Šta je novo?

C.A.R.S - Community Assisted Race Sim

Jednostavno prepoznas kad je nesto realno i kad je logicno, osetis nule i keceve pod rukama :)

Izvini, ali ovo je cist BS. :) Kako mozes da znas sta je logicno, sta je ispravno i kako se realisticno automobil ponasa u krivinama (G-forces, body roll, wheel feedback), ako se nikada nisi provozao na stazi sa nekim iole sportskim automobilom? Veruj mi, razlika je enormna... Kao i ti, svojevremeno sam provodio dosta vremena igrajuci simulacije, pocevsi od Grand Prix Legends (jos davne 1999.) pa preko GTR1 i 2, R-factora, I-racinga, GT Legends, etc... Fora je sto sam svaku uporedjivao sa prethodnom iz perspektive "hot lappera", belezeci napredak iskljucivo kroz tu prizmu - "sim racera", koji zapravo pojma nema kako to zaista izgleda i realisticnost bazira na komentarima sa interneta, a ne iz sopstevnog iskustva. Kontas paralelu?... ;)

Elem, onda sam, pre jedno 6 godina, imao prilike da se provozam na Zaluzanima sa Alfom 75 2.0 TS. Dakle, nista posebno staza, ali za volanom odlicno balansiranog, transaxle automobila sa zadnjom vucom i 150 konja. Guess what? Bilo mi je milijardu puta lepse i imerzivnije iskustvo, nego sve one silne borbe u R-factoru izmedju '73 Carrere RS i Nurbergringa. Tada sam shvatio koliko su simulacije, ma koliko se trudile da realno docaraju RL feeling i dalje milenijumima daleko od pravog iskustva. A jos sam bio u ne preterano snaznom automobilu. Sta mislis da sam imao nesto sa 300+ konja?...

U svakom slucaju, posle toga sam sa istom Alfom bio na Navaku, Grobniku, Hungaroringu, i svako iskustvo je bilo lepse od prethodnog. Simulacije su me smorile i prestao sam da ih igram. Uvideo sam koliko su i dalje daleko od realnosti i koliko sam se neopravdano zaludjivao i uveravao sebe i druge kako sam "profi". AC pokusavam da se nateram da probam vec skoro godinu dana, ali mi se ne da. Svaki put kad sam na ivici da ga uzmem (onaj najavljeni Alfa pack me je opasno zagolicao), ti se pojavis sa komentarom tipa: "Lotus 49 je smesno odradjen, lak je za voznju i dosadam, ali zato Ferrari 458 kida!" i ja izgubim bilo kakvu zelju da ikada probam AC... Ja se nadam da si svestan koliko je glupo to sto si napisao?! 49-ka je svojevremno ubijala profesionalne vozace sirom sveta, zbog najmanjih gresaka, a Italiju moze da vozi moja baba. :)

Elem, zbog cega ti sve ovo pricam? Pa da bi i ti "ugledao light". :) Mani se simulacija i navodnog "osecaja za ispravnost" ispred kompjuterske stolice. Skupi 40 evra, sedi u auto (kakav god da je) i izadji na Navak na par krugova, cisto da vidis sta je pravo iskustvo.
 
Haha, pa kad si igrao najgore simulacije na svetu :d :) Zato ti je bilo nebo i zemlja ;) Salim se, razumem sta hoces da kazes naravno, ali ako si covek, ne vanzemaljac, i vozio si automobil, ili barem karting na stazi, jasno ti je pod rukama sta je realno a sta ne :) Naravno da nista ne moze da se meri sa pravom voznjom, ali to ne znaci da ne mogu i ne treba da uzivam u najboljoj mogucoj zameni.. Mislim pricas gluposti :) Ovo mogu svaki dan, a pravu voznju na stazi u uzasno retkim prilikama..
A Lotus 49 ne verujem da su imali pravi na probu, pa da mogu da ubodu osecaj, ove koje imaju priliku da direktno uporedjuju, kidaju..
 
Vuk - Ono sto si ti rekao je u biti.. mani se igara, kome to treba. Pa valjda iko sa imalo soli u mozgu zna da se video igra ne moze porediti sa RL u bilo kojem segmentu. Sjesti u pravo auto i reci: "pa nije ovako u igrama" nema veze s vezom.

Kako je kolega rekao, pricamo o simulacijama. Necemu sto nesto simulira, ne replikama necega. Ova prepirka se mislim nije ni jednom dotakla usporedbi RL modela sa modelom u video igri vec igra VS igra. Kada se kaze da se nesto osjeti ne misli se kao u RL vec u odnosu na neku igu gdje nemas nikakav "kontakt" sa hendlingom vec sve izgleda flat.

Lijepo je sto si imao priliku probati RL trkanje ali si totalno zaboravio da se nalazis na forumu video igara. Reci nekom FIFA fanu da ide vani igrati lopte prije nego sto igra fifu je van svake pameti. Idi ganjaj airsoft, mani se battlefielda. Uzmi 40€ i bavi se autima, mani se igranaj ..WTF man ? Da smo u engleskoj i da svi imamo po nekih 500 000€. Isli bi na track day desavanja, kupili bi par pristojnih racing modela i zezali se. A i tada bih igrao racing igre da probam staze koje nikada u zivotu necu moci. Tvoje rjesenje je bez uvrede, debeli bullshit. Više bi me koštala lamela na licnom autu od placanja staze. A i ako pratis racing desavanja znas onda kolika su šminga "racing" auta koja su namjenjena za ceste. Dobri su na stazi koliko i BMW X6 na off road-u. A da sredis pristojno auto za trkanje trazi pare ne samo jednom investirati nego konstantno ulagati. Valjda smo svi nekada vozili auto pa pri 40 km/h skontali koliko utice G sila.. ne pricas sa ljudima koji zive ispod kamena.

Video igre ce uvjek biti video igre a kako godine odmicu imerzija istih treba da bude bolja i bolja. RL nece nikada dotaci ali mogu biti bliže i bliže. I o tome mi ovdje i pišemo.

Opet ponavljam, nemojte zaboraviti da pricamo o video igrama. Manite se RL fizike.
 
Poslednja izmena:
Nisi ni ti bas ubo poentu, naravno da treba porediti sa RL fizikom i sto vise teziti tome :) Jasno je i da ne mozemo biti 100% merodavni naravno, ali kazem, odma je jasno sta se trudi da bude simulacija a sta ne i po tome se vodis kad gledas sta da odaberes..
 
Ne mozemo mi porediti feedback sa RL, mozemo samo konstatovati razliku u odnosu na arkade i druge simulacije. Da li je ralno nikada saznati necemo. Zato kazem da ne treba reci da je to RL a ovo nije.

Nerjetko se u igrama tretira "ako je teže, realnije je" zbog cega meni trava raste na glavi. Pa imas "simulacija" gdje je auto kao po ledu i onda se kaze, realno je. Da za neke glupe izvedbe u FPS sferi ne pricam.

Meni je bitan osjecaj i da igra trazi da se trudis, da se nadmeces sa sobom. Meni su razlicite cars i corsa. Corsa me oduvala ali su mi obe zabavne a to je poenta igranja.
 
Skidam kapu Glennu na komentaru, svaka mu je na mestu. Mi obicni smrtnici imamo to sto imamo, Fiat Punto za do posla i nazad, G25 pored kompa i tracak nade da ce se pojaviti neka simulacija pored koje se definitivno osecas kao na domacem terenu u mom slucaju AC, ali ni pCars nije uopste los, zavisi od staze i modela.
Glupo je uopste voditi polemiku o ovome over and over again, nema poente.
Jbt ja gustiram FSX i modele aviona koji su licencirani za skole letenja, pa opet ne znaci da bih se snasao u RL kada bi seo da letim u istom.
 
Jedini nacin da igram ovu igru sa pristojnim FPS-om je hotlap i nista vise :d
Prisiljen sam da igram na tastaturi jer mi nije tu volan(mada i on nije nesto s obzirom da nema FF, ali dobro) i amateur podesavanjima. Odigrao California Highway sa R8 Ultra i bilo mi je odlicno, stavio u prvi weather slot da bude suncano a u drugi thunderstorm. Sjajan osecaj, mada mi skretanje deluje nekako neprirodno(igrao sam pre par nedelje GT EVO, opet na tastaturi doduse, i tamo mi je skretanje nekako lepse), idem 20 km/h kroz krivinu i gume vriste, slicno kao u Shiftu. Nikako da se nateram da odigram jednu stazu skroz po suvom, jbga cekao sam ovu kisu k'o deca u africi vodu :d
 
Elem, onda sam, pre jedno 6 godina, imao prilike da se provozam na Zaluzanima sa Alfom 75 2.0 TS. Dakle, nista posebno staza, ali za volanom odlicno balansiranog, transaxle automobila sa zadnjom vucom i 150 konja. Guess what? Bilo mi je milijardu puta lepse i imerzivnije iskustvo, nego sve one silne borbe u R-factoru izmedju '73 Carrere RS i Nurbergringa. Tada sam shvatio koliko su simulacije, ma koliko se trudile da realno docaraju RL feeling i dalje milenijumima daleko od pravog iskustva. A jos sam bio u ne preterano snaznom automobilu. Sta mislis da sam imao nesto sa 300+ konja?...

I ja sam uz slicnu pricu, provozao Alfu 166 V6 24v 2,5 188hp, i shvatio da je sve to mnogo razlicito od SimBin i ISI simulacija koje sam gazio tolike godine..
Mada, osecaj za voznju, gabarite i procenu se prilično sastavlja izmedju simulacije i pravog auta, ali su opet na kraju dva totalno razlicita iskustva.
 
To mu i ja kazem, bez fanbojisanja ali zato i hvalim LFS i sad AC toliko.. opasno se izdvajaju po prirodnom osecaju i potpuno 'logicnom' fizikom.. Cak mi je i GT5 u nekim kombinacijama guma/automobila, bolji od ISI/simbin simulacija..
 
Vuk - Ono sto si ti rekao je u biti.. mani se igara, kome to treba. Pa valjda iko sa imalo soli u mozgu zna da se video igra ne moze porediti sa RL u bilo kojem segmentu. Sjesti u pravo auto i reci: "pa nije ovako u igrama" nema veze s vezom.

Kako je kolega rekao, pricamo o simulacijama. Necemu sto nesto simulira, ne replikama necega. Ova prepirka se mislim nije ni jednom dotakla usporedbi RL modela sa modelom u video igri vec igra VS igra. Kada se kaze da se nesto osjeti ne misli se kao u RL vec u odnosu na neku igu gdje nemas nikakav "kontakt" sa hendlingom vec sve izgleda flat.

Lijepo je sto si imao priliku probati RL trkanje ali si totalno zaboravio da se nalazis na forumu video igara. Reci nekom FIFA fanu da ide vani igrati lopte prije nego sto igra fifu je van svake pameti. Idi ganjaj airsoft, mani se battlefielda. Uzmi 40€ i bavi se autima, mani se igranaj ..WTF man ? Da smo u engleskoj i da svi imamo po nekih 500 000€. Isli bi na track day desavanja, kupili bi par pristojnih racing modela i zezali se. A i tada bih igrao racing igre da probam staze koje nikada u zivotu necu moci. Tvoje rjesenje je bez uvrede, debeli bullshit. Više bi me koštala lamela na licnom autu od placanja staze. A i ako pratis racing desavanja znas onda kolika su šminga "racing" auta koja su namjenjena za ceste. Dobri su na stazi koliko i BMW X6 na off road-u. A da sredis pristojno auto za trkanje trazi pare ne samo jednom investirati nego konstantno ulagati. Valjda smo svi nekada vozili auto pa pri 40 km/h skontali koliko utice G sila.. ne pricas sa ljudima koji zive ispod kamena.

Video igre ce uvjek biti video igre a kako godine odmicu imerzija istih treba da bude bolja i bolja. RL nece nikada dotaci ali mogu biti bliže i bliže. I o tome mi ovdje i pišemo.

Opet ponavljam, nemojte zaboraviti da pricamo o video igrama. Manite se RL fizike.

Izvini, ali da li si ti uopste procitao moj post? Izgleda da nisi, posto mi stavljas u usta reci koje uopste nisam pomenuo i u potpunosti skreces sa teme. Rekao sam da je skoro svako u mogucnosti s vremena na vreme (ne pricam jednom nedeljno, ili jednom mesecno) da ode do bilo koje od okolnih staza i isproba svoj automobil tamo. Nisam spominjao Spa, ili Silverstone, vec lokalne staze, koje su nam svima dostupne. Dalje, kakvih crnih 500.000 evra? Kakvo crno odrzavanje "racing automobila"? Alo, covece, Alfe 156 i 147 ti u 2.0 TS verzijama kostaju oko 2K evra (jeftini su dosta od gomile Gnojeva sl. godista na nasim putevima), a sa bilo kojim od njih mozes extra da se zabavis, bez potrebe da menjas gume, kocnice, ili bilo sta sl. Vidi se da nemas pojma sa voznjom na stazi i da ti je to naucna fantastika. Ne vozi se tamo na ivici mogucnosti (pogotovo ako si zelen), niti se uopste "unistava" automobil. Postoji razlika izmedju racing automobila, kojeg vozis sporazumno sa kompanijom i svog licnog, sportskog automobila sa kojim s vremena na vreme ides na stazu.

Dalje, zadnja recenica, koju sam boldovao, nema veze sa zivotom i cisto je lupetanje. Da se manimo RL fizike? lol, a po cemu cemo onda da uporedjujemo "simulacije"? Zasto bi onda uopste vozili "simulacije", kad, ako vec ne treba da se porede sa realnom voznjom, i ako treba da se manimo "RL fizike", mozemo lepo da vozimo NFS?... :) Izvini, ali pises kao da nikad nisi seo za volan i kao da nemas vozacku dozvolu lol :)

To mu i ja kazem, bez fanbojisanja ali zato i hvalim LFS i sad AC toliko.. opasno se izdvajaju po prirodnom osecaju i potpuno 'logicnom' fizikom.. Cak mi je i GT5 u nekim kombinacijama guma/automobila, bolji od ISI/simbin simulacija..

Ok, recimo da hocu da probam AC. Potpis mi nije apdejtovan 100 godina, nemam vise DFGT. Svojevremeno sam kupio novog za 60-ak evra. Kad mi je pre nekog vremena lik ponudio 3X vise kinte za polovan, normalno da sam ga prodao. Plus, u startu mi je smetao tupavi flappy paddles/sequental shift i manjak kvacila i manuelnog menjaca. Dakle, sad mi, u najmanju ruku, treba jedno 300 evra za G27 i 40-ak evra ili koliko vec AC kosta za najosnovnije moguce uzivanje. Za nesto ozbiljnije, trebace mi jos najmanje 200 europejaca za sediste sa integrisanim G27 sistemom. Za te pare, mogu sa Alfom da obidjem Monzu, Imolu, Mugello, da pritom vidim sveta i zesce se provedem + posetim Grobnik ponovo u odlasku/povratku. Kontas sta pokusavam da ti kazem? :)
 
Poslednja izmena:
Kontam, ali opet gresis :) Nesto sto bi radio mozda jednom godisnje (znajuci mene, to da skoro pa ne vozim vise mog Golfa, pred prodaju je..), u poredjenju sa mogucnosti voznje svaki dan :) Odes do Monze jednom, svakako imas neverovatno iskustvo, ali opet za tu kintu imas G27 i AC i ostane kusura.. :)
A DFGT je sjajan volan ako BAS ne moras da se lozis sa H shifterom.. Meni je to blagi plus a nikako presudni faktor na volanu. A i dosta po netu vidjam kako iz nekog razloga vise hvale DFGT sto se tice mehanizma i feelinga od G25/27.. sad to nemam pojma koliko je tacno.
 
Nakon tog posta ti ni ne vjerujem da si ikada vidio staze.

Nacin na koji ces vozati na stazi a da automobil ostane u normalnom stanju jeste da vozas kao po gradskim stazama sto je = kuliranje simulator. Jel tebi uopste jasan pojam racing ? Koliko sam svatio, ne. Znas li ti da je na Nürburgringu zabranjen racing (ako nije racing track daj vec samo "obilazak"), zabranjeno utrkivanje (barem koliko ja od osada znam). Platiš krug i odvezes po stazi sa minimalnim naprezanjem da ne izletis i onda opet ljudi poljube zid. Drugo, spominješ kršine, automobile koji nemaju veze sa racingom niti sa stazama. Real life automobile koji su namjenjeni od tacke A do tacke B. I da ga tjeras na maksimum to auto, taj šasija koja se ljulja kao brod i krivi na svakoj krivini, nema veze sa racingom niti bi izdrzal dva kruga. Fiziku koju ces osjetiti nema veze sa racing autima u ovim igrama. Uletis 100 km/h u krivinu sa golfom 2, prevrneš se na krov i sta je zakljucak ? Kakve to veze ima sa pravim PRO racing autima u ovim igrama ? WTF... Kada cujem kako je neko "sportsko" auto racing ja bih sebe grizao. Savjetujem ti da pogledas koji proces prodje neko gradsko auto dok bi se osposobilo za racing. Pogledaj utrke amatera i koliko ljudi radi na autu i koliko se ulozi novca i truda. I koliko ima rada na tom istom autu nakon utrke. A pricamo o redizajniranim gradskim automa. Gdje su 599, SLS, 458, MP4.. Ta autoa sto su imalo osposoblejna za racing sa roll cageom nisu večinski legalni na cesti. A mi pricamo kaka otrebao neki C3, tspark 156 izvesti na stazu. Cak i te OPC, GT, M izvedbe bi vrisnule na stazi, nakon par krugova fatao bi se za glavu.

I opet ponavljam, to auto ces na toj stazi sje.bati. To auto nema od guma, mjenjača, do lamele, ovjesa i samog motora predispozicije za bilokakvo voženje na limitu. Ako ces to auto voziti da ostane u ok stanju, onda o cemu pricas je veliki fail. Nema žive veze sa utrkivanjem i takmičenjem. Pogledaj koliko street automobila marketinški reklamiranih kao racing fejlaju na stazi. Treba neko gofa 4 da koristi za racing. Pricas nebuloze. Kakve staze, kakvo iživljavanje kakvi bakrači. Živimo u zemljama treceg svijeta gdje auto i dalje stoji kao luksuz a ne potreba kao na zapadu. Ljudi svaki dan voze to auto sa posla na posao pa ne mogu finansirati dijelove od turbina, krajnica do glupih senzora. I sad' ta ista auta trebaju da izvuku na neku stazu i da ih tamo deru ?? Ljudi koji deru auta po gradi ne izdrze dugo vec ga prodaju onako falicnog. Gledao sma momka koji je uništio A4 ABT po gradi. Obicno gradsko auto koje je malo našminkano za nas entuzijaste. Sta bi bilo da je staze vidio. Unistio bi ga za dva kruga. Ljudi kupuju ulje od 15€ i mijenjaju ga dok ne ispari a pricao fol o racingu, usporedjujemo taj vid kvazi racinga sa pravim racing autima u video igrama, ROFL.

Mi mozemo pokupovati neke BMW M3-ce iz osamdesetih i imati ih samo za racing jer se lako moze finansirati. A ako uzmes aspket pažljive vožnje da se ne zabijes u zid, da nemas racing gume i da je to auto gradsko auto in the first place, staro 30 godina, nema blage veze sa autima i racingom koji je prikazan u igrama. Ima veze sa ispuštanjem naših ventila malo da se zabavimo i igramo.

I da, pomocu kojih filmskih trikova usporedjujes fiziku u igrama sa RL fizikom na tom istom modelu ? Pomocu koji činjenica dolazis do zakljucka koliko je fizika u igri realna ? Nikada u zivotu nisi sjeo u to auto niti prbao. Ostajeju predispozicije maštanja, logike, predpostavki ali ne i činjenica oko spomenute fizike. Blage veze nemas kako auto od 500k ima hendling in RL ali dajes sebi za pravo da kazes kako jeste ili nije realno sa pravim modelom u jednoj igri. Ako bježi zadnji kraj SLS-u treba reci da je realno jer je.. hmm, krlarkson to isto rekao ? Ja kada skrecem u igri desno a lievi zadnji tocak dodirne travu pored staze pa me zanecse, meni je to realno. Ali blage veze nemam kako bi se in RL auto ponasalo. Da li bi se izvrti ili bi ostao na stazi. Koliko bi izgubio gripa, koliko je staza vlažna i topla u ovoj krivini, koliko na onoj. Namao staje da vjerujemo developerima a ne da se mi razbacujemo činjenicama kao da svaki dan usporedo vozamo i ta auta in RL i na igrama. Do tada se manite pametovanja "kako je to realno ili nerealno" sa pravim modelom i hendlingom. Mozemo reci da je GRID nerealan, da pcars ima problem kod nekih fizičkih elemenata kak ose auto ponasa jer auto ispadne kao bez težine i slicne arkade ali kada prcamo o nesto realnijim simulacijama, mozemo samo da predpostavljamo i maštamo

Sjeo si bolan u kršine vrjedne 2-3K € i sada to isto iskustvo prenosiš na laFerrari, 458, MP4.. ? Daj nemoj biti smiješan.

Tvoja usporedba je jednaka usporedbi nas kada bi igrali fudbala ispred zgrade na male, i poredili kak oja šutam slobodni sa 6m sa cRonaldom koji šuta sa 20m. Isti se zakon fizike aplicira na loptu ali te dvije stvari nemaju veze sa vezom nit cemo ikada doziviti kako je biti pro fudbaler koji moze tehnicki sutaati sa 20+ metara i kakav je osjecaj takmičit se sa drugim pro sportistima. Bavio sam se takmičarski atletikom pa meni treba neko ko djogira pored rijeke svako jutro reci kako on zna sta kako treba trenirati i sta je realno za takmicenje.. cool story bro.
 
Poslednja izmena:
Glenn, napisi na koga se post odnosi :)

Jasno mi je sta hoces da kazes i uglavnom se slazem. Ali mogao bi da pogledas onaj SRT intervju sa Stefanom Cassilom. Tu ce ti biti jasnije malo oko ovoga, odnosno 'nejasnije' :)
Cak i developeri nabadaju u prazno u kodu, situaciju kad auto izgubi grip. Znaci nema podataka za to. Kad se kotrlja po stazi, za to sve postoje podaci i moze u dlaku da se simulira, kad izgubi grip, to je sve nagadjanje.. Znaci oni ce napraviti simulaciju 'kako misle da treba' sto se tice toga, na njima je da se trude da sto bolje pogode to, odu na stazu i rade iste stvari sa pravim automobilom i onda trk gore u kancelariju. A na nama je da im verujemo, a verujes i sopstvenoj logici.
Dakle sve je to jos uvek 'crna rupa'.. sto ne znaci da oni ne treba da se trude da to sto bolje ubodu, i da mi ne treba da vozimo simulacije..

Ja vozim onu koja mi najlogicnije i najprirodnije deluje, ne moras bas da budes Alonso da bi znao kako bi trebalo da se oseca auto na limitu jbm mu misa.. verujem developerima koji svakodnevno to testiraju, i to je to..
 
Mislio sam na Vuka ali je tvoj post uletio prije. Da se igra zove zastava simulator sve bi to stajalo na djelu. Posto nemamao prilike ni iz bliza probati racing automobil, neki focus ili corsu, a kamo li makine, ne mozemo ni mi ni sa svoim golfovima nest puno docarati kako je u nekom FXX. Dobit cemo dojam G sile, fizike i udara tijela pa i osjecaj gripa na nekim savinim gumama ali nam to nece pribliziti osjecaj jednog DTM automobila. Tromost malog heč gradskog automobila nema veze sa racingom. A o racingu su ove ogre, kolik ose sjecam.

Mada me najvise ljuti izjava kao lako je eto utzmi 50€, trkni na stazu i oduvaj 2h umjesto pre ekranom. Kao da bi mi ovdje sjedil i ipisali da je to realnost. Ljudi ne sipaju adekvatno gorivo i ne odrzavaju auto kako treba, švercamo se na tehničkim pregledima a trebamo dodati tome i neki racing da ga dokrajčimo. ODakle nam crnih 50€ za racing dva puta na dan. Odakle na mtoliko vrijeme, pa nismo rokfeleri. Nismo politicari. Ljudi zive nekoliko dana od toga.

Ja sam mislio da je svima jasno da igra nije = RL a VUK dosao ovdje sa teorijom, nije ti to tako kao u igri. No shit šerlok, kao da zivimo ispod kamena pa ne znamo koliko sam ona ljudske odluke djeluju G sile.

I lijepo kazem, mi se mozemo sluziti logokom da li se auto realno ponasa dok kako kazes, ni sami ljudi koji cak probaju to auto nisu sigurni kakoa da se prenese u igru. Sta onda mi ima da tupimo ? Ok da se ja i ti prepiremo oko mišljenja da l ije to ok hendling ili ne. Da li je bolja corsa ili cars, ali sam davno rekao, nijedno od toga nije činjenica i sasvim je suvisno da neko uliječe klizeči sa pricom: sta ce ti to, nista to nije tako, idi plati stazu pa vozaj, kupi drugo auto.. yes yes..
 
Poslednja izmena:
@Glenn:

berneydidnotread.gif


Bajka, bez ljutnje ali stoprocentno potvrdjujes mit o Bosancima kao najtupavijim bicima na planeti. :)

Prvo nazivas Alfa Romeo krsem i uporedjujes ga sa C3, da bi potom nazvao LaFerrari (prototip proizveden u 1 primerak - "navodno ce ih biti 500" :p) racing automobilom. Na kraju epitomizujes svoju fascinatnu glupost sa terojim da: "ako nije MP4/918 Spyder, onda nije racing automobil". One budal*stine o G silama i prevrtanju necu ni da komentarisem, jer su na nivou predskolskog. Btw, gramatika i izrazavanje su ti takodje na nivou deteta od 6 godina.

Sve u svemu, ne zelim vise sa tobom da ulazim u dijalog, jer je i vise nego ocigledno da nemas blage veze o onome sto pricas, kao i da imas IQ sobne temperature - zimi. :p Slobodno uzivaj u ovom Shiftu 3, misleci kako je to "simulacija", vozi svoj Golf 2 (ako ga uopste i imas), busaj se u prsa kako smo mi Srbi "nebeski narod" i slobodno opali po svim ostalim debi*itetima kojima se zaludjujte u Bosni, ali mene, molim te, izbaci iz svojih idio*skih prica. Nemam nerava da ulazim u diskusije sa glupim i zatucanim ljudima, koji veze nemaju sa zivotom, a uzivaju da prosipaju svoje "mudrosti" po internetu.
 
Poslednja izmena:
Vuk_ Toliko o tvojoj argumentovanosti na ono sto "nisi" procitao nacionalnim uvredama i najnižim vrijedjanjima. Drago mi je da si to napisao jer taj post govori o tebi, ne o meni. Sad' se vidi ko je iza nika. Tvoja nemoc izrazavanj, diskusije i činjenica je dala puno svijetlo tvoga profila, licnog opisa a ujedno potvrdjuje ono sto sam gore rekao, da maštaš. Keep on going kido.

Stavi jos koji meme gif ne bi li ti ego skocio. Nemam nista protiv.
 
Poslednja izmena:
Ispada da je ljubiteljima simulacija na kraju samo važno da je igra što teža za vožnju :) Meni je npr dovoljan nivo simulacije nfs Shift, u odnosu na "arkadne" nfs.
Imam volan Logitech Formula Force EX, ali sam nekako navikao na gamepad..A ova igra bez volana jedva da može da se vozi.
Može, ali izgleda bezveze kako se auto cima levo-desno svaku milisekundu na pomeranje pečurke na gamepadu.
 
Ispada da je ljubiteljima simulacija na kraju samo važno da je igra što teža za vožnju :)

Bas si dobro skapirao :)
Stvar je u tome, jednom kad probas nesto realisticno, a vec sam objasnio kako mozes da znas da li jeste ili nije, onda nema nazad.. Nisam klinac vise, ne moze da me zadovolji lupanje od zidove pod punim gasom sa iskljucenim mozgom, mislim nista sto nije izazovno vise ne moze da me natera da uopste pokrenem igru, a ne da igram, nebitno koji zanr.. Kad sam probao LFS 2003-e, i to na tastaturi, i kad mi je klepio samarcinu sa ogromnim understeerom kad sam probao da prodjem krivinu, naviknut kako ih prolazim u arkadama, odma mi se kez stvorio.. u fazonu vidi ovo, konacno nesto da trazi mozak i prave tehnike voznje za brz krug.
Mislim nema vise ili-ili za mene. Ovo sto je CARS, Shift, Driveclub itd.. je realno nakaradni zanr, za ljude koji jos nisu otkrili ovo sto sam malopre opisao, i zato hejtujem takve naslove. Ako si bas gejmer, ne volis narocito trkanje, automobile, onda je vrh naravno, igras kao svaku drugu igru, malo dnevna doza 'zabave', vozis karijeru, dobijas motivisuce poruke iz kokpita "that was a great lap, keep going!!", prelazis kraljice...
Ali za ljude koji vole voznje i trkanje, je nakaradno, jer ce misliti da je to to, da nema bolje od toga, jer se desetostruko vise reklamiraju.. A bukvalno moze hobi da ti bude, ako se samo malo uzivis i prihvatis da nema G-sila i jos par elemenata iz stvarnosti..

Znaci ne, nije "sto teze to bolje" u smislu samo da je tesko, a veze sa realnoscu nema, vec sto te vise nagradjuje, sto ti vise prolaze prave tehnike voznje, i sto ti vise smisla ima sve to sto se dogadja pod rukama.. u tome je fora.
 
Poslednja izmena:
ne radi se uopste o "tezini" vec tim nekim dodirnim tackama sa realnom voznjom, procenama i logicnim kalkulacijama..
U pure sim racingu, svi krugovi kod vesto uvezbane osobe su u kontinuitetu vrlo ujednaceni cak u +/- 0.050s i kako trka protice, trose se gume, gorivo, toliko se progresivno posle menja i varijacija lap time-a. U arkadnim trkama, jednostavno je tesko spojiti dva identicna kruga i racunati takav tok trkanja.
 
Nije mi jasno zasto tolika rasprava o simulacijama u temi posvecenoj igri koju njeni autori svesno prave da ne bude simulacija.
 
i sto ti vise smisla ima sve to sto se dogadja pod rukama.. u tome je fora.

Pa slabo ima smisla, u tome je fora.
Npr. dosta sam igrao Richard Burns Rally i ispada da treba da se oteliš da održiš auto na pravcu na kao, uzanoj stazi pri brzini od 80-90 na sat?
Znači mala neravnina i van puta si..a u stvarnosti reli vozači cepaju u takvim uslovima 180 na sat..
Na tako nešto sam mislio, ali još nisam dogurao čak ni do manuelnog menjanja brzina u F1 2014, pa ću sopstveno mišljene uzeti s rezervom :)
 
Pa slabo ima smisla, u tome je fora.

Izvini, ali lupas, moram tako da kazem :)

Nisi ti vozio RBR kako treba ocigledno, tad sam upijao svaki pravi rally snimak, i veruj mi nekad sam se plasio koliko sve skoro identicno treba da radis da bi prosao krivine. Dakle taj ti je argument smesan.. Al ajd kad krenes da vozis nesto ozbiljnije od shifta i F1 codemasters-ovog, sa volanom, pa mozemo da nastavimo, ovako stvarno nema poente.. ;)
 
Poslednja izmena:
I dalje mislim da su preterali u RBR...
Moram večeras volan da namontiram (malo u vezi sa temom) - C.A.R.S. deluje odlično, staze i vremenske prilike pogotovo, a vožnja je shift 2 original.
Uglavnom je frame rate dobar, ali ako neko zna koja od ovih sila opcija najviše deluje na zahtevnost, jer ipak nekad ume da opadne fps. (sve mi je pouključivano od efekata, a AA i slično je uključeno na 2x, itd minimalno). I detalji na high.
 
Nekoliko 4K klipova (mada su sa tjuba a tu 4K i nema puno smisla):





 
Nije mi jasno zasto tolika rasprava o simulacijama u temi posvecenoj igri koju njeni autori svesno prave da ne bude simulacija.

Sudbina je takva, sa vremena na vreme devovi svrate u ovu temu, upiju par feedbackova od strucnjaka i nazalost eto sta dobijas.
 
Ne treba sada toliko pljuvati, nije mario kart. Slazem se da ne lici na ono sto je najavljivano u samome startu. Ja sam i dalje optimistican te mislim da ce implementacija fizike biti i uokvirima simulacija bez obzira na hendling builda koji imam trenutno. Vidi se da nije zavrsena. Daleko je mart 2015-te. A i ovakvo stanje je blize simulacijama nego codemasters i NFS igrama.

Meni je od svih naslova LFS (nisam igrao sve simulacije.. naravno) i dalje benchmark simulacije od cega je cars dosta daleko ali nije 'o glavu. Kako neko rece, zasto mora biti ili ili. Sacekajmo final release.
 
Nazad
Vrh Dno