Šta je novo?

Automobili

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Kako vidim, ovde svi (hajde da kazem vecina) misle da ok voze, ne misleci da je voznja brza od dozvoljene losa voznja, jer auto i vozac "mogu i vise", vozac zna da vozi i sl. Sta ako se na putu desi nesto nepredvidjeno?
Voznja iza kamiona (na bezbednoj udaljenosti), koji ide 20km/h sporije od maksimalne dozvoljene brzine, jer je puna linija ili ce se prilikom preticanja prekoraciti brzina, nije losa voznja. To je vrlo pazljiva i dobra voznja. Ne mora po svaku cenu da se krsi pravilo...
Meni se, recimo, dopalo kako vozi osoba sa snimka. Svaki dan sam u saobracaju i vidim koliko ljudi vozi napamet. Ne gleda se znak, semafor, uslovi u saobracaju. Samo da se stigne do tacke b. Velika vecina ljudi kod nas ume da vozi. Nije tesko savladati voznju. Tesko je pridrzavati se pravila...
Nikada drugi ne bi smeli da uticu na moju/tvoju/neciju voznju. Dobro vozis zbog sebe, a ne zato sto neko nije rekao "dobar dan". O, mozes misliti.
Verujem da se vecina nece sloziti sa mnom, ali me nekako bas briga. :)
Inace, vozim se na dva ili cetiri tocka vec dugo, dugo...
 
Kazne i samo kazne, ali ozbiljne, i bez nagodbi i sl. gluposti. Meni je bilo čudno kad sam došao u Norvešku kako niko ne popije ni jedno pivo ako dođe negde kolima, ali posle sam pročitao kakve su kazne, i sve mi je postalo jasno. Za 0,2-0,5 promila kazna je otprilike jedna mesečna plata, i oduzimanje dozvole na do godinu dana. Za preko 0,5 kazna je otprilike 1,5 plata, moguća zatvorska kazna, i oduzimanje dozvole na min. godinu dana. Ako u roku od 5 godina dva puta budeš uhvaćen sa preko 0,5 promila gubiš dozvolu za stalno. Ukoliko izazoveš udes sa povredama, i pobegneš opet gubiš dozvolu za stalno.
Svi voze polako, i po propisima, kontrole su retke, ali ih ima. Jedino povremeno viđam vozače koji pričaju telefonom, tu je samo novčana kazna oko 150 EUR, pa se verovatno ne potresaju mnogo. :)
 
Problem tog kanjona je isti kao i problem Ibarske magistrale - put je preopterećen, pogotovo leti kad je sezona godišnjih odmora. Ljudi će (nažalost) ginuti sve dok se ne bude napravio autoput, koji se gradi kao Skadar na Bojani

Problem tog kanjona je isti kao i svugdje - neprilagodjena brzina (kad se ljudi uvijek budu pridrzavali propisane brzine, bice vrlo malo nesreca sa fatalnim ishodom - u prevodu: nikad). Kao da je covjek otkrio toplu vodu. Ima par tunela koji su stvarno kriticni, ostalo je cisto strah od blizine kanjona.
 
Nisu ni tuneli kriticni koliko treba biti oprezan kroz prolaze kad ima slepera sa suprotne strane, na to se mora voditi racuna. Tj. ne od slepera koliko od naglog kocenja u tom momentu jer onaj iza ne zna zasto kocis ispred tunela/takvog prolaza.
 
Samo prvi i poslednji snimak u ovom videu su problematični. Sve ostalo meni više govori o sposobnostima vozača koji snima.
Delimicno bih se slozio, pogotovo sa Nemanjinim komentarom.

Ne mogu da razumem ljude koji divljaju, obilaze na punoj liniji (sem sporih vozila, sporih traktora, zaprega, itd), ali isto tako ne mogu da razumem ljude koji su u stanju da voze od Beograda do Cacka iza kamiona koji ide ispod ogranicenja. Ne kazem da je to lose ili zabranjeno, ali ne mogu da razumem :) Stvaraju se guzve tj kolone iza svakog slepera, otezava se preticanje onima koji hoce da preticu itd.
Svidja mi se sistem u Svajcarskoj, tamo retko ko pretice (bas retko), ali niko ne vozi ispod ogranicenja, naprotiv. Ili po ogranicenju, ili 5-10 km/h preko, i tako svi voze. Autobusi, kamioni, traktori, nebitno. Nece se desiti da sustignete sporu radnu masinu i da se vozac iste ne pomeri na prvom prosirenju. Sto se kod nas desava izuzetno retko.
 
