Šta je novo?

Avatar - James Cameron

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
da je bilo dovoljno bioskopa koji mogu da prikazu 3d filmove, sigurno ne bi isla u distribuciju 2d varijanta. Inace u USA od ukupne zarade 78% ide na 3d projekcije.
 
Sad će i Kusta da izjavi da za sledeći Kestendorf priprema Spaljivanje 3D filma na oltaru srama :d

Almodovar džizs krajst...mogao si da pomeneš nekoga čiji filmovi valjaju :)
 
1. A otkud sam ja to autoritet da određuje šta valja, a šta ne?
2. Ko je pričao o kvalitetu njegovih filmova
3. Nije li sve ovo off :D?
 
Vatikanu se nije dopao film jer nosi seme nove ekoloske religije ili kako vec oni to kapiraju...mislim sto je mnogo mnogo je i od Vatikana...
 
@tomazino & weasel:

Što se dostupnosti "kućne" 3D tehnologije tiče... Neki je već sada poseduju... Ja sam pričao o omasovljavanju te tehnologije do granice kada će to već postati opipljivo. Npr: "ima moj komšija", a ne "čuo sam da to ima jedan drug od mog druga".

Što se "godinu dana" tiče... to je neka moja +/- projekcija, na osnovu dosadašnjeg iskustva sa tehničkim novotarijama i novim standardima. Ne tvrdim ništa čvrsto, ali teško da će stvar postati masovna onog dana kada se u prodavnicama pojave spominjani televizori i BD plejeri.

Stoga... za veliku većinu, bioskop će biti jedini način da pogledaju neki 3D film još barem godinu-dve ako ne i duže. A za SVE će to biti jedino rešenje dok se ne uspostavi standard, za šta će trebati... videćemo koliko.
Napisao sam da tehnologija vec postoji ..
ko je poseduje ne znam niti me zanima dal je drug druga ili komsija ...

BLURAY NE POSTOJI tako da dzaba tehnologija moze samo u bioskopu da se gleda ...


i naravno da nemaju svi odma sta je potrebno ...
Mene na primer 3d ne zanima tako da necu ni imati




tomazino : naravno da ce moci
 
Poslednja izmena:
@zerbah
jedno tehnicko pitanje ako mozda znas, posto se time bavis koliko kapiram. Dve kamere koje snimaju 3d stoje jedna pored druge. E sad, da li su potpuno pararelne, ili su pod nekim uglom. Ako su pod nekim uglom i imaju neku fokusnu tacku, da li je ta tacka fiksna ili se menja.

Prva vrsta stereo kamera su one koje imaju fiksirane objektive - npr. Red koristi dve kamere koje se nalaze pod 90 stepeni vertikalno gde se slika preko prizme ogledala svodi na rastojanje od 60-65 mm (srednje rastojanje medju zenicama ljudskog oka). Objektivi se obichno ne pomeraju, vec se menja konfiguracija prizme i tako se menja fokusna tachka, tj. nulti parallax. Problem ovakvog sistema je glomaznost, ali su zato objektivi jako mocni.

Postoje kamere koje imaju objektive koji su odmah postavljeni tako da imaju rastojanje od 60-65 mm i mogu da se priblizavaju i odaljuju jedan od drugog (tj. objektivi stoje praktichno paralelno, ali mogu menjaju rastojanje medju sobom oko 10 mm i samim tim menjaju mesto fokusne tachke). Ovakav sistem trenutno koriste Phantom kamere sa 65 mm matricom koja je fizichki podeljena na 2 dela i ruskim objektivima koji se prave ruchno (josh od 70-ih godina!). Kao kamera, ovaj sistem daje veoma dobar kvalitet, ali poshto su objektivi manji, u principu je slika neshto loshija nego na ostalim sistemima.

I na kraju, postoje rigovi koji koriste 2 kamere koje rade konvergenciju (znachi ne samo paralelno priblizavanje dva objektiva vec i menjanje ugla medju kamerama u zavisnosti od udaljenosti objekta koji se snima). Ovakvih sistema je do nedavno bilo samo nekoliko u svetu, u principu oni daju najbolje rezultate, ali su uzasno glomazni i da bi sa njima moglo da se snima treba imati kamermana koji ume da snima stereo (takvih do dan danas ima mozda 20-ak u svetu!).

Naravno, ugao konvergencije kamera je veoma mali, tako da se chesto postavlja pitanje da li je uopshte to potrebno menjati ugao pri zoom-u. Sve consumer 3D stereo kamere ce imati 2 paralelna objektiva, kao shto je sluchaj sa Phantom kamerama.

