Ma jasan je meni ceo koncept toga i letim i ja povremeno sa njima i drugim low cost kompanijama, nego me je vise zanimalo sta je uzrok ovih kasnjenja letova u poslednje vreme sa Bg aerodroma. Desavalo se i pre naravno, ali daleko manje cini mi se.
Nije samo da BG aerodroma i nije ni samo do low cost kompanija, već je u celom svetu (a u Evropi pogotovo), avio saobraćaj u totalnom rasulu, i to već duže vreme.
Da je to samo kod nas hajpuju mediji (koji su inače odlično obavešteni o svemu jel?
)
Prošla godina je bila još gora (mada kod nas nešto bolja (jer mi uvek kasnimo, jel)).
Još u vreme korone avio kompanije su raspustile pilote i pomoćno osoblje, a aerodromi brojno uslužno osoblje. Gomile iole starijih aviona je otišlo na reciklažu, a bio i onaj tragični cirkus sa Boing 737MAX koji je usporio isporuku novih. A onda, posle korone, putovanja eksplodirala daleko brže i više nego što su prognozirali menadžeri, te sada nema dovoljo ni aviona, ni osoblja u kompanijama i na aerodromima. A to nije personal koji se zapošljava i obučava preko noći, tipa magacioner u Idei.
Tu je još i politika low cost kompanija koja je praktično nametnuta svima, poslovanje po principu maksimalne optimizacije svega i svačega, a u tom slučaju i najmanji poremećaj(čić) zna da dovede do velikih pomeranja, otkazivanja i lančane reakcije u jednoj i više kompanija.
Nakarikao se još i poremećaj u snabdevanju svega i svačega, što se odrazilo i na servise i delove za avione. Dešava se da avion zaglavi na planiranom servisu 15 umesto 3-4 dana, samo zato što neki modul nema neki deo u nabavci koji mora redovno da se menja.
Lufthansa će ove godine "na vreme" otkazati bar 34000 letova (da, trideset četiri hiljade), da predupredi otkazivanja u zadnjem momentu.
Ovo kod nas je tek blagi poremećaj u odnosu na ono što se događa na gigaaerodromima po svetu.
Evo malo detaljnije:
https://tangosix.rs/2023/18/06/analiza-zbog-cega-se-saobracaj-er-srbije-trenutno-raspada/
... ... ...
Kupovati letove sa presedanjem samostalno a ne kao vezane, danas je jako jako opasno i rizično. Tu nemaš nikakvu zaštitu od propadanja drugog leta zbog poremećaja na prvom.
To je bio veliki rizik i pre ovih poremećaja, a kamo li sada.
@DZOSUA
Vrlo vrlo teško ćeš uspeti da rešiš problem. Da li je i drugi let isto od Wizz-a?