silverglider je napisao(la):
Bilo je takvih dobrih uvida iz tehnicke podrske Compaqa, bese, samo ko zna gde je sad to da se iskopa.
Preneto sa drugog sajta...
____________________________________________________________
Nezgode sa kompjuterima
U emisiji "POLARATOR" na trecem kanalu u cetvrtak 21. 03. '91. u delu
emisije kada su voditelji odgovarali
na pitanja gledalaca vezana za kompjutere jedno od postavljenih pitanja
je
bilo: "Zeleo bih da kupim kompjuter; cuo sam da je 386 dobar pa sam
hteo da
cujem sta vi mislite,
ali zbog fanansijske situacije bih kupio samo tastaturu i prikljucio je
na
TV a kao spoljnu memoriju bih koristio kasetofon?"
Voditelj je jednostavno ostao bez teksta.
Da li znate kako je N. Parezanovic (prof. na PMF, autor brojnih knjiga
o
kompjuterima) preveo reci software & hardware?
"MEKOTVORINE & TVRDOTVORINE".
Secam se prvog razreda srednje. Cale mi kupio C64 i ja (autor ovog
sajta)
kupim knjigu "BASIC" od gore pomenutog N. Parezanovica. Nemam pojma o
kompjuterima. Sve sto otkucam kako pise u knjizi, C64 mi javi neku
gresku...
Na casu "informatike i racunarstva" pitam prof. Kurjackog: "Pa imam
taj
C64..., nijedan program nece da izvrsava. sta da radim?"
On mi (sa najozbiljnijim izrazom na licu) kaze:
"Pa znas sta, da bi pisao programe, moras da imas program koji se zove
tekst -procesor."
Compaq razmatra da promeni komandu "Press Any Key" u "Press Return
Key"
zbog poplave poziva sa pitanjem gde se nalazi "Any" dugme na tastaturi.
Tehnicka podrska firme AST imala je poziv od korisnika koji se zalio
da je
veoma komplikovano upravljati misem sa "stitnikom od prasine". Na kraju
je
ispalo da je "stitnik od prasine" plasticna vrecica u kojoj je mis bio
zapakovan.
Jedan Compaq tehnicar primio je poziv od korisnika koji se zalio da
njegov
sistem nece da cita tekstualne datoteke sa njegovih starih 5? disketa.
Posle
postepenog eliminisanja mogucih uzroka kao sto su magneti ili izvori
toplote
[kojima su diskete mozda bile izlozene], ustanovljeno je na kraju da je
korisnik stavio nalepnice na diskete, a zatim uvukao diskete u pisacu
masinu
i otkucao nazive na njima.
Jedan kupac kod firme AST zamoljen je da posalje kopije defektnih
disketa.
Posle nekoliko dana stiglo je pismo sa fotokopijama disketa.
Dell tehnicar savetovao je musteriju da stavi flopi disketu nazad u
flopi
drajv i da zatvori vrata. Ovaj je zamolio tehnicara da saceka, a onda
se
preko telefona culo kako je ovaj spustio slusalicu, ustao i otiao na
drugi
kraj sobe da zatvori vrata od sobe.
Drugi Dell korisnik zvao je [tehnicku podrsku] da se zali kako njegov
kompjuter nece da posalje fax. Posle 40 minuta telefonskog resavanja
problema, tehnicar je shvatio da covek drzi dokument ispred monitora i
pritiska [misem] dugme "send".
Jos jedan Dell korisnik zvao je da njegova tastatura vise nece da
radi.
Cistio ju je tako sto je celu tastaturu zagnjurio u sapunicu i ostavio
je u
vodi ceo dan, a zatim je rastavio tastere i svaki posebno oprao.
Zbunjeni korisnik IBM racunara imao je problem sa stampanjem
dokumenata.
Rekao je tehnicaru IBM-a da mu kompjuter kase da "ne vidi printer".
Onda je
takode pokusao da okrene monitor ka stampacu, ali kompjuter ni tada
nije
mogao da "vidi" stampac.
Dell tehnicar primio je poziv od korisnika koji je bio besan jer mu je
njegov kompjuter rekao da je on "bad and invalid" (los i nevaljao).
Tehnicar
mu je odgovorio da tu poruku ne treba da uzme licno.
Jedna nova korisnica pozvala je Dell tehnicku podrsku i rekla da ne
moze da
ukljuci svoj novi Dell kompjuter. Posle uveravanja da je kompjuter
pravilno
ukljucen na mrezno napajanje, tehnicar je pitao sta se desilo kada je
pritisnula dugme na kome pise "Power". Njen odgovor je bio da pritiska
i
pritiska ovu noznu pedalu ali da se nista ne desava. "Nozna pedala" bio
je u
stvari mis.
Jedna druga musterija firme Compaq pozvala je tehnicku podrsku da kaze
da
njen ganc novi kompjuter nece da radi. Rekla je da je otpakovala
kompjuter,
ukjucila ga u struju i sedela je pored njega 20 minuta cekajuci da se
nesto
desi. Kada ju je tehnicar upitao sta se desilo kada je pritisnula
prekidac
na kucistu, pitala je "A kakav prekidac?"
Jos jedna istinita prica iz Nowell-a.
. Halo, je li to tehnicka podrska?
. Da, kako vam mogu pomoci?
. Drzac za case na mom PC-iju je polomljen a kompjuter je jos pod
garancijom. Je l' se moze popraviti?
. Izvinite, jeste li rekli: "drzac za case?"
. Da, to je pricvrsceno na prednjoj strani mog kompjutera.
. Molim vas izvinite ako zvucim zbunjeno; to je zato sto jesam
zbunjen.
Jeste li vi dobili taj deo na promociji, na sajmu? Kako ste dobili taj
"drzac za case"? Ima li on neku oznaku na sebi?
. Dobila sam ga sa kompjuterom. Ne znam nista o nekoj promociji. Od
oznaka
ima samo "4X" na sebi. U ovom trenutku tehnicar je morao da prekrije
slusalicu u napadu smeha. Ta osoba je koristila ladicu od CD-ROM drajva
kao
drzac za case i onda se ladica odlomila.
Jedan IBM korisnik imao je problem sa instaliranjem softvera i zvao je
podrsku.
. Stavio sam u drajv prvi disk, i to je bilo OK. Onda je reklo da
stavim
drugi disk i bilo je nekih problema sa diskom. Kada je reklo da stavim
treci
disk - nisam ga cak mogao ni ugurati...
Ovaj tip nije shvatio da "Insert Disk 2" znaci da se prvo izvadi disk
1.
U slicnom slucaju, korisnik je pratio instrukcije za istalaciju
softvera. U
instrukcijama je pisalo da treba izvaditi disk iz omota i ubaciti ga u
drajv. Korisnik je fizicki otvorio disketu i onda se cudio u cemu su
nastali
problemi.
Na Zapadu se siri strah od najezde kompjuterskih virusa iz SSSR.
Medutim,
to je tehnicki nemoguce jer su ruski virusi programirani na cirilici i
ne
mogu nista zapadnim racunarima.