Iz mog iskustva, u Švajcarskoj svi voze nekih 5km/h ispod ograničenja. Kada sam podesio cruise control na tačnu brzinu ograničenja, sve sam ih vrlo lagano obilazio...
 
Potpisujem roadracera
 
A ja kad tako vozim (u srbiji, doduse), svi oko mene su nesto nervozni i trube...
 
Ja ne znam dal je nas saobracaj regulisan principima evropske unije, ali mene izludjuju 40km/h zone. Odredjena mesta jednostano ne mogu da budu 40 u beogradu. A navodno sve sto je naselje ima 40. Po toj logici put od zeleznika do zemuna bi trajao oko sat ipo vremena. Mozda ja sad ke*jam, ali ljudi koji nisu u stanju da voze 60 kroz naseljeno mesto a da pritom ne predstavljaju ni najmanju opasnost po saobracaj, ne treba ni da voze.
 
Valjda je generalno ogranicenje 50 u naselju. Inace je smanjeno sa 60 zbog mnogo manje smrtne stope ako dodje do obaranja pesaka, plus je i preko uglavnom 50 kroz naseljena mesta. Nema tu nista lose, samo sto se u BGu ne prave ogranicenja shodno putu (na nbgd bulevarima uz malo organizacije nema potrebe da bude 50).

Iz mog iskustva, u Švajcarskoj svi voze nekih 5km/h ispod ograničenja. Kada sam podesio cruise control na tačnu brzinu ograničenja, sve sam ih vrlo lagano obilazio...
Ako pricamo o realnoj brzini, verovatno si u pravu. Mislio sam na ono sto pokazuje brzinomer, i stvarno sam retko vozio iza nekoga ko ide manje nego sto pise na znaku. Na autoputu u levoj traci gotovo svi idu 130-135 (opet, po brzinomeru) kada je ogranicenje 120. Kroz grad postuju svi ogranicenje, retko ko ide preko, makar ne vise od 5km/h.

Ali nebitno to nije bila poenta mog pisanja, vec cinjenica da je saobracaj mnogo fluidniji i nema sporaca kao kod nas. Plus su ogranicenja mnogo realnija, ali to i zbog infrastrukture (bolje projektovanih i kvalitetnijih puteva), kao i bolje obucenih vozaca. Kod nas ko je sve dobijao dozvole u poslednjih par godina, nije ni cudo sto je takva situacija u saobracaju, ljudi ne znaju osnovne stvari a dobiju dozvolu...
 
Poslednja izmena:
najveći problem pored cele procedure dobijanja vozačke, koja je nikada smešnija, je to što su mnogi završavali vozačku preko veze ili su je kupovali za 500e. lično znam par takvih primera.
 
Nije fora u ogranicenju brzine, i da stave 20 na sat po mestima opet bi bilo sudara jer svakakve seljacine voze traktore bez migavaca, speditere i ostala cudesa da ne pominjem, zatim gomila *****skih vozaca koji kad obilaze ne gledaju u retrovizor itd, raspistoljeni sleperi sto voze polovinom puta itd... Vidjao sam svakakvih vozaca i kako su dobili dozvolu je za ne verovati :D
 
U redu u gradu ograničenja 40 al sva ostala su nam zastarela jer su pravljena po mogućnosti tadašnjih vozila tj fice A mislim da je 60 van naselja malo, osim Gdje uslovi puta ne dozvoljavaju.

Sto se tice učesnika u saobraćaju 30% ne ispunjavaju uslove za učestvovanje.
 
najveći problem pored cele procedure dobijanja vozačke, koja je nikada smešnija, je to što su mnogi završavali vozačku preko veze ili su je kupovali za 500e. lično znam par takvih primera.

Poznajem par ljudi koji su polozili voznju iz sestog ili sedmog puta. Vozio sam se dva puta sa jednim drugom, i nikada nisam imao takav osecaj da u svakom sekundu moze svasta da se desi. Tada i nikad vise sa njime u kola.
 
Ograničenja brzine na putevima u Srbiji su, blago rečeno, zastarela, i ponekad totalno promašena. Hrvati su to odlično regulisali, van naselja je uglavnom 90 km/h, ponegde 70, u manjim naseljima duž magistrala, što mi se najviše dopalo, na ulazu u naselje je 70, zatim u srednjem delu 50, i onda na izlazu ponovo 70. I u većim mestima, postoje delovi sa ograničenjem od 70 km/h, gde uslovi dozvoljavaju, naravno. Slično je i u Madjarskoj. Taj sistem bi trebalo kopirati i kod nas.

A što se onog videa tiče, i nije nešto potresno, osim preticanja preko pune linije, koje apsolutno ne praktikujem, baš nikada. Za takav prekršaj bih oduzimao vozačku na licu mesta.
 
Tako je. Vukovarskom avenijom kroz ZG je ograničenje 70km/h. Za one koji ne znaju, to je ulica koja po položaju liči na autoput koji ide kroz Beograd. Ima po 3 trake u svakom smeru, ali i puno raskrsnica.

Generalno, potpuno se slažem, ograničenja brzine kod nas su često besmislena, ili im je jedini smisao naplaćivanje kazni zbog prekoračenja.

@dule0911 - Meni brzinomer greši 3-4km/h, tako da tu grešku ni ne uzimam u obzir. Cruise control podešen na 130 zapravo održava nekih 127km/h po gps-u.
 
Poslednja izmena:
U Srbiji se često ograničenja postavljaju po principu adminstrativne pripadnosti naselju, a ne uslovima na putu.

Ideš Ibarskom magistralom, i odjednom, tabla sa natpisom naseljenog mesta. Dakle, ograničenje 50km/h. Okolo vuko'ebina, ista kao i pre znaka. Šuma i drveće. I tako 2-3km. I onda, još par km dalje, opet ulazite u neko drugo naseljeno mesto?!? Kraj onog prethodnog nije bio. ***, neko ukr'o tablu. A i ovo drugo, nema ni kuća, ni trotoara, ničega. Onda ipak kreću neke kuće, radnje, ljudi šetaju putem (jer nema trotoara) kad, evo i table kraja naseljenog mesta (dakle, ograničenje 80), ali i dalje su tu kuće, dvorišta, ljudi (i deca) na putu, ćuprije ka kućama. Cirkus!!!

Na izlasku iz Pazove prema NS, izađete iz mesta, bila poslednja kuća i pumpa, počinju njive i samo njive. A tek 500m kasnije je znak sa označenim krajem naselja. E tu sam uleteo u radar i platio kaznu. Ok, moram da čekam znak. Ali kada izlazite iz Bajmoka prema Somboru, table sa krajem Bajmoka nema nigde. Neko mazn'o. Kako da znam kada smem da povećam brzinu?!?

Da ne pričam kakvu su zbrku napravili sa ovim znakovima koji označavaju naseljenu zonu (ono, silueta naselja za početak, precrtana za kraj...) Niko još ne zna tačno da kaže (a pitao sam i policajce, i jednog saobraćajnog inspektora) da li i tabla sa nazivom naseljenog mesta označava zonu gde treba voziti 50mk/h. Tako da imamo na par mesta, izlazite iz naselja i posle poslednje kuće, lepo stoji tabla precrtane siluete naselja. Rek'o bi čovek, ovde može 80. A onda 500-600m kasnije, tabla sa precrtanim nazivom naselja, i sa prectanim brojem 50! WTF?!? Zar nije tamo pre bio prestanak ograničenja od 50km/h. To ima na par mesta gde ponekad vozam po Vojvodini. A dva tri puta sam čak video i da radarišu u toj zoni. :mad:

Između NS i Beočina, bila zona van naselja, ali okolo je gomila kuća, žive ljudi, idu prigradski autobusi, deca u školu, trotoara naravno nema... Ali administrativno nije naselje, i do nedavno bilo 80km/h. Onda mestimično stavili te table za zonu naselja. I paz' sad. Ideš, naiđeš na tablu naseljena zona, dakle sme 50km/h. 150m dalje, nepregledna krivina u kojoj još i kamioni izlaze iz kamenoloma, i pre te krivine, znak ograničenja 60 (ostao od pre kada je okolo bilo dozvoljeno 80). Posle krivine, znak za prestanak 60, a 100m dalje prestanak naseljene zone (i kraj 50-ke). :d :d :d


