Šta je novo?

ATI, Valve, WTF???

[Mancha]

Čuven
VIP član
Učlanjen(a)
23.12.2001
Poruke
2,031
Poena
690
Anyway, prvo procitajte ovaj thread:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=838630&page=1&pp=20

Dakle znali smo i ranije da su ATI i Valve u dilu, ali da li je moguce da koriste tako jadne trikove? Ako je istina ovo je veeeelika sramota i za jedne i za druge


Konkretno ovo:
Oh, it's pretty sad really. Basically, some guys on Guru3d figured out what Valve did to cripple nVidia cards. First off, you need 3dAnalyze. I'm assuming everyone knows that you can force HL2 to run in DX9 mode on FX cards, right? Only, you get artifacts in the water and other areas? Well, that's pretty easy to fix. Just have the 3dAnalyze util report your card as an ATI Radeon instead of a GeForce FX. *taddah* All the artifacts go away, and you get true DX9 reflections!
 
Poslednja izmena:
Spominju da preko tog analajzera treba naterati karticu da koristi 16-bitni FP umesto 24-bitnog... to valjda moze da se odradi i u RivaTuneru...
 
ajde ko ima pri ruci neki FX da uzme da proveri sve ovo?
neko malo sposobniji ako moze.....
 
Ajd stvarno neka neko proba, pa nisu valja toliki ped*** :zgran:
 
ovaj pa shto se chudite? pa to je bilo najavljeno pre vishe od godinu dana ali se taj info negde izgubio u prostranim gomilama krsha beznachajnih informacija na netu :)

ja imam FX ... imam i HL2 .. samo nemam vremena... valjda ce naici neko korisniji od mene ...
 
Pa moj ortak ima GeForce FX i nije imao takvih problema :trust:
 
evo sad cu ja da probam

cisto da vam kazem jos jednu stvar: Vampire the masquarade: Bloodlines radi isto na source engine-u kao i HL2, i znate koji je logo pri ucitavanju igre ??? :) "the way it's meant to be played" :d Znate koji dx path koristi igra na FX5900 ? DX9. Znate kako radi ? NORMALNO ! Voda je tu, nema nikakvih bagova, znaci sve sve sve je ok.
 
ovo je smesno, sad treba da umesto SLI kartica kupimo jednu nvidiju i jednog atija pa igramo jednu igru na atiju a drugu na nvidiji...

kazem ja, microsoft je najboji, solitaire radi isto na svim karticima :D
 
E da hoce da ubace DirectDraw rendering, kao nekada... :)
 
Bla, bla, bla... :d
O ovome se vec dugo prica i samo je jedan covek napisao reakciju i ona je bila negativna, odnosno nije uspeo da pokrene igricu iako tvrdi da se pridrzavao svih pravila iz uputstva! Ajde neka gx-x proba pa da vidimo o cemu je rec! A to sto je valve insistirao na Full FP preciznosti je iz razloga sto su njihova istrazivanja pokazala da je baza NV3x korisnika nedovoljno velika u odnosu na Ti4200/MX440 korisnike s jedne i R3xx korisnike s druge strane! Ovi prvi imaju svoje DX7, odnosno DX8(.1) modove, a ovi drugi imaju Full Precision DX9 mod! Na bazi cinjenice da je u endzin implementiran FP mod, VAlVE ce moci da veoma lako nadogradjuje masinu sa gomilom mogucnosti koje pruza DX9c... i kao sto rekoh bla, bla, bla :d
 
Evo ovako, probao sam. Preci cu na stvar odma. Prvo sta je u pitanju: nVidijini (FX serija nv35 chip) shaderi se najbolje ponasaju sa "low precision shader renderingom" sto ce reci u nVidiji su skontali da nema potrebe da shaderi budu ultra detaljni jer to ne stigne da se vidi dok se igra igra. Ovo necu da komentarisem, mozda se vidi, mozda ne, kako ko. E sad, ATI je naterao valve da forsira na svim kartama "high precision" shadere koje nv35 chip (fx5900xyz) sporije odradjuje. To nije cela prica u slucaju sa HL2 zbof sledeceg:

sa programom 3D Analyzer mogu da se prevare igre i da kontaju jednu kartu kao neku sasvim drugu. koristeci ga da prevari HL2 da "umisli" da imam r9800 kartu umesto fx-a dobio sam sledece:
(prvi test - high precission shader rendering - kako je to valve zamislio - napominjem da nema nikakve razlike u samom prikazu slike - sve radjeno sa quick save i quick load, znaci identicna lokacija, driver 61.77 - namestanja u igri su: 1280x1024, model detail medium, teksture high, reflect all, AA iskljucen, AF 2x, shader detail high, vsync off)

DX9 - emulacija ATI 9800
1. automatski se podesio DX9 path u samoj igri (umesto DX 8.1)
2. voda je normalna i bez bugova, izgleda isto ko na ATI9800 ili nv6800. Na anand techu nisu imali vodu uopste kad su samo ukljucili dx9 na FX karti, znaci skroz je nestala.

3. framerate - 16fps
(lokaciju cu okaciti u attachmentu)

-----------
DX9 - bez emulacije r9800 (sve ostalo isto) znaci bez koriscenja 3d analyzer-a samo seting u shortcutu dxlevel 90

1. voda izgleda kako treba (okolina i tako to je identicno) ali ima neke bugove/glitcheve u vidu tackica koje se pojavljuju, vise kao flekice...
2. fps = 10

e sad pazi ovo:
emulacija 9800, forsiran dx8.1 fps 36
bez emulacije znaci fx5900 dx8.1 fps 29

dalje:
emulacija 9800, dx9 - forsirani "low precission shader" (the way it's meant to be played) - 25fps
bez emulacije isto tako.

E sad, kvalitet ;)
sa low precision shaderima refleksije u vodi su malo mutnije,kao da su teksture spustene sa 1280x1024 na 1024x768. Da budem iskren, ovo sam primetio tek kad sam pregleda screenshotove, u samoj igri mi nije skrenulo paznju. Sve ostalo je identicno sa high i low pr. shaderima.

Zakljucak: Valve je *****. Tacka. Ista setovanja, isti kvalitet (high precison shader ukljucen) dx9 na fx5900 onakokako to valve i ATI vole = 10fps (65.5% sporije naspram dx8.1) cistim zbunjivanjem igre da je karta r9800, dx9 = 16fps (45% usporenje naspram fx5900xt u dx8.1)

Jos jedna napomena: kad je ukljucen samo reflect world (onako kako je anand tech testirao) fps je znatno veci u dx9 modu. U dx8.1 modu, reflectworld i reflect all ne prave neku razliku u fps, mozda 2. Ocu reci, da sam testirao kako je anand testirao, gubitak u performansama (u % dx9 naspram dx8.1) bi bio jos manji ali sam ovo namerno uradio da bi opteretio shader sto vise i dobio najvecu mogucu razliku.

screenshotovi govore sve za sebe (ovo je sa high precision shaderima), nisam ih namerno kompresovao dodatno pa su malo veci.
 

Prilozi

  • bez emulacije -dx9.jpg
    bez emulacije -dx9.jpg
    279.8 KB · Pregleda: 124
  • emulacija r9800 -dx9.jpg
    emulacija r9800 -dx9.jpg
    281 KB · Pregleda: 108
Poslednja izmena:
PS. Evo samo jos da dodam ovo da vas ne kopka, u attachmentu je screenshot emulacija r9800 ali sa ukljucenim 16bit floating pointom (low precission shader) da vidite razliku u kvalitetu. Ima je, ali je i framerate takav, 25fps naspram 16 fps, da ne pricam o tome da je 25fps full dx9 naspram 29 fps dx8.1 kad valve detektuje karticu kao FX. Nisam probao ali kombinacija fx5900 predstavljena HL2 kao 9800 sa FP16 (low prec. shader) i u dx8.1 rezimu bi letela. Nemojte brkati FP16 sa 16 bit bojama itd. nema veze jedno sa drugim, boje ima 32 bita, takodje i boja shadera.

Ovo se sve da lako namestiti, programcic napravi batch fajl za svaki .exe koji mu date tako da mozete da pokrecete taj batch kao link ka igri pa bih toplo preporucio svima sa FX serijom karti da probaju svoje omiljene igre i HL2 sa "low precision shader" forsiranim umesto onog drugog, jednostavno je, a kad nam se karte vec bolje snalaze na toj rutini onda sto da ne, vise FPS-a o istom trosku :d
 

Prilozi

  • emulacija r9800 -dx9 FP16.jpg
    emulacija r9800 -dx9 FP16.jpg
    268.9 KB · Pregleda: 95
gx-x je napisao(la):
e sad pazi ovo:
emulacija 9800, forsiran dx8.1 fps 36
bez emulacije znaci fx5900 dx8.1 fps 29
Dakle, ne znam sta reci na ovo. U DX8.1 modu postoji razlika u frame rate-u samo na osnovu toga kako vam se karta zove :mad:
Ako to nisu pederske fore, ne znam kako se to onda naziva
Inace GX-X, svaka cast za test
 
[Mancha] je napisao(la):
Dakle, ne znam sta reci na ovo. U DX8.1 modu postoji razlika u frame rate-u samo na osnovu toga kako vam se karta zove :mad:
Ako to nisu pederske fore, ne znam kako se to onda naziva
Inace GX-X, svaka cast za test
Bruka za VALVE i ATI !!!
 
Ja vise ne igram nove FPS-ove, iz principa...
Zivota mi, ponekad mi dodje da kupim PS2 i na njemu se igram... pun mi je .... vise zezanja sa drajverima i tweakovima i proveravanje koja igra u cemu radi i kako je ubrzati...
 
Voodoo_NBGD je napisao(la):
Ja vise ne igram nove FPS-ove, iz principa...
Zivota mi, ponekad mi dodje da kupim PS2 i na njemu se igram... pun mi je .... vise zezanja sa drajverima i tweakovima i proveravanje koja igra u cemu radi i kako je ubrzati...
Amen brother!
 
ne samo u dx8.1 modu vec i u dx9 modu, shotovi koje sam okacio su dx9, sva tri. prva dva su direktno poredjenje dx9 i to sa high prec. shaderima (FP32 , samo nisam siguran da li su nVidiji mozda FP24 umesto 32...) 16 fps kad igra misli da je radeon, 10fps kad misli da je FX5900 u masini. Treci shot je dx9, igra misli da je radeon, ukljuceni low prec. shaderi (FP16).

Ovo dokazuje i to da nije tacno ono sto je valve rekao da igra zahteva FP32 renderovanje da bi se videli dx9.0c shaderi...
Takodje su ubacili malu foru da bi mogli da razlikuju karte po Screenshotovima, kad se ukljuci cl_showfps 1 na ATI kartama je info o fps-u pomeren malo vise na levo, dok je na nVidiji (barem na FX-u) pomeren vise u desni ugao, tako da nema varanja. Uzmite ona tri shota sto sam okacio, snimite ih i otvorite u acdesee-u recimo pa ih vrtite i videcete, takodje se tako najbolje poredi i kvalitet.

Poz.
 
pa meni voda sa FP16 izgleda i malo realnije, mislim na to zamucenje u toj brlji :)

to su te fore koje super mocni ati koristi da bi imao bolju sliku i sta ti ja znam, mislim ko im je kriv kad im karta ima polomnjene noge kad tera ogl....
 
... i ovaj gde su sad svi oni koji su pljuvali nv zbog onih prevara koje su u odnosu na ovo dechija igra :)...

svi su oni isti kazem vam ja vi mi ne verujete ;)

p.s. ovaj thread na sticky sh'o da ne... da se zna...
 
Da li bi neko mogao to da proba sa d3 tj. da se vidi da li d3 radi brze kada se prijavi nv karta?
 
ne verujem da bi to urodilo nekim plodom, ne rade ATI karte uopste lose u Doom3, fama je bila oko toga kako je sad odjednom najjaca ATI karta X800XT PE (u to vreme) bila sporija od Najjace nVidijine i nekih njenih slabijih (koje imaju samo nesto nizi takt od ultre). Ispalo je da je to do kombinacije OGL-a i DX-a gde se nvidijine nove karte snalaze i u jednom i u drugom dok se ATI snalazi malo losije sa OGL-om i to je to. Ali ako nekog sa r9800 ne mrzi, moze da proba da kaze doomu da je karta fx5900ultra...
 
Gde ti zivis? :d
 
No to i dalje ne menja situaciju sto se FX5900 tice. I dalje je sporija grafika od R9800pro i najveci promasaj u istoriji kompanije NVidia. Sami su to priznali prilikom promocije 6800-ke :) koja ih vraca na pravi put.
Vec se spominje da ce NV50 imati 32 pipeline-a ;)
 
Poslednja izmena:
pa jeste sporija od r9800pro, ko je ikada rekao da nije ? Da je najveci promasaj, mozda jeste kad se uzme u obzir sta se od nje ocekivalo, kako je najavljivana i koliko je kostala....Sad kosta (kako gde) malko vise od r9600xt i malko manje od r9800xt i tacno tu i pripada :)
 
fx5900 je u principu dobra karta, promasaj je bio fx5800...
 
Za pare koje je koshtala u poredjenju sa Radeonima te klase je bila losha ;) Naravno pricam o Full FX5900 (ne-XT)
 
pa onda je i gf4 ti4600 bila losa karta zbog velike cene (u poredjenju sa radeonom 9700)
 
Floyd je napisao(la):
pa onda je i gf4 ti4600 bila losa karta zbog velike cene (u poredjenju sa radeonom 9700)
naravno, ali je za 2x manje para mogao da se uzme 25-30% sporiji 4200 :)
kada se 4200 pojavio bio je oko 200e, a sada se mora dati 300e da bi se uslo u vrh, tj da ne fale pipeline-ovi i tome slicno, pa da se samo sa OC stigne razlika ;)
 
Nazad
Vrh Dno