Šta je novo?

Android navigacija i mape

ja nisam vala cekao ni na jednoj naplatnoj rampi nigde, ne znam za sta bi mi tag trebao.

Nasuprot tome mi je mnogo dobar sistem kod makedonaca gde putarinu placas beskontaktno karticom, to ide brzo ko munja, a nikakve resurse ne zahteva.
 
ja nisam vala cekao ni na jednoj naplatnoj rampi nigde, ne znam za sta bi mi tag trebao.

Imao si sreće da ne ulećeš u takve gužve na autoputu, ali za plaćanje putarine kešom ili karticom znaju da se stvore baš ozbiljni redovi.

Beskontaktno plaćanje karticom neposredno pred rampu i bez učešća čoveka u kućici jeste odlično drugo rešenje. Ali problem je što to odlično radi za prolazne only rampe. Ovo što mi imamo sa sistemom ulaska u zonu naplate i izlaska, gde pri izlasku vraćaš njihovu karticu i tek tada vidiš iznos, bio bi malo nezgodan za samousluživanje.
 
Google bi lako mogao, kada bi se malo potrudio, da napravi aplikaciju koja računa koliko se čeka na graničnim prelazima i naplatnim rampama. I da npr. ima neki preiodični pregled zastoja po danima i po satima unazad.

Crvena linija za gužvu zapravo prilično dobro funkcioniše za zastoje, ali slažem se da za granične prelaze ne radi najbolje. I uvek pokazuje manje.
Problem može da bude i kada jedna traka ide normalnom brzinom, jedna traka sporo, a jedna zakuca i vozila stoje u mestu po 30 minuta. Kako tu izračunati vreme čekanja?
ja nisam vala cekao ni na jednoj naplatnoj rampi nigde, ne znam za sta bi mi tag trebao.

Nasuprot tome mi je mnogo dobar sistem kod makedonaca gde putarinu placas beskontaktno karticom, to ide brzo ko munja, a nikakve resurse ne zahteva.

Još je bolje kada uredjaj stoji napolju i ne mora radnik da ga izbacuje.
Mada sam ja imao problem sa Makedoncima, nije htelo bez kontakta, pa je ubacio karticu, pa čekao odziv, pa pin... Iza se stvorio red i verujem da su me svi psovali. Ostale rampe bez kontakta radile ok.

Što se gužvu tiče, dovoljno mi je što ne moram da razmišljam kako plaćam, da li imam tačan iznos I slično. Na stranu što uvek pretekne bar nekoliko kola. Nije tih minut dva problem, već je dobar osećaj što sam nesto uradio efikasnije.

Nekoliko puta sam bio u situaciji, najčešće Bubanj potok ili kako se sada zove rampa, izadje radnik peške i u krajnju desnu pušta samo ljude sa tagom. 2019.godine u povratku sa godišnjeg odmora smo uleteli u gomilu Turaka. Google Maps je rekao +30 minuta na ramp, a mi prošli pored čitave kolone i nakon rampe procena vremena samo smanji za toliko.

Sada često vidim i strane tablice da imaju tag.
 
Poslednja izmena:
Za početak, u vreme gužvi na graničnim prelazima nikad ne stati u krajnji desni red (osim ako je do neke barijere).
 
E vidiš, a na Horgošu, izlaz iz Srbije ulaz u Mađarsku (a tu zna baš dugo da se čeka), baš taj kranji desni zna da bude najbolji jer se posle grana na dva, ponekad i na tri. A ovi ostali ostaju jedan red do samih kućica.
 
Uvek treba ići tamo gde ima prostora da se otvori još rampi, uglavnom je to desna strana.
 
Jedino ima smisla "tamo gde postoji mogućnost da se otvori još rampi", a i to je na lutriju. A levo ili desno, za svaki prelaz I svaku smenu je drugačije.

Situacija od pre neku godinu, ukenja me, stao u najbržu kolonu (krajnja leva :)), proleteli mnogo brže nego bilo koja druga, stigli dva auta do kućice i ostali preko sat vremena, jer je ispred nas bio neki mini kombi, krcat ljudima. Ne znam kako je taj išao na putnička vozila i kako je legalno da vozi toliko ljudi. U svakom slučaju, imali su problem sa pasošima i nisu ih sklonili na stranu, niti vadili iz kombija, samo smo tako čekali. I čekali. Preko sat vremena.
 
Uvek treba ići tamo gde ima prostora da se otvori još rampi, uglavnom je to desna strana.
Kada stanes tamo gde nema takve mogucnosti (srednji redovi i najcesce i krajnji levi), cekas koliko cekas tj koliko brzo ide red. Kada stanes u krajnji desni, ako nije do neke ograde/prepreke, prvo krenu bezobrazni da se ubacuju (preko reda) pa onda oni koji misle da je taj divlji red pravi red (koji se formira pored pravog i dodje do same rampe/kucice). Tu su obicno agresivniji vozaci pa vise njih prodje (na "moju kucicu") nego onih u regularnom redu. Onda, kao sto sam doziveo letos na GP Presevu tj Tabanovce, napravi se jos jedan dodatni na taj drugi, koji je isao na istu kucicu!? Kapirate, tri reda u jedan. Gledam, uvale se 3 ili cak 4 divljaka dok prodje jedan regularan (iz mog reda). Izgoreo sam nacisto...
Ovaj sto je u vreme naseg dolaska na kraj reda bio levo pored mene (u stvari svi u redovima levo od mene), bio je vec na Evzoniju dok sam ja posle 2+ sata stigao na pasosku kontrolu na Tabanovce. On za pola sata, ja skoro 2.5! Sta mi vredi sto su Makedonci posle dva sata otvorili jos jedan red desno pored mog kad je to bilo posle dva sata opasnog nerviranja. U stvari vredelo je, jer sam se bar smirio i spustio tenziju posto se posle toga u mom redu islo regularnom brzinom a ova dva reda desno od mene su bili u problemu. Cak se i njima napravio treci, divlji naravno!?
Bila je vrlo zategnuta situacija, cimanje kolima, svadje... iskreno, iznenadjen sam da nije izbila neka tuca.
Na kraju, kod takvih prelaza od sada nikad krajnji (ni levi ni desni) ako pored mene mogu da se prave "divlji" redovi.
 
Poslednja izmena:
Pa bitno je ne propuštati te indijance, u životu nisam dozvolio da mi se neko ubaci na bezobrazluk, ni u gradu, a kamoli u redu. Na molbu puštam svakoga, na bezobrazluk nikoga - a na granici ni na molbu, jer je to šamar svim ostalima koji civilizovano čekaju.
 
Nije to bas tako...
ti sto uskacu sa desna su obicno i agresivniji vozaci, pa cak i ako ti neces da ga pustis pustice ga onaj ispred tebe, mirni vozaci i onako cekuju u redu.

Uz sve to ima tu lokalaca koji svakodnevno prolaze i vec znaju kuda da se umuvaju preko reda i dok se ti osvestis on je vec usao.
 
Pa bitno je ne propuštati te indijance, u životu nisam dozvolio da mi se neko ubaci na bezobrazluk, ni u gradu, a kamoli u redu. Na molbu puštam svakoga, na bezobrazluk nikoga - a na granici ni na molbu, jer je to šamar svim ostalima koji civilizovano čekaju.
To sto si napisao sada zvuci ko bajka, nekada davno u... imao si srece do sada ili prakticno biras u koje konflikte da ulazis.
Svaceg sam se nagledao u zivotu i jedino pravilo je da nema pravila a statistika kaze da kada je u pitanju sila, siledzije dominiraju... mozda si jak ili jos bolje velik/krupan. To znaci da ce slabo ko ulaziti u konflikt ali nacice se i ko hoce. Drugara su mi tako na grckoj granici pre par godina demolirali. Covek prigovorio za preskakanje reda, a nije sitan ali izasla ekipa.. ode nos, ode ponos... i to pred zenom i decom.
Ako si mislio na to da ih samo ne pustas da se tebi ubacuju, ni meni se niko nije ubacio ali ovima ispred mene...
Najjace mi je sto pustas ove sto te zamole, pa to su bas smradovi. Kao nisu videli kolonu nego slucajno preko reda, pa jos otvore prozor i dete pozadi sklopi ruke. Pa kad ih pustis onda komentar, ko ga .ebe.
(sve stvarni primeri)
 
Poslednja izmena:
Naravno da ja sam ne mogu sprečiti, samo popularizujem otpor bezobrazluku. Lično se ni iz jedne situacije nisam povukao, ne gledam da li je truli Jugo ili zatamnjeni Audi u pitanju.
Ali da ne širimo temu, pobrisaću uskoro ovaj off topic.
 
Da se nadovežem na postove iz ove teme

Here mape prikazuju stanje u saobraćaju (gužve) ali daleko su od pouzdanog za Srbiju. Neke zastoje od sat vremena neće prikazati uopšte, a negde gde nema nikoga prikazaće kao gužvu. Nije ni van Srbije mnogo bolje, mada me je 2x izvukla iz gužve u Mađarskoj :d

Upozorenje za prekoračenje i kamere radi lepo
 
Koja navigacija je dobra za Nemačku, ali da pokazuje trake (u koju da se prestrojim za isključenje i slično)?
Idealno, da pokazuje i ograničenje brzine, a online je dobrodošao.
 
Slažem se. Sygic pro pokazuje trake, isključenja... Ali u pro verziji toga nema.
 
Tako je. U "ne pro" verziji ne pokazuje u koju traku se treba prestrojiti, koja traka je za iskljucenje... Mislim da se prilikom registracije dobija 7 dana full pristup. Tako je bar bilo ovog leta kada sa putovao za Austriju. U pro verziji pokazuje i prekoracenje brzine, za lokaciju radara nisam bas siguran. Ako imas uvek neta na telefonu, waze zavrsava posao jer je bolji za radare, policiju, radove na putu, ali nema prikazivanja traka.
 
Koja je po vama najbolja navigacija za Beograd? Treba nećaku za dostavu, bitno je da je precizna što se adrese (brojeva) tiče.
Hvala.
 
Meni se za beogradske adrese i brojeve najbolje pokazao Yandex Maps.
Za rutiranje i ostale gradove nije, ako nisu nešto dorađivali.
 
Yandex je okej, ali pola ulica im je na Ruskom jeziku tj. nije prevedena ni 50%.
 
Koja je po vama najbolja navigacija za Beograd? Treba nećaku za dostavu, bitno je da je precizna što se adrese (brojeva) tiče.
Hvala.
Koliko sam video, taksisti redovno ažuriraju OpenStreetMap, tako da bi verovatno radilo posao nešto što koristi tu mapu kao osnovu.
 
Nazad
Vrh Dno