JBLZ**

**'ebe lu.d zbunjeno.g
 
Poslednja izmena:
Kad ulazis u zemlju, lepo stoji znak za naseljeno mesto i ogranicenje brzine. Po tome, kad naidjes na takav precrtan znak, vozis 80. Koliko znam, problem je u tome sto je za saobracaj u naseljenom mestu nadlezna jedna sluzba (lokalna), dok je na delu puta izmedju naselja nadlezna druga (republicka). Kad su izmislili te blesave table za oznacavanje naseljenog mesta, postavili su ih jedni, dok drugi nisu sklonili stare table, pa sad imamo dva znaka, koji ne smeju biti postavljeni kako jesu. Drzava nam je takva, pa nista ne funkcionise normalno. Mozda gresim oko ovih tabli, ali mislim da je tako. Voleo bih da neko (njikolaj, kahm-kahm) kaze ako je drugacije. Vodim se novim znakom, ako zurim, a ako ne, starim. :)
 
Koliko se meni čini, po novom zakonu znak za naseljeno mesto je merodavan i čim naidješ na njega ograničenje je 50 km/h. Tabla sa nazivom mesta nije važeća za ograničenje.
E sad, problem je ako je ostao znak za ograničenje pored table sa nazivom, to je već zato što živimo u Srbiji i niko nije nadležan za bilo šta i prebacuju sa jednih na druge čiji je posao da se to ispravi
 
Pa nije sporno da je u naselju 50. Sporno je što se kod nas ne zna gde je naselje. Dal' je bitna administrativna i katastarska granica naselja (što je besmisleno), ili stvarno postojanje objekata stanovanja, trotoara, pešačkih prelaza i sličnog duž puta.

Plus što je i signalizacija naselje/kraj naselja sporna i nejasna.
 
Poslednja izmena:
Koliko se meni čini, po novom zakonu znak za naseljeno mesto je merodavan i čim naidješ na njega ograničenje je 50 km/h. Tabla sa nazivom mesta nije važeća za ograničenje.
E sad, problem je ako je ostao znak za ograničenje pored table sa nazivom, to je već zato što živimo u Srbiji i niko nije nadležan za bilo šta i prebacuju sa jednih na druge čiji je posao da se to ispravi

E, pazi sad. Ne piše u zakonu ništa u vezi znakova. Bar ne piše dovoljno jasno. Znak naselja jeste merodavan, ali "kao jedan od".... I ime mesta označava početak/kraj naselja. Zakon kaže da se u naselju vozi 50. Ne kaže čime je sve određen početak i kraj naselja.

Logično bi bilo da se ta tabla "naseljeno mesto" stavlja samo u zonama gde jeste naseljeno, ali administrativno ne pripada zvaničnom gradu/selu. I tada da i ime mesta označava ograničenje. Ili da se striktno napiše da tabla naziva mesta ne označava zonu obaveznog ograničenja (ali tada bi morali vrlo pažljivo da svuda postave table sa siluetom grada).

...setih se sada, u Čereviću, imate tablu siluete grada u sred sela, dobar kilometar nakon što već vozite kroz kuće i ulice. A naziv Čerevića postoji mnogo ranije, pred ulazak u selo. :d
 
Poslednja izmena:
E, pazi sad. Ne piše u zakonu ništa u vezi znakova. Bar ne piše dovoljno jasno. Znak naselja jeste merodavan, ali "kao jedan od".... I ime mesta označava početak/kraj naselja. Zakon kaže da se u naselju vozi 50. Ne kaže čime je sve određen početak i kraj naselja.

Logično bi bilo da se ta tabla "naseljeno mesto" stavlja samo u zonama gde jeste naseljeno, ali administrativno ne pripada zvaničnom gradu/selu. I tada da i ime mesta označava ograničenje. Ili da se striktno napiše da tabla naziva mesta ne označava zonu obaveznog ograničenja (ali tada bi morali vrlo pažljivo da svuda postave table sa siluetom grada).

...setih se sada, u Čereviću, imate tablu siluete grada u sred sela, dobar kilometar nakon što već vozite kroz kuće i ulice. A naziv Čerevića postoji mnogo ranije, pred ulazak u selo. :d

Znak sa imenom naselje je znak za naseljeno mesto, da te obavesti u koje mesto ulaziš... ne ograničava brzinu. Znak za naselje, onaj sa kućicama/siluetom grada, je taj koji ograničava brzinu na 50kmh, osim ako nema još neki znak uz njega kojim je ta brzina ograničena na više ili manje.
 
^^ Da, pričaj to policajcu za radarom koji te pre npr. Iriga (iz pravca Rume) zaustavi posle table sa natpisom IRIG, (a još nisi stigao do prvih kuća). ***. brale, bila tabla, ušao si u mesto...

Ili vozi kroz Novi Sad 80 jer na ulazu iz pravca Petrovaradina nije bilo table sa siluetom grada.

Pazi, ne vredi da filozofiramo kako treba kada situacija po zemlji nije dosledna, nije usaglašena, zakon je dvosmislen, a lokalni panduri ga tumače onako kako se dogovore sa šefom u kancelariji to jutro.
 
Ako nema table, nisi ni izasao iz naseljenog mesta. Ovo je posebna prica, jer na mnogo mesta table ne postoje (skinute, ukradene, nemarom zaboravljene,...), pa onda svi treba da voze 50 do sledeceg mesta?
Smejurija od sistema.
A zamislite situaciju u kojoj neki stranac (drzavljanin neke normalne zemlje) udje u srbiju autoputem, gde sa strane ima obavestenje o maksimalnim dozvoljenim brzinama (uz znak sa siluetom grada, kako kazete) i tamo vidi da je u naseljenom mestu 50, van 80...
Vozi se stranac tako, sidje sa autoputa i prodje kroz neko naseljeno mesto.
Na izlasku iz naseljenog mesta stoji tabla kakvu je video pri ulasku u ovu smesnu drzavu i ubrza do 80 km/h, ne znajuci da je 500 metara od te table sa siluetom grada i stara tabla.
Policija ga izmedju dva znaka radarise i pokusa da ga kazni.
Ma, odrao bi ih na sudu zbog takve gluposti.
Niko, bre, ovde ne razmislja kako da se popnemo na stepenik vise. Svi bi samo da "kraduckaju", a jos i da se javno hvale svojim glupostima. Koliko li su samo puta "svecano otvarali" neku deonicu puta, uz sminkersko secenje vrpce, pa jos uvek radovi nisu zavrseni... Zato ovde nikad nece biti bolje.
Mark my words.
 
S4 verzija, predstavljanje je valjda za par nedelja (sad proverih, 25. avgusta)

14%2B-%2B1


14%2B-%2B2


:smoke:
 
Poslednja izmena:
Odlcina je nova Impreza. Steta sto Mitsubishi vise nece da pravi Evolution, uvek je bio za nijansu bolji (u stock formi), cisto radi konkurencije.
 
Ja sam danas saznao sokantan podatak da nasa murija ima 4 crna Evolution-a 9ke, za "potrebe presrertanja"

LOL kakvi idiioti ako je to istina.
 
Imaju i ferari, bentli i mislim jednog jaguara.
 
Ja sam danas saznao sokantan podatak da nasa murija ima 4 crna Evolution-a 9ke, za "potrebe presrertanja"

LOL kakvi idiioti ako je to istina.

Sto, ranije su imali superbe i 607, pa evo je institucija za ta dva :d Mozda ih jos uvek imaju, sa njima mogu da presrecu samo fiate i dacie :d

[YOUTUBE]vV1DcRr-HKI[/YOUTUBE]
 
Poslednja izmena:
Ja sam danas saznao sokantan podatak da nasa murija ima 4 crna Evolution-a 9ke, za "potrebe presrertanja"

LOL kakvi idiioti ako je to istina.

Pa bila je emisija, Alvirka iz SAT-a provozali do Kopaonika i nazad u jednom takvom i prikazali kako oni brinu o bezbjednosti u saobracaju. Usput Alvirko odradio i reklamu za neku kafanu ...
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno