Šta je novo?

Battletech

turn base igre nemaju ništa što rts nema???
to što ti opisuješ su presudo potezne igre, odnosno igre sa pauzom (poput recimo faster then light), a to su i dalje real time, samo što im radi pauza tokom borbe.

kada kažem turn based, mislim na pravo potezne igre, poput civ-a, master of orion-a, crusader kings-a, panzer generala, alphe centauri...

daj mi jednu, ALI SAMO JEDNU igru rts koja ima dubinu gameplay-a kao prvi xcom.
da te podsetim, pošto si verovatno zaboravio, potrebno je da ima detaljno opremanje boraca, mogućnost korišćenja u borbi svake od stvari koju izrisrčuješ i proizvedeš, generator mapa koje su u svakoj borbi drugačije, rpg karakteristike boraca koje utiču na njegove performanse, teren koji je osetljiv na municiju, psionične sposobnosti (preuzimanje tuđih boraca)...

ili real time naslov koji ima samo deo gameplay-a heroes-a?
real time xxxx igru koja ima koncepte i dubinu jednog colonization-a (originalnog, naravno)?
 
Mislio sam na potezne koej si vec nabrojao. Ja ti govorim žanr VS žanr a ne jedna igra protiv druge jer nemaju smisla jer su drugi nacin igranja. Naravno da je dubina jednog lika veca kada svakog lika po na osobi kontrolišeš i imas vremena da svaki dio podesis kako zelis dok u RTS igrama kontrolises grupe i nemas vremna da se zayebavas oko mogucnosti jednog lika.

Ja ti govorim taktika VS taktia i RTS je zahtjevnija igra naprosto sto je live. Ti si izgleda ocaran "kompleksnošcu" jednoig lika koji se moze manipulisati u TB igri VS RTS. Pa normalno da je kompleksniji u suprotnom pauza ne bi imala smisla.

Ali ak ose radi o taktickim strateškim igrama, reci da je TB zahtjevnija u odnosnu na live nema logike ma koliko jedna ili druga igra bile kompleksne. Ali ti to ocito ne razumijes.
 
Poslednja izmena:
ja zapravo to odlično razumijem, ali ti ne razumeš mene.

ja NISAM rekao da su turn based igre zahtevnije, već da zahtevaju daleko više korišćenja malih sivih ćelija u glavi nego igranje real time igara, jer su, s obzirom na ograničenja nastala načinom izvođenja, real time odnosno kako ih ti zoveš live igre, po svom dizajnu najčešće bez odgovarajuće dubine gameplay-a koji nose prave punokrvne "oldschool" turn based taktičke i strateške igre. u real time igrama je fokus na nekim sasvim drugim stvarima, a što se na kraju UVEK završi time da pobeđuje onaj ko je našao svežiju sliku. kod turn based naslova dizajneri sebi dozvoljavaju da se razmahnu "*****avanjem oko mogućnosti jednog lika" što ume da "očara" nas koji volimo i da mislimo, ne samo da klikćemo.

RTS je zahtjevnija igra naprosto sto je live.
to što ti zoveš zahtevnijim se odnosi na skil korišćenja miša a ne na mogućnosti da se neki oficirski um razmaše u simuliranoj situaciji.
 
"nas koji volimo i da mislimo"

Da, u RTS-u ne moras da mislis.. samo cuvaj dugme.

Pricas kao da nikada nisi igrao ili razumio RTS. Cak u brzoj AirMech RTS/MOBA igri u kojo pobjecuje skill i brzina mora itekako da mislis sta sa resursima, polozajima i koju taktiku primjeniti, koje ulaze zauzetih baza cuvati, ali ti to jednostavno ne vidis.

I u jednim i drugim nasovima se radi management resursa i pokreta i kako je vec neko rekao, to sto ti imas vise vremna za razmisljanje moze samo biti olaksavajuca činjenica.. ona koja mene ne drzi mnogo u TB igrama jer je igra sporija, jednostavnija i jedno-dimenzionalna u odnosu na RTS.
 
Poslednja izmena:
naigrao sam se rts-ova, ostavio godine na tom starcraft-u, ali i dalje nisam ubeđen da je plitkoća gameplay-a koja se svodi na: zauzmi, eksploatiši, izgradi i pošalji, i na kraju smrvi; uopšte uporediva sa naslovima u kojima moraš da vodiš računa o još desetinama ako ne i stotinama parametara koji su bitni u jednoj borbenoj situaciji.

tvoje samodefinisanje kao MOBA igrača me je i konačno uverilo da nemam odgovarajućeg sagovornika za ovakvu temu.

to što ti imaš vremena za razmišljanje u turn based igrama nije nikakva olakšavajuća okolnost ako nemaš čime da misliš jer to isto vreme za razmišljanje ima i tvoj protivnik. u tom smislu kažem da je za sive ćelije daleko zahtevnija neka prava punokrvna turn based strategija, taktička igra ili xxxx naslov, iz prostog razloga što tu stvarno pobeđuje onaj koji smisli nešto pametnije.

ljudi kojima taj ceo proces vaganja u glavi nije toliko blizak radije pikaju igre u kojima se mape ponavljaju (metoda učenja), u kojima se jedinice grade tačno određenim redosledom i u kojima manje, više uvek radiš jednu te istu stvar. tu, pogotovo u mečevima ljudi koji stvarno znaju šta rade, ne pobeđuje onaj koji je smislio nešto pametnije jer obojica rade potpuno isto, nego onaj koji je to bolje iskliktao. starcraft je savršen primer za tu priču. nagledao sam se mečeva koji su odlučeni posle manje od tri minute time čiji je zilot prvi stigao do mete.

kakve to veze ima sa taktičnoću ili sa dobrim strateškim načinom razmišljanja?

još uvek mi nisi naveo rts/live igru odnosno moba naslov kojo po dubini gameplaya parira jednom naslovu iz sredine devedesetih.
 
Uhh, meni su extra potezne strategije, kad se setim jos Incubation-a, pa sad Xcom od novijih.
Praticu ovu igru.
 
Ti uporno smatras ljude glupim a sebe pametnim i dovoljno govori zasto si nedokazan.

I mene smatras MOBA igracem a ne mozes naci moj post u moba igri zadnjih godinu dana dovoljno govori koliko dezinformacija iznisiš. Tebi a i ostalima: MOBA NIJE YEBENI RTS.

Uporno se kacis za naslove a ne za žanr.. samo zato sto si tvrdoglav.

Ne bi ti bilo lose da nekada da procitas sta sagovornik napise a ne da pises random stvari.
 
Poslednja izmena:
kačim se na naslove, jer se igraju naslovi a ne žanrovi. i ne smatram da sam nešto posebno pametan, daleko od toga, ali ne dozvoljavam sebi da budem (i sebi) očigledno glup.
 
i moba igre u ovom kontekstu si pomenuo ti, a ne ja. dakle, zapamti glen, moba niye yebeni rts.
 
S tomob se ne vrijedi raspravljati kada jednu prokletu rečenicu neces da procitas. Citaj je.beni tekst ili ne ucestvuj u diskusijama, molim te.

Moba žanr i o mobama nisam pricao vec sam spomenu stratešku igru AirMech koja ima elemente mobe i iste implementacije botova/creepova te se svrstava kao rts/moba. Ali je igra prvenstveno RTS po samom gameplayu i managementu resursa. Yebem ga ja zar je toliko tesko citati.
 
sklon sam tome da obraćam pažnju na ono što ja mislim da je bitno.

ako se vratiš stranu unazad, videćeš da je sve ovo između mene i tebe počelo tvojom tezom da su rts naslovi (odnosno kako ti kažeš live igre) umno zahtevnije ili jednako zahtevne kao i turn based strategije (odnosno ti si napisao da su turn based igre lakše za igrati), i pritom nisi umeo da daš primer za svoju tezu osim pomenute moba igre, a ja za moju tezu da se po dubini gamepleya te dve vrste igara ne mogu porediti dadoh nekoliko primera. insistirao sam da je kod "tzv live" igara ipak mnogo važnija koordinacija prstiju i brzina kliktanja mišem, te sam obrazložio tu tezu činjenicom da recimo na starcraft turnirima ljudi koji upravljaju recimo protosima maltene uvek grade i rade potpuno ****no iste stvari kao i svi drugi.
tu nema taktike i strategije dragi moj glenn, nego veštine "s mišem", i ti još uvek nisi uspeo niti jednim primerom da me ubediš da nije tako.
 
"nas koji volimo i da mislimo"

Ovo je i razgoljena suština onoga na šta sam reagovao.

Postoji taj nekakav trip kod određenih grupa igrača "mi smo pametni", "mi razmišljamo a oni ne", "to što neki igraju je glupo" i slično. Lepo je videti da i dalje postoji hejt prema faktički umirućem žanru RTS-a i igračima koji ga igraju. Valjda su ljubitelji poteznih igara dočekali svoj trenutak, pa se vesele, šta li...Najčešće je taj trip kontra konzola, ali vidimo da je dovoljno samo malo pa da na površinu izađe i hejt prema čitavim žanrovima igara i onima koji ih igraju, bez obzira na platformu.

U svakom slučaju, niti je taktička igra nužno "pametna", niti je strateška igra nužno premeravanje refleksa. Ali kako u to ubediti nekoga ko tvrdo stoji na stanovištu da žanr koji se njemu očito ne sviđa igraju inferiorne osobe koje ne vole da misle, nemam pojma. Ali je dobro da ljudi vide i pročitaju, da znaju.
 
Otišli ste u off ali za mene poenta je sledeća:

U RTS-u možeš da bude pametniji od protivnika koliko god hoceš, ali ako nisi DOVOLJNO brz izgubićeš.

U poteznoj strategiji jedino merilo je ko je pametniji. (naravno niko neće jedan potez da igra 3 sata)
 
Istom se logikom mozeš voditi i da možeš biti brz koliko hoces kada ne znas iskoristiti ono sto imas i upotrebiti resurse na efikasan nacin.

Moja poenta je bila da za potezne igre treba mozak dok za RTS mozak + vještina + tolerancija na pritisak dok Mike prikazuje RTS kao maloumne igre za koje je bitan samo rush i farmanje resursa sto nije apsolutno tacno. AirMach je najbolji primjer tome jer je igra straaasno brza i stvara ogroman pritisak na igraca. Nesto sto potezne igre nemaju u tom obliku. Ali u AirMach-u pobjedjuju oni koji imaju najbolju taktiku i povlace pametne poteze u cijelom tom speed nadigravanju.

To su činjenice a ne moje ili necije misljenje dok to Mike naprosto osporava.
 
Poslednja izmena:
Otišli ste u off ali za mene poenta je sledeća:

U RTS-u možeš da bude pametniji od protivnika koliko god hoceš, ali ako nisi DOVOLJNO brz izgubićeš.

U poteznoj strategiji jedino merilo je ko je pametniji. (naravno niko neće jedan potez da igra 3 sata)

Slazem se.
 
Istom se logikom mozeš voditi i da možeš biti brz koliko hoces kada ne znas iskoristiti ono sto imas i upotrebiti resurse na efikasan nacin.
U realnosti ne.

Navedi jedan RTS gde ako si dovoljno brz da napraviš 5 tire 1 jedinica i brze od protivnika kontrolišeš, imaš bolji micro, ne možeš da mu napraviš dovoljno štete u počenoj ekonomiji da protivnik može samo da uradi quit.

Stoga, možeš ti da budeš pametniji koliko hoćeš, ali bez DOVOLJNO brzog igranja ćeš da izgubiš. A napraviti 5 tire 1 jedinica i postati da protivniku ubijaju radilice ili unište zgradu u izgradnji može i neko ko je ometen u razvoju.
 
Poslednja izmena:
U svakom sam rts-u nasao likove koji su nekada imali vecu "vojsku" od mene koju su znali istopiti u kratkom vremenu. Ima ih dosta koji su vjesti sa makrom jer su prepokiprali poteze "pro" igraca ali su u primjeni znali izvisiti.

Naravno, RTS je kako samo ime kaze, "live" akcija i moras biti u korak s vrmenom pogotovo ako pricamo o igracima na turnirima, ali da iskljucivo pobjedjuju oni koji su brzi i da ne treba mozak je naprosto laž.
 
Poslednja izmena:
Muhahaha, jeste, a u poteznoj igri pobeđuje pametniji, osim kada kockice prodaju...:d

Mogu sada da izvučem tonu primera donošenja različitih taktičkih odluka pod pritiskom, što u WH40K, što u Starcraftu, što u drugim real time igrama, ali čemu? To nije taktika, niti je razmišljanje u letu, ja sam sigurno znao unapred kako će protivnik da igra i moji vojnici nisu opremljeni sa unapređenim rukavicama heroja koje im donose +3 na inicijativu kod naredne ture bacanja kockica u igrama u kojima je razmišljanje tako izraženo i superiorno...
 
Jedini razlog iz koga ima random elementa i "bacanja kockica" u tim igrama je da bi bilo malo zabavnije i neizvesnije jer bi bez toga takav gameplay bio suviše "suv" za mnoge.
 
...Postoji taj nekakav trip kod određenih grupa igrača "mi smo pametni", "mi razmišljamo a oni ne", "to što neki igraju je glupo" i slično. Lepo je videti da i dalje postoji hejt prema faktički umirućem žanru RTS-a i igračima koji ga igraju....
što apsolutno nema veze sa mojim reči ma jer sam ja pre svega pasionirani igrač rts-ova, samo se ne zanosim da tu pobeđuje taktički um nego brzina reagovanja i veština kliktanja. koliko god puta da mi u usta stavite šta nisam rekao, džaba - u pravu sam :p

U svakom slučaju, niti je taktička igra nužno "pametna", niti je strateška igra nužno premeravanje refleksa...
naravno da nije, ali u praksi, pogotovo u pomenutom starcraftu, jeste. žalim slučaj, siguran sam da ima izuzetaka, ali tako je.


... AirMach je najbolji primjer tome jer je igra straaasno brza i stvara ogroman pritisak na igraca...
ali airmach je moba i ne pričamo o mobama ovde?

U RTS-u možeš da bude pametniji od protivnika koliko god hoceš, ali ako nisi DOVOLJNO brz izgubićeš.
upravo ovo. u jednoj rečenici. bez ikakvog hejta, "mi smo pametniji od vas" tripova i sličnog.

ne sporim da se desi da brojniji izgubi, ne sporim da ume "brz um" da donese sjajnu odluku u trenutku i da to ne mora da ima veze sa time koliko je to brzo (mada, naravno da ima) iskliktao, ali pogotovo u starcraftu, pogotovo na turnirima, pogotovo kod vrhunskih igrača, svi koji igraju jednu rasu rade apsolutno potpuno isto, a to nije pobeda taktičkog uma, nego veština kliktanja.
 
mmike - Kada nisi igrao niti pogledao barem jedan gameplay klip, savjetujem ti barem to da da odradis. Nije tesko. AirMach je RTS sa moba elementima jer imas heroja i creepove ali je sve ostalo RTS. I iz ovog razloga ne navodim imena igara na cemu insistiras jer izvlacis kao i ovo iz konteksta da bi dokazao svoju tezu. Kao sto je onaj virio u moj battlelog acc da bi diskreditiranjem mog profila dokazao da su letjelice superiornije. Because, you know, logic..

Samo.. SC nije jedini RTS i ne znam zasto ste zapel iza njega.. niti RTS mora biti bazirana na farmanju pa da makro pobjedjuje. Imas more strategija gdje kontrolises iskljucivo tim koji dobijes i to je to. Bez farmanja, levelovanja i speed makroa.. npr total war naslovi (upravo igram aernu) sto nema nikakve veze sa sa tim sto ti favoriszujes. European Escalation, meni jedna od drazih. Nema nikakve veze sa brzinom naklikavanja i farmanja botovoa i spamanja makroa. Nisu sve RTS igre ovisne o speed klik kontestu, vjeruj mi. Igra je cak skroz opustena gdje iskljucivo pobjedjuje strategija i pametno odabrane i iskorištene jedinice. Generalno Wargame naslovi. COH igre iskljucivo ovise o orjentaciji i manipulaciji armije. Primjera je mnogoi a ti samo izvlaci iz konteksta jer sve ostalo nema smisla.. zar ne. Mislim da su stvari jasne. I'm out. Nemam volje za youtube diskusiju.
 
Poslednja izmena:
zapeo sam za starcraft zato što je jedan od korisnika naveo baš tu igru kao dokaz da brzokliktači imaju bolji pristup strategijama / taktikama od onih što igraju potezne igre, a starcraft je upravo naklasičniji primer igre gde se sve radi šablonski, gde su sve zgrade već odavno iskliktane, gde su sve kombinacije potrošene i gde svaki igrač koji drži do sebe (želi pobedu bez obzira na sramotu što radi isto što i hiljade njih pre njega) igra ovu igru "by the book", totalno bez ikakve veze sa strategijama / taktikama, oslanjajući se isključivo na veštinu ruku i svoj odnos sa mišem.

što se tiče nekih od pomenutih igara i toga da kod njih nije sve u mišu, potpuno se slažem da recimo prvi ground control apsolutno nema nikakve veze sa ovom pričom, kao i da je u total war igrama (ja iskreno i dalje peglam prvi total war :) isključivo sa sicilijom) snalaženje mišem mnogo manje bitan faktor u odnosu na to šta zapravo klikćeš, ali usvojiti (btw, TVOJ) opšti stav da su turn based igre zapravo neprivlačni relikt prolosti koji je zabava samo za penzionere, je nerealno. pogotovo u žanru strateških i taktičkih igara, koji je maltene definisan baš turn based naslovima i gde su kvalitetne real time igre koje ne zavise od brzine ruke i veštine "s mišem" retke poput ptica selica u januaru.

lično, ne mislim da je vreme da penzionišemo ni jedan od načina izvođenja (pored real time i poteznog, dobili smo i taj "pauzni", pseudo potezni režim) i lično volim da igram sve dobre igre, kakvo god da im je izvođenje.
 
Možda neko smatra za bespotrebno sitničaranje, ali treba reći da su sve igre fundamentalno turn-based igre - dešavaju se frejm po frejm. Ono što ih je razlikuje je vreme za mišljenje i odigravanje svakog "poteza", i ako je to vreme dovoljno kratko onda ih zovemo akcione/real-time.
 
ja ne probavam early access jer je u prevelikom procentu tim igrama potreban razvoj i dobro patchovanje i nakon izlaska iz EA

Turn based vs Realtime ljudi dosta toga ste pomesali, rts, tb strategije, squad based , CIV igre .... zaboga pa poredjenje Company of heroes i Starcrafta je vec mesanje baba i zaba, a kamoli sve ostalo (gde je COH zlatna zaba a sc mrtva baba ofc :d )
 
sve je zapravo pocelo nadmetanjem civadžije i starcraftovca. kome li je to palo na pamet?
 
[youtube]FjEeDz51pHE[/youtube]
 
YEAH!!!! GIVE ME NOW!!!
 
Izgleda odlično!

Sent from my HTC One using Tapatalk
 
+1
Za sad obećava.
 
Vrh Dno