Šta je novo?

Audio CD burning

Bio je davno thread o ovom...ali se vise i ne secam sta smo tada zakljucili.
 
@tex707

ovo je veoma "iritantna" tema, čak i na stranim audioforumima, da bi se "tek tako" moglo preko nje preleteti.

Možeš li malo detaljnije da opišeš sistem testa koji si sprovodio? Koliko si recimo imao "placebo" diskova, da li si uvodio original u niz diskova za opservaciju, koliko je bilo 1x, 4x diskova, kakvi su bili blankovi, čime si ekstrakovao (i na koji način) wavove za rezanje, kakve su slušne razlike - podrobno , koliko je ljudi učestvovalo u testu i kada, da li su ljudi bili u istoj grupi itd.? Pre jedno godinu i nešto neko je bio voljan da se ovakav test sprovede ali je nedostajalo dobre volje i na kraju su se svi međusobno posvađali (na ovom forumu, ako se dobro sećam). Posle je pokrenut isti thread, i kada sam otvoreno pitao: pa dobro, pošto se tvrdi da razlika ima, kakve su, niko mi na to pitanje nije dao odgovor (tada sam čak sugerisao moguće odgovore, ali se niko nije na to obazirao, jednostavno pitanje je ostalo bez odgovora).

Da skratim, ovo priznanje je prvi put da se rezultati na ovaj način prezentuju.

Voleo bih, ukoliko to ne bi bio preterani smor, da rezultate (možda u posebnom threadu) objaviš, bili bi dragoceni.

U protivnom se ide dotle da ljudi umeju da čuju razlike između recimo ekstrakcija Maxtor-u ili WD HDD... :zgran:
 
Poslednja izmena:
Da, bilo je dosta price oko toga...kao sto sam gore napisao, postojao je thread. Ja sam ucestvovao tada i, ako se dobro secam, cak sam pristao da napravim test i posle objavim rezultate, ali se, nazalost, na tome zavrsilo.

Pokusacu da budem sto detaljniji i tacniji, ali s obzirom da je dosta vremena proslo i da su radjeni testovi nekoliko puta (ja sam gore samo ukratko sumirao rezultate), moguce je da ce biti gresaka.

Dakle, koristili smo nekoliko originalnih CD-ova, uglavnom Chesky produkcije. Ja sam pravio image pomocu EAC-a na svom racunaru. Sada se vise ne secam tacno, ali mislim da je taj postupak radjen na DVD-u Pioneer DVD-116. Rezanje je radjeno na starom TEAC rezacu koji je imao max brzinu rezanja 8x. Drugi covek je radio image na svom racunaru (ovo je mozda greska, trebalo je koristiti isti image, ali sada nema nazad) i rezao je na nekom Yamaha rezacu koji je specijalno optimizovan za audio CD-e (ne znam tacno u cemu je fora), ali nije snimao ispod 4x.

Nije bilo placebo CD-ova, samo originali i snimljeni diskovi, ali to je sasvim dovoljno jer sam samo ja (ili neko drugi ko je radio test posle mene) znao koji su diskovi u transportima. Ja nisam slusao i procenjivao (ionako nisam bas najpogodniji za to), vec nekoliko ljudi koji se bavi Hi-Fi-em za zivot. Napominjem da je test bio iskljucivo interni, radi zadovoljenja nase radoznalosti i da apsolutno nikakvi komercijalni efekati nisu proizisli iz testova.

Ne secam se vise koji su CD transporti korisceni (u svakom slucaju nesto izuzetno dobro), a jednom prilikom je koriscen i "debelo" preradjeni Rotel CD (ukljucujuci i njegov D-A converter), ali je to bio malo manje pouzdan test jer je moralo da se ceka da se diskovi zamene.

D-A converter je (ako se dobro secam) bio KORATO, preamp i power amp takodje KORATO (ovo sigurno). Zvucne kutije B&W iz Nautilus serije i jedan dobar model JM Lab zvucnika.

Kao suma svega je da kod diskova koji su rezani brzinom 1x niko nije uspeo da primeti razliku izmedju originala i kopije, dok su kod diskova rezanih 4x svi bez greske provaljivali razliku. Isti test je radjen u vise navrata i rezultati su uvek bili isti.
 
Hvala ti na ovome.

Veoma iscrpno i sadrzajno.

Ako se ikada ti testovi ponove, eto mene kao prvog medija "za posmatranje".

Nemoj da pomislis da sam tvrdoglav ili ******, ali sam, da kazem, donekle skeptican, zato sto sam procitao toliko suprotnih rezultata istovetnih testova, izmedju ostalog i onaj koji govori (veoma argumentovano) da se ekstrakcijom originala EAC-om uz novo rezanje dobijaju bolje zvuceci diskovi (kopije).

Moj skepticizam baziram na, takodje, paralelnim testovima (licnim) na dosta skupocenoj, rucno pravljenoj hi-fi opremi (da kazemo recimo oko 10 KEUR vrednosti).

Ja nikakvu razliku, nazalost, nisam cuo, kao ni trojica audiofila.

A iskreno bih voleo da jesam.
 
Poslednja izmena:
tex707 je napisao(la):
Kao suma svega je da kod diskova koji su rezani brzinom 1x niko nije uspeo da primeti razliku izmedju originala i kopije, dok su kod diskova rezanih 4x svi bez greske provaljivali razliku.
Ja sam snimao data disk brzinom 1x na Teac-u (koji je mogao da snima maksimalno brzinom 4x) i taj disk je bio potpuno nečitljiv na prijateljevom kompu. Isti disk snimljen brzinom 4x bio je čitljiv. Raspitivao sam se šta bi mogao biti uzrok i neko mi je objasnio da je laser na starim pisačima prejak za brzinu 1x kad se koriste novi mediji predviđeni da se snimaju brzinom 16x ili više i da ih jednostavno "pregori". Drugim rečima, ako je ovo tačno (a izgleda da jeste) na nekim pisačima bi 1x otisak mogao ispasti znatno gore nego 4x.
 
wiz011 je napisao(la):
Ja sam snimao data disk brzinom 1x na Teac-u (koji je mogao da snima maksimalno brzinom 4x) i taj disk je bio potpuno nečitljiv na prijateljevom kompu. Isti disk snimljen brzinom 4x bio je čitljiv. Raspitivao sam se šta bi mogao biti uzrok i neko mi je objasnio da je laser na starim pisačima prejak za brzinu 1x kad se koriste novi mediji predviđeni da se snimaju brzinom 16x ili više i da ih jednostavno "pregori". Drugim rečima, ako je ovo tačno (a izgleda da jeste) na nekim pisačima bi 1x otisak mogao ispasti znatno gore nego 4x.

Što je potpuno normalno kad je laser oštetio i susedne trake, zbog premale brzine. Čudo da si uspeo da ga srežeš tom brzinom. Upravo ubacujem jedan prazan Princo disk, i najmanja brzina koju mi dozvoljava Nero je 8x. Iz iskustva znam da nije pametno rezati ga ispod 16x, a generalno audio diskove režem 24x. Reper mi je ćaletov audio CD u ladi, pogotovo što ga trucka često po teško off-road-u.

Generalno se ni ne preporučuje rezanje aktuelnih medija u starim rezačima, a kod bržih CD-RW diskova se čak izričito i zabranjuje, pošto ih mogu potpuno uništiti.
 
Softveri za rezanje podesavaju intenzitet laserskog snopa prema brzini rezanja.
 
mmilovan je napisao(la):
Hvala ti na ovome.

Veoma iscrpno i sadrzajno.

Ako se ikada ti testovi ponove, eto mene kao prvog medija "za posmatranje".

Nemoj da pomislis da sam tvrdoglav ili ******, ali sam, da kazem, donekle skeptican, zato sto sam procitao toliko suprotnih rezultata istovetnih testova, izmedju ostalog i onaj koji govori (veoma argumentovano) da se ekstrakcijom originala EAC-om uz novo rezanje dobijaju bolje zvuceci diskovi (kopije).

Moj skepticizam baziram na, takodje, paralelnim testovima (licnim) na dosta skupocenoj, rucno pravljenoj hi-fi opremi (da kazemo recimo oko 10 KEUR vrednosti).

Ja nikakvu razliku, nazalost, nisam cuo, kao ni trojica audiofila.

A iskreno bih voleo da jesam.


Izgleda da bi za nove testove trebalo nabaviti neke stare medije, sto bi bilo tesko. Znam da postoje neki audio CD mediji u prodaji i da su veoma skupi, ali ne znam za koju su najvecu brzinu rezanja predvidjeni.

Znam da postoje dijametralno suprotne tvrdnje sto se ove teme tice. Ja takodje ne uspevam da cujem razliku, ali ima ljudi koji cuju bez greske.
 
za vaznije kopije koristim cd-ove koji se prodaju kao audio cd. cak verbatim ima varijantu koja izgleda kao mala vynil ploca. cim i proizvodjaci stand alone uredjaja (audio rezac kao komponenta) preporucuju takve cd-ove, nije da je bas samo uzimanje para. nisam imao problema ni sa jednim citacem....bez obzira na brzine rezanja mada nikad nisam isao preko 16x
 
tex707 je napisao(la):
Pa kazem da smo pravili paralelne testove i rezanje 1x je dalo najbolje rezultate. Tada je to radjeno sa nekim TDK medijama, stvarno ne znam koja im je maximalna brzina bila, ali su navodno bili "optimizovani za audio CD" kako rekose u prodavnici, mada ja mislim da to nema veze.

Treba naglasiti cinjenicu da TDK kao i vecina 'audio cd-r' dsikova ima dozvoljenu brzinu snimanja do 8x, sto moze posluziti kao neki reper...
 
Filmaker je napisao(la):
Treba naglasiti cinjenicu da TDK kao i vecina 'audio cd-r' dsikova ima dozvoljenu brzinu snimanja do 8x, sto moze posluziti kao neki reper...

Pa to samo potvrdjuje misljenja da audio CD-i treba da se rezu malim brzinama...
 
Uf... ajmo ponovo... audio CD je CD koji ima u pocetnim "stazama" vec upisanu informaciju cime je osposobljen da moze da se "vidi" u starim standalone audio CD rezacima. Cetiri puta veca cena placa(la) se tako RIAA organizaciji, jer se pretpostavlja da ce se takvi uredjaji koristiti za presnimavanje materijala na koji RIAA ima monopolski polozaj/copywrite.
 
Ja necu mnogo pametovati o tehnikalijama ali evo sta znam.Naj cuvenije svetske masterdzije iskljucivo rezu 1 na 1 a preporuka kompanije Sonic Solutins je scasi rezac 1 na 1 i Tao Yiden medija(izvinjavam se ako nisam pravilno napisao).I uglavnom na svim sajtovima jakih kuca za audio pre mastering(npr.Geatvey studio)uvek isto scasi 1 na 1.
 
Ja sam sad potpuno zbunjen... Ako se novi mediji "preprže" na brzini 1x i ako audio CD-ove treba snimati na 1x, postavlja se pitanje na kojim medijima i sa kojim pisačem da se snimaju?
 
mmilovan je napisao(la):
Nemoj da pomislis da sam tvrdoglav ili ******, ali sam, da kazem, donekle skeptican, zato sto sam procitao toliko suprotnih rezultata istovetnih testova, izmedju ostalog i onaj koji govori (veoma argumentovano) da se ekstrakcijom originala EAC-om uz novo rezanje dobijaju bolje zvuceci diskovi (kopije).

Koristim dvd rezac nec 2510a. Poredjenjem kvaliteta originala (par originalnih audio diskova) i kopije dobio sam zanimljive rezultate. Rezano na datalife verbatim 48x sertifikovanim diskovima. Diskove sam poredio sa CdSpeed programom. Originalan disk je imao 2325 C1 gresaka, max36, i 5 C2, max 5 gresaka. Kopija sa EAC-om (stavljeno na najkvalitetnije/najduze iscitavanje diska-citano sa istog dvd/rw uredjaja), rezana na 16x je dala 728/95 C1 i 0/0 C2 gresaka, tako da je moguce da cak i kopija bude kvalitetnija od originala. Na zalost, zanima me jitter a njega ne mogu da iscitam sa ovim rezacem. Treba napraviti probe pri raznim brzinama rezanja i ocitavati jitter i c2 greske. Vecina novijih review-ova to podrazumeva, pa ako imate noviji rezac pogledajte na net-u.
A pri rezanju u nero-u sam cuo razliku izmedju originala i 16x rezanog diska. Razlika se primecuje najvise u dinamici i u cistoti zvuka. Moram napomenuti da sam to rezanje radio on-the-fly sa aopen dvd citaca koji inace vise gresi pri citanju od rezaca.(ni eac ga ne preporucuje kao citac).
Pozdrav!
 
Poslednja izmena:
Mx je napisao(la):
Originalan disk je imao 2325 C1 gresaka, max36, i 5 C2, max 5 gresaka. Kopija sa EAC-om (stavljeno na najkvalitetnije/najduze iscitavanje diska-citano sa istog dvd/rw uredjaja), rezana na 16x je dala 0/0 C1 i 0/0 C2 gresaka, tako da je moguce da cak i kopija bude kvalitetnija od originala.
Uzmem CD na kome je 250 zip arhiva i zbog grešaka je nečitljivo 20 arhiva. Onda pokvarim 250 arhiva i snimim ih na drugi CD bez grešaka u zapisu. Koji od ova dva CD-a je vredniji?

Zaključak opet počiva na veri da je EAC uspeo felerične delove da pročita ispravno pa je onda zahvaljujući tome navodno napravljena kopija koja je bolja od originala. Podseća me to na one priče da kad u malu piramidicu staviš tup žilet on ujutru bude opet oštar i k'o nov.
 
Zip arhiva ili bilo kakav data cd veze nema sa audio cd-om. Mrzi me da sirim temu.
 
Mx je napisao(la):
Zip arhiva ili bilo kakav data cd veze nema sa audio cd-om. Mrzi me da sirim temu.
U pravu si, kod data CD-ova se sa apsolutnom izvesnošću zna da li je zapis tačan ili ne, kod audio CD-ova on je uvek aproksimacija, pa je zahvaljujući tome otvoren širok prostor za veru u čuda. Niti ti možeš egzaktno da dokažeš da EAC dobro grebuje, niti ja to mogu egzaktno da osporim.
 
Tripujete se, ljudi... :)

Retko ko ovde ima sistem koji moze jasno da definise razliku izmedju najjace mp3-ojke i original CDa kod vecine muzickih izdanja (MFSL, XRCD i ostala striktno audiofilska izdanja su teski raritet :(, pa to ne racunam) , a ovo vec prerasta u filozofiranje i domen placeba...


Aj' da vidim tog coveka koji ce na vrhunskom sistemu da prepozna razliku izmedju solidnog rezanca i originala... :trust:


p.s. Te price oko toga da je rezanje na 1X najkvalitetnije su odavno zastarele i drze ih se samo okoreli "audiofili", za koje nisam ni siguran da li sami veruju u to...
 
Delija je napisao(la):
Tripujete se, ljudi... :)

Retko ko ovde ima sistem koji moze jasno da definise razliku izmedju najjace mp3-ojke i original CDa kod vecine muzickih izdanja (MFSL, XRCD i ostala striktno audiofilska izdanja su teski raritet :(, pa to ne racunam) , a ovo vec prerasta u filozofiranje i domen placeba...


Aj' da vidim tog coveka koji ce na vrhunskom sistemu da prepozna razliku izmedju solidnog rezanca i originala... :trust:


p.s. Te price oko toga da je rezanje na 1X najkvalitetnije su odavno zastarele i drze ih se samo okoreli "audiofili", za koje nisam ni siguran da li sami veruju u to...
Tacno tako. Sve sto je trebalo da se kaze je vec recno i mrzi me da ponovo pricam neke stvari o kojima ima dosta i u Help fajlu Feurio! programa. Koga ne mrzi neka cita i neke stvari ce mu biti jasnije. Pozdrav svima. P.S. Moderatori, zatvarajte da se vise ne rasplinjavamo.
 
Poslednja izmena:
Delija je napisao(la):
Tripujete se, ljudi... :)

Retko ko ovde ima sistem koji moze jasno da definise razliku izmedju najjace mp3-ojke i original CDa kod vecine muzickih izdanja (MFSL, XRCD i ostala striktno audiofilska izdanja su teski raritet :(, pa to ne racunam) , a ovo vec prerasta u filozofiranje i domen placeba...


Aj' da vidim tog coveka koji ce na vrhunskom sistemu da prepozna razliku izmedju solidnog rezanca i originala... :trust:


p.s. Te price oko toga da je rezanje na 1X najkvalitetnije su odavno zastarele i drze ih se samo okoreli "audiofili", za koje nisam ni siguran da li sami veruju u to...


Da samo vidis kako ljudi cuju razliku...ni meni nije bilo jasno (ja ne cujem) kako, ali cuju i to nepogresivo.
 
wiz011 je napisao(la):
U pravu si, kod data CD-ova se sa apsolutnom izvesnošću zna da li je zapis tačan ili ne, kod audio CD-ova on je uvek aproksimacija, pa je zahvaljujući tome otvoren širok prostor za veru u čuda. Niti ti možeš egzaktno da dokažeš da EAC dobro grebuje, niti ja to mogu egzaktno da osporim.

:D Pa sto se ove konstatacije tice, u pravu si.

Inace i ja sam bio veliki skeptik po pitanju kopija audio diskova, i bilo mi je jos smesnije kada neko kaze da je razlika cujna. Medjutim kada sam je ja cuo, a verujte mi nije uopste mnogo tesko uocljiva, sada pokusavam da shvatim zasto i da napravim sto bolju kopiju. Na kraju krajeva, ne kosta me nista da koristim EAC, ili neki drugi metod kopiranja ako ima samo malo bolju kopiju.

I da ne mracimo oko skupih sistema na kojima se to cuje, cuo sam razliku na sennheiser hd497 sluskama i pojacalu u A klasi koje sam pravio za njih, a sve povezano na live! 5.1.
Pozdrav!
 
Druze, batali Live! ;) Ja pricam o HiFi CD plejerima, a tek na Live-u koliko shuma i ostalih cuda ima... :trust: Ne vredi da pricamo uopste o tome...
 
Kazem da se i na glupom live!-u cuje razlika, a na npr. accuphase-u je sigurno jos uocljivija.
Citajte pazljivije.
poz :banana:
 
Ne razumem sta da citam pazljivije? :trust:
Ja tvrdim da je to nemoguce (osim ako si kopiju rezbario nozem! :d) i tako mozemo u krug...

:wave:
 
Delija je napisao(la):
Ne razumem sta da citam pazljivije? :trust:
Ja tvrdim da je to nemoguce (osim ako si kopiju rezbario nozem! :d) i tako mozemo u krug...

:wave:

Samo da se složim sa kvotovanim tekstom. Nema bre boga da se čuje razlika, pogotovo što većina D/A konvertora još dodatno pegla svaku potencijalnu anomaliju u signalu. Pa čak i da se desi povremena anomalija na rezanom disku (činjenica je da anomalija može biti samo povremena, ne sistemska po čitavom disku pa da mu da neki drugi šmek), D/A konvertor će to da ispegla.

I na kraju, što se tiče kvalitetnije audio opreme, posebno kod audiofila. Mišljenja sam da tek oni ne mogu da čuju nikakvu razliku, pošto podrazumevam da u svojoj opremi imaju neki bruka dobar aktivni D/A konvertor, optičkim kablom spojen za Audio CD plejer.
 
Nazad
Vrh Dno