovi mikrofoni dobro odradjuju posao .
 
Jel si kod nas kupio kameru ? Poshto ?

Shto se tiche zvuka, svuda po netu se ljudi zale da je to najveci problem, i imam nekoliko primera u tihoj prostoriji gde se mehanizam chuje ko nenormalan. Jedan sa www.hv20.com foruma je napisao da zvuk nestaje tako shto premotash kasetu napred-nazad ?!?!, ali mi je to malo bez veze, jer ne znam kako ce to da utisha zvuk mehanizma...
 
HV20 je jedina HDV kamera koju bih kupio bez ikakve dileme, za razliku od Sony modela.
Pre neki dan sam uzeo Panasonic NV GS500 i to ce mi biti poslednja SD kamera. Voleo bih da vidim sta ce Panasonic izbaciti sledece godine, ili Canon, posto mi Sony ne dolazi u obzir. Panasonic AVCHD modeli imaju karakteristike koje mogu da prihvatim bez problema, ali jedino je zeza to sto je mnogo velika kompresija.
HDV se i meni cini kao najbolji standard do dolaska nekog novog medijuma.
HV20 je amaterska kamera, i to se vidi po tome sto recimo nema fokus i zoom prsten, po tome sto nema kontrolu gaina-a, sto nema full manual mod (doduse ni moja kamera nema full manual mod, ali imam kontrolu gaina, i fokus prsten). Da bih presao na HD moram da znam da li ce definitivno na consumer HD(V) kamerama izostati 3 chipa ili ne? Zato i hocu da sacekam jedno godinu dana da vidim sta ce Panasonic uraditi, posle mi je relativno lako da prodam GS500 i da dodam za HD(V) kamkorder. Voleo bih da Panasonic implementira neki standard koji nema tako jaku kompresiju kao sadasnji AVCHD na SD HC karticama, pre svega neki standard koji cu moci da arhiviram.

Inace nije tema, ali definitivno 3 cipa imaju prednost nad jednim, cak i moja majka inace laik je primetila na snimku sa GS500 kako su boje bolje nego na onim sa mog starog Sony-a.

Mislim da cete se svi sloziti da treba videti sta ce proizvodjaci izbaciti za sledecu godinu, posto ce se tad vec iskristalisati neki trendovi, oni koji ce hteti moci ce odmah da predju na HD(V) i da prodaju svoje SD kamere bez da budu obezvredjene, posto ce HD(V) jos uvek biti skup.

A inace sto se tice zvuka mehanizma sa kamere, ja sam imao Canon MVX25i i ako je takav zvuk mehanizma, onda nije dobro, s'obzirom da je na MVX25i zvuk mehanizma bio toliko ne prijatan, kao neko zujanje, i to se jasno culo na snimku, to je jedan od razloga zasto je nisam zadrzao. Ne mozes svugde da nosis externi mikrofon.
 
Poslednja izmena:
Direktna kontrola gaina bi bila dobrodoshla, ali srecom moze se kontrolisati i mozesh da znash da li je kamera otishla u gain. Takodje se mogu imati i full manual komande i nezavisna kontrola blende i zatvaracha uz neke trikove, tako da ni to nije neki problem. Fokus prsten mi na tako maloj kameri uopshte ne nedostaje, jer i on bi bio premali da bi bio upotrebljiv i pristupachan za brzo fokusiranje. Zum prsten vishe nedostaje, jer on se mnogo vishe koristi, ali opet je to glupo ochekivati od consumer kamere..

Shto se tiche komandi, najbolje su recimo one na JVCu HD7, ali problem je u tome shto su kontrole jedina dobra stvar na toj kameri, dok je Canon HV20 najbolji moguci kompromis i ima opcije koje nijedna druga kamera nema. Recimo, ima analogni ulaz gde se svi analogni izvori mogu prebaciti u digitalne (samo u DV formatu), i to radi odlichno, bolje nego bilo koja TV ili VIVO kartica.

Shto se tiche standarda, mislim da ce HDV u consumer kategoriji dugo ostati. Visoke i pro klase se polako odvajaju od HDVa, ali consumer ce ostati tu dugo, i mislim da Panasonic ne moze da nametne novi standard. U krajnjem sluchaju, HV20 preko HDMI izbacuje full 1080p sliku nekompresovanu, pa ako ti bash treba ultra kvalitet, mozesh da snimash na neki laptop.

Inace nije tema, ali definitivno 3 cipa imaju prednost nad jednim, cak i moja majka inace laik je primetila na snimku sa GS500 kako su boje bolje nego na onim sa mog starog Sony-a.

Naravno, to se podrazumeva za DV svet sa malim chipovima, ali CMOS chipovi to vec menjaju, i 3CCD za jache kamere i vece chipove vishe ne znachi superiornost.

Mislim da cete se svi sloziti da treba videti sta ce proizvodjaci izbaciti za sledecu godinu, posto ce se tad vec iskristalisati neki trendovi, oni koji ce hteti moci ce odmah da predju na HD(V) i da prodaju svoje SD kamere bez da budu obezvredjene, posto ce HD(V) jos uvek biti skup.

Pa zar je HDV od juche ? To je najstariji od trenutno popularnih HD sistema koliko ja znam. Mislim da ce se teshko desiti da tek tako naprave neshto novo, jer na kasetu ne moze, na DVD i HDD ne moze zbog brzine snimanja.

Ja ne kazem da mi ne smetaju neki artifakti koje HDV daje, ali to je poslednja stvar koja mi smeta na svakom amaterskom snimku. Ima toliko drugih gorih stvari kao shto je treshenje kamere (za kvalitetnu stabilizaciju treba ti bar 300 evra), zvuk (dobar mikrofon koshta 200e), dubinska oshtrina (35mm adapter koshta 1000e), kvalitetan stativ, monopod (bar 300e), osvetljenje (moze da koshta koliko hocesh), shto povlachi i asistente, a da ne pricham o raznim shinama i kranovima, koji su mnogo potrebniji nego shto to izgleda. Primecivanje kompresije na nekim snimcima je mnogo sitna stvar u odnosu na sve ovo ostalo shto fali svakom snimku, a ako vec hocesh pro, HV20 to moze, napravish nosach, nabodesh ceo komp, i snimash direktno na komp (ili ako imash tako jak laptop), i imash full kvalitet 1080p, u rangu Z1U i slichnih kamera. Problem je shto to koshta previshe da bi onda shtedeo na samoj kameri. Zato je potreban neki balans, HV20 to omogucava, a ja ne mislim da ce Sony ili Panasonic uspeti da urade neshto uskoro protiv CMOSa i uopshte mashinerije Canona koji zna shta radi, i najduze je u tom poslu od svih..
 
Poslednja izmena:
Postovanje drustvo
Imam nameru kupiti ovu kameru.Posto mi je prva inace cam u zivotu,mozete mi reci na sta da obratim paznju pri kupovini,sta da odmah dokupim(baterija,da li ima torbica,itd.)I interesuje me to sa baterijom,da li treba posebno obratiti paznju na formiranje,tipa mobilnih telefona(isprazni do kraja, puni 48h).Koje dv kasete da odmah kupim uz njih a da mi ne podvale.To su neka od pitanja koje ovako kao laik vidim

Unapred hvala na odgovoru
 
Bateriju cesh morati da kupish odmah jer ona koja se dobije uz kameru traje samo oko sat i po, tako da ti treba neka veca. To su LiION baterije kao u svim novijim telefonima, tako da ne mora da se misli na formiranje i punjenje, mozesh to da radish kad hocesh i koliko hocesh.

Od kaseta nemoj da uzimash samo najjeftinije. One koje koshtaju 250-300 din su sigurno dobre, i nemoj ih nikada presnimavati, edituj i vrati snimke na traku i tako chuvaj kopiju.
 
Kupio sam HC7 pocetkom aprila za 1200 evra, sada ima za 1000 ili 1100. Radi fantasticno i prezadovoljan sam.
Sto se tice Canon HV20 takodje ima moju toplu preporuku (ima za oko 85000), ako imate para samo napred; za relativno razumnu cenu prelazak sa SD na HD je neuporediv.
Mislim da su na http://www.camcorderinfo.com dali objektivnu analizu kamera pa ko se odluci na kupovinu neka obavezno pogleda sta mu prvenstveno treba.

Ako nekog zanima mogu da okacim koji klip kad se vratim sa mora.
 
Poslednja izmena:
Bateriju cesh morati da kupish odmah jer ona koja se dobije uz kameru traje samo oko sat i po, tako da ti treba neka veca. To su LiION baterije kao u svim novijim telefonima, tako da ne mora da se misli na formiranje i punjenje, mozesh to da radish kad hocesh i koliko hocesh.

Od kaseta nemoj da uzimash samo najjeftinije. One koje koshtaju 250-300 din su sigurno dobre, i nemoj ih nikada presnimavati, edituj i vrati snimke na traku i tako chuvaj kopiju.

Imas li kakve oznake za tu kvalitetniju bateriju i za kvalitetnije kasete?Kad budem kupovao da odmah kazem da mi to dobavi.Ja sam iz Banjaluke i nema da se kupi nego moram naruciti i cekati od 5 do 10 dana.Imas li kakvu preporuku za svetlo,posto cini mi se na forumima kazu da je slabije snima pri slabijem svetlu
Hvala na pomoci
 
Da li je to najbezbedniji nacin da se sacuvaj snimci, mislim u poredjenju sa DVD diskom?

A DVD je siguran nachin za chuvanje ? :) Ne postoji siguran nachin ni kada imash dve kopije, ali tako smanjujesh mogucnost od gubljenj podataka.

Ja sve chuvam duplo, na kasetama i HDDu (konvertovano u mpeg2), a chim stigne Bluray, sve cu rezati bez ikakve kompresije.

Imas li kakve oznake za tu kvalitetniju bateriju i za kvalitetnije kasete?Kad budem kupovao da odmah kazem da mi to dobavi.Ja sam iz Banjaluke i nema da se kupi nego moram naruciti i cekati od 5 do 10 dana.Imas li kakvu preporuku za svetlo,posto cini mi se na forumima kazu da je slabije snima pri slabijem svetlu
Hvala na pomoci

Ne znam ih ni ja napamet, ali sad nemam vremena da trazim. Pogledaj po netu, sve to mozesh da nadjesh.
 
A DVD je siguran nachin za chuvanje ? :) Ne postoji siguran nachin ni kada imash dve kopije, ali tako smanjujesh mogucnost od gubljenj podataka.

Ja sve chuvam duplo, na kasetama i HDDu (konvertovano u mpeg2), a chim stigne Bluray, sve cu rezati bez ikakve kompresije.



Ne znam ih ni ja napamet, ali sad nemam vremena da trazim. Pogledaj po netu, sve to mozesh da nadjesh.

Moj engleski kao japanski turista,:)))
Nema veze,hvala za pomoc
thx
 
hv20

Ljudi nigde ne mogu da nadjem kupiti ovu cam
Ima li ko kakvu korisnu informaciju
Pozz

Kupio sam konacno cam,i dobio sam uz kit paket canonovu mini dv kasetu(dvm-e60),no mislim da je to dv a ne hdv kaseta.
Zna li ko koja je najbolja kaseta da ih nabavim?
thx
 
Ne postoje razlike izmedju DV i HDV kaseta, to je samo marketinshki trik. Kupi samo bilo koju Sonijevu kasetu i bicesh siguran. Ako dash vishe para, dobicesh bolju kasetu. Ja imam neke JVC za jeftine pare i rade mi lepo na krshu od kamere, ali bih za HV20 uvek kupovao kasete za 300 dinara i preko...
 
Ne postoje razlike izmedju DV i HDV kaseta, to je samo marketinshki trik. Kupi samo bilo koju Sonijevu kasetu i bicesh siguran. Ako dash vishe para, dobicesh bolju kasetu. Ja imam neke JVC za jeftine pare i rade mi lepo na krshu od kamere, ali bih za HV20 uvek kupovao kasete za 300 dinara i preko...
Hvala driver,imam jos pitanja.Jedno od njih je tebi glupo ali meni treba pojasnjenje.U upustvu nigde nemam kako da obrisem kasetu.Ima za slike ali za kasetu nema.Cisto da snimam i brisem ispocetka dok se ucim.
Inace narucio sam iz Nemacke sony-e kasete(Sony DVM 85 HDV i HDV PHDVM63DM).U Bg juce nigde nisam nasao hd kasete pa sam uzeo obicne.
thx
 
Pa ne morash da brishesh kasetu, isto se koristi kao i VHS. A inache nije dobro presnimavati kasete vishe puta, poshto se troshe. Najbolje je da montirash na kompu pa vratish nazad na kasetu montirano, i tako cesh ushtedeti gomilu kaseta a necesh ih presnimavati vishe puta..
 
Pa ne morash da brishesh kasetu, isto se koristi kao i VHS. A inache nije dobro presnimavati kasete vishe puta, poshto se troshe. Najbolje je da montirash na kompu pa vratish nazad na kasetu montirano, i tako cesh ushtedeti gomilu kaseta a necesh ih presnimavati vishe puta..

Cek prijatelju,ovo mi prva cam i nemam pojma kako se to radi.Da se gubi kvaliteta trake to znam ali sam mislio sad na pocetku da snimam onako bezveze cisto da se ucim kako snimati.Naravno da necu prebrisavati kasete,to znam.
Ti kazes prebaci na pc,obradi pa vrati.Ok to mi jasno no sta sa materijalom koji je ostao na traci?Da li sa prebacivanjem na pc traka se prazni,ili kako?Nije mi to jasno
 
Rekoh ti, radi isto kao i bilo koji drugi uredjaj koji koristi bilo kakvu vrstu kasete, valjda si imao nekad video rekorder ili kasetofon :)
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno