ok, evo kraci opis...
bia nije najavljivan kao klasican fp ww2 shooter, nego kao igra koja ce da pomeri standarde realisticnosti u zanru. imate na raspolaganju jedan ili dva squada i dosta ogranicene takticke opcije. interfejs je jednostavan, desnim dugmetom zadajete komandu jedinici da se pomeri tamo gde zelite, mozete da im naredite da podju sa vama ili da pronadju zaklon. kao pripadnik padobranske divizije, imate na raspolaganju i pogled iz vazduha, kada se igra pauzira i daje vam relativno nepreglednu sliku pozicije u odnosu na neprijatelje. preporucujem ipak izbegavanje ove opcije, iskljucivanje crosshaira i elemenata interfejsa koji smanjuju realisticnost: imena vasih saboraca, suprression fire kruzice iznad neprijatelja koji signaliziraju kada je i koliko ce dugo da budu u zaklonu, i hintove za prelazak misije.
gameplay je najbolje opisati kao full spectrum warrior iz prvog lica, u pitanju je slican level-dizajn puzzle koncept, smesten u ww2 okruzenje. u svakoj situaciji cilj je da flankujete protivnika upotrebom klasicne suppression fire rutine, a zatim da ga opkolite putem koji je za to predvidjen. bitke su malog opsega, nikada niste suoceni sa vise od desetak nemaca. kada stanete na trigger, pokrene se skripta i nemci se razmile na svoje pozicije. najveci izazov obicno predstavlja opkoljavanje onoga koji je zaseo za mitraljez montiran iza vreca peska, ili da se prisunjate tenku i ubacite mu bombu kroz poklopac. igra je podeljena na 17 kratkih celina, koje vas stavljaju u realne situacije u kojima su se nalazile jedinice americke padobranske divizije pred d-day, o cemu svedoce extra sadrzaji koje otkljucavate prelazeci nivoe. nacin pucanja i nisanjenja verovatno najvise doprinosi realisticnosti. rasipanje metaka onemogucava duge rafale, a bez obzira sto cete koristiti nisanjenje u 90% slucajeva, ako naciljate tacno na glavu postoji velika sansa da promasite. u trku je jako tesko pogoditi nekoga, cak i iz neposredne blizine. arsenal oruzja identican je kao u drugim ww2 shooterima. ne mozete da upravljate vozilima, ali u misijama u kojima imate tenk mozete da se popnete na njegov mitraljez. ai neprijatelja nije los, umeju da vrate granatu ili da potraze novi zaklon, dok su vasi borci druga prica i u stanju su da poginu na spektakularno retardirane nacine.
grafika ne moze da odusevi sve koji ocekivali nesto posebno. teksture bedne rezolucije, modeli koji se ni po cemu ne izdvajaju iz proseka, grubi prelazi nijansi na nebu, vegetacija koja je daleko od jednog far cry-ja.... efekti su medjutim na visokom nivou, sto u celini ipak daje prijatan izgled. bloom nije toliko naglasen kao sto se moglo pretpostaviti iz screenshotova.
utisak je nakon otprilike 2/3 igre, da definitivno ne zasluzuje ocene koje dobije po sajtovima (uglavnom oko 9). bez obzira na inovativan koncept, igra je jednostavno dosadna, a sve takticke varijante izgustiraju se vec u prvih nekoliko nivoa. "filmski" aspekt igre koja je (pretpostavljam) inspirisana istoimenom serijom prisutan je vasim poetskim izletima i kratkim brifinzima izmedju misija, ali koga jos moze da tangira hiljadu puta ispricana oblanda o americkom vojniku zahvacenom ratnim vihorom koji samo zeli da se vrati kuci, na svoju farmu u virdziniji...