Kamerun je, naravno koristio najnabudzeniji rig kada je radio Avatara, mada je i on cheatovao - kada se snimaju landscape scene na 3D kameri, uglavnom se ili gubi osecaj 3D ili dolazi do minijaturizacije (tj. objekti izgledaju kao igrachke/modeli). To se ovde lepo moze prochitati:

Jim was very smart at the interoccular and convergence. In a wide shot he set it very narrow; in wide shots you don't see a huge amount of 3D. In a close shot, he would set the IO a little wider. He didn't go crazy with the convergence, he didn't try to pull things off the screen. He set your eye where it needed to be for the shot and didn't try to go crazy with the 3D gags. I always felt 3D was a gimmick, I figured if the movie wasn't good enough to hold up in 2D I wouldn't bother. I have to say the 3D that Jim came up with is drastically better than anything I've seen.

Ovo znachi da je Kamerun zaista dugo radio na 3D projektu, poshto ovo retko koji reziser moze brzo da skapira.

Који hype човече :D
Мислим да можете слободно да спустите лопту јер се ништа не догађа преко ноћи. Зар мислите да ће тек тако креатори филмова кренути да прихватају 3D, што из економских, што из уметничких разлога. Самим тим прича о пиратерији пада у воду, а с друге стране зар мислите да они филмови који су 3D неће бити приказавани и издавани у својим 2D верзијама. Још се малтене ни VHS није поштено "оладио у гробу", а ви већ гурате 3D у mainstream :d

Greshis, oh kako greshish. Ove godine ce vec biti mnogo filmova u 3D formatu i polako ce svi preci na to kao shto su u svoje vreme preshli na filmove u boji.
 
Dakle u principu ovo je novo resenje protiv piraterije.. Pametno resenje skroz, moram priznati.. barem nece biti Cam snimaka do pojave DVD-ova i Bluray-a, taman da vecina pogleda filmove u bioskopu..
 
Nisam bas siguran u to. Ako pretpostavimo da neko ko redovno gleda cam snimke i pritom smatra da je odgledao taj film bar jednom u zivotu bio u bioskopu o cemu onda pricamo? Ili nema para za bioskop ili jednostavno ne zeli da se cima jer mu je isto. Taj ti nikada ili skoro nikada nece otici u bioskop, budi siguran, makar gledao kuci i taj dupli 3D cam :D
 
BTW, gledao sam isechke iz Bartonove Alise - tamo ce biti dosta efekata sa "izletanjem iz ekrana", mnogo vishe nego u Avataru. Tako da svima koji su to ochekivali u Avataru, savetujem da odu i odgledaju Alisu u 3D bioskopu.
 
Nego vidim pominjete odusevljenja 3D-om u prvim kadrovima, kad izlaze iz onih 'kovcega', kao i kad izlazi sa kolicima prvi put na Pandoru.. jesam ja tu nesto propustio i sta je tu trebalo da se primeti? :) Imam problem sa levim okom pa zbog toga pitam. Ceo tok filma se primecuje neki suptilni 3D ali kad bi neko pitao sta je tu 3D, ne bi mogao da objasnim. Jedino gde je bas ocigledno bilo je kad nateze strelu, kad ispale dimnu bombu, kadrovi sa zmajevima, one letece meduze, kao i vecina kadrova u dzungli.. Ali ja 3D nisam primetio kada je radnja na njihovim brodovima, odnosno kada su pravi glumci u kadrovima..
 
Onaj kada kada izlaze iz hibernacije je itekako 3D. Onaj tunel sa pod-ovim se proteeeeeže u dubinu. Prvi put kada sam gledao nisam se u tom trenutku još adaptirao i bio sam totalno pogubljen dok su mi oči mahnito fokusirale šta stignu :p
Onda su se sredile taman kada je onaj doca doplivao odozgo i bio je totalno odličan momenat dok su lebdeli u prostoru ispred mene :)
3D zaista treba da bude ovakav. Jeftini štosovi su jeftini štosovi. Dosade vrlo brzo.
 
^Bas tako, kao da sam bio tamo i lebdeo sa njima, zeludac mi se okrenuo :S:
 
Ja nisam to primetio a dva puta sam gledao :(
 
U kom bioskopu si gledao?
 
BTW, gledao sam isechke iz Bartonove Alise - tamo ce biti dosta efekata sa "izletanjem iz ekrana", mnogo vishe nego u Avataru. Tako da svima koji su to ochekivali u Avataru, savetujem da odu i odgledaju Alisu u 3D bioskopu.

Vredece i Alisa, mada to sa izletanjem iz ekrana dosta smara, zato je Avatar extra, sto sem par scena nema tog "forsiranog" 3d-a sa plasenjem publike objektima koji lete na njih. Po meni je savrseno odradjen kao prezentacija 3d prostora ispred tebe u kojem se odvija film.
 
Moguce je onda da te je taj vid zezao, jer mene je glava zabolela od te pocetne scene. Sve se savrseno odvijalo u prostoru ispred mene, a scene sa sirokim kadrovima su isle u daljinu, tj. bile su mi skroz ispred platna.
 
Tehnički aspekti 3D snimanja

Za sve koji žele da saznaju više o principu rada 3D kamera i tehnologiji iza Avatara uopšte, predlažem da redom pogledaju sledeće priloge, jer kao što se kaže, slika govori 1000 reči:

- James Cameron Stereoscopic 3D camera
- 3D Camera Systems
- 3D HD Panasonic Blu-ray Home System

Prvi link daje lepu demonstraciju kako stvar načelno funkcioniše, dok drugi sadrži malo više tehničkih detalja. Poslednji link je o Panasonikovoj 3D tehnologiji i predstojećem BD izdanju Avatara.

Naravno, ugao konvergencije kamera je veoma mali, tako da se chesto postavlja pitanje da li je uopshte to potrebno menjati ugao pri zoom-u.
To nije tačno, a prvi video link to i pokazuje... (02:00-02:34)

Kamerun je, naravno koristio najnabudzeniji rig kada je radio Avatara, mada je i on cheatovao - kada se snimaju landscape scene na 3D kameri, uglavnom se ili gubi osecaj 3D ili dolazi do minijaturizacije (tj. objekti izgledaju kao igrachke/modeli). To se ovde lepo moze prochitati:
To što se može pročitati nema veze sa tim što ti pričaš i svakako nema veze ni sa kakvim "varanjem". Čovek jednostavno objašnjava kako KamerOn nije divljao sa intrerokularnim rastojanjem, razbacujući objekte i čupajući ih iz scene.

Pejzaži i sama pozadina scene (nebo, planine, itd...), po definici stvari, nemaju izražen paraleks. Ipak... trodimenzionalnost može i tu da se potencira ekstremno velikim interokularnim rastojanjima, ali to stvara nerealnu i prilično napornu predstavu snimljene scene. Tekst koji si citirao upravo objašnjava kako je KamerOn nastojao da zadrži što realniji prikaz, a ne da impresionira publiku natprirodnim produbljivanjem scene.

Ovo znachi da je Kamerun zaista dugo radio na 3D projektu, poshto ovo retko koji reziser moze brzo da skapira.
Džejms KamerOn je (za razliku od drugih režisera) diplomirani fizičar i pronalazač...

P.S. Gdin_M je očigledno dobro razumeo problematiku.
 
Poslednja izmena:
To nije tačno, a prvi video link to i pokazuje... (02:00-02:34)

Prvi link pokazuje da kamere mogu da konvergiraju pod uglovima do oko 20-ak stepeni. Toliki ugao bi bio nuzan ako bi snimao makro. Princip je isti kao i sa ljudskim ochima - osim ako ne gledamo olovku koja nam je ispred nosa, nema razloga da nam ochi konvergiraju...

To što se može pročitati nema veze sa tim što ti pričaš i svakako nema veze ni sa kakvim "varanjem". Čovek jednostavno objašnjava kako KamerOn nije divljao sa intrerokularnim rastojanjem, razbacujući objekte i čupajući ih iz scene.

Pejzaži i sama pozadina scene (nebo, planine, itd...), po definici stvari, nemaju izražen paraleks. Ipak... trodimenzionalnost može i tu da se potencira ekstremno velikim interokularnim rastojanjima, ali to stvara nerealnu i prilično napornu predstavu snimljene scene. Tekst koji si citirao upravo objašnjava kako je KamerOn nastojao da zadrži što realniji prikaz, a ne da impresionira publiku natprirodnim produbljivanjem scene.

Mozda se nisam pravilno izrazio, ali je tachno da je KamerOn nameshtao kamere da bi dobio efekat koji mu je odgovarao. Da je koristio iste parametre pri snimanju wide scena i scena koje su do 10 metara od objektiva, rezultati bi bili ne bash tako dobri kao shto je ispalo na kraju.

Shto se tiche "pop-up" efekata, isto smatram da su oni precenjeni, ali ih, nazalost, publika obozava.

BTW, ne morash odmah svaku moju rech da shvatash kao nauchnu chinjenicu. I to shto KamerOna zovem Kamerunom je posledica toga shto istovremeno govorim na nekoliko jezika, a jezik koji u osnovnom koristim u poslednje vreme je ruski gde se KamerOn chita kao Kamerun...
 
Tja... ne bi bio toliki problem da meni ne padne odmah Kamerun na pamet :p
 
Izvinjavam se shto sam asocirao velikog rezisera s africhkom drzavom...
 
Ajd da ponovo pitam posto mi ranije niko nije pbratio paznju na post usled tolikog prepucavanja zasto je film krs:D, da li je neko primetio ghosting na projekciji filma? Meni se javio samo na pocetku i mozda jos jednom u toku filma.
 
To da objekti previse izlecu iz ekrana (kao u IMAX3D-u) ne bi bas bilo idealno. Kazu da deluje impresivno...dok se ne zamoris. A zamoris se prilicno brzo. Mozgu je potrebno mnogo veci "rad" da bi isprocesirao objekte koji non stop izlecu iz ekrana, od onih koji idu ka dubini (regularni 3d bioskopi). Ja sam gledao iceage3d u koloseju i avatar u koloseju i rodi i ni u jednom trenutku nisam osetio ni najmanju nelagodnost.
Naravno da JC nije neki sarlatan kojm je 3d tehnologija dosla u ruke, pa udri po gledaocima. Kao u FinalDestination3d. Taj film sam gledao u 2d, ali na svakom koraku mogu da se primete scene gde je reditelj imao samo jednu ideju: kako da gledaoce raspameti sa svojom novom igrackom: sistemom za 3d snimanje. Pa samo ona uvodna spica mislim da bi me smorila. Trebace rediteljima i direktorima fotografije malo da se uvezbaju. Bice to vremenom sve bolje i bolje.
btw. nesto razmisljam kako bi jezivo dobro izgledao ALIENS u 3D.
 
Tehnologija iza Avatara

Za one koje zanima kako je sniman Avatar i gde su u stvari svi ti specijalni efekti, te šta je u njima uopšte tako specijalno:

- The Making Of: Avatar
- Avatar: Science Behind Pandora
- Behind The Scenes (B-Rolls)

Kada odgledate sve ovo, setite se još šta je rekao g-din Vins Pejs, koji je zajedno sa KemerOnom razvijao Fusion Camera System... sistem se kontroliše putem 11 ulaznih parametara (fokus, interokularno rastojanje, dubina polja...), i direktor fotografije mora da vodi računa o svima njima u realnom vremenu. Vrhunac ovog filma i jeste u tome što ne možete ni da sagledate sav trud i inventivnost koji stoje iza njega.

@zerbah:

Ruski mi je kao maternji... Išao sam u Moskvi u osnovnu školu... :D Nema razloga da i jedan pismeni rus njegovo prezime čita ikako drugačije do možda Kamjeran, ako ga već akcentuje na prvi slog.

A što se konvergencije tiče, oči uvek konvergiraju za neki stepen... osim ako ne gledamo brod na horizontu.

P.S. @Gdin_M: U kom si to bioskopu primetio "duhove"?
 
Poslednja izmena:
ako se na kamkorder stavi objektiv koji ima odgovarajuce polarizaciono staklo moci ce da se dobiju 2d snimci 3d filmova. Za cam verziju filma bice dovoljno da vidite jednu od dve slike. Levu ili desnu sve jedno.
 
ako se na kamkorder stavi objektiv koji ima odgovarajuce polarizaciono staklo moci ce da se dobiju 2d snimci 3d filmova. Za cam verziju filma bice dovoljno da vidite jednu od dve slike. Levu ili desnu sve jedno.
Da ako je u pitanju polarizaciona tehnika (RealD). A šta ako je u pitanju eklipsa, odnosno alternate-frame sequencing (XpanD)?

Bilo kako bilo, 3D koncept degradira piratsku cam verziju za još jedanu veliku i značajnu komponentu. Ja iz principa ne bih gledao takav film da ne bih sebi pokvatio utisak kada ga budem gledao u 3D varijanti, kao što sleduje. A sigurno da ću poželeti da ga odgledam i u 3D-u. ,)
 
Pa ima vise bioskopa sa polarizacionom tehnikom, tako da to nece biti problem. Pa cak i u XpanD-u bi moglo da se odradi. Pretpostavljam da bi bilo isto kao kad kamerom slikas klasican tv. Stim sto je kod tv interlaced a ovde bi osvezavanje bilo progresiv. Ovo je obicnim mobilnim slikano u XpanD bioskopu.
 

Prilozi

  • 3d-2d.jpg
    3d-2d.jpg
    33.9 KB · Pregleda: 97
da li je neko primetio ghosting na projekciji filma? Meni se javio samo na pocetku i mozda jos jednom u toku filma.

Gledao sam u koloseju i primetio sam dosta puta duhove, tj brze scene koje ne deluju tecno. Najcesce se primeti kada kamera stoji, a ljudi brzo protrcavaju kroz kadar, bas kvari utisak, a nemam pojma zasto se to javlja. Mislio sam da je do fps-a problem.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno