Šta je novo?

Buducnost 3D Engine-a

driveru... Cell kao GPU nema sansi da je jaci u renderingu od NV or ATI GPU-a. Jednostavno, nema paralelizam na bitnim mestima kao pravi GPU. Prednost mu je sto je programabilniji od klasicnih GPU-ova.
 
Evo yooyo ti je objasnio just right!

da bi ti bilo jasnije :), zamisli da u Lamborghini stavljaju napred josh jedan motor od rolls royce-a (koji je isto jako skup, možda ne kao onaj nazad, lamborghinijev, ali je opet jako skup), kako se obicni bogatashi - vlasnici, koji nisu neki vozači, ne bi slupali u vožnji... Em teži auto, em skuplji, em nema smisla... :)

p.s. znam da volite ova IT - car industry poređenja, ovo je samo za vas;)
 
Poslednja izmena:
Al' ti je poredjenje, nisam razumeo shta si hteo da kazesh :D Lamgorghini jeste za one koji nisu neki vozachi, to je showcar :)

Shto se tiche Cella, kad iskopam o njemu vs RSX, postovacu...
 
driveru... video sam demo gde je cell kombinovao satelitske snimka sa snimcima iz aviona i jos nekim podacima i renderovao neko parce nase planete. Poenta je da je kvalitet tog rendering na nivou od pre ~5 godina. Naravno, Intel ili AMD nema sansi da urade bilo sta slicno, ali isto tako, taj posao G70, G71, R520 ili R580 mogu da rade kao od sale ali uz veliku pomoc CPU-u koji ce im servirati podatke na nacin koji im odgovara.
 
yooyo, a da li si video London demo koji takodje renderuje samo Cell ?
Slazem se da je landscape demo "zastareo" ali oni su tu hteli da pokazu kako se sa malo parametara moze lako napraviti landscape, klasichna fora za lozenje masa..

Ja nisam preterano u fazonu toga, mene grafika ne interesuje na ushtrb gameplaya, ali si verovatno vec provalio da PS3 pratim svakodnevno i zahvaljujuci informacijama koje su dostupne i detaljnim analizama developera, stekao sam utisak da je Cell jachi od svega i da je on tako dizajniran da moze da bude potpuni GPU pre nego general purpose CPU, a u startu je i planirano da grafiku u PS3 radi drugi Cell. Cell i RSX ce deliti posao, i od programera ce mnogo zavisiti koliko ce biti izvucheno iz hardvera, pa ko bude pametno iskoristio kombinovanu snagu Cell>RSX>XDR, imace znachajno kvalitetnije igre shto se tiche grafike...
 
Jeste zamisljeno u startu da PS3 radi sa 2 cella, medjutim od toga se odustalo jer je uoceno da je programiranje cella izuzetno naporno. Pa cak ni sada sa RSX-om i OGL-ES API-jem, progarmiranje PS3-ke nije ni blizu XB360-ci. To je osnovni razlog sto je Sony licencirao U3 tehnologiju od Epica! Oni ce od Epicovog paketa napraviti framework koji ce omoguciti mnogo lakse programiranje i vremenom ce cell postati pristupacniji i sigurno je da ce tada moci da ofloaduje dosta grafickog posla na sebe. Sada i u prve 3 godine zivota RSX je jedini odgovoran za PS3 grafiku!
 
@driver...
Neverujem da je demo London (onaj demo gde svi automobili imaju isti registarski broj :) ) renderuje samo Cell. To je ipak OGROMAN posao cak i za multicore procesore.

@nedjo...
Kombinacija OpenGL ES + NVCg je veoma laka za proramiranje. Cak je laksi od D3D-a!
Sony planira da ima ultimativni alat za razvoj igara. Tj.. povecanje kvaliteta renderinga i broja detalja visestruko povecava vreme razvoja igre. Sony je tu podvukao crtu i resio da ponudi najmocniji engine koji trenutno postoji developerima, da bi skratili vreme razvoja igre i odrzali visok kvalitet koji Sony zahteva.
Ne razumem zasto vlada takva fama o multithread/multicore programiranju. To uopste nije tesko kad jednom shvatis neka pravila koje moras postovati.
Aplikacija koju trenutno radim ima ~20 threadova i to radi fenomenalno.
 
yooyo, ne znam ni ja shta da mislim vishe, previshe informacija ima a malo njih se mogu podupreti bilo chime. Nekoliko developera koji rade za jache firme su govorili o tome kako Cell moze chuda da napravi kao grafichka karta, valjda su probali, *ebem li ga, a kako im ne poverovati :D

Za Opengl ES su takodje prichali, i bash su objasnili kako ce se razlikovati multicore programiranje, davali su primere kako je singlecore a kako multicore, i ja se ne razumem u to, ali ukapirao sam bash ovo shto ti kazesh, samo se navici na nova pravila, ali prethodno znanje cesh moci iskoristiti vrlo dobro.

Najveca glupost od svega je to kada chujem da recimo X360 u ovim prvim igrama koristi samo jedan core pa zato imaju losh fps, ili Cell koristi samo 2-3 SPEa, a kasnije ce programi kao da koriste sve i bice sve brze ;) I to se tako lako shiri da vecina misli da je to stvarno tako..
 
yooyo je napisao(la):
Ne razumem zasto vlada takva fama o multithread/multicore programiranju. To uopste nije tesko kad jednom shvatis neka pravila koje moras postovati.
Aplikacija koju trenutno radim ima ~20 niti i to radi fenomenalno.

Nije problem napisati aplikaciju sa 20 ili više threadiva i to lepo da ti radi. Pogotovo ako nemoraš da ih sve sinhronizuješ odnosno ako sve nerade sa istim resursima i još ako se sve to izvršava na jednoprocesorskom sistemu. Problemi nastaju kada imaš nešto što je u principu jedno nitna aplikacija ((video) game engine) a to želiš da rastaviš na više niti. Sreća je što se pokazalo da se 3D izračunavalja mogu (teoretski) razbiti na više niti ali mana je što to niko nezna kako da primeni na (video) game engine. Ono što će raditi programeri je da će pisati jednu nit za AI drugu za zvuk treću za fiziku itd. pa će da im jedan procesor radi jedno a drugi drugo i to je to.
 
Koliko sam ja u toku coll ima jedan procesor tipa power (mislim 5 ) i 8 procesorcica napravljenih specijalno a paketnu matematiku sa vektorima (cak ima i drugi set instrukcija u odnosu na glavni ) .. ono sto cell moze je da uradi ekstra efikasno transformacije geometrije i sl..(recimo vertex shader samo bolje jer moze da kreira vertex-e)
ali samu rasterizacuju nema sanse ( otprilike pixel shader )... isto ne vidim ni zasto je bolji za AI posto AI algoritmi mislim da nemaju neku paketnu obradu....(osim neuronskih mreza gde bi se super pokazao ali neznam da li igre primenjuju nn)
za sve vrste protocnih izracunavanja tipa obrada signala i sl. je bolji od x86
ali samo cell bez gpu je suluda stvar... ( ako pogledamo sam da sada postoji i po 48 pixel shader procesora po gpu i sl..)
takodje da sam cell u isto vreme radi ai i i nesto drugo mislim da ne moze jer ostali procesorcici imaju dosta oskudan set instrukcija , mislim da nemaju kes vec recimo 256 registara ali zato cell ima nenormalno brzu interkonekcionu mrezu

ako gresim ispravite me .... da ne zivim u zabludi :)
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno