Šta je novo?

Beyond: Two Souls (PS3)


Ars technica, samo neka se oni drze vesti iz IT sveta, to im mnogo bolje ide. Kad se samo setim bio je kod njih onaj lik Ben Kuchera, jedan od najgorih reviewer-a ikad, sad valjda vise ne radi ni za njih.
 
Ja sam bio na Cage-ovom predavanju na Euro GDC-u ove godine, i ocekivao sam ovako nesto, tj poprilicno podeljene utiske oko Beyond TS. Covek je strastven oko tehnologije koju koristi ali kapira gaming i angazovanje igraca na potpuno pogresan nacin...Za njega su to emocije glumaca tj karaktera koje igrac treba da vidi na ekranu i saosecanje sa likovima koje sve to treba da izazove u igracu. I to drzeci istog van ekrana i iskljucivo kao posmatraca. A ako karakterizacija i narativ omanu, desi se ovo sto se moze videti po kritikama...S druge strane, da navedem kao zanimljivost, predavanje klinaca koji stoje iza OculusRifta je dijametralna suprotnost onome sto Cage radi.
 
To mi je sve bilo jasno jos dok sam igrao Heavy Rain, on recimo ne zeli igracu da pruzi cak ni osnovnu kontrolu nad kamerom dok igra. Recimo primer iz demo-a, mala Jodie se saginje da uzme lutku. Umesto da pogledam tu animaciju kroz stadardnu kameru koju gledam kad ona hoda, on zumira nepotrebno kameru u krupan plan na lutku da bih eto video taj detalj filmski. To je po meni nepotrebno. To je banalan primer ali govori o njegovom nacinu razmisljanja kako bih ja trebalo da igram tj. da vidim njegovu igru.

Takodje i insistiranje na tome da se ukloni igracev fail ili game-over sa cim se uopste ne slazem. Ja smatram da treba da ima fail ali naravno on to vidi kao narativni fail dizajnera igre a ja to vidim kao uklanjanje izazova za igraca jer je to ipak igra a ne film. Naravno on se grozi bilo cega sto je "gamey" tipa HUD, standardna kontrola, ponavljanje odredjenih radnji, game-over ekran itd a opet ubacuje scenu borbe na krovu voza koja je toliko nerealna za mene da je kao stvorena samo za neku igru.
 
...Covek je strastven oko tehnologije koju koristi ali kapira gaming i angazovanje igraca na potpuno pogresan nacin...

Zašto pogrešan? Igra je skoro savršena. Uživao sam u svim segmentima igre i toliko me je uvukla u priču da sam je povremeno prilicno emotivno doživljavao. Jako mi je žao sto vise ovako kreativnih ljudi ne skupi hrabrost (ili Sony-jeve parice) i ne iskoči iz mejnstrima i nama matorima pruži ovakvo zadovoljstvo.
 
Ti onda spadas u tu drugu grupu od te dve polarizovane strane.
Covek eksplicitno kaze da zeli da stvori "filmske" igre tj da od igraca pravi gledaoca koji se za karaktere vezuje emocijama. To po meni nije poenta video igara (ovakvog tipa, dakle FPS/TPS/Adventure i derivati) koje treba da igraca uvuku "preko granice" ekrana, da bude aktivan ucesnik ne samo emocionalno i empatijom prema likovima vec da i sam ucestvuje u okruzenju, bude makar prividno fizicki prisutan u tom svetu i da ima osecaj da svojim akcijama kreira pricu a ne da je gleda. On (Cage) tu radi samo polovinu posla i tvrdi da je to dovoljno za igraca i da je to apsolutna i jedina buducnost industrije koju on (Quantic) predvodi...Ja to ne mogu da svarim. Jos ako se samo malo pogresi pa prica i karakterizacija omanu, dobija se feel gledanja filma isforsirane duzine sa naivnim zapletom i likovima.

@Dodatak - bas tako... To su upravo te stvari koje on potencira i misli da su buducnost video igara.
 
Poslednja izmena:
Buducnost video igara sigurno nije. Ali za mene je osvezavajuc pristup i zato ga podrzavam. HR sam poceo opet da igram i meni je taj naslov sjajan. Ali je dovoljno opskuran da mi je jasno da mnogima ne odgovara. Sta vise, uvek sam bio iznenadjen trzisnim uspehom te igre, ali obzirom da konzole danas najvise i kupuju 30+ ljudi, verovatno je to razlog- zelja da posle decenija slicnih igara vide neki novi pristup.
 
Famitsu game review score:
Beyond: Two Souls (PS3, Sony): 10, 9, 10,9 - (38/40)

Iznenadjujuce visoka ocena. Mislio sam da japancima nece leci ovakav tip igre.
 
Ja sam bio na Cage-ovom predavanju na Euro GDC-u ove godine, i ocekivao sam ovako nesto, tj poprilicno podeljene utiske oko Beyond TS. Covek je strastven oko tehnologije koju koristi ali kapira gaming i angazovanje igraca na potpuno pogresan nacin...Za njega su to emocije glumaca tj karaktera koje igrac treba da vidi na ekranu i saosecanje sa likovima koje sve to treba da izazove u igracu. I to drzeci istog van ekrana i iskljucivo kao posmatraca. A ako karakterizacija i narativ omanu, desi se ovo sto se moze videti po kritikama...S druge strane, da navedem kao zanimljivost, predavanje klinaca koji stoje iza OculusRifta je dijametralna suprotnost onome sto Cage radi.

Ne razumem sta bi onda rekao za vrhunski COD ili Battlefield, ili neku strategiju gde najvecu emotivnu vezu mozes da napravis sa poligonima i teksturama :) Heavy Rain i Beyond su igre koje su u tome na totalno drugom nivou od svega vidjenog na PCu...
 
Poslednja izmena:
Zar The Walking Dead i To the Moon nisu izasle na PCu ;) ?
 
Tebi neki strip ima atmosferu kao Beyond ? :) A btw, Walking dead postoji za 17 platformi, samo sto ga nema na symbianu :)
 
Poslednja izmena:
Ne razumem sta bi onda rekao za vrhunski COD ili Battlefield, ili neku strategiju gde najvecu emotivnu vezu mozes da napravis sa poligonima i teksturama :) Heavy Rain i Beyond su igre koje su u tome na totalno drugom nivou od svega vidjenog na PCu...

Dodaj tu i vrhunski Killzone kad si vec krenuo:)

Omasio si temu skroz...
 
Dodaj tu i vrhunski Killzone kad si vec krenuo:)

Omasio si temu skroz...

Ne razumem kako sam omasio temu ? Tebi se igra ne svidja pa ne znam sta radis u ovom thredu. Meni je recimo fudbal ili neka strategija sa magijama i coveculjcima ****** za decu pa nisam usao u takav thread od 2005. godine, ili uopshte u ceo PC deo koji mi se kompletno ne svidja :) Ne vidim uopshte nacin da ti "nama koji ne znamo sta su igre" promenis misljenje.
 
Zašto pogrešan? Igra je skoro savršena. Uživao sam u svim segmentima igre i toliko me je uvukla u priču da sam je povremeno prilicno emotivno doživljavao. Jako mi je žao sto vise ovako kreativnih ljudi ne skupi hrabrost (ili Sony-jeve parice) i ne iskoči iz mejnstrima i nama matorima pruži ovakvo zadovoljstvo.


Kako možeš da se uživiš u priču, kada priča nije koncizna i puna je rupa u zapletu? Barem takav je slučaj bio sa HR.

Nije (najveći) problem izvođenje, problem je kada igra ide na priču kao glavni adut i onda se desi da pukne upravo na tom detalju...

Evo recimo ovde su na par stranica obrazložene veće greške u scenariju. http://www.gamesradar.com/heavy-rains-big-plot-holes/
 
Poslednja izmena:
Walking Dead barem ima dobru pricu, nabijeno je emocijama, iako ti malo sta tu 'igras', da su ove prve dve stavke lose onda ovakve igre totalno gube poentu.
 
Jeste ali i ti si mnogo iskljuciv. Nekima odgovara i takva uloga u nekoj igri.

Ok, odgovara, ali u to niti ulazim niti me preterano interesuje, samo komentarisem filozofiju kreatora igre i to je sve. Gde sam ja tu iskljuciv...

Ne razumem kako sam omasio temu ? Tebi se igra ne svidja pa ne znam sta radis u ovom thredu. Meni je recimo fudbal ili neka strategija sa magijama i coveculjcima ****** za decu pa nisam usao u takav thread od 2005. godine, ili uopshte u ceo PC deo koji mi se kompletno ne svidja :) Ne vidim uopshte nacin da ti "nama koji ne znamo sta su igre" promenis misljenje.

Procitaj lepo sta sam napisao gore i gde si ti tu video zelju za menjanjem tudjeg misljenja. Osim ako ti za tvoje misljenje ne smatras ono sto Cage govorio na svom predavanju na GDC, koje sam zapravo i komentarisao. Uostalom tvoje misljenje o necemu se nikad ne moze promeniti:d
 
Poslednja izmena:
Hah, plot holes... Odgledajte poslednju epizodu Big Bang theory ;)

Problem sa Telltales avanturama je sto su derivat drugih medijuma ili starih igara. David Cage je u poredjenju sa njima genije...
 
Kako možeš da se uživiš u priču, kada priča nije koncizna i puna je rupa u zapletu? Barem takav je slučaj bio sa HR.

Nije (najveći) problem izvođenje, problem je kada igra ide na priču kao glavni adut i onda se desi da pukne upravo na tom detalju...

Evo recimo ovde su na par stranica obrazložene veće greške u scenariju. http://www.gamesradar.com/heavy-rains-big-plot-holes/

O cemu ti pricas, kakav HR... Ovde se prica o totalno drugoj igri i nije mi palo na pamet da prvo procitam tekst o propustima u igri pa da je odigram. Naravno da igra ima propusta u prici, ali ako ne pocnes da igras igru da bi posle pljuvao po njoj, vec da uzivis i "prozivis" jednu drugaciju pricu, onda ti propust i nisu tako strasni i dominantni. Treba igru odigrati bez predrasuda...
 
Hr su kaapili, trebalo je da bude mnogo vise natprirodnog i to secenje se oseca kad krene da se vezuje prica.
Ipak, atmosfera je sjajna a te nelogicnosti nisu nista vece od onih koje svakodnevno vidjam u filmovima.
Na moju zalost, od hr-a nisam imao priliku da igram igru sa snaznijom atmosferom. Jedini ko je tome prisao je the last of us, ali mi hr ipak i dalje ostaje na prvom mestu.

A sto se walking dead tice, igra je odlicna, presao sam sve sem poslednjeg dodatka ali je to ipak daleko od hr-a.
 
Kada se naleti na tolike nelogičnosti u filmu, pogotovo u filmu u kojem je priča na prvom mestu, po pravilu takav film se gasi posle 30 minuta :)
 
Au, pa ti onda nisi dva filma u zivotu odgledao do kraja :)
 
Ok, odgovara, ali u to niti ulazim niti me preterano interesuje, samo komentarisem filozofiju kreatora igre i to je sve. Gde sam ja tu iskljuciv...



Procitaj lepo sta sam napisao gore i gde si ti tu video zelju za menjanjem tudjeg misljenja. Osim ako ti za tvoje misljenje ne smatras ono sto Cage govorio na svom predavanju na GDC, koje sam zapravo i komentarisao. Uostalom tvoje misljenje o necemu se nikad ne moze promeniti:d

Pa ti uporno pricas o HR koji veze nema sa ovom temom, niti si odigrao igru, dao si ceo PS3 za novu graficku, ne znam sta radis u ovom delu foruma uporno...
 
Tebi se prividja svasta.
 
Presao sam juce i ja, prica uopste nije losa. Imam naravno zamerki, neke manje, neke vece ali je daleko to da opravda one cetvorke, petice iz pojedinih review-a. Prezentacija i produkcija probija plafon i mogu samo da se smejem onima koji su rekli da igra izgleda lose aha ha ha. Igra izgleda kao PS 3.5 igra. Nebitno da li iscrtava manju rezoluciju ili ne zbog letterbox-a, ovo izgleda na momente neverovatno. Kad se tome doda da su svi iz glavne postave bili od vrlo dobri do fenomenalni za razliku od HR gde mi se samo Shelby svidjao onda to dovoljno govori. Cak su neke scene i popravili u odnosu na ono sto sam video ranije. Samo bih voleo da sam se vise pricuvao od medijskog pracenja igre do izlaska, cini mi se da bi mi vise prijala a ne kao sad sto sam video bar 50 posto igre dosta ranije ali sta se moze.
 
Meni je jedini bitan review - tvoj. Znam da volis taj zanr, da ga pratis i drzis do njega, pa da si zestoko iskritikovao igru, ne bih se potrudio da je nabavim. Ovako, ima nade :).
 
Evo i ja sam napokon isprobao prvih 15-20 minuta. Prvi utisci: fenomenalno! Grafika "out of this world", atmosfera, gluma "top notch", kontrole sasvim ok. E da, zvuk je u dts formatu i chak i na mojim jeftinim surround 5.1 zvuchnicima zvuchi kao neki holivudski block buster. Mogu samo da zamislim kako bi to bilo na Harman Kardon sistemu.

Kako bre nije sramota one review:ste shto ispljuvashe ovu igru? To me podseca na klince sa YouTub:a koji review:shu "The ninth gate", jedan od mojih omiljenih filmova sa Johnny Depp:eek:m. I onda ga popljuju jer ih nije "uplashio". WTF! Ili pak kad sam demonstrirao Heavy Rain jednom mladjem prijatelju i nakon 5 sekundi izgovara, onako sa pogledom teleta: "A gde je tu nishan?" i "Shta je to, nishta se ne deshava?!".

Danashnje generacije, odrasle na FPS:uterima, imaju mozak kalibriran za 1.000h igranja Batlefielda. I to je to. Sve van toga po default:u otpada.

To su moji prvi utisci. Mozda malo "incoherent" prvi utisak ali neka. Ima i gorih. :)

PS Shto manje saznate o B2S prije nabavke to bolje. Ja bih takodje preporuchio da se preskoche reviews.
 
Fenomenalna igra. Nekako ne moze da se poredi sa Heavy Rain-om uopste. Ista je zanrovski, ali tematika je skroz drugacija i nekako mi je jako "sveza" igra, ne lici mi ni na sta holivudsko. Jadna je igracka industrija ako ovaj biser zasluzuje 70%.
 
Nazad
Vrh Dno